awaria ABS jak to naprawić

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xedos1972 » 10 wrz 2012, 16:58

coś z hamulcami muszą się blokować , abs uznaje że koło jest zblokowane i je odpuszcza , czujniki raczej odpadają bo wywalało by błąd. znam przypadek że po przetoczeni tarcz tak się abs załączał przy małych prędkościach , jak się okazało tarcze się zwichrowały przy przetoczeniu tak gość zaoszczędził zapłacił za przetoczenie a i tak musiał kupić nowe ale to ciebie nie dotyczy. ogólnie myśli się że abs skraca drogę hamowanie a nie jednokrotnie ją jeszcze wydłuża podstawowa funkcja abs-u to odblokowanie kół i umożliwienie kierowalność pojazdu aby wyjść z poślizgu np. kończąc ja bym zaczął od sprawdzenia zacisków czy się nie blokują i od klocków .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 1026 (0/17)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bikus » 10 wrz 2012, 17:36

no to że abs nie skraca drogi to ja wiem doskonale i powiem szczerze że osobiście nie lubie tego systemu, bo uczyłem się jeździć i normalnie i sportowo na samochodach bez ABS'u a teraz wszystkie maja i mnie tylko denerwuje ;)
czujnik albo się zasyfił albo przesunął bo jakby sie popsuł to po pierwsze miałbym błąd a po drugie abs przestałby działać a nei włączał sie cały czas...
zobaczymy jutro co to jest i dlaczego też taki dziwny dźwięk wydają te hamulce, może po prostu klocek się przyblokował bokiem w zacisku i przyblokowuje koło, choć też dziwna sprawa – ABS w Bj działa w miare przyjemnie czyli nie odblokowuje od razu kół, a tutaj od razu odpuszcza :/

Dopisano 11 wrz 2012 18:06:

dzisiaj pojechałem do mechanika, rozebraliśmy całe hamulce z przodu. Dolne prowadnice wyglądały tragicznie, więc na nie padło podejrzenie... wyczyściliśmy i nasmarowaliśmy wszystkie elementy zacisku, wyczyściliśmy wszystkie blaszki, klocki, tarcze... Czujniki są na miejscach, nie pęknięte, koronki całe i zdrowe i czyste, kable od czujników nigdzie nie są załamane czy bęknięte...

dodam że po męczeniu hamulców żeby sprawdzić prawa felga i zacisk były bardziej rozgrzane niż lewe (przód)
Złożyliśmy wszystko i wyglądało że jest ok, i tak było przez pierwszych 30 hamowań... potem znowu raz mi abs się załączył przy delikatnym hamowaniu na małej prędkości i znowu jakoś chroboczą hamulce z przodu :/ już nei wiem co to może być, chroboczą takby tarcza była zardzewiała cała i pierwszy raz się nią hamowało :/

już nie wiem co może z tym być – jakieś sugestie? błędów nadal brak, wszystko wygląda ok.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 14:28
Posty: 864 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 16:44

Mam mazdę 323F BJ VI (2002 rok). Od momentu zakupu palą mi się kontrolki ABS-u oraz hamulca (ilość płynu odpowiednia). Nie wytrzymałem i podjechałem podłączyć mazdę pod komputer (koszt 50zł):
– okazało się, że mam system z 2001 roku, mazda ma rok produkcji 2002.
– wykryto dwa błędy:
-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie
z tego wynika, że mam uszkodzoną pompę aczkolwiek niekoniecznie. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć się na ten temat, czy jest sens wymieniać całą pompę i czujnik? Może ktoś miał podobne błędy...

pilnie proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 11:08
Posty: 71
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 1 paź 2012, 17:13

r3solved napisał(a):Mam mazdę 323F BJ VI (2002 rok). Od momentu zakupu palą mi się kontrolki ABS-u oraz hamulca (ilość płynu odpowiednia). Nie wytrzymałem i podjechałem podłączyć mazdę pod komputer (koszt 50zł):
– okazało się, że mam system z 2001 roku, mazda ma rok produkcji 2002.
– wykryto dwa błędy:
-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie
z tego wynika, że mam uszkodzoną pompę aczkolwiek niekoniecznie. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć się na ten temat, czy jest sens wymieniać całą pompę i czujnik? Może ktoś miał podobne błędy...

pilnie proszę o pomoc.


Skasuj wszystkie błędy a za jakiś czas znów odczytaj (jak to zrobić znajdziesz na forum)
Jeśli zamiast G damy P
P1186 FTS Low – Fuel Pump Temperature Sensor Low,– czujnik temperatury paliwa w pompie wtryskowej sprawdź jego oporność na pinach powinno być 2.5 kOhma (+-0,5). Jest to pierwszy czujnik od lewej jak stoisz przed samochodem. Jeśli czujnik jest ok to trzeba sprawdzić przewody, jeśli czujnik jest walnięty to pisz PW do mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7282 (15/90)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 17:16

Kody spisywał mi mechanik z komputera, pewnie popełnił błąd, tak więc mam zacząć od pompy i olać wstępnie pierwszy błąd (tylny czujnik prędkości). Szczerze nie ogarniam do końca gdzie znajduje się pompa, macie jakieś zdjęcie lub schemat jak do niej się dostać.

PS.
Mechanik skasował błędy i sprawdzał czy pompa wg. się odzywa, niestety nie ruszyła nawet na chwilę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 11:08
Posty: 71
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2012, 18:18

Hmmm – system ABS chyba tylko potrafi kody wybłyskać i nie wiem czy mozna go diagnoxowac jsk OBD2
Typowym ELM'em niestety nie zdiagnozujemy ABS'u.
Teraz pytanko: co faktycznie mechanik zdiagnozował?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F BA Z5
Madzia Xedos 9 KL '01
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 4866 (33/88)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 18:30

Stałem przy nim i cały czas diagnozował ABS, miał przenośnego kompa wielkości laptopa, podłączył pod kostkę w mazdzie (prawy górny róg stojąc przodem do samochodu) usunął błędy ale nadal wywaliło mu te, które podałem wyżej. Próbował także uruchomić/ przetestować samą pompę ale niestety nie było słychać, że działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 11:08
Posty: 71
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez whitewiak » 6 paź 2012, 23:50

witam
podczas dlugiego postoju szczegolnie jak jest chlodno ,podczas jazdy wlaczaja mi sie wszystkie kontroli zwiazane z hamowanie (abs tcs itd.), jak odpale samochod ponownie nieraz ten problem znika a czasami wraca po paru metrach. jezeli przed odpaleniem samochodu powciskam hamulec tego problemu nie ma.(moze mi sie zdawac ;d) czym to moze byc spowodowane? i jeszcze jedna usterka mozliwe ze powiazana z ta pierwsza podczas hamowania samochod hamuje strasznie stukajac i przerywa te hamowanie zdaje mi sie ze jakby abs sie wlaczal. prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu <oczy>
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 15:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez szuwar1978 » 7 paź 2012, 07:45

Szukajka nie boli, o ABS było już sporo na forum ....
Tu masz wszystko viewtopic.php?f=115&t=94612
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 1