BJ – diesel vs. benzyna z LPG

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Borys » 28 gru 2011, 20:38

Neonixos666 napisał(a):Ja bym to ujął tam gdzie się budzi diesel benzyna jeszcze śpi

Pamiętam twój wykres na opornikach :P Przy 2000 rpm nie miałeś nawet 50% max momentu. Moja słaba benzyna 1.8 ma ponad 90% max momentu w zakresie 1800-5200 rpm.
Nie chcę już porównywać mocy, która jest wypadkową obrotów.

PS Niech jakiś moderator zrobi porządek z tym OT!
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 28 gru 2011, 20:44

Borys napisał(a):Pamiętam twój wykres na opornikach :P Przy 2000 rpm nie miałeś nawet 50% max momentu. Moja słaba benzyna 1.8 ma ponad 90% max momentu w zakresie 1800-5200 rpm.
Nie chcę już porównywać mocy, która jest wypadkową obrotów.


ale my tu rozmawiamy o serii a nie o moim przypadku bo to jest spora różnica ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Suazi3 » 12 sty 2012, 17:17

Od 2 lat mazdą 2.0 DITD jezdżę okazyjnie a mam ją od 2004 roku wcześniej to było 20 tys. rocznie.
I uważam, że diesel zawsze spali minimum 1-2 litra ropy mniej niż auto w benzynie spali benzyny. Czyli czysty zysk, lub różnica pomiędzy dieslem a benzyną powinna być około złotówki. Na razie takiej różnicy nie ma.
Raz do 2 razy w roku jestem na nartach w górach. i jazda mazdą DITD a mazdą np. 1.6 w benzynie po górach robi różnicą. Benzyna na góry się nie nadaje. Większość górali jeżdzi dieslem z dobrymi oponami.
są też minusy wyciszenie mazdy w dieslu i hałas DITD mimo użycia noxudolu 3100 nie jest dobre. Niestety to nie subaru boxer 2.0 diesel lub bmw 3.0 ale i to półka cenowa inna. Odczuwam to szczególnie jak wożę córkę 3 letnią i mówi że sabik 1.9 TID jest lepszy. To tyle z moich spostrzeżeń. Auto w benzynie po mieście na krótkie trasy to się zgodzę.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez boczek86 » 15 sty 2012, 12:43

ja mam bj w ropie 90 km i bez opornikow powiem ze benzyna 1.5 88 koni jest duzo lepsza , przynajmniej w miescie a na trasie w ropie czasami trzeba zredukowac bieg do 4 zeby wyprzedzac. bo jednak na opornikach niema tego problemu i spokojnie 90 km/h mozna sobie wyprzedzac i jechac o ile jak neonixos mowi ze jest wiecej miejsca :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez xxxb2 » 18 sty 2012, 19:17

znajomy w Passacie montował gaz do diesla nie wróci się instalacja ale w dieslu ma zamiast 110km okolu 180 jak na wysokoprężny silnik to jest demon:)
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 19:14
Posty: 21
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km

Postprzez boczek86 » 19 sty 2012, 13:22

xxxb2 napisał(a):110km okolu 180
70 KM wiecej ?? cos mi tu niepasi :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez wilk28 » 19 sty 2012, 13:50

jeszcze nie słyszałem aby gaz był montowany do diesla pierwsze słyszę. hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez Micha3l » 19 sty 2012, 14:34

jest to możliwe aczkolwiek nie opłacalne
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez lukasz.b » 19 sty 2012, 14:48

xxxb2 napisał(a):znajomy w Passacie montował gaz do diesla nie wróci się instalacja ale w dieslu ma zamiast 110km okolu 180 jak na wysokoprężny silnik to jest demon:)

wilk28 napisał(a):jeszcze nie słyszałem aby gaz był montowany do diesla pierwsze słyszę. hahaha

a ja słyszałem o takich silnikach i po zamontowaniu instalacji gazowej do silnika diesla następuję "podobno wzrost mocy" – jednocześnie wtryskiwana jest ropa i mieszanka gazu :)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez kubi2410 » 19 sty 2012, 14:50

jest opłacalne w dużych autach typu TIR i coraz częściej montowane.
http://www.opoltruck.pl/INSTALACJA-GAZO ... A-TIR.html
Można już kupić nowe Tiry z LPG prosto z salonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez boczek86 » 19 sty 2012, 15:01

ale tyle przyrostu mocy ?? ze 110 KM na 180 KM ?? a ze jest montowany gaz do diesli to wiem i slyszalem ale po mojej kalkulacjo to sie nieoplaca zakaladac :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez xxxb2 » 19 sty 2012, 20:23

no tak tak pisałem że się mu nie wróci :) a przyrost mocy jest spowodowany tym ze ,ropa (olej napędowy) jest to coś dziwnego z czego najpierw odciągają gaz ziemny ,który zmienia się w płyny, po ochłodzeniu i kompresji , tzn LPG z reszty czyli około 97%surowca jest jakieś 23 do 33% benzyny o wysokiej liczbie oktanowej ,około 130" ,z pozostałości jest robiony miedzy innymi tworzywa sztuczne takie jak: PET (butelki na napoje i PEHD na płyny ,szampony, mydła w płynie ) LD-PE (folia zwykła na reklamówki sklepowe ,do owijania palet czy bombelkowa w kopercie na list bądź na meblach zamiast styropianu) PP(folia szeleszcząca ,cukierki są w nią zawijane, opakowania zbiorcze ze Slobodanami, taśma klejąca ) ABS ( gruby twardy plastik , większość widocznego plastiku w samochodzie )i nawet koszulki typu polo:) a reszta okrojona z w/w to porostu olej napędowy po odsączeniu oleju na naftę i inne tłuste ciecze bądź smary ,zostaje opalowy:) wiec w skrócie ON ma mniej oktanów od gazu czy benzyny , to raz a dwa w dieslach z gazem jak już wcześniej ktoś napisał mieszają się dwa paliwa ,czy to zdrowe dla silnika?? dawniej w polonezie na 95 mówili ze nie, a jak jest kto wie :) ale nie ma to jak dźwięk diesla na 5 tys obrotów ,hahaha co do mądrości wcześniej napisanych, tak mi kiedyś powiedziano, może mnie w kulki robili ale LPG bp i diesel to to samo tylko po rożnych zabiegach chemiczno fizyczno filtrujących :)
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 19:14
Posty: 21
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 23:15

xxxb2 napisał(a):wiec w skrócie ON ma mniej oktanów od gazu czy benzyny


diesel nie rozpatruje się od nośnie liczby oktanów a liczby cetanowej

wykład z opakowalnictwa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xxxb2 » 23 sty 2012, 20:54

Neonixos666 napisał(a):
diesel nie rozpatruje się od nośnie liczby oktanów a liczby cetanowej

wykład z opakowalnictwa :P
L( No tak co fakt to fakt ale prawda taka ze ON to okrojona wersja paliwa ze wszystkiego co się dało, a liczba cetanowa a oktan dla mniej wtajemniczonych to prawie to samo ,co do tego co lepsiejsze:) miałem diesla turbo diesla benzynę benzynę z gazem turbo benzynę i turbo benzynę z gazem(zamontowany był ale ja nie jeździłem na gazie). najlepsze co może być to silniki tsi tb i boxster-y (chyba tak się pisze) jeden chce jeździć oszczędnie kupi omegę 2.5 zagazuje i dusi do 2tys obr drugi kupi diesla bo "tańszy" może 5 lat temu jak był tańszy ja pamiętam do mojego pierwszego auta z LPG lałem gaz po 89groszy:P pamiętam naftalinę po 1,77 za litr ale nie o tym diesel vs benzyna każdy chwali co innego diesel przyspieszenie ok ,dziek nie chyba ze ładne turbo i zawór upustowy ,moc w KM nie w Nm tak prędkość max nie ,spalanie w nowych silnikach WIELKIE TAK w starych tak,koszty części nie ,teraz benzyniak, koszt zakupu tak ,dźwięk tak/nie zależy jaki silnik jak 8v bez sensu jak v8 albo 10 piękny choć i e36 2.0 r6 24V ładny ma dziek ,przyspieszenie średnie prędkość max większa od klekota ale mogło by być te "5 więcej"koszt części tak, awaryjność jak się zacznie to nie, można porównywać bez końca ale jak dla mnie to "w moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca świszczy turbina" lancer 2.6 turbo benzyna 325kon piękne było ale bmw e36 2.5td zero satysfakcji z jazdy lancer VI 1.6 16v 115km dźwięk do pupy spalanie w granicy 15 l przy mojej nodze ale było czym jechać nie ma porównania trzeba wsiąść i pojechać samemu sprawdzić co warte wydanych pieniędzy:) pozdo.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 19:14
Posty: 21
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km

Postprzez boczek86 » 24 sty 2012, 08:33

ales dal wyklad :| co 10 slowo niewiem o co chodzi :( <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez emplo » 24 sty 2012, 09:10

xxxb2 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):
diesel nie rozpatruje się od nośnie liczby oktanów a liczby cetanowej

wykład z opakowalnictwa :P
L( No tak co fakt to fakt ale prawda taka ze ON to okrojona wersja paliwa ze wszystkiego co się dało, a liczba cetanowa a oktan dla mniej wtajemniczonych to prawie to samo ,co do tego co lepsiejsze:) miałem diesla turbo diesla benzynę benzynę z gazem turbo benzynę i turbo benzynę z gazem(zamontowany był ale ja nie jeździłem na gazie). najlepsze co może być to silniki tsi tb i boxster-y (chyba tak się pisze) jeden chce jeździć oszczędnie kupi omegę 2.5 zagazuje i dusi do 2tys obr drugi kupi diesla bo "tańszy" może 5 lat temu jak był tańszy ja pamiętam do mojego pierwszego auta z LPG lałem gaz po 89groszy:P pamiętam naftalinę po 1,77 za litr ale nie o tym diesel vs benzyna każdy chwali co innego diesel przyspieszenie ok ,dziek nie chyba ze ładne turbo i zawór upustowy ,moc w KM nie w Nm tak prędkość max nie ,spalanie w nowych silnikach WIELKIE TAK w starych tak,koszty części nie ,teraz benzyniak, koszt zakupu tak ,dźwięk tak/nie zależy jaki silnik jak 8v bez sensu jak v8 albo 10 piękny choć i e36 2.0 r6 24V ładny ma dziek ,przyspieszenie średnie prędkość max większa od klekota ale mogło by być te "5 więcej"koszt części tak, awaryjność jak się zacznie to nie, można porównywać bez końca ale jak dla mnie to "w moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca świszczy turbina" lancer 2.6 turbo benzyna 325kon piękne było ale bmw e36 2.5td zero satysfakcji z jazdy lancer VI 1.6 16v 115km dźwięk do [tiiit] spalanie w granicy 15 l przy mojej nodze ale było czym jechać nie ma porównania trzeba wsiąść i pojechać samemu sprawdzić co warte wydanych pieniędzy:) pozdo.


Przepraszam za off topic, ale muszę to napisać.

Chłopie! Twojego bełkotu nie da się czytać! Weźże to przeredaguj – zacznij zdania od wielkich liter, powstawiaj przecinki, poskracaj zdania, itd.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez xxxb2 » 24 sty 2012, 16:59

W sumie kończę. Ale proszę, poza tematem jak się nie da, po co czytasz ?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 19:14
Posty: 21
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km

Postprzez Neonixos666 » 24 sty 2012, 17:42

Niestety chłopaki mają rację bo naprawdę nie da rady tego czytać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 24 sty 2012, 18:16

xxxb2 napisał(a):W sumie kończę. Ale proszę, poza tematem jak się nie da, po co czytasz ?


ta wypowiedź jak i poprzednia jest bez sensu.....

twój poprzedni post jest tak napisany, że nawet chcąc coś z niego wywnioskować można mieć z tym duże problemy z tym.

a teksty w stylu jak się nie da to po co to czytasz świadczą o Twoim podejściu i kulturze, bo forum służy do tego, aby właśnie czytać i pomagać innym....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Bo_Lo » 25 sty 2012, 22:52

wlasnie jestem w trakcie podejmowania decyzji klekot-benzyna+LPG.wybor tym trudniejszy ze DITD w mazdzie to naprawde udany silnik(pod wzgledem awaryjnosci ,osiagow/ekonomii,bo akustyki raczej nie <lol> )moim skromnym zdaniem klekot(mowimy oczywiscie o nowozytnych klekotach)to troche jak 8zaworowki-ladnie zbiera sie od dolu ,w sam raz do spokojnej,czasem dynamicznej jazdy.ekonomia w sam raz(nie liczac dwumasow,awaryjnych turbo itp. w niektorych jednostkach) na minus w porownaniu do 8v w benzynie to skomplikowana konstrukcja,w porownaniu do 16v brak ''pazura'',no i jak nasze ''mozgi'' podniosa cene ON do 7 zl to oplacalnosc srednia a gazu sie nie zalozy(teoretycznie mozna,ale wiadomo...)
jesli chodzi o benzynowe 16v(oczywiste minimum w japonczyku :D )to PRZEDE WSZYSTKIM radosc z jazdy czyli po prostu wixowanie po obrotach do czerwonego :P <faja> bez wyrzutow sumienia,przy czym rosnie nie tylko halas ale tez predkosc.moze i niektorym przeszkadza ze trzeba gonic po obrotach zeby pojechac ale mi osobiscie to wlasnie sprawia frajde.a ze spali przy tym wiecej...no coz wlasnie od tego mamy sekwencyjne LPG <jupi> zeby po kazdym depnieciu nie chlostac sie pod dystrybutorem.calkiem niedawno popelnilem zyciowy blad-sprzedalem bagiete 16v i nabylem astre G 8v...juz wkrotce go naprawie <ok>
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqJ,!qIE8W ... g~~_19.JPG
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323