Nowe sprzęgło do BJ-ki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ŁysyBJ » 1 kwi 2012, 12:44

Jakie sprzęgło najlepiej wsadzić do 323F BJ 1.5 1999r? Aktualnie mam chyba jeszcze niewymieniane oryginalne [238 000 km przebiegu]. Podajcie tez zblizone koszty kupna/montażu jeśli mozecie :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 2
Od: 1 kwi 2012, 12:18
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F (BJ) 1.5 88KM 1999r.

Postprzez duh » 2 kwi 2012, 00:06

Dołączam się do postu, powiedzcie także w jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło jest na 100% do wymiany? koszt duży, warto by zatem wiedzieć na pewno. U mnie coś zajeżdża przy wrzucaniu 5 przy niższej prędkości (40 km/h) i ogólnie przy pracy na dłuższym dystansie (smrodek pojawia się nagle, i później utrzymuje się przez jakiś czas, aż do następnej "bomby"). Przy wrzucaniu 5 tak jak opisałem wyżej i lekko pod górkę, obroty co prawda nie lecą do góry, auto się męczy i woooolno przyspiesza, ale pedał sprzęgła jest dość wysoko i ma ok 2-3 cm luzu, zanim poczuje się opór.
 
Posty: 29
Od: 26 mar 2012, 09:32
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 09:04

Luz powinien wynosić 2-3 mm. Poza tym generalnie sprzęgła w BJ biorą bardzo wysoko. A szarpie przy ruszaniu, piszczy ?

Najlepsze to chyba exedy, podobno fabrycznie montowane, ale ciezko dostępne i drogie. Wszędzie w sklepach polecają natomiast aisin...
 
Posty: 782
Od: 8 maja 2010, 08:57
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 2 kwi 2012, 10:23

branie sprzęgła można sobie ustawić czy wysoko czy nisko co kto lubi , jest śruba nad pedałem sprzęgła. Sprawdzenie najlepiej na drodze o niewielkim ruchu, na odcinku pod górę, rozpędzić się, aby włączyć najwyższy bieg i utrzymywać przy tym obroty na poziomie około 1500/min. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu samochód nie zacznie przyspieszać lub będzie to robił bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną (sprzęgło będzie się ślizgać), dowodzić to będzie, że ze sprzęgłem coś się dzieje właściwie to się kończy . Wówczas należy jak najszybciej zakończyć test!!! jak chcesz jeszcze trochę pojeździć a przynajmniej wrócić do domu. jakie sprzęgło myślę że to zależy od zasobności portfela , są markowe firmy , średnia półka i firma krzak np. BLIC to marka stworzona przez intercars a skupia różnych producentów zamienników . każde sprzęgło nawet ze średniej półki wytrzyma sporo ,wiadomo zależy dużo od stylu jazdy pytanie zasadnicze ile będę jeździł samochód 20-letni prawie kończy żywot w naszych warunkach.
xedos1972
Avatar użytkownika
 
Posty: 877
Od: 25 sty 2010, 00:15
Skąd: UĆ-:-)
Auto: mazda 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez duh » 2 kwi 2012, 10:37

Piszczało przy ruszaniu w zimie 2 razy, po dłuższym postoju, teraz jest cicho. Przy ruszaniu szarpało i przy zmianie biegów, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i przepływki przestało.
 
Posty: 29
Od: 26 mar 2012, 09:32
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez chelios » 2 kwi 2012, 11:23

Zna ktoś serwis we Wrocławiu zajmujący się regeneracją sprzęgła ?
 
Posty: 16
Od: 27 gru 2008, 23:46
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 12:08

Ciekawe co ma przepustnica i przepławka do sprzęgła. Nie chodziło mi o takie szarpanie...

Odnośnie wysokości "brania" sprzęgła to można je ustawić tylko pośrednio poprzez ustawienie pedału na większej wysokości. Jeżeli chcemy, żeby brało niżej, a przy tym chcemy mieć pedał na tej samej wysokości, to zakładając jednocześnie właściwy docisk tarczy i wymagany luz (free play) to nic nie zdziałamy. Temat mam sprawdzony na wszystkie sposoby, więc wiem co mówię.
Jedną śrubą ustawiamy wysokość pedału, a drugą wysunięcie tłoczka względem pedału. Przy zwolnionym pedale tłoczek ni emoże być wciśnięty, a nawet musi być tzw luz. 2-3 mm. Biorąc to pod uwagę, moja bejotka oraz wszystkie inne jakie znam, z fabrycznym sprzęgłem, bierze przy samej górze.... jeżeli miałaby być jakaś możliwość faktycznej zmiany w tym temacie to na pewno nie na pedale....

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale próbowałem wiele razy i nie udało mi się przy zadanej z góry wysokości pedału obniżyć moment "brania", a jak ktoś dobrze spojrzy od dołu to nawet na chłopski rozum widać, że to niemożliwe...
 
Posty: 782
Od: 8 maja 2010, 08:57
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez black_pablo » 2 kwi 2012, 12:21

fakt sprzęgło bierze wysoko ale jak nie wyczuwacie ślizgania to nie nie ruszajcie
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Lubelszczyzny
 
Posty: 1561
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez ŁysyBJ » 2 kwi 2012, 16:38

Dzisiaj sie trochę rozglądałem za nowym sprzęgłem i oto opcje kompletów (tarcza, docisk, łożysko):
1. Aisin: 390zł
2. Sachs: 570zł
3. Valeo: 350zł
4. Japanparts: 340zł
5. MecArm: 390zł
6. LUK; ok. 500zł
W zasadzie to rozważam warianty 1-2, ale może ktoś ma ciekawe uwagi bądź doświadczenia w tym temacie? Będe bardzo wdzięczny :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 2
Od: 1 kwi 2012, 12:18
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F (BJ) 1.5 88KM 1999r.

Postprzez smagur » 14 maja 2012, 20:13

Dołączę się do tematu... coś polecacie z wyżej wymienionych kompletów?? Jakieś doświadczenia?
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
 
Posty: 151
Od: 2 lip 2006, 12:53
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 136 KM 2002 rok

Postprzez kubi2410 » 14 maja 2012, 21:07

Ja mam założone Sachs i wszystko działa ok.
Avatar użytkownika
 
Posty: 532
Od: 10 paź 2007, 16:51
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez DreD » 17 maja 2012, 13:05

U mnie też czas na wymianę sprzęgła i chyba skuszę na to aisin ;) zobaczymy. ;P
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Od: 4 maja 2012, 13:58
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez szuwar1978 » 17 maja 2012, 13:35

Ja mam aisina od roku i nie ma problemu. Bardzo fajne sprzeglo na miasto ( bardzo lekko dziala). Takze polecam.
 
Posty: 172
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez dpsolo » 18 maja 2012, 12:03

Widzę że chyba pora na sprzęgła :D u mnie już się lekko ślizga i po niedzieli zabieram się za wymianę ja akurat zakupiłem sprzęgło Valeo ze względu na koszty jakie mnie ostatnio nawiedziły. Komplet mnie kosztował 320zł
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Od: 3 sty 2012, 18:21
Skąd: Pabianice - Hollyłódź
Auto: Mazda 323f BJ 98r. 1,5 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323