wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tommatiz » 30 maja 2010, 21:36

Witam. Muszę wymienić piasty z łożyskami tarcze i klocki na tyle w mazdzie 2001 2.0 Diesel 101 km i mam pytanko o to czy tłoczek hamulcowy z tyłu jest tak samo wciskany jak z przodu czy trzeba go wkręcić czy coś innego? Po drugie gdzie jest regulacja ręcznego bo będę musiał poluzować linkę? Pozdrawiam i dziękuję P.S. Jak by ktos miał książkę w wersji elektronicznej o naprawie mazdy w tym roczniku to będę wdzięczny tommatiz@wp.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 11:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez Krusz » 31 maja 2010, 07:37

Regulacja ręcznego jest na śrubie koło tej wajchy od ręcznego. Trzeba zdjąć osłonkę (bez śrub).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez tommatiz » 31 maja 2010, 07:47

A jak jest z cofnięciem tłoczka w tylnym zacisku?? wejdzie na wcisk czy trzeba mieć jakiś klucz specjalny czy potrzeba jest wkręcania jak np. w HONDZIE ACCORD???? Pzdr
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 11:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez blacksheep » 31 maja 2010, 08:31

Mi pomocny okazał sie klucz od kontowki , no i odpiołem przewód hamulcowy wtedy tlok ładnie sie wkrecił do srodka, po załozeniu klocków i zmontowaniu sam automtycznie sie podociskało i gra :)ta opcja wymaga odpowietzrenia hamulców po wszystkim
blacksheep
 

Postprzez Borys » 31 maja 2010, 20:01

Wkręcanie + wciskanie tłoczka ;) Da się to zrobić bez wypinania przewodów.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2263
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez GroMo » 31 maja 2010, 21:39

Żeby cofnąc tłoczek pomocny mi jest zużyty klocek hamulcowy i ścisk np. do drewna. Podkłada się klocek na tłok, zakłada ścisk i pomału można skręcac i wtedy też ładnie się wciska. :) Tak robiłem jak wymieniałem klocki z przodu, nie wiem jak z tyłu to jest zrobione bo mam hamulce bębnowe ale zakładam, że wszystko jest podobnie.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 15:48
Posty: 168 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Borys » 31 maja 2010, 21:59

Porównując konstrukcję zacisku, przedni przy tylnym to pikuś. Trzeba się pomęczyć ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2263
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krusz » 1 cze 2010, 08:08

Nie wiecie gdzie można kupić tylne zaciski (najlepiej nowe) w miarę tanio? W sklepie w którym kupuję części powiedzieli że zamienniki mogą mieć tylko regenerowane, a nie powiem ile zaśpiewali w ASO...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 1 cze 2010, 15:01

Zacisk to nie tania sprawa. Jeśli łożysko jest całe to opłaca się regenerowac nawet kosztem oryginalego zestawu naprawczego z ewentualną wymianą tłoczka. Czemu chcesz nowe?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2263
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Erastotenes » 1 cze 2010, 21:23

Proponuję koledze odwiedzić carspeed.pl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1914
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez Siwy19 » 1 cze 2010, 21:49

ja wymienialem klocki z tylu i tam musisz mie specjalny klucz bo go sie wciska i jednoczesnie wkreca ten tloczek ja sobie przerobilem przecinak katowka wyciałem dwa bolce a kluczem to obkrecałem, u mnie jest tylko prawa piasta do wymiany<---- moza ja samemu wymienic trzeba jakis smary kupic do tego?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 21:16
Posty: 237
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Krusz » 1 cze 2010, 22:28

Mechanik mi "rozruszał" ustrojstwo i podobno nic już więcej nie da się zrobić i zestaw naprawczy na nic się nie zda... Jakieś luzy chyba się zrobiły czy coś – nie znam się za bardzo na mechanice. Nowe kosztują ponad 700zł, w Katowicach w Profesie powiedzieli że regenerowane ponad 500, niby 2 stówki na stronie oszczędności ale nie wiem czy nie warto już zainwestować w nowe. Chyba że się mylę. A może gdzieś jest taniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Drako » 15 sie 2012, 20:42

Łącze teamty

Witam mam zamiar wymienić klocki hamulcowe w maździe ( 323f r.2003 BJ 1,6 16v ) .
ale ponoć to nie takie łatwe stwierdził mój kolega co z nim będę robił ponoć regulacja linki od ręcznego nie jest taka łatwa bo na imbusy w zacisku są . Powiedzcie czy to naprawdę takie trudne może być i jakie mogę napotkać przeszkody z naprawa wymiana klocków.
A dlaczego chce wymienić, jak kopiłem mazdę to tarcze były zardzewiałe lewa strona na tarczy doszła do siebie ale strona prawa nadal trzyma rdze i za bardzo nie doszła tak jak druga strona a po każdej jeździe sprawdzałem czy się grzeje to nie zał warzyłem zbytnio żadnej różnicy no ale ta tarcza mi dokucza bo nie chce się dotrzeć tak jak druga strona. Chodzi mi o tył bo z przodem jest wszystko OK . A jeszcze jedno z tylu cylinderki są wkręcane czy wciskane myślę ze wkręcane no ale się warto jeszcze zapytać was :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2011, 14:29
Posty: 2
Skąd: Konin
Auto: 323f BJ 1.6 16v 98KM r.2003

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2012, 22:19

wkręcane są, a wymiana kloców jest banalnie prosta i nie odbiega niczym od innych samochodów, sam pierwszy raz w życiu robiłem to w mazdzie i sobie poradziłem tak że nie ma strachu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7434 (16/98)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez rav 75 » 16 sie 2012, 05:11

Witam.U mnie cylinderki są wkręcane,zgodnie z kierunkiem wskazówek w zegarku,natomiast regulacja linki ręcznego znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 15:30
Posty: 732 (5/7)
Skąd:
Auto: focus 1.6 tdci '09,
czasem bl z6 '09
była 626 gc fe,323 bg pn,323f bj fp...

Postprzez Drako » 16 sie 2012, 11:40

To juz płowe sukcesu a jeszcze jedno pytanko o ta śrubę na imbus w lub na zacisku poco ona jest ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2011, 14:29
Posty: 2
Skąd: Konin
Auto: 323f BJ 1.6 16v 98KM r.2003

Postprzez steja » 1