Wymiana chłodnicy wody Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
Zmuszony zostałem do wymiany chłodnicy wody, niestety ta którą użytkuje obecnie, cieknie już w stopniu uniemożliwiającym jazdę. A pytanie dotyczy samej wymiany, ile czasu mi to zajmie, co jest potrzebne i przede wszystkim od czego zacząć i jak w ogóle przebiega sam demontaż?
Samą chłodnicę nabyłem na Allegro, jest po wymianie rdzenia.
Obecnie jeżdżę na wodzie i właśnie druga kwestia dotyczy tego w jaki sposób zlać 100% wody z obiegu, tak by nie mieszała się z płynem po wymianie.
Płyn który zakupiłem to Dynagel 2000, dobry będzie do mojej Madzi?
Model jak w podpisie.
Pozdrawiam
Samą chłodnicę nabyłem na Allegro, jest po wymianie rdzenia.
Obecnie jeżdżę na wodzie i właśnie druga kwestia dotyczy tego w jaki sposób zlać 100% wody z obiegu, tak by nie mieszała się z płynem po wymianie.
Płyn który zakupiłem to Dynagel 2000, dobry będzie do mojej Madzi?
Model jak w podpisie.
Pozdrawiam
- Od: 26 wrz 2011, 09:39
- Posty: 6
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
Wymiana jest bardzo prosta.
Rozgrzej silnik, wtedy otworzy się termostat.
1. Okręć osłony pod silnikiem, tak aby opadły na ziemię, nie musisz ich całkiem wyciągać.
2. Odkręć korek na chłodnicy, ale ostrożnie bo tam jest ciśnienie, najlepiej przez szmatkę.
3. Spuść płyn zaworkiem umieszczonym na dole chłodnicy.
4. Odkręć węże od chłodnicy, możesz je przechylić po dokręceniu i wylać resztkę płynu i zwijasz wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego.
5. Odepnij wtyczki od wentylatorów i odczep kable są przymocowane do wentylatorów i chyba chłodnicy.
6. Odkręć wentylatory każdy ma 2 śrubki na górze, ten który jest bliżej zbiorniczka płynu możesz wyciągnąć górą, drugi wychodzi dołem, lub możesz go tam położyć żeby nie przeszkadzał.
7. Teraz trzeba odkręcić śrubę łączącą IC z chłodnicą 1 u góry i 2 na dole (trzeba wymacać).
8. Następnie górne mocowanie chłodnicy i IC, po 2 śrubki na każde.
Teraz możesz wyciągną pacjenta, najpierw lewa strona (od zbiorniczka płynu), później prawa. Musisz wysunąć chłodnicę z mocowania na IC.
Płyn który kupiłeś jest ok, natomiast w ten sposób spuścisz około połowę płynu chłodzącego.
Gdzieś w bloku jest śruba do spuszczania reszty, może ktoś inny podpowie lub poszukaj na forum.
Ale całości i tak nie da się spuścić.
Czas pracy około 1 godzina.
Pozdrawiam
Rozgrzej silnik, wtedy otworzy się termostat.
1. Okręć osłony pod silnikiem, tak aby opadły na ziemię, nie musisz ich całkiem wyciągać.
2. Odkręć korek na chłodnicy, ale ostrożnie bo tam jest ciśnienie, najlepiej przez szmatkę.
3. Spuść płyn zaworkiem umieszczonym na dole chłodnicy.
4. Odkręć węże od chłodnicy, możesz je przechylić po dokręceniu i wylać resztkę płynu i zwijasz wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego.
5. Odepnij wtyczki od wentylatorów i odczep kable są przymocowane do wentylatorów i chyba chłodnicy.
6. Odkręć wentylatory każdy ma 2 śrubki na górze, ten który jest bliżej zbiorniczka płynu możesz wyciągnąć górą, drugi wychodzi dołem, lub możesz go tam położyć żeby nie przeszkadzał.
7. Teraz trzeba odkręcić śrubę łączącą IC z chłodnicą 1 u góry i 2 na dole (trzeba wymacać).
8. Następnie górne mocowanie chłodnicy i IC, po 2 śrubki na każde.
Teraz możesz wyciągną pacjenta, najpierw lewa strona (od zbiorniczka płynu), później prawa. Musisz wysunąć chłodnicę z mocowania na IC.
Płyn który kupiłeś jest ok, natomiast w ten sposób spuścisz około połowę płynu chłodzącego.
Gdzieś w bloku jest śruba do spuszczania reszty, może ktoś inny podpowie lub poszukaj na forum.
Ale całości i tak nie da się spuścić.
Czas pracy około 1 godzina.
Pozdrawiam
dodatkowo możesz wyciągnąć IC i go przepłukać poza tym łatwiej się później wsadza chłodnicę razem z IC.
a jak masz wodę w połowie układu (destylowaną?), to radziłbym koncentratu wlać, a nie gotowego płynu
reszta jak mówi kolega YgooR
tak z ciekawości ile dałeś za chłodnicę?
a jak masz wodę w połowie układu (destylowaną?), to radziłbym koncentratu wlać, a nie gotowego płynu
reszta jak mówi kolega YgooR
tak z ciekawości ile dałeś za chłodnicę?
Wielkie dzięki za rady Panowie Chłodnice właśnie wymieniłem i zdaje się, ze wszystko jest w porządku.
Płynu po wymianie wlałem niecałe 5 litrów, więc w obiegu zostały jeszcze 4 litry wody (mineralnej). Tego dodatkowego korka do spuszczenia wody z bloku nie znalazłem jednak. Za dwa, trzy tygodnie jeszcze raz zleję ciecz z chłodnicy i wtedy faktycznie doleję koncentratu, tak by spać spokojnie jak przyjdą srogie mrozy.
Z przesyłką 700 zł, chłodnica jest dokładnie taka sama, jak ta którą użytkowałem do tej pory.
Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
Płynu po wymianie wlałem niecałe 5 litrów, więc w obiegu zostały jeszcze 4 litry wody (mineralnej). Tego dodatkowego korka do spuszczenia wody z bloku nie znalazłem jednak. Za dwa, trzy tygodnie jeszcze raz zleję ciecz z chłodnicy i wtedy faktycznie doleję koncentratu, tak by spać spokojnie jak przyjdą srogie mrozy.
kierownik napisał(a):tak z ciekawości ile dałeś za chłodnicę?
Z przesyłką 700 zł, chłodnica jest dokładnie taka sama, jak ta którą użytkowałem do tej pory.
Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
- Od: 26 wrz 2011, 09:39
- Posty: 6
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
Również gratuluje
Pozdrawiam
Pozdrawiam
kierownik napisał(a):no to fajnie
a stara ciekła bo dostała kamieniem, czy jakiś inny mankament?
Wydaje mi się, że auto było kiedyś bite, rok temu zostało sprowadzone z Holandii, więc jak to zwykle bywa w takich przypadkach, nie znam jego historii. A po czym wnioskuję? Chłodnica po wyjęciu okazała się być wypukła od strony wentylatorów, a od przodu wklęsła. Jeden wentylator był nawet od dołu zszywany na nity. Chłodnica klimy jest w stanie bardzo dobrym, więc pewnie tą wymieniono na nową, a chłodnicę wody zostawiono, bo wtedy jeszcze nie ciekła, mimo że była trochę pogruchotana.
- Od: 26 wrz 2011, 09:39
- Posty: 6
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
panowie mam pytanie , mam teraz uszkodzona chlodnice i strasznie z niej woda leci, jest tylko jedna dziura wielkosci takiej buzki " " i teraz sie zastanawiam dac ja do spawania gdzie koszt wyniesie okolo 200 zl czy lepiej kupic nowa tylko od innej mazdy np. 121 ktorej koszt to 180 zl a nowa od mazdy 323f bj ditd niewchodzi w gre bo koszt to 1000 zl. wymiary sa takie same tylko mocowania sa inne ale je zawsze mozna przesunac bo sa przykrecane do karoseri. wyglad chlodnicy mazdy 323f bj to
a tak wyglada chlodnica od mazdy 121
jedyne co musial bym dokupic to dluzszy waz chlodnicy ten gorny bo reszta wszystko by juz pasowalo. rozmawialem z takim znajomym mechanikiem i mowi ze da sie tak wymodelowac. a jakie wasze zdanie
lepiej spawac czy kupic nowa od 121 i modelowac
a tak wyglada chlodnica od mazdy 121
jedyne co musial bym dokupic to dluzszy waz chlodnicy ten gorny bo reszta wszystko by juz pasowalo. rozmawialem z takim znajomym mechanikiem i mowi ze da sie tak wymodelowac. a jakie wasze zdanie
lepiej spawac czy kupic nowa od 121 i modelowac
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
tak ale to sa benzyny i ich wymiary to
szerokość 648 mm/wysokość 352 mm /grubość 22 mm
a ja potrzebuje
Wymiary 529mmx 348mm x 26mm
tamta jest 10 cm szersza moze niewejsc.
barthez przejrzalem allegro i to chyba jedyny model mazdy ktory ma podobna.
szerokość 648 mm/wysokość 352 mm /grubość 22 mm
a ja potrzebuje
Wymiary 529mmx 348mm x 26mm
tamta jest 10 cm szersza moze niewejsc.
barthez przejrzalem allegro i to chyba jedyny model mazdy ktory ma podobna.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
czyli ty jestes bardziej za nowa i zeby rzezbic niz stara i dziurawa spawac
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Boczek określę to w ten sposób . Miałem kiedyś problem z nagrzewnica w Polonezie , dziura więc lutowanie z zakładzie montarz – demontarz . Po miesiącu znów padła i znów ta sama robota, z tym że kupiłem już nowa nagrzewnicę . Idzie zima , jak Ci padnie w ostre mrozy to będziesz się męczył na mrozie ? kup nowa nawet od 121 , kawałek węża to nie problem ale zawsze to nowe . Ja się już oduczyłem takiego pozornego oszczędzania bo to do bani .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
i tak chyba zrobie nawet od toyoty corolli jest podobna
i koszt 175 zl nowa a nie 1000 zl jak nasza mazdowska dziwne ze nawet do nowszych modeli mazdy 6 jest cena kolo 300 zl jak to mozliwe
i koszt 175 zl nowa a nie 1000 zl jak nasza mazdowska dziwne ze nawet do nowszych modeli mazdy 6 jest cena kolo 300 zl jak to mozliwe
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
bo nasze się rzadziej psują i dlatego nie ma dużo chłodnic, więc cena wysoka
jeśli dajesz nieoryginalną chłodnice to pomyśl nad mocowaniem IC bo chyba jest on do niej przymocowany.
jeśli dajesz nieoryginalną chłodnice to pomyśl nad mocowaniem IC bo chyba jest on do niej przymocowany.
A wymiana rdzenia, koszt ~ 400zl + gwarancja?
myslalem o tym ale tak jak piszesz 400 zl nowy rdzen do tego wysylka do nich i z powrotem do mnie to kolejne 60 zl. do tego niebede mial auta z 5 dni a ja bym chcial to zrobic w maksymalnie dwa dni. bo do pracy jakos musze dojezdzac jakby mi sie samemu nieudalo wyjac chlodnicy pod blokiem to jeszcze mechanik kolejna kasa a z inna chlodnica jak bym kombinowal to z kumplem ktory sie troche na tym zna i bysmy to robili u niego pod domem gdzie ma spory plac wiec i pole do popisu wieksze. bardzo sie zastanawiam nad ta nowa z mazdy 121 albo corolli i kombinowac bo jak zalutuje i zas sie cos w niej zepsuje to bedzie podwójna robota
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
W takim razie pomyśl jak przerobić mocowania chłodnicy i IC. Znając Twoje możliwości to nie powinien być dla Ciebie problem
bierz ta i nie kombinuj http://allegro.pl/mazda-626-v-gw-2-0-di ... 09950.html
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość