BJ – diesel vs. benzyna z LPG

Mazda 323 1998–2003

Postprzez damian18833 » 20 gru 2011, 17:45

Witam, zamierzam kupić to auto. Mam jednak dylemat odnośnie tego czy kupić diesla czy benzynę 1,5 lub 1,6 i zainwestować w instalację gazową. Moje roczne przebiegi to około 10 tys. Co polecacie?
damian18833
 

Postprzez surbannippal » 20 gru 2011, 17:54

Przy takich przebiegach raczej się odradza Diesla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 07:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez Yogi8300 » 20 gru 2011, 19:41

Przy takich przebiegach lepiej zostań przy benzynie.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 20:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez kubi2410 » 20 gru 2011, 19:44

Benzyna a jak stwierdzisz że drogo to gaz i będzie taniej od diesla.
Benzyna mniejsze ryzyko przy zakupie że wpadniesz na minę i zazwyczaj mniejsze przebiegi aut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 15:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez ewemarkam » 20 gru 2011, 20:23

Dokładnie, lepiej kupić benzyniaka. A czy obecnie jeśli miałbym gazować samochód to bym się 3 razy zastanawiał. Akcyza na gaz ma iść do góry... Swoja droga jakie przebiegi dzienne robisz? Bo jeśli do pracy masz 5-10 km to nawet nie instaluj gazu, polowe drogi jak nie więcej przejedziesz na benzynie (w zimne dni oraz zimą). Gaz to tak naprawdę niewielka oszczędność, dochodzi Ci droższy przegląd, częstsza wymiana kabli i świec. Cały czas i tak musisz tankować benzynę, na rozruch i jazdę puki się nie zagrzeje. Przemyśl to tak jak pisze wyżej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tokar » 20 gru 2011, 23:54

to zależy od tego jakie przebiegi będziesz robił "na raz". 10000 rocznie to średnio dziennie 28 km. Nie wiemy czy zamierzasz codziennie jeździć np 2x 14 , czy raz na kilka dni dłuższa trasa.
Ogolnie im dłuższe odcinki pokonujesz- tym bardziej Ci się to opłaca.
Obecnie jest zima, silnik musi się zagrzać choć troszkę zanim się przełączy na gaz. Ja mialem temp przelaczania ustawioną na 30 stopni. Rok temu w zimę pamiętam ze musialem przejechać ok 1,5 km żeby przełączyło się na gaz... dalej jechałem ciesząc się z ceny gazu ^^

PS. owszem gaz drożeje, ale benzyna także. cały czas utrzymuje się mniej więcej relacja, że LPG jest połowę tańsze od benzyny.

poza tym jak kupujesz samochód używany, nie wiedząc jak ktoś go użytkował- to tak jak ktoś wyżej napisał – przy dieslu łatwiej się wpakować w koszty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 20:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez black_pablo » 21 gru 2011, 00:49

10tyś rocznie to nie dużo, diesel drożeje ceny części i napraw spore loteria z takim silnikiem, PB + LPG czemu nie zawsze można jak nie jedno to 2gie przy takich przebiegach polecam PB sam mam 1,5 przedliftem i sobie chwale demon prędkości to nie jest ale fajne auto miejskie i na trasie tez daje rade
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez buczos » 21 gru 2011, 07:10

ewemarkam napisał(a):Akcyza na gaz ma iść do góry...

Nie prawda :)
=> http://www.e-petrol.pl/index.php/wiadom ... hpub=66816
ewemarkam napisał(a):Bo jeśli do pracy masz 5-10 km to nawet nie instaluj gazu, polowe drogi jak nie więcej przejedziesz na benzynie (w zimne dni oraz zimą).

To nie diesel że potrzebuje 5km na zagrzanie :P chyba że ma termostat zepsuty :P przy temp około -5 potrzeba około ( w moim przypadku) 1,5-2 km silnik osiągnął temperaturę.
ewemarkam napisał(a):dochodzi Ci droższy przegląd, częstsza wymiana kabli i świec.

Dobra instalka i nic nie trzeba wymieniać.
ewemarkam napisał(a):Cały czas i tak musisz tankować benzynę, na rozruch i jazdę puki się nie zagrzeje.

50 zł PB wystarcza na około ponad 12-15 tankowań do pełna gazu czy to dużo ?? :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2011, 23:52

Racja diesel przy obecnych temperaturach nagrzewa się dosyć długo ale niestety taka jest cena większej sprawności. Co do benzyna + gaz to jak najbardziej polecam bo sam jeździłem, fakt czasem są kłopoty z instalacją ale to zależy kto i co zakłada. Trzeba również pilnować luzów zaworowych i dobre świece zakładać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 22 gru 2011, 17:56

ale i ropke można taniej kupić tzw. "oszczędności".
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez kubi2410 » 22 gru 2011, 18:30

Fakt ale nie oszukujmy się nie ma deasli z 2001r które maja mniej jak 250tyś a jak ktoś twierdzi inaczej to żyje we własnych złudzeniach <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 15:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 18:35

kubi2410 napisał(a):Fakt ale nie oszukujmy się nie ma deasli z 2001r które maja mniej jak 250tyś a jak ktoś twierdzi inaczej to żyje we własnych złudzeniach <cisza>


Ja mam 130tyś <czarodziej> i nie żyje w złudzeniach. A takie stwierdzenia to można dzieciom do snu mówić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Magician » 22 gru 2011, 19:47

Ja mam 247 tyś. Można? Można <cfaniak>
<oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 20:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez black_pablo » 22 gru 2011, 20:00

nie każdy stuka ponad 25 tyś km rocznie.... niezależnie czy benzyna czy diesle
Ale jest coś takiego jak "polski przebieg" miedzy 160 -180 tyś km tak lubowany przez naszych rodzimych handlarzy, a tak pozatym to nie przebieg świadczy o kondycji i stanie techniczno wizualnym auta na to ma wpływ wiele czynników i jak chcemy kupić dobre auto nie należy się sugerować tylko i wyłącznie wiekiem i przebiegiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez kubi2410 » 22 gru 2011, 20:28

Neonixos666 napisał(a):Ja mam 130tyś

A kontaktowałes się z serwisem zagranicznym który serwisował twoje auto jak tak to ma 130tyś jak nie to być może ma :).
Ja jak kupowałem swoją mazdę to z książki serwisowej spisałem serwisy które ją obsługiwały i kumpel który ma perfekt niemiecki dzwonił i się dowiadywał czy w ogóle taki samochód tam był i jaki miał przebieg przy ostatniej wizycie.
Jeśli tak sprawdzałeś to masz 130tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 15:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 21:56

mało tego, jak ją kupiłem miała niecałe 90 tyś przebiegu, jeszcze nowością było czuć w środku a niemka nie zdążyła wyjąc centów z popielniczki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alan78 » 23 gru 2011, 00:15

Własnie sprzedałem swojego DIESLA ( volvo S60 ) i przesiadłem sie do Madzi 323f po lifcie. Gaz założyłem niemal natychmiast po zakupie auta ( z Niemiec ). Spalanie mimo pogody i zimna oscyluje w granicach
8,2 – 9 L/100 gazu. Z przełączaniem z benzyny na gaz wcale nie jest tak źle, kilka chwil i juz mam LPG.

Przesiadłem sie z ON na LPG bo widok ceny ropy zblizający sie do 6 PLN wyrywał mnie z butów <płacze> a ma być JESZCZE DROŻEJ <co?>
teraz tankuje za 80 PLN do pełna i smigam bez opamiętania :D
Rocznie kręce 20 kkm więc koszt instalacji szybko sie zwróci. Juz licze zyski... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 09:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Yogi8300 » 23 gru 2011, 10:39

Ja to liczyłem jak kupiłem swoją Madzię bo też myślałem o LPG ale stwierdziłam, że się to nie opłaca bo przy przebiegach około 15000km rocznie potrzeba około 18 miesięcy żeby się zwróciła a potem jeszcze dochodzi strata przy sprzedaży samoochodu. Dobra instalacja LPG koszt około 2500zł plus trochę większe koszty eksploatacji samochodu, a oszczędność na paliwie to około 120zł na tys km. Jeżdżę na benzynie fakt, że robię przeważnie dość długie odcinki mam taką pracę, że omijam godziny największych korków i zamykam się ze średnim spalaniem w 7litrach. Tak, że przy przebiegach 10tyś kilometrów jest to raczej nieopłacalne chyba, że ktoś zamierza jeździć jednym samochodem przez około 7 lat żeby się to zwróciło i jeszcze coś na tym zarobić.
Ostatnio edytowano 23 gru 2011, 13:49 przez Yogi8300, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 20:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez buczos » 23 gru 2011, 13:47

Yogi8300 napisał(a):a to liczyłem jak kupiłem swoją Madzię bo też myślałem o LPG ale stwierdziłam, że się to nie opłaca bo przy przebiegach około 20000km rocznie potrzeba około 2 lat żeby się zwróciła a potem jeszcze dochodzi strata przy sprzedaży samoochodu.

Nie wiem jak to liczyłeś, czyli wg Ciebie instalacja się zwraca dopiero po 40tys km ??
Wg moich wyliczeń przy obecnych cenach potrzeba około 20tys km by instalacja sie zwóciła.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Yogi8300 » 23 gru 2011, 13:50

Wiem machnołem się liczyłem to na 15tyś rocznie i to było w marcu tego roku już poprawiłem.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 20:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323