Diagnostyka 323 F BJ
Czyli trzeba bedzie uzywac dwoch. Swoja droga dziwne skoro komunikacja idzie po 1 i tej samej lini danych. Co z tym katem zaplonu ? Pewnie w cascade tez nie ma ?
-
Przemek323c
Może to być związane z protokołem wymiany danych i jakimś specyficznym systemem wymiany danych coś o tym wspomina autor FORScana bo to projekt otwarty a nie komercyjny wiec nie mają wszystkich protokołów transmisji. Co do CASCADE to nie sprawdzałem odczytu danych wiec nawet nie wiem czy jest tam parametr wyrzeczenia kąta zapłonu ale przy pierwszej nadarzajacej się okazji nie omieszkam tego sprawdzić
Add:
Moduł ABSu komunikuje się po pinie bodaj TBS wiec nie tym samym co moduł PCM może dlatego nie ma go w FORScanie
Add:
Moduł ABSu komunikuje się po pinie bodaj TBS wiec nie tym samym co moduł PCM może dlatego nie ma go w FORScanie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
nic nie przepinam gdyż mam przejsciówkę z diagnostycznego złącza mazdy na OBD 2 za parę zeta kupiłem w krakowie we viakenie jedyne co muszę zrobić to wyłączyć zaplon i załączyć spowrotem przed połączeniem z modułem ABSu i poduszek ale co do poduszek to nie wiem po którym opinię to się komunikuje
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
A moglbys w wolnej chwili pomierzyc co do czego idzie ?
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 11:42 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
-
Przemek323c
Okej zobaczę co da się zrobić a jak nie to poszukam rozpiski pinow bo widziałem gdzieś w necie albo w dokumentacji do kabla ELM
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ze schematu viakena wynika, ze:
Mazda-Elm
2 – 7 MEN – K-Line Iso9141-2
4 – 16 B+ – +12V
5 – 4+5 GND – GND
11 – 2 N/C – BUS+ J1850
17 – 10 N/C – BUS- J1850
Mazda-Elm
2 – 7 MEN – K-Line Iso9141-2
4 – 16 B+ – +12V
5 – 4+5 GND – GND
11 – 2 N/C – BUS+ J1850
17 – 10 N/C – BUS- J1850
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 14:06 przez Przemek323c, łącznie edytowano 3 razy
-
Przemek323c
nie rozgryzalem tematu ale powiem że sprawdziłem z opisem wg instrukcji dla FORScana i się zgadza bo sprawdziłem przebieg miernikiem, najważniejsze że u mnie bangla więc się nie będę czepial bo do tej pory myślałem że nigdy nie użyje tej przejsciowki i ELMa więc nie będę się doktoryzowal specjalnie nad tym
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Juz wiem gdzie popelnilem blad. To widok wtyczki nie gniazda czyli symetrycznie trzeba pozamieniac. Poprawilem opis i podlaczenie MEN do lini danych sie zgadza wiec i abs musi isc tamtedy.
-
Przemek323c
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Panowie czy cos takiego http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostycz ... 39951.html
bedzie dobre do 323f bj rocznik 2002 zeby sprawdzic bledy i wykasowac??
bedzie dobre do 323f bj rocznik 2002 zeby sprawdzic bledy i wykasowac??
polecam jednak kupić coś z nowszym firmwear'em jest bardziej perspektywiczny na aukcji jest już dość stary w wersji 1.4a, ja mam tez już nie najmłodszą 1.4b a jest już na pewno 1.5a, każda kolejna rewizja to jakieś unowocześnienie i dodanie najnowszych opcji do komunikacji z nowymi modelami, alternatywą jest ELM327v2 na innym procesorze który jest w pełni kompatybilny z kluczem ELM327
tutaj daje link do takiego sprzętu:
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html
tutaj daje link do takiego sprzętu:
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Niby tak ale to juz spora roznica w cenie...
Tą mazdeczke pewnie jeszcze troche bede mial.. niedawno zrobilem blache za 2tysie hehehe No chyba ze nagle sie mi pojawia lepsze zarobki i to duzo lepsze bo jakbym sie przesiadal to na cos za jakies 30-40 tys... heheh
A teraz musze po prostu przez pol wawy pojechac do mechanika zeby blad sprawdzic i skasowac. nie place za to ale czasu i paliwka szkoda .. a tu 39 pln i po sprawie .
Tą mazdeczke pewnie jeszcze troche bede mial.. niedawno zrobilem blache za 2tysie hehehe No chyba ze nagle sie mi pojawia lepsze zarobki i to duzo lepsze bo jakbym sie przesiadal to na cos za jakies 30-40 tys... heheh
A teraz musze po prostu przez pol wawy pojechac do mechanika zeby blad sprawdzic i skasowac. nie place za to ale czasu i paliwka szkoda .. a tu 39 pln i po sprawie .
zawsze można poszukać na stronie dealextreme bezpośrednio w chinach dostawcę tego sprzętu bo o ile pamiętam to wychodzi dość korzystnie a jak sprawdze jakiś czas temu to wybór mieli tam dość konkretny i było w czym wybierać
Edit:
Mazda 323F BJ z silnikiem 2.0 DiTD RF2A również zabanglała, FORScan wykrył jak i u mnie tylko sterownik silnika (Wykrył samochód jako Primacy z dieslem) gdyz łaczyłem się przez przejściówke a nie pająka więc nie miałem okazji przepinać kabla na TBS i próbowac łaczyć się do ABSu ale CASCADE widział wszystkie sterowniki
Edit:
Mazda 323F BJ z silnikiem 2.0 DiTD RF2A również zabanglała, FORScan wykrył jak i u mnie tylko sterownik silnika (Wykrył samochód jako Primacy z dieslem) gdyz łaczyłem się przez przejściówke a nie pająka więc nie miałem okazji przepinać kabla na TBS i próbowac łaczyć się do ABSu ale CASCADE widział wszystkie sterowniki
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
ELM327 + przejściówka na złącze Mazdowskie i powinno banglać u mnie się tak łączyło z BJ'ami nawet w Diesel'u
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość