BJ – diesel vs. benzyna z LPG

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Sewer » 3 paź 2012, 18:49

to mi na gazie wychodzi te 500 km jakies 20 pln taniej tyle ze moj styl jazdy jest taki ze zwykle jestem 1szy spod swiateł ( mimo 1,6 :D ) i 5tys obrotow to nie problem :)
Poza miastem jak jade to spalam ok 8 l czyli przy cenie jakies 2,75 = 22 pln na 100 u ciebie to bedzie jakies 29 pln – doliczajac paliwo to wyjdzie jeszcze mniejsza roznica :) chociaz ja mam malo emerycki styl jazdy :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez ewemarkam » 4 paź 2012, 23:19

To ile samochód właściciela zapalniczki (LPG) spędza w warsztacie zależy tak jak napisał kolega Zelig od chytrości. Im tańszą instalacje założymy tym więcej kłopotów nam ona przysporzy. Mi od LPG w Audi 80 2.6 V6 wydmuchało uszczelkę pod głowicą, między 5 a 6 cylindrem. Już nie pamiętam ile mnie to kosztowało ale mało nie było. Przy okazji wymieniłem na drugiej głowicy. Jednak silnik jeśli jest stworzony do pracy na jakimś paliwie to na takim powinien pracować. Nie ukrywam że jakbym miał benzyniaka to bym go już dawno zagazował. Ale klekotem zawsze jeździło mi się lepiej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Bo_Lo » 5 paź 2012, 15:00

ze wszystkim jestem sie w stanie zgodzic tylko nie z takim zdaniem ze
ewemarkam napisał(a):Jednak silnik jeśli jest stworzony do pracy na jakimś paliwie to na takim powinien pracować

to wszystko brednie firm produkujacych benzyne i on oraz tych ktorzy na tym zarabiaja.
Reno wlasnie wypuscilo sandero na E85-czyli do 85% etanolu :|
jest nawet jakis kraj(nie pamietam) gdzie wogole nie ma normalnej benzyny czy ropy,a samochody takie jak Fiat punto,czy inne jezdza fabryczniena czystym alkoholu.i maja one te same silniki co u nas ,roznica jest tylko w sposobie zasilania.nawet koenigsegg swoj do niedawna najmocniejszy model mial na etanol.
ACshnitzer pokazal ostatnio M3 LPG <ok> Merc sprzedaje wersje CNG.
nie wspomne juz o mazdzie furai na etanol<serduszka>
z LPG tez na poczatku krazyly bzdety typu-wysusza silnik-jak mozna powielac takie bzdury.od kiedy to paliwo smaruje silnik?no ale jak ktos zaklada najtansza instalke i przy -10c odpala na gazie bo w baku sucho no to pozniej ma klopoty <rotfl>
co do kosztow eksplregulacja 50zl-komplet swiec-60zl,przewody 100zl.moge wymieniac co roku,jak jestem do przodu na paliwie prawie 2tys. <jupi>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 5 paź 2012, 19:18

kurde chciałbym jeździć na etanolu, sam był bym rafinerią <lol>

sam jeździłem na gazie i sobie chwaliłem. Spalanie 7.5 przy cenie 2zł (kiedyś) jeździło się bez końca <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 5 paź 2012, 20:21

ha,moje pierwsze auto-BMW 318 e21 rekinek,palił 12 przy butowaniu ,wtedy gaz byl po 1,20 <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez rafal700 » 20 mar 2013, 09:47

Ma ktoś założony gaz w 1.6 ZM ? Planuję robić miesięcznie ok 1500km i nie wiem czy to się opłaca. Słyszałem, że regulację zaworów trzeba co 30tyś robić. Do tego dochodzą koszty płytki (100zł sztuka)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez twardy103 » 20 mar 2013, 13:09

Ja mam LPG w ZM. Przejechałem 39 tys. na LPG i nic nie ustawiałem. Padły mi wtryski Magic Jety po 20 tys, teraz mam OMVLe. Chodzi ok, choć z gazownikami miałem trochę przebojów. Ciężej się ustawia niż inne silniki. Generalnie polecam. Instalacja Ci się zwróci szybko a potem jeździsz już tylko taniej.
Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez xedos1972 » 21 mar 2013, 10:03

rafal700 napisał(a):Do tego dochodzą koszty płytki (100zł sztuka)
koszt płytki to 40-50 zł ,co 30 tyś . trzeba sprawdzić i ewentualnie zrobić regulację co nie oznacza że będziesz miał do wymiany wszystkie płytki ,można je zamienić miejscami to wszystko robisz dla dobrej kondycji głowicy w silniku ale możesz tego nie robić ,mój szwagier w w fiacie punto na lpg nie robił żadnej regulacji a też jest płytkowa fakt silnik wytrzymał 150 tyś i padaczka ale fiat nigdy nie słynął z dużych przebiegów . tu masz płytkę na allegro do poprzedniej generacji czy pasuje to nie wiem w Bj-tce jest coś około 27mm wymiar płytki ma jedną wyjętą i nie wiem czy ford nie stosuje podobnego wymiaru http://allegro.pl/plytka-mazda-323-323f-regulacyjna-nowa-oryginal-i3110391022.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez marecki26 » 21 mar 2013, 13:12

Mozna dac plytke do planowania (szlifowania), robia to warsztaty zajmujace sie remontem glowic, koszt 5-10 zl /sztuka
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2013, 18:28

a w dieslu szczelinomierz i kręcisz śrubką :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 23 mar 2013, 01:11

marecki26 napisał(a):Mozna dac plytke do planowania (szlifowania), robia to warsztaty zajmujace sie remontem glowic, koszt 5-10 zl /sztuka

Zrobią to w każdym warsztacie z szlifierką magnetyczna tylko trzeba wiedzieć ile planować.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Obi » 13 kwi 2013, 01:55

Mam założonego Stag'a w 1.6ZM, polecam. Przejechałem 10k km i jak na razie jest ok :) Żadnych strat :)
330km =33,12l lpg (180km autostrada 140/150km/h, 20km miasto, 110km obszar niezabudowany) z 4 osobami i pełnym bagażem.
Na co dzień miasto Wrocław, tutaj spalanie około 12/13 litrów
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 17:24
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BJ 2001
1.6 ZM-DE

Postprzez rav 75 » 13 kwi 2013, 10:21

Mam założoną instalację Landirenzo z wtryskami matrix, przeleciałem 80 000 km.,spalanie ok 10 l/100 km,brak problemów,istotna kwestia to właściwe ustawienie instalacji i regularny serwis(świece,przewody,filtry itd).
rav 75
 

Postprzez dadan » 13 kwi 2013, 22:10

Sam jeżdże 2,5 V6 + LPG ale trafiło się że mam na sprzedaż BJ-tke z 2.0 DITD i jedno czego zazdroszcze klekotom to...zasięg na jednym baku. Jeżeli robisz czasami po 1000 km dziennie, co mi się akurat zdarza tankujesz 3 razy (tak jak w moim przypadku na 40 L gazu robie 330 km) a to oznacza jakieś 30 min na stacji benzynowej, więc klekot też ma swoją zaletę :) Tylko BJ-tka raczej nie nadaję się na robienie 1000 km dziennie :)
Jeżeli chodzi o dźwięk silnika, 2.0 DITD jest głośne, ale myśle że 1,5 czy 1,6 benzyna przy tych 140-150 km/h będzie równie głośne jak nie głośniejsze...Reszta wedle uznania myśle że koszta benzyna vs diesel w BJ-tce akurat wypada podobnie, droższy rozrząd w dieslu za to mniejsze spalanie ale to co pisano wcześniej ciężko trafić na niezajechanego diesla, chociaż wiem że takie się zdarzają :)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez przemson90 » 14 maja 2013, 21:29

Opowiem jak u mnie wygląda spalanie w Bj-tce. Mazdę mam po raz pierwszy i posiadam ja 14msc.
przez 5 msc jeździłem na benzynie i spalanie ( w trybie 60%trasa 40% miasto) wynosiło ok 7,5l PB95. Dodam że jazda raczej średnia max 120. Przy delikatny obchodzeniu sie z pedałem gazu 7l.
Później założyłem instalacje gazową ( stag 300 Isa 2 + wtryskiwacze hanna ) ze względu na to, że musiałem pokonywać większe ogległości. W 9msc zrobiłem 45tys km i spalanie na gazie to zawsze +1l gazu. Czyli średnio nie przekraczam 9l gazu. A w tym czasie u gazownika bylem 3 razy. ( 1 na zakładaniu, 2 na pierwszej regulacji i 3 ostatnia regulcja). Wg mnie warto założyć podtlenek LPG, ale jest jeden warunek ............. Gaz MUSI być założony w dobrym warsztacie !
przemson90
 

Postprzez smile » 14 maja 2013, 21:48

dadan napisał(a): to co pisano wcześniej ciężko trafić na niezajechanego diesla, chociaż wiem że takie się zdarzają

Mój DITD ma blisko 300 tyś km, od 90 tyś w moich rękach. Koszta przy silniku? Po 60 tyś km od zakupu pękł pasek rozrządu ( nie wymieniłem od zakupu ), nowy rozrząd za 1200 zł + 300 zł parę mostków i dźwigienek zaworowych i auto jeździ dalej. Później regeneracja pompy wtryskowej za 700 zł. Pozostałe koszta to regularnie wymiana oleju z filtrem, co 10 tyś km, filtr powietrza silnika co drugą wymianę oleju i filtr paliwa raz w roku. I tak od ponad trzech lat. Spalanie na poziomie 6 – 8 litrów ( trasa – miasto zimą ), ale bez problemu i dość często rozpędzam się do 180-190 km/h, kto tyle pojedzie na gazie? :D
Tak więc jak diesla to DITD, te silniki są bardzo odporne, łatwo je podkręcić o kilka koni :)
Gdybym miał wybierać DITD a LPG to wiadomo, diesel power <spoko> Ale już jak bym miał do wyboru Mazdę 6 MZR-CD i LPG, na pewno 2,3 benz 4x4 + LPG... <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukasz.b » 16 maja 2013, 19:40

smile napisał(a):dość często rozpędzam się do 180-190 km/h, kto tyle pojedzie na gazie? :D

Ja :)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez gik » 16 maja 2013, 20:19

smile napisał(a):
dadan napisał(a):180-190 km/h, kto tyle pojedzie na gazie?


każde auto które tyle wyciąga na pb, mój hyundai coupe <serduszka> (2.0 l)na lpg szedł 225 a na pb 230 ahhhh dawne czasy ;)

to ładnie ci śmiga, mój 2.0 110 km diesel poeugeot 406 na commonrail szedł katalogowo 180, ale może to przez wagę i gabaryty (kombi)

ale aby nie robić OT dodam, że ja jestem za kombinacją pb+lpg, to jest moje 3 auto z gazem, jakoś tym dizlem źle mi się jeździ, jedyne co tam fajne to zasięg... może te stare klekoty na pompie są fajne, najdroższa to pompa za "parę złotych" bo te common rail i pompowtryskiwacze to dla bogaczy, napisałem parę złotych bo co to jest 2 tyś zł przy awarii wtryskiwaczy w CR, nie mówiąc o pompie WC i całej reszcie czujników, dpfu i całej masie elektronicznego łajna :)
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez alan78 » 2 cze 2013, 19:25

Wrzucam ponizej swoje dane z tankowań LPG w silniku 1.6

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/40612
Przy dzisiejszej cenie 2,25 PLN/ litr LPG aż żal wysiadać z samochodu :D instalacja zwróciła sie juz daaaawno, smigam dalej bez opamiętania :] :] :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez gik » 2 cze 2013, 21:44

u mnie 2.5 za litr
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323