Tylna wycieraczka nie dziala: Fotorelacja z naprawy.
Witam jak w temacie nie dziala w mojej Magdalenie tylna wycieraczka. Sciagnolemp lastik z klapy i sprawdzajac przewodu zauwazylem ze silniczek jest strasznie goracy. zanim zaczne ewentualna demolke tej czesci chialbym zapytac czy przypadkiem ktos nie mial podobnego probemu i czy ewentualnie nie zna jakiegos remedium na to.
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 lip 2010, 22:32 przez pikaczu2000, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 sty 2009, 17:41
- Posty: 21
- Skąd: Krakow
- Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.
Ja mam już ten temat za sobą przy czym w wersji sprzed liftu.
Obstawiam spalenie się silniczka przez co cały ten metal się grzeje. W moim przypadku tą usterkę odkryłem dopiero po poczuciu intensywnego zapachu palącego się plastiku, także domyślam się, że też był ładnie rozgrzany
.
Co zrobić z tym dalej? Mimo, że polecano mi szukanie samego mechanizmu bądź też nawinięcie silnika, ani pierwszego, ani drugiego nie polecam. Raz, że mało kto chce się tego podjąć (chyba, że masz dobrego znajomego), dwa, że znalezienie mechanizmu jest bardzo trudne (nawet nie wiem czy możliwe). Tym samym najzwyczajniej zakupiłem używany silniczek i wymieniłem stary. Na Allegro to koszt ok 100zł, jednak przy odrobinie szczęścia można wyhaczyć jakiś za 50zł (mi się udało). Jeśli miałbyś jakieś pytania odnośnie samej wymiany, pisz śmiało.
Obstawiam spalenie się silniczka przez co cały ten metal się grzeje. W moim przypadku tą usterkę odkryłem dopiero po poczuciu intensywnego zapachu palącego się plastiku, także domyślam się, że też był ładnie rozgrzany
Co zrobić z tym dalej? Mimo, że polecano mi szukanie samego mechanizmu bądź też nawinięcie silnika, ani pierwszego, ani drugiego nie polecam. Raz, że mało kto chce się tego podjąć (chyba, że masz dobrego znajomego), dwa, że znalezienie mechanizmu jest bardzo trudne (nawet nie wiem czy możliwe). Tym samym najzwyczajniej zakupiłem używany silniczek i wymieniłem stary. Na Allegro to koszt ok 100zł, jednak przy odrobinie szczęścia można wyhaczyć jakiś za 50zł (mi się udało). Jeśli miałbyś jakieś pytania odnośnie samej wymiany, pisz śmiało.
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
Wielkie dzieki za odpowied. Tak wiec trzeba bedzie poszukac czegos na allegro.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 25 sty 2009, 17:41
- Posty: 21
- Skąd: Krakow
- Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.
Ja miałem to samo po prostu pewnego dnia tylna wycieraczka odmówiła posługi a silniczek wycieraczki się grzał.
Po zdemontowaniu całego mechanizmu okazało się że z jakiegoś powodu wycieraczka się po prostu zapiekła w tulejce i wystarczyło wybić walec z tulejki, przeczyścić papierem ściernym, całość zmontować i teraz jest wszystko w porządku.
Po zdemontowaniu całego mechanizmu okazało się że z jakiegoś powodu wycieraczka się po prostu zapiekła w tulejce i wystarczyło wybić walec z tulejki, przeczyścić papierem ściernym, całość zmontować i teraz jest wszystko w porządku.
- Od: 25 paź 2008, 19:18
- Posty: 7
- Skąd: Połaniec
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD BJ 2001r
Mnie też nie działała. Okazało się że ośka była zapieczona i ledwo szło ją wyciągnąć. Po całkowitym wyczyszczeniu działa bez zarzutu 
-
Rebus
może i mi ktoś pomoże. problem u mnie wygląda tak : jak kupiłem mazdę 323f bj to tylna wycieraczka niedziałała, ale pewnego dnia właczyłem ja zeby chodzila wysiadlem z auta i jakos ja roz ruszalem i dzialala:) i tak chodzila przez tydzien i pozniej znowu to samo wiec powtorzylem manewr:) i tez bylo ok wiec przy trzecim razem zrobilem to samo tylko ze chyba za mocno ruszylem ta wycieraczka bo w srodku tak bylo slychac jakby jakies ząbki przeskoczyly, i juz sie nie dalo ruszyc. wylaczylem ja, pozniej sprobowalem jeszcze raz ja uruchmic ale tym razem gdy wlaczam ja ona caly czas szczela jakby jakies ząbki strzelaly. dodam ze wczaesniej jak niedzialala to jak ja wlaczalem to nic nie strzelalo byla cisza a teraz jak probuje ja uruchomic to caly czas strzela. wyglada to tak jakby silniczek dzialal a wycieraczka stala w miejscu i tam jaka zebatka czy cois strzelalo:( mial ktos taki problem?? oczywiscie teraz ta wycieraczka niedziala:)
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Najprawdopodobniej poszedł mechanizm i nie wiem czy będziesz potrafił to zrobić. Szkoda, że wcześniej próbowałeś jedynie rozruszać wycieraczkę bo prawdopodobnie rozwiązanie Twojego problemu byłoby identyczne jak kolegów, którzy wpisali się przed Tobą.
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
no to pieknie:( ale sie zalatwilem:( jutro przed praca mam zamiar cos tam po kabinowac i zobacze co z tego wyniknie:) jak tylko cos tam po robie to opisze wszystko co i jak z ta naprawa mi wyszlo:) ale dzieki za odpowiedz
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
U mnie jednak tez oska byla zapieczona. Po wyczyszczeniu dziala jak dawniej 
- Od: 25 sty 2009, 17:41
- Posty: 21
- Skąd: Krakow
- Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.
rozkrecilem pioro i takm jest taka wielka sruba chyba 24. i mam pytanie. dojscie do calego tego mechanizmu co mam wyczyscic jest id bagaznika czy wystarczy ze ta srube wykrece?? dodam ze mam ja troche przyrdzewiala i nie mialem takiego klucza wiec dalem sobie spokoj na dzis z ta wycieraczka skrecilem i zostawiam do kolejnego razu
jutro postaram sie dalej kombinowac tylko prosze mi powiedziec od ktorej strony mam tam dojscie??
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
panowie wkoncu wzialem sie na odwage i zreperowalem tylna wycieraczke
oczywiscie jak przy kazdej grubszej robocie wklejam fotorelacje
zaczynamy od zdjecia piora wycieraczki odkrecilem kombinerkami
nastepnie taka wielka sruba numer 23 najlepiej sie odkreca kluczem krzyzakiem do kol
tam najczesciej sa rozmiary 17, 19, 21 i wlasnie 23.
jak juz mamy wszystko odkrecone na szybie to otwieramy bagaznik i sciagamy oslone platikowa. na nia chyba nie ma reguly wiec sila razy gwalt i musi zejsc
te blaszki ktore sie powyginaja zadny problem bo mozna je pozniej spokojnie odgiac
a tak to wyglada :

a tak juz wyglada silniczek po zdjeciu klapy zostaja tylko dwie srubki tez robilem kombinerkami wiec numeru klucza nie znam.

a tu juz silniczek w domu gotowy do reperacji
mi akurat zardzewialo to co wystawalo za szybe i wydaje mi sie ze inni ktorzy to robili to identycznie jak ja i naszlo pelno syfu do srodka.

odkrecamy srubki z tylu silniczka i dostajemy sie do srodka, pamietajmy zeby z powrotem przykrecic ten kabel do obudowy

a tu nasze cudo na wierzchu, wyciagamy to wielkie kolo i ta podluzna zebatke. i probujemy wyjac ten bolec co trzyma pioro i ma te matalowa zabatke. jak ciezko wychodzi to mlotkiem tylko ja bralem gumowy zeby gwintu srubki niezniszczyc a pozniej srubokret krzyzowy w ta dziure i dalej wybijalem i strasznie ciezko szko nic dziwnego ze to wogole niechcialo dzialac.

trzaz czyszczenie z rdzy, uzylem papieru sciernego 150.

a tu syf jaki jest w srodku malo co widac ale na zywo to pelno rdzy i dziadostwa tam bylo

papier scierny sie niemiescil wiec mialem lepszy pomysl
wiertlo do metalu i czyscimy i poszerzamy otwor
i co jakis czas patrzymy czy ten bolec wchodzi lekko czy ciezko jak ciezko to jecze wiertlem. ja wiertlo mialem czyba 8 tak ze mialem luz i sobie cyzscilem 
pozniej wszystko musimy wyczyscic z opilkow metalu najlepiej kawalek szmaty przeciagnac prze srodek i bedzie gralo. i pamietajmy o smarze bo bez tego taka reperacja niema sensu. ja smarowalem smarem grafitowym. ponoc najlepszy i niezniszczalny
a pozniej skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci 
mam nadzieje ze komus pomoze ta fotorelacja
zaczynamy od zdjecia piora wycieraczki odkrecilem kombinerkami
jak juz mamy wszystko odkrecone na szybie to otwieramy bagaznik i sciagamy oslone platikowa. na nia chyba nie ma reguly wiec sila razy gwalt i musi zejsc

a tak juz wyglada silniczek po zdjeciu klapy zostaja tylko dwie srubki tez robilem kombinerkami wiec numeru klucza nie znam.

a tu juz silniczek w domu gotowy do reperacji

odkrecamy srubki z tylu silniczka i dostajemy sie do srodka, pamietajmy zeby z powrotem przykrecic ten kabel do obudowy

a tu nasze cudo na wierzchu, wyciagamy to wielkie kolo i ta podluzna zebatke. i probujemy wyjac ten bolec co trzyma pioro i ma te matalowa zabatke. jak ciezko wychodzi to mlotkiem tylko ja bralem gumowy zeby gwintu srubki niezniszczyc a pozniej srubokret krzyzowy w ta dziure i dalej wybijalem i strasznie ciezko szko nic dziwnego ze to wogole niechcialo dzialac.

trzaz czyszczenie z rdzy, uzylem papieru sciernego 150.

a tu syf jaki jest w srodku malo co widac ale na zywo to pelno rdzy i dziadostwa tam bylo

papier scierny sie niemiescil wiec mialem lepszy pomysl

pozniej wszystko musimy wyczyscic z opilkow metalu najlepiej kawalek szmaty przeciagnac prze srodek i bedzie gralo. i pamietajmy o smarze bo bez tego taka reperacja niema sensu. ja smarowalem smarem grafitowym. ponoc najlepszy i niezniszczalny
mam nadzieje ze komus pomoze ta fotorelacja
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 ja co prawda pozbyłem się już problemu tylnej wycieraczki, ale relacja świetna i na pewno okaże się bardzo przydatna. Respekt dla takich użytkowników 
Przy okazji rozwiałeś moją wątpliwośc dot. spinek trzymających osłonę klapy
Przy okazji rozwiałeś moją wątpliwośc dot. spinek trzymających osłonę klapy
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
Witam wszystkich.Mam problem z tylną wycieraczką polega on na tym że wlaczam ruch wycieraczki czasowy to ona podniesie sie troszke do gory (okolo 5 cm ) i stanie dopiero za jakis czas ruszy do przodu i wroci i tak za kazdym wlaczeniem czasowym ,a poza tym strasznie glosno chodzi. Pozdrawiam
- Od: 27 sty 2011, 18:26
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999
Hej Badzio,
Mialem to samo, skorzystalem z tej fotorelacji –>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=101609
W zasadzie to pewnie moderator polaczy tematy...
Pozdro
Mialem to samo, skorzystalem z tej fotorelacji –>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=101609
W zasadzie to pewnie moderator polaczy tematy...
Pozdro
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
Borys dziekoweczka za podlaczenie a nie usuniecie;)Dziekuje za foto relacje dzisiaj sie za to zabieram pozdrawiam !
- Od: 27 sty 2011, 18:26
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999
wszystkie fotorelacje do naszego modelu masz tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=107223 sam zrobilem dwie fotorelacje
wlasnie ta tylna wycieraczka i silowniki tylnej klapy 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Super fotorelacja postępowałem wg zdjęć i poszło ładnie:)
Mam tylko kilka rad:
1. Po wyjęciu silniczka i przyniesieniu go o domu poszukać aparatu. Odkręcić pokrywę i zrobić zdjęcia.
Bo potem trzeba się ostro nakombinować by ustawić te ramie z białym trybem w odpowiedniej pozycji tak by wycieraczka robiła pełen cykl i nie ścierała klapy tylko szybę
Ten duży klucz to 23 a te małe 10.
Mam tylko kilka rad:
1. Po wyjęciu silniczka i przyniesieniu go o domu poszukać aparatu. Odkręcić pokrywę i zrobić zdjęcia.
Bo potem trzeba się ostro nakombinować by ustawić te ramie z białym trybem w odpowiedniej pozycji tak by wycieraczka robiła pełen cykl i nie ścierała klapy tylko szybę
Ten duży klucz to 23 a te małe 10.
-
Kazikpl
DZIEKI KAZIKPL staralem sie ja zrobic zeby dla wszystkich byla jasna
ta duza sruba to 23 klucz od kol swietnie pasuje i fajnie mozna odkrecic nawet najbardziej zardzewiala srube
ale o tym chyba tez pisalem a ta mala to chyba 10 jak pisales ale odkrecilem kombinerkami
ciesze sie ze moglem ci pomoc
ja zrobilem tak ze ta zebatke wysunalem jak najbardziej w lewo chodzi mi o ten plastikowy podluzny prostkokacik z zebatka co kreci jeszcze kolem i tak to skrecilem a dopierojak montowalem w aucie to pomyslalem czy mi sie cykl uda ale udalo sie wiec chyba dobrze jest tak jak pisze 
wlasnie ze nieKazikpl napisał(a): Bo potem trzeba się ostro nakombinować by ustawić te ramie z białym trybem w odpowiedniej pozycji tak by wycieraczka robiła pełen cykl i nie ścierała klapy tylko szybę
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości