Diagnostyka 323 F BJ

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Przemek323c » 8 gru 2013, 20:19

Czyli trzeba bedzie uzywac dwoch. Swoja droga dziwne skoro komunikacja idzie po 1 i tej samej lini danych. Co z tym katem zaplonu ? Pewnie w cascade tez nie ma ?
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 8 gru 2013, 23:22

Może to być związane z protokołem wymiany danych i jakimś specyficznym systemem wymiany danych coś o tym wspomina autor FORScana bo to projekt otwarty a nie komercyjny wiec nie mają wszystkich protokołów transmisji. Co do CASCADE to nie sprawdzałem odczytu danych wiec nawet nie wiem czy jest tam parametr wyrzeczenia kąta zapłonu ale przy pierwszej nadarzajacej się okazji nie omieszkam tego sprawdzić

Add:

Moduł ABSu komunikuje się po pinie bodaj TBS wiec nie tym samym co moduł PCM może dlatego nie ma go w FORScanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 9 gru 2013, 08:35

Czyli do diagnostyki abs przepinasz piny ?
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 9 gru 2013, 09:39

nic nie przepinam gdyż mam przejsciówkę z diagnostycznego złącza mazdy na OBD 2 za parę zeta kupiłem w krakowie we viakenie jedyne co muszę zrobić to wyłączyć zaplon i załączyć spowrotem przed połączeniem z modułem ABSu i poduszek ale co do poduszek to nie wiem po którym opinię to się komunikuje
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 9 gru 2013, 10:03

A moglbys w wolnej chwili pomierzyc co do czego idzie ?
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 10:42 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 9 gru 2013, 10:38

Okej zobaczę co da się zrobić a jak nie to poszukam rozpiski pinow bo widziałem gdzieś w necie albo w dokumentacji do kabla ELM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 9 gru 2013, 10:43

Ze schematu viakena wynika, ze:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Mazda-Elm

2 – 7 MEN – K-Line Iso9141-2
4 – 16 B+ – +12V
5 – 4+5 GND – GND
11 – 2 N/C – BUS+ J1850
17 – 10 N/C – BUS- J1850
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 13:06 przez Przemek323c, łącznie edytowano 3 razy
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 9 gru 2013, 12:35

nie rozgryzalem tematu ale powiem że sprawdziłem z opisem wg instrukcji dla FORScana i się zgadza bo sprawdziłem przebieg miernikiem, najważniejsze że u mnie bangla więc się nie będę czepial bo do tej pory myślałem że nigdy nie użyje tej przejsciowki i ELMa więc nie będę się doktoryzowal specjalnie nad tym
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 9 gru 2013, 12:49

Juz wiem gdzie popelnilem blad. To widok wtyczki nie gniazda czyli symetrycznie trzeba pozamieniac. Poprawilem opis i podlaczenie MEN do lini danych sie zgadza wiec i abs musi isc tamtedy.
Przemek323c
 

PostTen post został usunięty przez peciu 11 gru 2013, 18:29.
Powód: nieaktualne

Postprzez benq323 » 12 gru 2013, 20:52

Czy może ktoś zamieścić link do Cascade? we wcześniejszym linku nie można już pobrać
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Garbage1989 » 12 gru 2013, 21:13

na rutracker jest torrent aktywny a wstawki komercyjnych programów dość szybko usuwają
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Sewer » 13 gru 2013, 19:49

Panowie czy cos takiego http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostycz ... 39951.html
bedzie dobre do 323f bj rocznik 2002 zeby sprawdzic bledy i wykasowac??
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 10:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez tinek » 13 gru 2013, 19:55

będzie działał, ja mam starszego elma i działa
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Garbage1989 » 13 gru 2013, 22:52

polecam jednak kupić coś z nowszym firmwear'em jest bardziej perspektywiczny na aukcji jest już dość stary w wersji 1.4a, ja mam tez już nie najmłodszą 1.4b a jest już na pewno 1.5a, każda kolejna rewizja to jakieś unowocześnienie i dodanie najnowszych opcji do komunikacji z nowymi modelami, alternatywą jest ELM327v2 na innym procesorze który jest w pełni kompatybilny z kluczem ELM327

tutaj daje link do takiego sprzętu:
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Sewer » 14 gru 2013, 07:21

Niby tak ale to juz spora roznica w cenie...
Tą mazdeczke pewnie jeszcze troche bede mial.. niedawno zrobilem blache za 2tysie :) hehehe No chyba ze nagle sie mi pojawia lepsze zarobki i to duzo lepsze bo jakbym sie przesiadal to na cos za jakies 30-40 tys... heheh
A teraz musze po prostu przez pol wawy pojechac do mechanika zeby blad sprawdzic i skasowac. nie place za to ale czasu i paliwka szkoda .. a tu 39 pln i po sprawie .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 10:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez Przemek323c » 14 gru 2013, 11:48

E tam spora. Za 42zl juz z wysylka mozna miec Elma na BT z donglem usb BT.
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 14 gru 2013, 13:29

zawsze można poszukać na stronie dealextreme bezpośrednio w chinach dostawcę tego sprzętu bo o ile pamiętam to wychodzi dość korzystnie a jak sprawdze jakiś czas temu to wybór mieli tam dość konkretny i było w czym wybierać

Edit:
Mazda 323F BJ z silnikiem 2.0 DiTD RF2A również zabanglała, FORScan wykrył jak i u mnie tylko sterownik silnika (Wykrył samochód jako Primacy z dieslem) gdyz łaczyłem się przez przejściówke a nie pająka więc nie miałem okazji przepinać kabla na TBS i próbowac łaczyć się do ABSu ale CASCADE widział wszystkie sterowniki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez b4ndit90 » 20 sty 2014, 18:50

Mazda 323 f GTX 1.5 v16 rok 2000 jaki sprzet do skanowania i kasowania błędów ktos poradzi z tego co wiem nie mam odb2 tylko 16/17 pin gniazdo pod maską .. Proszę o poradę będę w dzięczny
Początkujący
 
Od: 9 gru 2013, 19:31
Posty: 18
Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna

Postprzez Garbage1989 » 20 sty 2014, 21:37

ELM327 + przejściówka na złącze Mazdowskie i powinno banglać u mnie się tak łączyło z BJ'ami nawet w Diesel'u
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323