Nowe sprzęgło do BJ-ki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ŁysyBJ » 1 kwi 2012, 11:44

Jakie sprzęgło najlepiej wsadzić do 323F BJ 1.5 1999r? Aktualnie mam chyba jeszcze niewymieniane oryginalne [238 000 km przebiegu]. Podajcie tez zblizone koszty kupna/montażu jeśli mozecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 11:18
Posty: 2
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F (BJ) 1.5 88KM 1999r.

Postprzez duh » 1 kwi 2012, 23:06

Dołączam się do postu, powiedzcie także w jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło jest na 100% do wymiany? koszt duży, warto by zatem wiedzieć na pewno. U mnie coś zajeżdża przy wrzucaniu 5 przy niższej prędkości (40 km/h) i ogólnie przy pracy na dłuższym dystansie (smrodek pojawia się nagle, i później utrzymuje się przez jakiś czas, aż do następnej "bomby"). Przy wrzucaniu 5 tak jak opisałem wyżej i lekko pod górkę, obroty co prawda nie lecą do góry, auto się męczy i woooolno przyspiesza, ale pedał sprzęgła jest dość wysoko i ma ok 2-3 cm luzu, zanim poczuje się opór.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 08:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 08:04

Luz powinien wynosić 2-3 mm. Poza tym generalnie sprzęgła w BJ biorą bardzo wysoko. A szarpie przy ruszaniu, piszczy ?

Najlepsze to chyba exedy, podobno fabrycznie montowane, ale ciezko dostępne i drogie. Wszędzie w sklepach polecają natomiast aisin...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 686
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 2 kwi 2012, 09:23

branie sprzęgła można sobie ustawić czy wysoko czy nisko co kto lubi , jest śruba nad pedałem sprzęgła. Sprawdzenie najlepiej na drodze o niewielkim ruchu, na odcinku pod górę, rozpędzić się, aby włączyć najwyższy bieg i utrzymywać przy tym obroty na poziomie około 1500/min. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu samochód nie zacznie przyspieszać lub będzie to robił bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną (sprzęgło będzie się ślizgać), dowodzić to będzie, że ze sprzęgłem coś się dzieje właściwie to się kończy . Wówczas należy jak najszybciej zakończyć test!!! jak chcesz jeszcze trochę pojeździć a przynajmniej wrócić do domu. jakie sprzęgło myślę że to zależy od zasobności portfela , są markowe firmy , średnia półka i firma krzak np. BLIC to marka stworzona przez intercars a skupia różnych producentów zamienników . każde sprzęgło nawet ze średniej półki wytrzyma sporo ,wiadomo zależy dużo od stylu jazdy pytanie zasadnicze ile będę jeździł samochód 20-letni prawie kończy żywot w naszych warunkach.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 1026 (0/17)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez duh » 2 kwi 2012, 09:37

Piszczało przy ruszaniu w zimie 2 razy, po dłuższym postoju, teraz jest cicho. Przy ruszaniu szarpało i przy zmianie biegów, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i przepływki przestało.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 08:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez chelios » 2 kwi 2012, 10:23

Zna ktoś serwis we Wrocławiu zajmujący się regeneracją sprzęgła ?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 22:46
Posty: 10
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 11:08

Ciekawe co ma przepustnica i przepławka do sprzęgła. Nie chodziło mi o takie szarpanie...

Odnośnie wysokości "brania" sprzęgła to można je ustawić tylko pośrednio poprzez ustawienie pedału na większej wysokości. Jeżeli chcemy, żeby brało niżej, a przy tym chcemy mieć pedał na tej samej wysokości, to zakładając jednocześnie właściwy docisk tarczy i wymagany luz (free play) to nic nie zdziałamy. Temat mam sprawdzony na wszystkie sposoby, więc wiem co mówię.
Jedną śrubą ustawiamy wysokość pedału, a drugą wysunięcie tłoczka względem pedału. Przy zwolnionym pedale tłoczek ni emoże być wciśnięty, a nawet musi być tzw luz. 2-3 mm. Biorąc to pod uwagę, moja bejotka oraz wszystkie inne jakie znam, z fabrycznym sprzęgłem, bierze przy samej górze.... jeżeli miałaby być jakaś możliwość faktycznej zmiany w tym temacie to na pewno nie na pedale....

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale próbowałem wiele razy i nie udało mi się przy zadanej z góry wysokości pedału obniżyć moment "brania", a jak ktoś dobrze spojrzy od dołu to nawet na chłopski rozum widać, że to niemożliwe...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 686
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez black_pablo » 2 kwi 2012, 11:21

fakt sprzęgło bierze wysoko ale jak nie wyczuwacie ślizgania to nie nie ruszajcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1546 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez ŁysyBJ » 2 kwi 2012, 15:38

Dzisiaj sie trochę rozglądałem za nowym sprzęgłem i oto opcje kompletów (tarcza, docisk, łożysko):
1. Aisin: 390zł
2. Sachs: 570zł
3. Valeo: 350zł
4. Japanparts: 340zł
5. MecArm: 390zł
6. LUK; ok. 500zł
W zasadzie to rozważam warianty 1-2, ale może ktoś ma ciekawe uwagi bądź doświadczenia w tym temacie? Będe bardzo wdzięczny :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 11:18
Posty: 2
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F (BJ) 1.5 88KM 1999r.

Postprzez smagur » 14 maja 2012, 19:13

Dołączę się do tematu... coś polecacie z wyżej wymienionych kompletów?? Jakieś doświadczenia?
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 11:53
Posty: 150
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez kubi2410 » 14 maja 2012, 20:07

Ja mam założone Sachs i wszystko działa ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 15:51
Posty: 485
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez DreD » 17 maja 2012, 12:05

U mnie też czas na wymianę sprzęgła i chyba skuszę na to aisin ;) zobaczymy. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 12:58
Posty: 47
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez szuwar1978 » 17 maja 2012, 12:35

Ja mam aisina od roku i nie ma problemu. Bardzo fajne sprzeglo na miasto ( bardzo lekko dziala). Takze polecam.
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez dpsolo » 18 maja 2012, 11:03

Widzę że chyba pora na sprzęgła :D u mnie już się lekko ślizga i po niedzieli zabieram się za wymianę ja akurat zakupiłem sprzęgło Valeo ze względu na koszty jakie mnie ostatnio nawiedziły. Komplet mnie kosztował 320zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2012, 17:21
Posty: 31
Skąd: Pabianice - Hollyłódź
Auto: Mazda 323f BJ 98r. 1,5 16v

Postprzez fafcio » 5 maja 2015, 09:26

Witam.
Troszke odgrzewam temat, bo właśnie jestem w trakcie szukania sprzęgła dla swojej madzi.
Znalazłem Valeo za 270zł komplet, czy ktoś może sie wypowiedzieć jak po czasie u nich z tym sprzęgłem?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 22:49
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez sztosik » 5 maja 2015, 19:07

lepiej japanparts albo ashika
sztosik
 

Postprzez fafcio » 6 maja 2015, 08:48

Nie widze takich na alledrogo, a co powiecie o AISIN??
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 22:49
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez greg9295943 » 6 maja 2015, 11:38

Wymieniałem w swojej BJ sprzęgło na AISIN i niestety nie polecam. Wymieniałem sprzęgło, docisk i łożysko wsporcze wałka skrzyni. Po przejechanych 8 tys. km nadal ruszając samochodem pojawia się szarpanie i ogólnie niemożliwe jest aby ruszyć na równym podłoży bez dodawania gazu.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 09:13
Posty: 31
Auto: MAZDA 323F BJ ZM

Postprzez fafcio » 6 maja 2015, 14:41

W takim razie Aisin odpada. Znalazłem ASHIKA za 349zł, troszke więcej niż Valeo za 270zł, pytanie czy warto dopłacić?
co do Japanparts jakoś nie mam zaufania, miałem wymieniany sworzeń wachacza i po roku znowu był do wymiany.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 22:49
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez greg9295943 » 7 maja 2017, 02:05

Gdyby ktoś się jeszcze zmagał ze sprzęgłem w BJ. Dwa lata temu wymieniłem na AISIN – szarpało od początku, aż do momentu jak zaczęło ślizgać. Wytrzymało 55 tyś km i denerwowało szarpaniem cały czas. Po wymianie na Valeo od razu powróciła przyjemność z jazdy. Dodam, że od szarpania sprzęgła dwukrotnie wymieniałem uszkodzoną poduszkę zawieszenia skrzyni.

Gdyby ktoś kiedyś chciał wymienić sprzęgło po kosztach to mechanik mówił mi że gdyby chcieć tylko wymienić samą tarczę to można zamontować tarczę od..uwaga... Poloneza:) Ponoć pasuje idealnie oraz bardzo wytrzymałe.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 09:13
Posty: 31
Auto: MAZDA 323F BJ ZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323