Wygłuszenie przednich drzwi w BJ '99

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mundek » 10 wrz 2011, 23:29

W związku z duża liczbą zapytań na PW odnośnie demontażu tapicerki przednich drzwi w BJ – odświeżam zamieszczoną niegdyś przeze mnie fotorelację z wygłuszenia przednich drzwi. Proszę admina o podpięcie linku w wątku dotyczącym fotorelacji. Opis do zdjęć poprawię i zamieszczę w najbliższym czasie.


Oto nasz boczek drzwi gotowy do demontażu.
Obrazek
W pierwszej kolejności odkręcamy zaznaczone w czerwone kółka śruby
Obrazek
Następnie podważamy płaskim śrubokrętem panel sterowania elektryką i odpinamy kostkę znajdującą się pod nim – spokojnie nic się nie ułamie :)
Obrazek
Obrazek
... tu się schowała – odkręcić!
Obrazek
Podważamy rączkę plastikową i z wyczuciem ją wyszarpujemy. Trzeba tu użyć jednak trochę siły...
Obrazek
Ostatnia para śrub do odkręcenia znajduje się po bokach w "ciemnościach"
Obrazek
Teraz możemy zdjąć tapicerkę ALE wpierw trzeba usunąć plastikowe kołki, które się znajdują na lewym brzegu drzwi. Ściągamy tapicerkę, począwszy od lewego dolnego narożnika w prawo, do góry później w lewo aż do "pipcika" od centralnego zamka. Tapicerkę należy ściągnąć "do góry". Zalecana ostrożność na elementy plastikowe !
Obrazek
Tak wygląda fabryczne wygłuszenie – niezłe co ?:) Należy to odkleić, jednocześnie uważając aby nie połączyć części folii ze sobą, ponieważ problem to rozdwoić – odkładamy na czystą powierzchnię przeciwną stroną.
Obrazek
Głośnik ... hmm WYKRĘCIĆ:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 16 wrz 2011, 23:24 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 22:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Marwis » 11 wrz 2011, 11:51

I co dalej z tym wygłuszeniem, jakąś mate trzeba przykleić?
Wie ktoś może do czego mogą służyć te dwie wolne kostki w lewym górnym rogu?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Mundek » 11 wrz 2011, 12:14

Na blachę od wewnątrz przykleja się maty bitumiczne, co zresztą chyba widać na fotkach :)

Dodam tyle, że przed przyklejeniem dobrze jest ułożyć maty w dobrze nasłonecznionym miejscu. Rozgrzane lepiej się biorą do blachy. Trzeba uważać aby nie zakleić na samym dole drzwi otworów odprowadzających wodę z szyby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 22:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Marwis » 11 wrz 2011, 14:10

Heh, słabo się przyjrzałem, zastanawiałem się co to za siatka w otworze głośnika <glupek2>
Gdzie taką matę można kupić i czy taka zabawa warta jest zachodu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez blondi's boyfriend » 16 wrz 2011, 20:41

skoro już tyle zostało zrobione to wypadałoby zakleić matami resztę, wtedy to miałoby ręce i nogi, chyba że nie chodziło o poprawę brzmienia audio a tylko o tłumienie hałasów z zewnątrz.

zdjęcia demontażu boczków jak najbardziej przydatne, już ze 3 razy rozbierałem i zawsze zapominam jak się dobrać do uchwytu.

Od siebie dodam, żeby zwrócić uwagę że kolega Mundek nie ściągał tych trójkątów przy lusterkach i bardzo słusznie, a jeżeli już to zrobiliśmy, to zakładamy je przed założeniem boczków, w przeciwnym razie możemy nie wytrzymać nerwowo takiego zabiegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 11:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Mundek » 16 wrz 2011, 23:23

blondi's boyfriend napisał(a): skoro już tyle zostało zrobione to wypadałoby zakleić matami resztę, wtedy to miałoby ręce i nogi, chyba że nie chodziło o poprawę brzmienia audio a tylko o tłumienie hałasów z zewnątrz.



Masz racje, przy okazji można okleić resztę aczkolwiek z tym już jest więcej zabawy. Chodziło mi głównie o wyciszenie wnętrza i poprawienie komfortu jazdy. Dużo to wprawdzie nie dało ale różnica jakaś tam jest. 1 opakowanie mat bitumicznych to za mało na wyklejenie środka, plus reszty od strony głośnika.


blondi's boyfriend napisał(a):

zdjęcia demontażu boczków jak najbardziej przydatne, już ze 3 razy rozbierałem i zawsze zapominam jak się dobrać do uchwytu.


Sporo osób mnie pytało na priv lub em na temat demontażu. W sumie za pierwszym razem też się trochę musiałem wysilić aby boczki zdemontować.

blondi's boyfriend napisał(a):

Od siebie dodam, żeby zwrócić uwagę że kolega Mundek nie ściągał tych trójkątów przy lusterkach i bardzo słusznie, a jeżeli już to zrobiliśmy, to zakładamy je przed założeniem boczków, w przeciwnym razie możemy nie wytrzymać nerwowo takiego zabiegu


... lub gdy zostawimy niepodłączoną kostkę od opuszczania szyby :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 22:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Festjdm » 30 cze 2017, 14:40

Dobra robota, dzieki tej fotorelacji bez problemu udało mi sie zdjąc tapicerke z drzwi <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2017, 14:09
Posty: 12
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323