awaria ABS jak to naprawić

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xedos1972 » 10 wrz 2012, 17:58

coś z hamulcami muszą się blokować , abs uznaje że koło jest zblokowane i je odpuszcza , czujniki raczej odpadają bo wywalało by błąd. znam przypadek że po przetoczeni tarcz tak się abs załączał przy małych prędkościach , jak się okazało tarcze się zwichrowały przy przetoczeniu tak gość zaoszczędził zapłacił za przetoczenie a i tak musiał kupić nowe ale to ciebie nie dotyczy. ogólnie myśli się że abs skraca drogę hamowanie a nie jednokrotnie ją jeszcze wydłuża podstawowa funkcja abs-u to odblokowanie kół i umożliwienie kierowalność pojazdu aby wyjść z poślizgu np. kończąc ja bym zaczął od sprawdzenia zacisków czy się nie blokują i od klocków .
xedos1972
Avatar użytkownika
 
Posty: 899
Od: 25 sty 2010, 00:15
Skąd: UĆ-:-)
Auto: mazda 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bikus » 10 wrz 2012, 18:36

no to że abs nie skraca drogi to ja wiem doskonale i powiem szczerze że osobiście nie lubie tego systemu, bo uczyłem się jeździć i normalnie i sportowo na samochodach bez ABS'u a teraz wszystkie maja i mnie tylko denerwuje ;)
czujnik albo się zasyfił albo przesunął bo jakby sie popsuł to po pierwsze miałbym błąd a po drugie abs przestałby działać a nei włączał sie cały czas...
zobaczymy jutro co to jest i dlaczego też taki dziwny dźwięk wydają te hamulce, może po prostu klocek się przyblokował bokiem w zacisku i przyblokowuje koło, choć też dziwna sprawa – ABS w Bj działa w miare przyjemnie czyli nie odblokowuje od razu kół, a tutaj od razu odpuszcza :/

Dopisano 11 wrz 2012 18:06:

dzisiaj pojechałem do mechanika, rozebraliśmy całe hamulce z przodu. Dolne prowadnice wyglądały tragicznie, więc na nie padło podejrzenie... wyczyściliśmy i nasmarowaliśmy wszystkie elementy zacisku, wyczyściliśmy wszystkie blaszki, klocki, tarcze... Czujniki są na miejscach, nie pęknięte, koronki całe i zdrowe i czyste, kable od czujników nigdzie nie są załamane czy bęknięte...

dodam że po męczeniu hamulców żeby sprawdzić prawa felga i zacisk były bardziej rozgrzane niż lewe (przód)
Złożyliśmy wszystko i wyglądało że jest ok, i tak było przez pierwszych 30 hamowań... potem znowu raz mi abs się załączył przy delikatnym hamowaniu na małej prędkości i znowu jakoś chroboczą hamulce z przodu :/ już nei wiem co to może być, chroboczą takby tarcza była zardzewiała cała i pierwszy raz się nią hamowało :/

już nie wiem co może z tym być – jakieś sugestie? błędów nadal brak, wszystko wygląda ok.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
 
Posty: 826
Od: 24 sty 2008, 15:28
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 17:44

Mam mazdę 323F BJ VI (2002 rok). Od momentu zakupu palą mi się kontrolki ABS-u oraz hamulca (ilość płynu odpowiednia). Nie wytrzymałem i podjechałem podłączyć mazdę pod komputer (koszt 50zł):
– okazało się, że mam system z 2001 roku, mazda ma rok produkcji 2002.
– wykryto dwa błędy:
-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie
z tego wynika, że mam uszkodzoną pompę aczkolwiek niekoniecznie. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć się na ten temat, czy jest sens wymieniać całą pompę i czujnik? Może ktoś miał podobne błędy...

pilnie proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 1 paź 2012, 18:13

r3solved napisał(a):Mam mazdę 323F BJ VI (2002 rok). Od momentu zakupu palą mi się kontrolki ABS-u oraz hamulca (ilość płynu odpowiednia). Nie wytrzymałem i podjechałem podłączyć mazdę pod komputer (koszt 50zł):
– okazało się, że mam system z 2001 roku, mazda ma rok produkcji 2002.
– wykryto dwa błędy:
-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie
z tego wynika, że mam uszkodzoną pompę aczkolwiek niekoniecznie. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć się na ten temat, czy jest sens wymieniać całą pompę i czujnik? Może ktoś miał podobne błędy...

pilnie proszę o pomoc.


Skasuj wszystkie błędy a za jakiś czas znów odczytaj (jak to zrobić znajdziesz na forum)
Jeśli zamiast G damy P
P1186 FTS Low – Fuel Pump Temperature Sensor Low,– czujnik temperatury paliwa w pompie wtryskowej sprawdź jego oporność na pinach powinno być 2.5 kOhma (+-0,5). Jest to pierwszy czujnik od lewej jak stoisz przed samochodem. Jeśli czujnik jest ok to trzeba sprawdzić przewody, jeśli czujnik jest walnięty to pisz PW do mnie.
Sprzedam oryginalny grill do 323F BJ po FL
 
Posty: 6258
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Auto: Fajne

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 18:16

Kody spisywał mi mechanik z komputera, pewnie popełnił błąd, tak więc mam zacząć od pompy i olać wstępnie pierwszy błąd (tylny czujnik prędkości). Szczerze nie ogarniam do końca gdzie znajduje się pompa, macie jakieś zdjęcie lub schemat jak do niej się dostać.

PS.
Mechanik skasował błędy i sprawdzał czy pompa wg. się odzywa, niestety nie ruszyła nawet na chwilę.
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Marek 161BD081 » 1 paź 2012, 19:18

Hmmm – system ABS chyba tylko potrafi kody wybłyskać i nie wiem czy mozna go diagnoxowac jsk OBD2
Typowym ELM'em niestety nie zdiagnozujemy ABS'u.
Teraz pytanko: co faktycznie mechanik zdiagnozował?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F 1.5 '95
Madzia Xedos 9 2.5 '01
:-)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4087
Od: 28 lut 2009, 23:05
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez r3solved » 1 paź 2012, 19:30

Stałem przy nim i cały czas diagnozował ABS, miał przenośnego kompa wielkości laptopa, podłączył pod kostkę w mazdzie (prawy górny róg stojąc przodem do samochodu) usunął błędy ale nadal wywaliło mu te, które podałem wyżej. Próbował także uruchomić/ przetestować samą pompę ale niestety nie było słychać, że działa.
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez whitewiak » 7 paź 2012, 00:50

witam
podczas dlugiego postoju szczegolnie jak jest chlodno ,podczas jazdy wlaczaja mi sie wszystkie kontroli zwiazane z hamowanie (abs tcs itd.), jak odpale samochod ponownie nieraz ten problem znika a czasami wraca po paru metrach. jezeli przed odpaleniem samochodu powciskam hamulec tego problemu nie ma.(moze mi sie zdawac ;d) czym to moze byc spowodowane? i jeszcze jedna usterka mozliwe ze powiazana z ta pierwsza podczas hamowania samochod hamuje strasznie stukajac i przerywa te hamowanie zdaje mi sie ze jakby abs sie wlaczal. prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu <oczy>
 
Posty: 28
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez szuwar1978 » 7 paź 2012, 08:45

Szukajka nie boli, o ABS było już sporo na forum ....
Tu masz wszystko viewtopic.php?f=115&t=94612
 
Posty: 172
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez black_pablo » 7 paź 2012, 10:54

ja dodam od siebie że możesz mieć mało płynu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Lubelszczyzny
 
Posty: 1562
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez whitewiak » 7 paź 2012, 18:11

plyn jest w normie niedawno byl wymieniany
 
Posty: 28
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez r3solved » 6 lis 2012, 11:34

Neonixos666 napisał(a):-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie


Proszę o informację gdzie (w której części silnika) i jak mogę sprawdzić oporność aby zdiagnozować czy pompa jest uszkodzona? Niestety prze te kontrolki nie przeszedłem dzisiaj przeglądu :/. Podsumowując, chciałbym tylko sprawdzić czy na pewno pompa jest uszkodzona, wg. mechanika i powyższych błędów uszkodzony jest jakiś czujnik w pompie ale oni nie chcę grzebać i mogą jedynie wymienić całą pompę.

Z góry wielkie dzięki :)

Dopisano 6 lis 2012, 10:58:

Chłopaki jeżeli uszkodzony jest czujnik ABS-u tak jak w moim przypadku to pompa nie powinna się załączać tak więc ten mój drugi błąd może wg. nie dotyczyć ABS-u tak jak wcześniej napisał kolega :) Jaki czujnik najlepiej zakupić, jakiej firmy:
z allegro: getze za 67zł czy warto?
Albo ten: http://allegro.pl/czujnik-abs-japan-tyl ... 76745.html
lub ten podobno oryginalny: http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mazda ... 94984.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez xedos1972 » 6 lis 2012, 18:10

wymień czujnik bo on z reguły generuje następny błąd , ten drugi czujnik nie wieże że jest oryginalny zadzwoń do serwisu mazdy to zobaczysz ile kosztuje a najlepiej do foxrzeszów i zobaczysz ile kosztuje ponad 300zł, kup zamiennik ja już śmigam na zamienniku ze 2 lata i jeszcze nie trzyma oporności ma poniżej 1.3 kilohm .
xedos1972
Avatar użytkownika
 
Posty: 899
Od: 25 sty 2010, 00:15
Skąd: UĆ-:-)
Auto: mazda 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez r3solved » 6 lis 2012, 18:31

Albo ten: http://allegro.pl/czujnik-abs-japan-tyl ... 76745.html
lub ten podobno oryginalny: http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mazda ... 94984.html

W takim razie, który polecasz z dwóch powyższych?. Jak mogę skasować błędy ABS po wymianie czujnika, bo same przecież nie znikną, mam głupią nadzieję, że to tylko ten czujnik :/
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez xedos1972 » 6 lis 2012, 20:07

kup tutaj są na allegro u fox rzeszów http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-323-323F-BJ-1998-2004_UKLAD-HAMULCOWY_ABS(3,253374,).aspx abs ma samodiagnostykę i po założeniu nowego czujnika sprawdzi i jak uzna że są ok i układ sprawny to błędu nie będzie pokazywał i tak jest przy każdym uruchomieniu silnika . chyba że okaże się że to coś innego jest.
xedos1972
Avatar użytkownika
 
Posty: 899
Od: 25 sty 2010, 00:15
Skąd: UĆ-:-)
Auto: mazda 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez r3solved » 6 lis 2012, 20:21

Niestety czas mi nie pozwala na zakup w innym mieście jak Wrocław, na piątek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę filtrów i czujnika. Na FoXRzeszów mają chyba ten sam za 70zł co na allegro za 100zł, o oryginale nawet nie myślę ze względu na cene.
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Jaro14 » 6 lis 2012, 23:18

Polecam ten czujnik z FOX, sam wymieniałem miesiąc temu. Zadzwoń jutro rano, może dojdzie na piątek.
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Od: 14 cze 2011, 22:22
Skąd: Miechów
Auto: Mazda 323F BJ DITD
2001r. Silver Mica

Postprzez r3solved » 10 lis 2012, 08:04

r3solved napisał(a):Mam mazdę 323F BJ VI (2002 rok). Od momentu zakupu palą mi się kontrolki ABS-u oraz hamulca (ilość płynu odpowiednia). Nie wytrzymałem i podjechałem podłączyć mazdę pod komputer (koszt 50zł):
– okazało się, że mam system z 2001 roku, mazda ma rok produkcji 2002.
– wykryto dwa błędy:
-- C1165 RR – TYŁ PRAWY CZUJNIK PRĘDKOŚCI
-- G1186 – podobno jakiś moduł pompie
z tego wynika, że mam uszkodzoną pompę aczkolwiek niekoniecznie. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć się na ten temat, czy jest sens wymieniać całą pompę i czujnik? Może ktoś miał podobne błędy...

pilnie proszę o pomoc.


Cześć wszystkim,
nawiązując do mojego wcześniejszego posta oraz błędów systemu ABS w nim opisanych, zacząłem od wymiany Tylnego prawego czujnika prędkości, który zakupiłem za 100 zł we Wrocławiu w sklepie car-zone (sklep: http://www.car-zone.pl/, aukcja: http://allegro.pl/czujnik-abs-japan-tyl ... 76745.html).

Oczywiście nie obeszło się bez problemów, na samym początku, została urwana śruba mocowania czujnika (z przegnicia), należało ją rozwiercić oraz zrobić nowy gwint, następnie poszła śruba od mocowania boku siedzenia. Z tego co zaobserwowałem wymiana czujnika nie jest wielką filozofią, o ile nie napotkamy problemów :).

Aby wymienić czujnik należy odkręcić koło oraz ściągnąć zaciski i tarcze hamulcowe. Warto dodać, że wtyczka ABS-u znajduje się wewnątrz samochodu za "boczkiem" siedzenia, ściągamy go szarpiąc boczek delikatnie do siebie i w górę, następnie odkręcamy śrubę znajdują się pod nim, łatwo ją urwać jeżeli jest przegnita (jak to było w moim przypadku). Czujnik można podłączyć bez odkręcania boczku (wystarczy odchylić "boczek", jednak nie ma możliwości powrotnego jego założenia bez odkręcenia śruby. Poniżej przedstawiam zdjęcia z wymiany ABS-u, niestety tylko kilka ponieważ przy niskiej temperaturze telefon odmówił posłuszeństwa :P.

Podsumowując kontrolka ABS-u oraz hamulca zniknęła, po trzech testach na szutrze ABS za każdym razem się załączył, tak więc czujnik samoistnie skasował błąd (w sklepie twierdzili, że nie ma takiej możliwości). Warto dodać, że jeżeli którykolwiek z czujników jest uszkodzony, pompa ABS-u się nie włączy (w przeciwieństwie do teorii mechanika, który podłączał moją mazdę pod komputer i stwierdził, że pompa może być uszkodzona bo się wg. nie załącza) ponieważ obwód jest otwarty.

Przy okazji opis z wymiany filtrów w mazda 323F: viewtopic.php?f=115&t=100609&p=2443774#p2443774
Załączniki
20121109263.jpg
20121109262.jpg
20121109258.jpg
20121109256.jpg
20121109254.jpg
Ostatnio edytowano 10 lis 2012, 18:29 przez r3solved, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez xedos1972 » 10 lis 2012, 10:53

tak jak ci napisałem abs sam uzna że jest sprawny i system uruchomi , co do zdejmowania tarcz i zacisku to pierwsze słyszę aby trzeba było ściągać do wymiany czujnika ale ją mam przed lifta i nic takiego nie robiłem bo po co , urwana śruba od czujnika to standard jakbyś przeczytał posty o abs ,ważne że problem rozwiązany .
xedos1972
Avatar użytkownika
 
Posty: 899
Od: 25 sty 2010, 00:15
Skąd: UĆ-:-)
Auto: mazda 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez r3solved » 10 lis 2012, 11:16

Zdjęcie tarcz umożliwia dużo lepszy dostęp :) a zajmuje zaledwie chwilę. Ważne, że ABS działa :) co mnie bardzo cieszy, jeszcze tylko aby spalanie spadło po wymianie filtrów i zalaniu STP i będę szczęśliwy :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 71
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bartekBJ i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323