Tylna wycieraczka nie dziala: Fotorelacja z naprawy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pikaczu2000 » 17 lip 2010, 21:52

Witam jak w temacie nie dziala w mojej Magdalenie tylna wycieraczka. Sciagnolemp lastik z klapy i sprawdzajac przewodu zauwazylem ze silniczek jest strasznie goracy. zanim zaczne ewentualna demolke tej czesci chialbym zapytac czy przypadkiem ktos nie mial podobnego probemu i czy ewentualnie nie zna jakiegos remedium na to.

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 lip 2010, 22:32 przez pikaczu2000, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 17:41
Posty: 21
Skąd: Krakow
Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.

Postprzez Jocker » 17 lip 2010, 22:27

Ja mam już ten temat za sobą przy czym w wersji sprzed liftu.

Obstawiam spalenie się silniczka przez co cały ten metal się grzeje. W moim przypadku tą usterkę odkryłem dopiero po poczuciu intensywnego zapachu palącego się plastiku, także domyślam się, że też był ładnie rozgrzany ;).

Co zrobić z tym dalej? Mimo, że polecano mi szukanie samego mechanizmu bądź też nawinięcie silnika, ani pierwszego, ani drugiego nie polecam. Raz, że mało kto chce się tego podjąć (chyba, że masz dobrego znajomego), dwa, że znalezienie mechanizmu jest bardzo trudne (nawet nie wiem czy możliwe). Tym samym najzwyczajniej zakupiłem używany silniczek i wymieniłem stary. Na Allegro to koszt ok 100zł, jednak przy odrobinie szczęścia można wyhaczyć jakiś za 50zł (mi się udało). Jeśli miałbyś jakieś pytania odnośnie samej wymiany, pisz śmiało.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez pikaczu2000 » 17 lip 2010, 23:18

Wielkie dzieki za odpowied. Tak wiec trzeba bedzie poszukac czegos na allegro.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 17:41
Posty: 21
Skąd: Krakow
Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.

Postprzez graba » 26 lip 2010, 09:08

Ja miałem to samo po prostu pewnego dnia tylna wycieraczka odmówiła posługi a silniczek wycieraczki się grzał.
Po zdemontowaniu całego mechanizmu okazało się że z jakiegoś powodu wycieraczka się po prostu zapiekła w tulejce i wystarczyło wybić walec z tulejki, przeczyścić papierem ściernym, całość zmontować i teraz jest wszystko w porządku.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 19:18
Posty: 7
Skąd: Połaniec
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD BJ 2001r

Postprzez Rebus » 13 paź 2010, 23:20

Mnie też nie działała. Okazało się że ośka była zapieczona i ledwo szło ją wyciągnąć. Po całkowitym wyczyszczeniu działa bez zarzutu :)
Rebus
 

Postprzez boczek86 » 14 paź 2010, 06:46

może i mi ktoś pomoże. problem u mnie wygląda tak : jak kupiłem mazdę 323f bj to tylna wycieraczka niedziałała, ale pewnego dnia właczyłem ja zeby chodzila wysiadlem z auta i jakos ja roz ruszalem i dzialala:) i tak chodzila przez tydzien i pozniej znowu to samo wiec powtorzylem manewr:) i tez bylo ok wiec przy trzecim razem zrobilem to samo tylko ze chyba za mocno ruszylem ta wycieraczka bo w srodku tak bylo slychac jakby jakies ząbki przeskoczyly, i juz sie nie dalo ruszyc. wylaczylem ja, pozniej sprobowalem jeszcze raz ja uruchmic ale tym razem gdy wlaczam ja ona caly czas szczela jakby jakies ząbki strzelaly. dodam ze wczaesniej jak niedzialala to jak ja wlaczalem to nic nie strzelalo byla cisza a teraz jak probuje ja uruchomic to caly czas strzela. wyglada to tak jakby silniczek dzialal a wycieraczka stala w miejscu i tam jaka zebatka czy cois strzelalo:( mial ktos taki problem?? oczywiscie teraz ta wycieraczka niedziala:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Jocker » 14 paź 2010, 08:21

Najprawdopodobniej poszedł mechanizm i nie wiem czy będziesz potrafił to zrobić. Szkoda, że wcześniej próbowałeś jedynie rozruszać wycieraczkę bo prawdopodobnie rozwiązanie Twojego problemu byłoby identyczne jak kolegów, którzy wpisali się przed Tobą.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez boczek86 » 14 paź 2010, 11:38

no to pieknie:( ale sie zalatwilem:( jutro przed praca mam zamiar cos tam po kabinowac i zobacze co z tego wyniknie:) jak tylko cos tam po robie to opisze wszystko co i jak z ta naprawa mi wyszlo:) ale dzieki za odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez pikaczu2000 » 17 paź 2010, 13:02

U mnie jednak tez oska byla zapieczona. Po wyczyszczeniu dziala jak dawniej :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 17:41
Posty: 21
Skąd: Krakow
Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.

Postprzez boczek86 » 19 paź 2010, 11:15

rozkrecilem pioro i takm jest taka wielka sruba chyba 24. i mam pytanie. dojscie do calego tego mechanizmu co mam wyczyscic jest id bagaznika czy wystarczy ze ta srube wykrece?? dodam ze mam ja troche przyrdzewiala i nie mialem takiego klucza wiec dalem sobie spokoj na dzis z ta wycieraczka skrecilem i zostawiam do kolejnego razu :) jutro postaram sie dalej kombinowac tylko prosze mi powiedziec od ktorej strony mam tam dojscie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez boczek86 » 14 sty 2011, 19:14

panowie wkoncu wzialem sie na odwage i zreperowalem tylna wycieraczke :) oczywiscie jak przy kazdej grubszej robocie wklejam fotorelacje :)

zaczynamy od zdjecia piora wycieraczki odkrecilem kombinerkami :) nastepnie taka wielka sruba numer 23 najlepiej sie odkreca kluczem krzyzakiem do kol :) tam najczesciej sa rozmiary 17, 19, 21 i wlasnie 23.

jak juz mamy wszystko odkrecone na szybie to otwieramy bagaznik i sciagamy oslone platikowa. na nia chyba nie ma reguly wiec sila razy gwalt i musi zejsc :) te blaszki ktore sie powyginaja zadny problem bo mozna je pozniej spokojnie odgiac :) a tak to wyglada :

Obrazek

a tak juz wyglada silniczek po zdjeciu klapy zostaja tylko dwie srubki tez robilem kombinerkami wiec numeru klucza nie znam.

Obrazek

a tu juz silniczek w domu gotowy do reperacji :) mi akurat zardzewialo to co wystawalo za szybe i wydaje mi sie ze inni ktorzy to robili to identycznie jak ja i naszlo pelno syfu do srodka.

Obrazek

odkrecamy srubki z tylu silniczka i dostajemy sie do srodka, pamietajmy zeby z powrotem przykrecic ten kabel do obudowy

Obrazek

a tu nasze cudo na wierzchu, wyciagamy to wielkie kolo i ta podluzna zebatke. i probujemy wyjac ten bolec co trzyma pioro i ma te matalowa zabatke. jak ciezko wychodzi to mlotkiem tylko ja bralem gumowy zeby gwintu srubki niezniszczyc a pozniej srubokret krzyzowy w ta dziure i dalej wybijalem i strasznie ciezko szko nic dziwnego ze to wogole niechcialo dzialac.

Obrazek

trzaz czyszczenie z rdzy, uzylem papieru sciernego 150. :)

Obrazek

a tu syf jaki jest w srodku malo co widac ale na zywo to pelno rdzy i dziadostwa tam bylo

Obrazek


papier scierny sie niemiescil wiec mialem lepszy pomysl :) wiertlo do metalu i czyscimy i poszerzamy otwor :) i co jakis czas patrzymy czy ten bolec wchodzi lekko czy ciezko jak ciezko to jecze wiertlem. ja wiertlo mialem czyba 8 tak ze mialem luz i sobie cyzscilem :)

Obrazek


pozniej wszystko musimy wyczyscic z opilkow metalu najlepiej kawalek szmaty przeciagnac prze srodek i bedzie gralo. i pamietajmy o smarze bo bez tego taka reperacja niema sensu. ja smarowalem smarem grafitowym. ponoc najlepszy i niezniszczalny :) a pozniej skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci :)

mam nadzieje ze komus pomoze ta fotorelacja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Jocker » 14 sty 2011, 19:37

boczek86 ja co prawda pozbyłem się już problemu tylnej wycieraczki, ale relacja świetna i na pewno okaże się bardzo przydatna. Respekt dla takich użytkowników :)

Przy okazji rozwiałeś moją wątpliwośc dot. spinek trzymających osłonę klapy :)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez Badzio323f18 » 27 sty 2011, 18:32

Witam wszystkich.Mam problem z tylną wycieraczką polega on na tym że wlaczam ruch wycieraczki czasowy to ona podniesie sie troszke do gory (okolo 5 cm ) i stanie dopiero za jakis czas ruszy do przodu i wroci i tak za kazdym wlaczeniem czasowym ,a poza tym strasznie glosno chodzi. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2011, 18:26
Posty: 27
Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999

Postprzez vengador » 27 sty 2011, 22:49

Zanim się nie spali, wymontować, rozebrać i nasmarować, albo od biedy chociaż wyjąć i popsikać przy wieloklinie wd40
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez losrekinos » 28 sty 2011, 10:42

Hej Badzio,

Mialem to samo, skorzystalem z tej fotorelacji –>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=101609

W zasadzie to pewnie moderator polaczy tematy...

Pozdro
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez Borys » 28 sty 2011, 10:46

Łączę tematy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Badzio323f18 » 28 sty 2011, 11:54

Borys dziekoweczka za podlaczenie a nie usuniecie;)Dziekuje za foto relacje dzisiaj sie za to zabieram pozdrawiam !
Początkujący
 
Od: 27 sty 2011, 18:26
Posty: 27
Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999

Postprzez boczek86 » 28 sty 2011, 13:02

wszystkie fotorelacje do naszego modelu masz tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=107223 sam zrobilem dwie fotorelacje :) wlasnie ta tylna wycieraczka i silowniki tylnej klapy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Kazikpl » 30 sty 2011, 14:46

Super fotorelacja postępowałem wg zdjęć i poszło ładnie:)
Mam tylko kilka rad:
1. Po wyjęciu silniczka i przyniesieniu go o domu poszukać aparatu. Odkręcić pokrywę i zrobić zdjęcia.
Bo potem trzeba się ostro nakombinować by ustawić te ramie z białym trybem w odpowiedniej pozycji tak by wycieraczka robiła pełen cykl i nie ścierała klapy tylko szybę :)
Ten duży klucz to 23 a te małe 10.
Kazikpl
 

Postprzez boczek86 » 31 sty 2011, 01:18

DZIEKI KAZIKPL staralem sie ja zrobic zeby dla wszystkich byla jasna :) ta duza sruba to 23 klucz od kol swietnie pasuje i fajnie mozna odkrecic nawet najbardziej zardzewiala srube :) ale o tym chyba tez pisalem a ta mala to chyba 10 jak pisales ale odkrecilem kombinerkami :) ciesze sie ze moglem ci pomoc :)
Kazikpl napisał(a): Bo potem trzeba się ostro nakombinować by ustawić te ramie z białym trybem w odpowiedniej pozycji tak by wycieraczka robiła pełen cykl i nie ścierała klapy tylko szybę
wlasnie ze nie :P ja zrobilem tak ze ta zebatke wysunalem jak najbardziej w lewo chodzi mi o ten plastikowy podluzny prostkokacik z zebatka co kreci jeszcze kolem i tak to skrecilem a dopierojak montowalem w aucie to pomyslalem czy mi sie cykl uda ale udalo sie wiec chyba dobrze jest tak jak pisze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323