Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Postprzez Yazeen » 4 sie 2010, 11:45

Witam. Przestała mi świecić prawa lampka od oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem żarówkę (nota bene faktycznie spaloną) ale nie świeci dalej. Jaki może być problem i jak się do niego zabrać??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez igi_lukasz » 4 sie 2010, 17:52

Sprawdź czy miejsce na żarówke nie jest uszkodzone lub zaśniedziałe. Zobacz czy kable przy lampce są ok.
igi_lukasz
 

Postprzez Yazeen » 5 sie 2010, 09:49

"gniazdko" zarowki wyglada w porządku... sprawdze czy napiecie dochodzi...jesli nie, to trzeba pewnie klape rozebrac?? gdzie jest jakas kostka do ktorej sa podlaczone kabelki od zarowek tablic rej.??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez decadent » 5 sie 2010, 10:21

Może bezpiecznik ? Z przodu pod deską...
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 782
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Yazeen » 5 sie 2010, 10:44

ale to tylko jedna by nie swiecila?? druga swieci normalnie...a bezpiecznik chyba jest co najmniej do obu...??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Agmus1 » 12 sie 2010, 21:52

Witam. Nie ma kostki, trzeba zdjąć [jaki?] plastik i będą tam przewody niestety krótkie, może przy wymianie któryś uległ uszkodzeniu. Ja przedłużyłem je by łatwiej szła wymiana na przyszłość.
Pozdrawiam.
 
Od: 19 paź 2009, 08:07
Posty: 18
Skąd: Piotrków Trybunalski.
Auto: Mazda 323f 2.0 ditd

Postprzez blacha9O » 9 paź 2011, 13:24

Panowie jak sie dostac do tej zarówki podswietlenia tablicy ? od zewnątrz czy trzeba zdjąc plastik z klapy od wewnątrz ?
 
Od: 1 kwi 2011, 10:28
Posty: 3
Skąd: EL
Auto: BJ 1.6 2000

Postprzez Marwis » 9 paź 2011, 13:32

Trzeba lampkę wyciągnąć, mocno przesuwając ją zgodnie ze strzałką na jej obudowie.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 168
Skąd: Gdynia
Auto: 323f 1,5 '99

Postprzez Ułan25 » 9 paź 2011, 22:09

A później obrócić obudowę żarówki o 45 stopni. Przerabiałem to wczoraj i zanim do tego doszedłem myślałem że wyrwę razem z kablem niechcący. Po przerwie na fajkę udało się :D
Avatar użytkownika
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 73
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez redrum80 » 18 gru 2011, 12:18

Odszukalem stary temat ale jest. moze mi ktos z kolegow powiedziec jak dostac sie do zaroweczki?:) wiem wiem pewnie banal. strzaleczka jest na lampce i przuswam w jej kierunku , ok . lampka wylazla i co dalej? jak dostac sie do zarowki? kabelek prawie wogole nie " wyszedl " z klapy. lampa zrównala sie ze tak powiem z poziomem rantu gornego tablicy .
macie pomysl jak wyjac zarowke? probowalem wkretakiem ale jest zimno i boje sie ze plastik peknie i bedzie lipa.
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 42
Skąd: Zielona Góra

Postprzez Micha3l » 18 gru 2011, 12:32

przewody są faktycznie krótkie i czasem trudno jest przekręcić żarówke z oprawką względem klosza, zawsze można zdjać wewnętrzny plastik klapy i dostać się od środka
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 180
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez black_pablo » 18 gru 2011, 12:39

przecież tam nic nie trzeba przekręcać żarówa jest wciskana, ja do wyjęcia jej użyłem małych szczypców można tez to zrobić za pomocą 2 płaskich śrubokrętów...
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Lubelszczyzny
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1560 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2011, 12:49

Micha3l napisał(a):zawsze można zdjać wewnętrzny plastik klapy i dostać się od środka


Więcej roboty niż to warte
Sprzedam oryginalny grill do 323F BJ po FL
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 5993 (0/14)
Auto: Fajne

Postprzez Micha3l » 18 gru 2011, 13:00

Neonixos666 napisał(a):
Micha3l napisał(a):zawsze można zdjać wewnętrzny plastik klapy i dostać się od środka


Więcej roboty niż to warte


kumpel za brak tego światełka dostał mandat, także czasem warto jeśli nie da się inaczej
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 180
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2011, 14:46

Micha3l napisał(a):kumpel za brak tego światełka dostał mandat, także czasem warto jeśli nie da się inaczej


Nie chodziło mi że nie jest to potrzebne tylko wystarczy odsunąć cała lampkę w bok potem lekko ją wyjąc przekręcić mocowanie żarówki, wymienić żarówkę, włożyć do lampki i do klapy. Ot cała filozofia, a zdejmowanie od środka to jak strzelanie do muchy bo więcej narobisz się ze zdjęciem tej osłony i założeniem niż z samą wymianą. Fakt przewody są krótkie, ale nie jest to nie wykonalne bo sam wymieniałem. Niektórzy przedłużają sobie te przewody żeby mieć łatwiej przy następnej wymianie. :)
Sprzedam oryginalny grill do 323F BJ po FL
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 5993 (0/14)
Auto: Fajne

Postprzez redrum80 » 21 gru 2011, 21:51

czyli rozumiem koledzy ze wyjmuje lampke i po porstu przekrecam cala lampke ? ten kloszyk to mozna sciagnac ale nie koniecznie? tak?
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 42
Skąd: Zielona Góra

Postprzez BartekD » 11 lut 2012, 14:33

Wczoraj wymieniłem obie żarówki. Powiem wam, że gościowi który wymyślił takie krótkie przewody kazałbym przez cały dzień je wymieniać. Da się to zrobić ale trzeba się pobawić. Samo wyjęcie klosików nie stanowi problemu. Ale przekręcenie go już tak bo np. przeszkadzają ramka tablicy. Dlatego ja sobie wymyśliłem, że najpierw odepnę kostkę z przewodami. A jak już ma się całą lampkę w ręku to jest po kłopocie.
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez Siasio » 11 lut 2012, 15:32

paprania się z tym jest trochę, ja wkładałem do siebie białe diody i nawojowałem się z tym co niemiara.
A tak jak kolega BartekD napisał, temu kto wymyślił mało kary jednodniowej :)
Siasiek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2007

Postprzez justus25 » 25 mar 2012, 16:12

Podepnę się pod temat, zastanawiam się nad zakupem żarówek LED do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Widziałem na drodze w nowszych samochodach bardzo ładne światło o barwie białej zimnej, super to wygląda. Chciałem zapytać czy montowaliście takie żarówki w swoich samochodach. Moja BJ jest koloru czarnego i bardzo ładnie by to wyglądało. Zastanawiam się czy osiągnę taki efekt kupując takie żarówki
http://allegro.pl/zarowka-led-postojowki-w5w-t10-13smd-b-mocna-biala-i2221370438.html
 
Od: 8 lis 2009, 21:57
Posty: 30
Skąd: Bytom
Auto: mazda BJ 2.0 DITD

Postprzez siwy-84 » 25 mar 2012, 16:20

obawiam sie że ta żarówka nie zmieści ci się na długość w lampke
Avatar użytkownika
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 150
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323