Wymiana chłodnicy wody Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez isis29 » 26 wrz 2011, 10:14

Zmuszony zostałem do wymiany chłodnicy wody, niestety ta którą użytkuje obecnie, cieknie już w stopniu uniemożliwiającym jazdę. A pytanie dotyczy samej wymiany, ile czasu mi to zajmie, co jest potrzebne i przede wszystkim od czego zacząć i jak w ogóle przebiega sam demontaż?

Samą chłodnicę nabyłem na Allegro, jest po wymianie rdzenia.

Obecnie jeżdżę na wodzie i właśnie druga kwestia dotyczy tego w jaki sposób zlać 100% wody z obiegu, tak by nie mieszała się z płynem po wymianie.

Płyn który zakupiłem to Dynagel 2000, dobry będzie do mojej Madzi?

Model jak w podpisie.

Pozdrawiam
Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99 Hatchback
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 09:39
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez YgooR » 26 wrz 2011, 14:11

Wymiana jest bardzo prosta.
Rozgrzej silnik, wtedy otworzy się termostat.
1. Okręć osłony pod silnikiem, tak aby opadły na ziemię, nie musisz ich całkiem wyciągać.
2. Odkręć korek na chłodnicy, ale ostrożnie bo tam jest ciśnienie, najlepiej przez szmatkę.
3. Spuść płyn zaworkiem umieszczonym na dole chłodnicy.
4. Odkręć węże od chłodnicy, możesz je przechylić po dokręceniu i wylać resztkę płynu i zwijasz wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego.
5. Odepnij wtyczki od wentylatorów i odczep kable są przymocowane do wentylatorów i chyba chłodnicy.
6. Odkręć wentylatory każdy ma 2 śrubki na górze, ten który jest bliżej zbiorniczka płynu możesz wyciągnąć górą, drugi wychodzi dołem, lub możesz go tam położyć żeby nie przeszkadzał.
7. Teraz trzeba odkręcić śrubę łączącą IC z chłodnicą 1 u góry i 2 na dole (trzeba wymacać).
8. Następnie górne mocowanie chłodnicy i IC, po 2 śrubki na każde.
Teraz możesz wyciągną pacjenta, najpierw lewa strona (od zbiorniczka płynu), później prawa. Musisz wysunąć chłodnicę z mocowania na IC.
Płyn który kupiłeś jest ok, natomiast w ten sposób spuścisz około połowę płynu chłodzącego.
Gdzieś w bloku jest śruba do spuszczania reszty, może ktoś inny podpowie lub poszukaj na forum.
Ale całości i tak nie da się spuścić.
Czas pracy około 1 godzina.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 27 wrz 2011, 12:42

dodatkowo możesz wyciągnąć IC i go przepłukać ;) poza tym łatwiej się później wsadza chłodnicę razem z IC.
a jak masz wodę w połowie układu (destylowaną?), to radziłbym koncentratu wlać, a nie gotowego płynu
reszta jak mówi kolega YgooR
tak z ciekawości ile dałeś za chłodnicę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez isis29 » 27 wrz 2011, 15:50

Wielkie dzięki za rady Panowie :) Chłodnice właśnie wymieniłem i zdaje się, ze wszystko jest w porządku.
Płynu po wymianie wlałem niecałe 5 litrów, więc w obiegu zostały jeszcze 4 litry wody (mineralnej). Tego dodatkowego korka do spuszczenia wody z bloku nie znalazłem jednak. Za dwa, trzy tygodnie jeszcze raz zleję ciecz z chłodnicy i wtedy faktycznie doleję koncentratu, tak by spać spokojnie jak przyjdą srogie mrozy.

kierownik napisał(a):tak z ciekawości ile dałeś za chłodnicę?

Z przesyłką 700 zł, chłodnica jest dokładnie taka sama, jak ta którą użytkowałem do tej pory.

Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam :)
Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99 Hatchback
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 09:39
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez kierownik » 27 wrz 2011, 15:53

no to fajnie :)
a stara ciekła bo dostała kamieniem, czy jakiś inny mankament?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez YgooR » 27 wrz 2011, 20:45

Również gratuluje :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez isis29 » 28 wrz 2011, 15:01

kierownik napisał(a):no to fajnie :)
a stara ciekła bo dostała kamieniem, czy jakiś inny mankament?


Wydaje mi się, że auto było kiedyś bite, rok temu zostało sprowadzone z Holandii, więc jak to zwykle bywa w takich przypadkach, nie znam jego historii. A po czym wnioskuję? Chłodnica po wyjęciu okazała się być wypukła od strony wentylatorów, a od przodu wklęsła. Jeden wentylator był nawet od dołu zszywany na nity. Chłodnica klimy jest w stanie bardzo dobrym, więc pewnie tą wymieniono na nową, a chłodnicę wody zostawiono, bo wtedy jeszcze nie ciekła, mimo że była trochę pogruchotana.
Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99 Hatchback
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 09:39
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez boczek86 » 26 lis 2011, 14:05

panowie mam pytanie , mam teraz uszkodzona chlodnice i strasznie z niej woda leci, jest tylko jedna dziura wielkosci takiej buzki " :( " i teraz sie zastanawiam dac ja do spawania gdzie koszt wyniesie okolo 200 zl czy lepiej kupic nowa tylko od innej mazdy np. 121 ktorej koszt to 180 zl a nowa od mazdy 323f bj ditd niewchodzi w gre bo koszt to 1000 zl. wymiary sa takie same tylko mocowania sa inne ale je zawsze mozna przesunac bo sa przykrecane do karoseri. wyglad chlodnicy mazdy 323f bj to

Obrazek

a tak wyglada chlodnica od mazdy 121

Obrazek

Obrazek

jedyne co musial bym dokupic to dluzszy waz chlodnicy ten gorny bo reszta wszystko by juz pasowalo. rozmawialem z takim znajomym mechanikiem i mowi ze da sie tak wymodelowac. a jakie wasze zdanie
lepiej spawac czy kupic nowa od 121 i modelowac ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Barthez » 26 lis 2011, 14:17

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 26 lis 2011, 14:31

tak ale to sa benzyny i ich wymiary to

szerokość 648 mm/wysokość 352 mm /grubość 22 mm

a ja potrzebuje

Wymiary 529mmx 348mm x 26mm

tamta jest 10 cm szersza :( moze niewejsc.

barthez przejrzalem allegro i to chyba jedyny model mazdy ktory ma podobna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Barthez » 26 lis 2011, 14:40

sprawdź pod maską ile masz miejsca i co będzie wymagało mniej rzeźby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 26 lis 2011, 14:57

czyli ty jestes bardziej za nowa i zeby rzezbic niz stara i dziurawa spawac ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Miron-Ww » 26 lis 2011, 16:56

Boczek określę to w ten sposób . Miałem kiedyś problem z nagrzewnica w Polonezie , dziura więc lutowanie z zakładzie montarz – demontarz . Po miesiącu znów padła i znów ta sama robota, z tym że kupiłem już nowa nagrzewnicę . Idzie zima , jak Ci padnie w ostre mrozy to będziesz się męczył na mrozie ? kup nowa nawet od 121 , kawałek węża to nie problem ale zawsze to nowe . Ja się już oduczyłem takiego pozornego oszczędzania bo to do bani .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez boczek86 » 26 lis 2011, 17:17

i tak chyba zrobie nawet od toyoty corolli jest podobna

Obrazek i koszt 175 zl nowa a nie 1000 zl jak nasza mazdowska :( dziwne ze nawet do nowszych modeli mazdy 6 jest cena kolo 300 zl jak to mozliwe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2011, 17:41

bo nasze się rzadziej psują i dlatego nie ma dużo chłodnic, więc cena wysoka :P

jeśli dajesz nieoryginalną chłodnice to pomyśl nad mocowaniem IC bo chyba jest on do niej przymocowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 26 lis 2011, 19:01

Kombinuj kombinuj :) chłodnice do BJ są w chorych cenach...

tylko nie polecam zakładać chłodnicy z polcaru made in prc – nie pojeździsz na tym.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 26 lis 2011, 20:23

A wymiana rdzenia, koszt ~ 400zl + gwarancja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 26 lis 2011, 20:58

myslalem o tym ale tak jak piszesz 400 zl nowy rdzen do tego wysylka do nich i z powrotem do mnie to kolejne 60 zl. do tego niebede mial auta z 5 dni :( a ja bym chcial to zrobic w maksymalnie dwa dni. bo do pracy jakos musze dojezdzac :( jakby mi sie samemu nieudalo wyjac chlodnicy pod blokiem to jeszcze mechanik kolejna kasa :( a z inna chlodnica jak bym kombinowal to z kumplem ktory sie troche na tym zna i bysmy to robili u niego pod domem gdzie ma spory plac wiec i pole do popisu wieksze. bardzo sie zastanawiam nad ta nowa z mazdy 121 albo corolli i kombinowac bo jak zalutuje i zas sie cos w niej zepsuje to bedzie podwójna robota :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 27 lis 2011, 00:09

W takim razie pomyśl jak przerobić mocowania chłodnicy i IC. Znając Twoje możliwości to nie powinien być dla Ciebie problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 27 lis 2011, 15:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323