LPG w BJ'ce – za i przeciw

Mazda 323 1998–2003

Postprzez pawo15 » 29 wrz 2011, 18:06

Witam,
Zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG. Byłem dziś w jednym serwisie i gaziarz polecił mi LOVATO za które musiałbym zapłacić 2300 zł (sekwencja) co o tym sądzicie? jaka instalacja będzie odpowiednia do Madzi?
Mazda 323F
2002r 1.6 16v 98km.
Czekam na podpowiedzi
pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 17:52
Posty: 5
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 323F BJ 02r. 1.6 16V

Postprzez Pyton162 » 29 wrz 2011, 18:26

w dziale lpg znajdziesz wszelkie odpowiedzi do twojego tematu ale moge ci napisac ze poleca sie instalacje stag 300+ wtryski hanna lub matrixy ,i ktos kto garnie temat dotryskow ale to juz gazownik pownnien wiedziec ze tego typu mazda posiada dotryski i powinien wiedzcie jak to wystroić, pozdro
Pyton162
 

Postprzez xedos1972 » 29 wrz 2011, 20:11

polecam staga 300-plus -wtryski magicjet lub podobne ,porostu muszą być szybkie , stag 300 plus i stag 300 premium posiada funkcje zubożania do mazdy,próg obcinania dotrysków.potrzebny dobry monter ,ja założyłem instalacje w serwisie gdzie posiadają hamownie i mam też wykres z hamowni jak na benzynie a jak na gazia .na gazie podstawa to instalacja zapłonowa a więc świece,kable ,cewka gaz potrzebuje mocniejszej iskry i spala się w wyższej temperaturze i zalecane jest zmiejszenie przerwy na świecy z 1.1 do 0.9mm problem to silniki bejotek większość ma regulacje zaworów płytkową na benzynie to super co 90tyś kontrola bo jakość solidna a regulacja około 150-160tyś ,a na gazie trzeba ten luz kontrolować co 30tyś na gazie bo inaczej po wypala zawory wszystko przez temperature w jakiej gaz się spala ,sprawdzenie luzu to około 50zł ( właśnie jestem umówiony na przyszły tydzień przebieg 170tyś ,) gorzej z płytkami bo koszt sztuki to około 35zł i trzeba mieć ich sporo aby ustawić odpowiedni luz istnieje opcja odwrócenia podkładek jak nie były jeszcze odwrócone ,można też wymienić silnik na taki co gazu nie widział części sporo i nie drogie .ogólni jestem zadowolony na gazie jeździ podobnie jak na benzynie bo tak chciałem aby nie straciła swoich właściwości jezdnych można ustawić ubogo ale ile za oszczędze 5zł na 100 km , różnica jest i tak wielka benzyna 5,30zł a gaz 2,57zł z moim stylem jazdy czyli w deche bo zawsze mi sie śpieszy to brała benzyny 9,5 a gazu 11 więc warto założyć gaz .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez grabu122 » 30 wrz 2011, 07:58

Silnik stworzony do LPG:
-8 zaworowa głowica
-metalowy kolektor ssący
-jednopunktowy wtrysk benzyny
-hydrauliczna samoregulacja luzu zaworowego
-jedna sonda lambda przed katalizatorem
Do tego najtańsza "podciśnieniówka" II generacji i można się śmiać z cen benzyny i kosztów napraw diesli kręcąc 30tys km/rok, nawet zupełnie olewając jakieś regulacje i przeglądy samej instalacji.

Tylko, że takich silników w miarę współczesnych samochodach już nie ma!!! <płacze> no może poza Oplem Astrą II (G) z początku produkcji.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez alan78 » 31 sty 2012, 00:43

Ja zalozylem instalacje LPG u siebie zaraz po zakupie auta. Instalacja firmy BRC, jezdże na niej 3-miesiąc.
Silnik w mojej madzi to jednostka o pojemnosci 1.6
Najniższe spalanie jakie udalo mi sie uzyskac ( tylko trasa ) – to 7,03 L/100km
Najwyższe spalanie jakie mialem ( 90 % jazdy po miescie ) – to 10,3 L/100km
Kozt zalozenia instalacji to 3200 PLN – gdyby nie ten bajer do lubryfikacji –
( nawilzanie gniazd zaworowych ) instalacja bylaby pare stów tansza :>
Miesiecznie kręce ok 2 – 2,5 tys km wiec roznica w portfelu porównując do jazdy na Pb spora.
Nie załuje inwestycji na pewno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 09:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez grzesjg » 31 sty 2012, 15:51

Witam,

Od ponad roku posiadam instalacje gazową firmy BRC + lubryfikator w MAZDA 323 F BJ silnik 1.6. Przejechałem już ponad 30 tys km i średnie spalanie to trasa 8 litrów miasto 10 litrów.
Jeśli chodzi o koszty to na pewno wychodzi taniej tj 300 km około 70-80 zł plus dodatkowe opłaty jak lubryfikator, przeglądy itp. Polecam na pewno instalacje dobrej firmy.

Koszt instalacji to 2800 + 500 lubryfikator. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji pisz śmiało. Osobiście nie żałuje tej inwestycji tym bardziej ze zrobiłem ja rok temu kiedy ceny paliw nie były tak wysokie.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 13:41
Posty: 15

Postprzez decadent » 31 sty 2012, 17:36

Właśnie – jak ktoś tu już napisał, przeciwwskazaniem jest płytkowa regulacja luzu zaworowego. Nie wyobrażam sobie serwisowania zaworów co 30 tys. jak zalecają w autach z LPG. Ja nie mam instalacji gazu, ale zapragnąłem skasować te luzy zaworowe po 200 tys. przebiegu i.... nigdzie nie ma płytek, a do podmiany mam 12. Dodam, że szlifowanie odpada, bo miałem za duże luzy, a nie za małe (??). Oryginały po 50 zł, to wychodzi 500 za płytki. Samochód będzie stał 3 dni, a w ogóle to cud, że w mojej okolicy znalazłem mechanika, który wie jak to się robi....


edit:

grzesjg napisał(a):Witam,

Od ponad roku posiadam instalacje gazową firmy BRC + lubryfikator w MAZDA 323 F BJ silnik 1.6. Przejechałem już ponad 30 tys km i średnie spalanie to trasa 8 litrów miasto 10 litrów.
Jeśli chodzi o koszty to na pewno wychodzi taniej tj 300 km około 70-80 zł plus dodatkowe opłaty jak lubryfikator, przeglądy itp. Polecam na pewno instalacje dobrej firmy.

Koszt instalacji to 2800 + 500 lubryfikator. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji pisz śmiało. Osobiście nie żałuje tej inwestycji tym bardziej ze zrobiłem ja rok temu kiedy ceny paliw nie były tak wysokie.


ten post jak i poprzedni wygląda mi na reklamę, na bank nawet
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 31 sty 2012, 21:03

niema co panikować z regulacją płytkową zaworów z silnikiem na gaz ,jeśli ktoś nie daje w palnik cały czas to silnik 1.5 ZL jeszcze daje radę bez lubrifikacji , a zawory wymagaj sprawdzenia po 30 tyś i nie koniecznie wymianę płytek i wszystkie na raz, to że tobie tak się przytrafiło to tylko znaczy że coś było kombinowane , ja za kompletne sprawdzenie + wymiana jednej płytki zapłaciłem 100zł w tym serwisie http://mazda-serwis.com.pl/ przebieg 175 tyś realny z czego 10 tyś na gazie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 1 lut 2012, 09:10

grabu122 napisał(a):Silnik stworzony do LPG:
-8 zaworowa głowica
-metalowy kolektor ssący
-jednopunktowy wtrysk benzyny
-hydrauliczna samoregulacja luzu zaworowego
-jedna sonda lambda przed katalizatorem
Do tego najtańsza "podciśnieniówka" II generacji i można się śmiać z cen benzyny i kosztów napraw diesli kręcąc 30tys km/rok, nawet zupełnie olewając jakieś regulacje i przeglądy samej instalacji.

Tylko, że takich silników w miarę współczesnych samochodach już nie ma!!! <płacze> no może poza Oplem Astrą II (G) z początku produkcji.

wlasnie przesiadlem sie na taka z BaGiety 1,6 16v i powiem krotko-faktycznie kuzyn przez 7 lat nie mial z nia zadnych problemow,ale jazda tym autem w porownaniu z mazda-katastrofa,niby wygodnie ,w miare solidnie itp...ale to auto dla emeryta ,przynajmniej z tym silnikiem.niby jak na swoje 75km przyspiesza ,ale tylko do 4tys,pozniej niewiele sie dzieje,a spalanie bez wzgledu na styl jazdy to 9-10l miasto.jedyny plus to ze w trasie w porownaniu do mazdy to idzie naprawde zejsc do niskich wynikow.poza tym siedzi sie wysoko(dla niektorych plus-dla mnie wada) i ogolnie auto to sporu ma w sobie tyle co kiosk ruchu.dla fana japonczykow bedzie porazka.co do inst. LPG tez mialem kazde auto zagazowane(w tym BG)i przyznam ze czasem mnie irytowaly przedwczesne wymiany swiec czy kabli,ale jak juz ktos tu napisal,przynajmniej jak potrzebujesz to wsiadasz i jedziesz,a jak chcesz to butujesz bez wyrzutow sumienia(ceny benzyny).co do instalacji w astrze to faktycznie tania 2 gen bedzie ok ,jednak skromna moc dodatkowo zostanie odczuwalnie zmniejszona przez zwezke na dolocie.dlatego nie zakladem lpg w astrze tylko ja sprzedam ,kupie bj i zagazuje na sekwencji.
dodam tylko ze silnik w astrze g o ktorym wspomniales -X16SZR to konstrukcja jeszcze z kadetta(mialem ;P )i faktycznie jest prosta,jednak ma swoje wady wrodzone jak wypadanie zaplonow,(nietrwale sterowniki ECU-wlasnie doswiadczam <płacze> ),tragiczne zawory EGR i kilka innych mniej intensywnych.przez ostatnie 4 lata mialem na tym tle ogromnie skomplikowany silnik B6 w bagiecie i nie sprawil mi zadnego problemu(3lata na LPG)smiga do dzis.
tak naprawde problem nie polega na rodzaju paliwa tylko chorej polityce podatkowej w tym kraju ,nekajacej kierowcow,pijakow i palaczy.podejrzewam ze gdyby dzisiaj pb kosztowal np 4-4,5 za litr a lpg 3,00 to malo kto by sie na gaz zdecydowal a te jelopy i tak wyszlyby na swoje.powinni zalegalizowac i opodatkowac pewne rzeczy <oczy> a odpuscic kierowcom,ale podejrzewam ze sobie ta opcje(legalizacji)zostawia na czarna godz. jak ich przycisnie budzet hehe.
sorki za ot
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Conneus » 23 maja 2017, 15:16

Witam przymierzam się do zamontowanie LPG w 323F 1.4 16V z99r.
Następujące zestawy mam do wyboru:

1800 zł -sterownik Compact, wtryskiwacze valtek\rail\tomasetto
2000 zł -sterownik Compact, wtryskiwacze OMVL
2200 zł -sterownik Compact,wtryskiwacze Hana\Barakuda
2400 zł -sterownik Zenit PRO, wtryski HANA

Przymierzam się do zestawu za 2200-2400zł jednak bardziej interesuję mnie dopłata do systemu lubrykacji. Za 100zł-200zł mogę mieć takie coś (50zł potem na każde 10tys km. za lubrykant).
Słyszałem, że w fordach i japońskich autach powinno się takie cós stosować (dodaję to do składu gazu parę pierwiastków, które mają trochę bardziej osłaniać zawory, podobno też zmniejsza okres między luzami na zaworach. Czy warto dopłacać?

Interesuję mnie jeszcze filtr odstojnikowy ultra 360. Za 50zł tutaj zdanie mam mieszane czy ten filtr wybierze zanieczyszczenia z lpg. Działa to na zasadzie cyklonu w odkurzaczu.

Dodam, że mam tylko do wyboru z tych zestawów. Innego miejsca do zakładania LPG nie chce (jako 1 w promieniu 50km montują LPG do diesla i kolejki niezłe mają). Ceny mogą być droższe, ale wolę mieć to zrobione dobrze.

PS. montował tak przy okazji ktoś zawór w klapce?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2017, 09:14
Posty: 22 (0/2)
Auto: Mazda 323F BJ 1324cm3 16V 1999r

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 25 maja 2017, 19:08.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 25 maja 2017, 19:08.

Postprzez Conneus » 25 maja 2017, 18:55

Piotr Raczkowski napisał(a):
Conneus napisał(a):Witam przymierzam się do zamontowanie LPG w 323F 1.4 16V z99r.
Conneus napisał(a):Interesuję mnie jeszcze filtr odstojnikowy ultra 360

jak masz kasę to dokładaj do grata <glupek2>


Dlaczego grata?
Samochód jest w dużo lepszym stanie niż większość pojazdów z 99-03r. A to, że ceny takie to nic nie poradzę. Wolę zapłacić to 400-500zł więcej u gości co się znają, niż u zbyszka w stodole, niż potem wymieniać uszczelkę pod głowicą lub poprawiać luz na zaworach co pół roku, ponieważ pan zbyszek spierdzielił montaż instalacji (bez obrazy dla tego imienia).

LPG zakładam ze względu, że mało mi się uśmiecha wydawanie 600-700zł/msc na paliwo. A inwestycja mi się raczej zwróci w 12-16msc (przebieg około 2000km góra 2500km/msc). A diesle mnie nie interesują (koszt naprawy byle czego w dieslu = koszt generalnego remontu benzyniaka).
Początkujący
 
Od: 21 mar 2017, 09:14
Posty: 22 (0/2)
Auto: Mazda 323F BJ 1324cm3 16V 1999r

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 maja 2017, 19:13

może się źle wyraziłem lpg jak najbardziej ale po co lubryfikacja i jakiś odstojnik ?????
ja mam stag 300 i to bez zubożania i działo super już 8 lat zmieniłem tylko wtryski na Hana czerwone a z regulacją zaworów to i tak musisz myśleć co 40-50tys i to bez względu na instalację
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Conneus » 25 maja 2017, 19:29

Podobno auta japońskie i amerykańskie nie są zbyt dostosowane do LPG i szybciej się zmniejsza żywotność głowicy. Dlatego lubrykacje chciałbym rozważyć w celu ochrony/przedłużenia eksploatacji gniazd zaworowych przy instalacji LPG. Ten filtr odstojnikowy to może przesada, bo i tak nie sądzę, że da radę te super dzisiejsze paliwa odfiltrować.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2017, 09:14
Posty: 22 (0/2)
Auto: Mazda 323F BJ 1324cm3 16V 1999r

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2017, 21:18

a nie myślałeś aby kupić auto już z LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marecki26 » 25 maja 2017, 21:59

Przejechane mam na LPG bez lubry ok 85 tys i zawory mają się dobrze zbędna kasa na to coś co gdzieś tam smarka nie wiadomo gdzie . Podstawa to kontrola i jak trzeba regulacja zaworów a w BJ fajnie jest, że można wydłubać płytkę regulacyjną bez zdejmowania wałka rozrządu ,pomierzyć luz potem grubość płytek , jak się da pozamieniać miejscami a jak nie to można dać płytki do planowania wtedy koszt niewielki i ma jeździć .
Co do filtra mam zwykły chyba poliester a wymieniam częściej co 7-8 tys. i wcale nie jest taki brudny po rozcięciu na pół ,bardziej w zimie .
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 13:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 maja 2017, 06:20

marecki26 napisał(a):Przejechane mam na LPG bez lubry ok 85 tys i zawory mają się dobrze zbędna kasa

u mnie już 130tys na lpg i dalej zaiwania trzeba tylko luzu zaworowego i wymiany filtrów
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Sawinio » 26 maja 2017, 09:50

U mnie 10 tyś na Stag 300 i żadnych problemów.

Wcześniej miałem Zenita w mojej 323c 1.5 Z5 i też żadnych problemów a zrobiłem około 150 tyś.
Oczywiście w międzyczasie remont silnika (pierścienie) ale to już przypadłość Z5 ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez MarKow » 24 sie 2017, 13:29

Poprzednio 323c 1.5 z5 1994r. 7.5l na 100km. Przejechane okolo 85tys km na instalacji DTgaz, niby firma krzak. Niby najgorsza... w tym czasie tj 3 lata wymienilem 2 razy filtry <glupek2> .... i teraz zaluje bo silnik podupadl na zdrwiu i poszedl na ludzi ale jezdzi do dzisiaj. Od 2016 czerwiec- 323f bj 2.0 sportive. Lovato smart. Spalnie 8.7 do 10.5 w cztery osoby i pelny bagaznik. Prawie 20tys. W tym aucie to juz na pewno zadbam o wszystko. <faja>
LPG? Jak najbardziej tak :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2016, 09:29
Posty: 38
Skąd: Chełm
Auto: Jest: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2007
Było:
– Mazda 323F Sportive 2.0 2002r.
-Mazda 323c 1995r 1.5 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323