Mazda 323F / 323S (BJ) – Poradniki i Fotorelacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Borys » 24 paź 2010, 14:32

Poradnik BJ'kowicza
Opinie nt. modelu | Tuning optyczny BJ | BJ Team

<czytaj> Mazda 323F BJ Schematy Elektryczne <czytaj>

<czytaj> Mazda 323F BJ Service Manual <czytaj>

Płyny eksploatacyjne
Olej silnikowy:
– wymiana co 15 tys km z filtrem (w trudnych warunkach co 10 tys)
– zalecany 5W30, dopuszczalny: 5W40, 10W40
– pojemość: 3,2l (1.3i, 1.5i, z filtrem); 3,5l (1.8i, z filtrem), 4,7l (2.0 DiTD, z filtrem), 5,8l (2.0 D, z filtrem)
Olej przekładniowy skrzyni biegów:
– wymiana co 90 tys km (skrz. manualna)
– zalecany 75W90 klasy GL-4 lub GL-5 (skrzynia manualna)
– pojemnosć: 2,7l
Płyn do automatycznej skrzyni biegów:
– zalecany ATF M-III np. Dexron II
– pojemność 7,2l
Plyn chłodzący:
– wymiana co 2 lata
– pojemność: 6,0l (1.3i, 1.5i); 7,5l (1.8i); 9,0l (2.0 DiTD)
Płyn hamulcowy:
– wymiana co 30 tys km lub 2 lata
– zalecany DOT-3 lub DOT-4
Płyn układu wspomagania:
– zalecany ATF M-III lub Dexron II
– pojemność 0,8 – 1,0l (silniki benzynowe), 1,1l (silniki diesla)

Opony
Fabryczne rozmiary to 175/65R14, 185/65R14, 195/55R15 lub 195/50R16 (dla FS Sportive)
Inne rozmiary na własną odpowiedzialność ;) Zamienniki można dobrać na podstawie KALKULATORA
Ciśnienie wg. instrukcji (przedliftingowej) dla fabrycznych rozmiarów opon letnich zalecane ciśnienie to:
2,1 bar dla obu osi (przy obciążeniu do 3 osób po 75 kg każda);
2,2 bar – przód (2,3 dla opon 195/55r15), 2,8 bar – tył (przy pełnym załadunku).
Dla opon zimowych:
2,1 bar przód oraz 2,3 bar tył (do 3 pasażerów);
2,2 bar przód (2,3 dla opon 195/55R15) oraz 2,9 bar tył (przy pełnym załadunku).
Ciśnienie dojazdowego koła zapasowego to 4,2 bar.
Dla długotrwałej jazdy z prędkościami powyżej 170 km/h zalecane jest podniesienie ciśnienia o 0,3 bar.

Filtry
Filtr powietrza:
– wymiana co 45 tys lub 3 lata (benzyna)
– wymiana co 40 tys lub dwa lata (diesel)
Filtr paliwa:
– wymiana co 90 tys lub 6 lat (benzyna)
– wymiana co 40 tys lub 2 lata (diesel)

Rozrząd:
– wymiana co 90 tys (benzyna) i 100 tys (diesel), co druga wymiana z pompą wody
Świece:
– NGK (BKR5E-11, BKR6E-11), DENSO (K16PR-U11, K20PR-U11)
Akumulator:
– 40Ah (1.3, 1.5), 52 Ah (1.8), 64-70Ah (diesel)
Pojemność baku:
– 55l

Podziękowania dla: topik

c.d.n.

Jeśli ktoś jest chętny współtworzenia takiego Poradnika to proszę o gotowy post przesłany na PW a ja go tu umieszczę :)

FAQ – przeczytaj zanim napiszesz
To jest zbiór najczęściej poruszanych tematów dotyczących naszego modelu, postaraj się w nich znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytanie, ewentualnie kontynuuj wątek w już istniejącym temacie. Dopiero gdy te możliwości się wyczerpią zakładaj nowy temat.

Fotorelacje
Wymiana chłodnicy klimatyzacji
Malowanie wkładów lamp i kierunkowskazów na czarno
Naprawa tylnej wycieraczki
Jak poradzić sobie z błędami 47, 48 SRS airbag
Fotorelacja – przystosowanie lusterka z anglika
Fotorelacja – wymiana kierownicy na skórzaną
Czyszczenie przepustnicy – wersja BJ – silnik ZM
Fotorelacja z wymiany filtra paliwa
Fotorelacja z wygłuszenia przednich drzwi
Fotorelacja – pomiar łączników stabilizatora metodami "domowymi"
Fotorelacja: Wygłuszenie przednich i tylnych drzwi oraz wymiary głośników
FOTORELACJA- wymiana filtra kabinowego
Fotorelacja przeróbka lamp na czarne MAZDA 323f sportive
Fotorelacja – Montaż czujnika poziomu spryskiwaczy
Tylne lampy a'la Boczek
Montaż siłowników pokrywy bagaznika (323F)
Rozbiórka licznika na czynniki pierwsze
Wymiana gumy drążka stabilizatora
Trzecie światło stopu – wymiana diod (fotorelacja)
fotorelacja – demontaż konsoli środkowej
montaż alarmu do fabrycznej centralki -fotorelacja
Wymiana/demontaż kierownicy
Warsztat
Wymiana rozrządu silnik ZL
Jak zdjąć przedni zderzak?
Wymiana kabli WN i świec – 1.5
Stuki w układzie kierowniczym
Trzęsący się silnik przy 700 rpm
Drgania silnika po rozgrzaniu, nierówna praca, uderzenia z wydechu
Drżenie drążka zmiany biegów
Brak mocy w zakresie obr.3000-4000 tys.
Problem z elektrycznymi szybami
Zimny silnik nie odpala
Wymiana płynu w układzie wspomagania
Wsteczny bieg ciężko wchodzi
Problem z rozruchem silnika benzynowego
Wymiana chłodnicy (DiTD)


Eksploatacja
Jakie klocki hamulcowe kupić
Jakie amortyzatory?
Klimatyzacja

Diagnostyka (ABS, SRS, ECU)
Kody błędów
Migające kontrolki airbagów
Błędy systemu SRS – 47, 48
Jak odczytać kody błędów ABS
Awaria ABS – jak naprawić?

Filtry
Gdzie znajduje się filtr paliwa?
Filtr paliwa – gdzie jest i jakiej firmy najlepiej wybrać?
Rodzaje filtrów paliwa
Filtr kabinowy

Koła i opony
Jakie felgi i opony najlepsze na zimę?
Dokładny rozmiar rozstawu śrub i ET kół
Wymiana łożysk kół

Wnętrze
Podświetlanie przycisków/przełączników/kontrolek konsoli
Czy zamek kierowcy jest podświetlany?
Komputer pokładowy – montaż, kalibracja
Demontaż fabrycznego radia 2DIN

Inne
Mazda EPC – katalog części wg. numeru nadwozia | Mazda EPC II
Service manual dla Protege (eng)
Ciekawy zbiór informacji o wszystkich generacjach 323/Protege na świecie


UWAGA!
Jeśli uważasz, że jakiś temat jest ważny i powinien znaleźć się w FAQ lub stworzyłeś nową Fotorelację, której tu nie ma, to proszę o info na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323