Strona 1 z 3

Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 5 paź 2013, 14:02
przez PitrekT
Witam.
Obecnie testuję program oraz interfejs umożliwiający diagnostykę Mazdy 323F BJ.Pierwsze testy wypadły dosyć pozytywnie w Mazdzie 323F 2001 rok z silnikiem 1.6 ZM. Jest możliwość odczytu błedów, kasowanie ich oraz co najbardziej interesujące podgląd parametrów bieżących silnika, ABS-u
Poniżej kila screenów:
Wybór modelu
Obrazek
Wybór opcji: SILNIK (PCM), ABS, AIRBAG
Obrazek
Silnik- parametry
Obrazek
Silnik- parametry
Obrazek
ABS- parametry
Obrazek

Po zakończonych testach oczywiście poinformuję :)

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 5 paź 2013, 17:27
przez Neonixos666
co to za sprzęt i program?

Re: Odp: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 5 paź 2013, 19:06
przez Bo_Lo
Fajne,ZL da rade?(mam przejściowkd z obd 1 na obd2)

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 5 paź 2013, 21:31
przez PitrekT
Jestem właśnie po kolejnych testach oprogramowania i interfejsu.Tak więc po krótce więcej szczegółów:
– program nazywa się CASCADE i współpracuje z interfejsem 16-pinowym na USB
– testowane auto Mazda 323F 2001 rok, silnik benzyna 1.6 ZM ze złączem 16-pinowym pod kierownicą
– program umożliwia diagnostykę sterownika silnika (PCM), ABS-u oraz poduszek powietrznych (AIRBAG)
w tym odczyt i kasowanie błędów.
– w przypadku PCM-u i ABS-u możliwy jest odczyt różnych parametrów rzeczywistych.Np dla silnika jest dostępnych 26 bloków pomiarowych a dla ABS-u 21.
– w opcjach programu są również do wyboru inne modele ale z braku ich dotępności nie miałem możliwości ich sprawdzenia.Tak więc na obecną chwilę nie mogę więcej powiedzieć jak zachowuje się program

Program jest bardzo prosty w obsłudze i efekt jego działania jest bardzo zadowalający.Nie spotkałem się do tej pory z żadnym ogólnie dostępnym oprogramowaniem, które miało by możliwość diagnostyki innych modułów niż silnik w w Mazdzie 323F (mam na myśli interfejs ELM327).

PostNapisane: 6 paź 2013, 15:02
przez gik
Bo_Lo napisał(a):Fajne,ZL da rade?(mam przejściowkd z obd 1 na obd2)

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2


a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?

PostNapisane: 6 paź 2013, 15:55
przez Bo_Lo
gik napisał(a):a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?

to jest po prostu zwykły kawałek kabla ,z jednej strony ma obd1 a z drugiej obd2
podłączylem sie do uniwersalnego urz. diagn. ale nie dalo rady bo mial program tylko do ZMa.

PostNapisane: 7 paź 2013, 22:05
przez PitrekT
Bo_Lo napisał(a):
gik napisał(a):a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?

to jest po prostu zwykły kawałek kabla ,z jednej strony ma obd1 a z drugiej obd2
podłączylem sie do uniwersalnego urz. diagn. ale nie dalo rady bo mial program tylko do ZMa.


Mazda z silnik ZL jest na liście obsługiwanych modeli w programie i ma do wyboru podobne moduły jak ZM.Podejrzewam ,że i wtym silniku była by mozliwość odczytania parametrów silnika, ABS-u itd.
Pytanie jest czy auta z silinikem ZL mają złącze 16-pinowe (OBD2) pod kierownicą czy 17-pinowe w przedziale kierowcy (OBD1)?

PostNapisane: 7 paź 2013, 22:07
przez Bo_Lo
OBD1 pod maską,ale jak pisałem mam przejściówke na oBD2

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 7 paź 2013, 22:23
przez PitrekT
To warto by sprawdzić czy program działa również w ZL-u :)
Bo_Lo Czy masz dotęp do interfejsu OBD2 na USB?

PostNapisane: 7 paź 2013, 22:26
przez Bo_Lo
chyba mógłbym mieć
;P

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 7 paź 2013, 23:53
przez PitrekT
To fajnie było by sprawdzić jak działa program dla ZL-a :)
W linku znajduje sie program: http://turbobit.net/av18yu82ywrd.html
Jeszcze jedna rzecz.Interfejs współpracuje z autem wyposażonym w gniazdo 17-pinowe z takim rozkładem pinów:
Obrazek
Wiem ,że w modelu 626 były dwa rodzaje gniazd, natomiast w 323 nie wiem dokładnie jak jest.

PostNapisane: 8 paź 2013, 09:33
przez Bo_Lo
takie mam :)

PostNapisane: 9 paź 2013, 23:15
przez PitrekT
Bo_Lo napisał(a):takie mam :)

To jest dobra wiadomość :)

Dobrze było by sprawdzić działanie programu również w innych wersjach silnikowych.
Tak więc jeżeli ktoś z Wrocławia posiada Mazdę z następującymi silinkiem:
– B3
– ZL
– FP
– FS
– RF2A
– RF4A
oraz ze złączem 16-pinowym pod kierownicą to oferuję możliwość podłączenia interfejsu i sprawdzenia parametrów :)
Osoby zainteresowane proszę o kontakt na priv.

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 12 paź 2013, 17:45
przez PitrekT
Dzisiaj sprawdziłem inne programy, które wg informacji powinny działać w 323F :)
A więc tak:
1.Program FORscan
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i wykrył moduł PCM i ABS.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
Obrazek
Obrazek
2.Program ScanXL
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i jest mozliwość wyboru połaczenia z silnikiem lub ABS-em.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
Obrazek

PostNapisane: 7 gru 2013, 23:24
przez Garbage1989
Sprawdziłem w BA z Z5 1.5 i działa bez problemu będę się kontaktował z innymi osobami z grupy małopolska to sprawdzimy jak z innymi odmianami czy z diesle'ami łączy się równie bezproblemowo

Obrazek
Test programu przez odpięcie czujnika temperatury powietrza w dolocie

Obrazek

Obrazek

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 8 gru 2013, 13:01
przez PitrekT
Dzięki za informację :) Po sprawdzeniu napisz jakie inne silniki i roczniki, które są obsługiwane przez ten program.

PostNapisane: 8 gru 2013, 14:47
przez Przemek323c
Abs i reszte tez lyka w z5 ? Ja sprawdzalem forscanem praktycznie wszystkie roczniki w ba i laczy sie tylko z pcm. Jest moze gdzies kat wyprzedzenia zaplonu ?

PostNapisane: 8 gru 2013, 18:03
przez Garbage1989
jak sprawdziłęm swój FORScanem to też widzi tylko PowerControlModul ale przez CASCADE łaczy mi się do ABSu i poduszek więc to niewątpliwa przewaga, szkoda bo FORScan jest dużo bardziej przejżysty

Re: Diagnostyka 323 F BJ

PostNapisane: 8 gru 2013, 18:13
przez Puszek79
Zgłaszam się na ochotnika do testów <oczko>

PostNapisane: 8 gru 2013, 19:14
przez Garbage1989
spoko z tym że potrzebuje zasilania do laptopa bo bateria jest reliktowa i prawie wogóle nie trzyma jak tylko będą warunki to nie ma problemu przeprowadzimy testa tylko nie wiem czy już nie powinieneś zorganizowac kolejki żeby nie było nieporozumień kto miał być wczesniej :D