Spalanie naszych mazd [BJ]

Mazda 323 1998–2003

Postprzez cross » 2 lip 2010, 13:41

stroozyk napisał(a):
cross napisał(a):Trochę przesadzacie z tym spalaniem. Mi w trasie spaliła 5.7L

w Mieście się okaże ale nie jest źle.

11L ? Chyba, że ktoś gazuje lub biegi zmienia zbyt szybko.


Mazda jak i inne auta japońskie są stworzone do "gazowania" i szybkiej zmiany biegów. To są jej naturalne warunki pracy i tyle. Na trasie to sobie można.. mnie też spala mniej niz 7l na trasie z "gazowaniem" przy wyprzedzaniu i załadowanym po dach autem, ale wynik 5.7l wydaje mi się nieosiągalny.


Zatem mi się go udało osiągnąć. Podliczałem w arkuszu , ilość km zrobionych i ile wyszło cząstkowe. 5.7.
cross
 

Postprzez stroozyk » 2 lip 2010, 13:59

W takim razie pogratulować i jestem ciekaw jaki wynik uzyskasz w mieście ;) szczególnie, że jeździmy po tym samym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 12:16
Posty: 30
Skąd: Poznań /trochę Piła
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 99r.

Postprzez Amik » 2 lip 2010, 15:30

Ja w mieście wyciągam okolo 7-8litrów. JAK?
Otóż pewnie znacie mnie z postów typu dlaczego to tak duzo pali? 14l/100 bez przegięcia,
Po różnych testach stwierdziłem że mazda (przynajmniej moja) pali najmniej przy zmianie biegów na 3,5tysiąca.
Tak więc jeżdżę w ten sposób że każdy bieg do 3,5 tys.
Nie ma miejsca- nie szkodzi, nie wbije 4ki tylko dalej kulam na 3ce i 3,3tysiąca,
Hamowanie silnikiem, jak najbardziej. pozdrawiam.
Moja Mazda lśni na wietrze
Gdyż z łatwością tnie powietrze
Zła pogoda jej nie ima,
Gdyż ma Mazda to benzyna
To nie diesel że Ci zgaśnie,
Wręcz przeciwnie ryczy właśnie,
Każdy ścigać się próbuje,
Lecz nic z tego tępe ####
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 17:18
Posty: 25
Skąd: Stargard Szczec
Auto: Mazda 323 Bj 1.5 sedan

Postprzez rafusmaximus » 3 lip 2010, 15:54

Jocker napisał(a):że często te pomiary metodą domową wśród kierowców mają naprawdę ogromny margines błędu wynikający właśnie z niedokładności pomiaru


nie rozśmieszaj mnie, to może komputer w samochodzie jest dokładny??? Nawet po kalibracji (tak jak zrobiłem w M6) w ukrytych opcja nie jest do końca, to samo co przy dystrybutorze – oczywiście zakładamy, że dystrybutor nie jest "lewy" i tankujemy na sprawdzonej stacji.

Jocker napisał(a):Dla mnie np wyjeżdżenie całego zbiornika to doprowadzenie do sytuacji, kiedy w baku jest na tyle pusto, że bez zalania nie odpalisz.


trzeba być idiotą i to niezłej klasy, aby w ten sposób jeździć (cały zbiornik, to taki skrót myślowy). Im większa liczba przejechanych km tym wynik bardziej miarodajny (oczywiście, gdy mowa o średnim spalaniu), ale zawsze zostawia się rezerwę – ja nigdy nie doprowadzam do zapalenia kontrolki rezerwy ;P

Jocker napisał(a):zdarzają się i tacy co liczą od kreski, dodajmy do tego, że najczęściej wtedy wyliczają sobie wszystko względem zapłaconych złotówek (przy częstej różnicy w cenie paliwa)


znajdź mi takich, chętnie popatrzę na kretyna jednego i drugiego

Jocker napisał(a):Zdaję sobie sprawę, że mowa tu jest głównie o dziesiętnych wyniku spalania, ale bardzo często te wyniki są wypaczone.


żadna inna metoda nie jest lepsza niż średnie spalanie mierzone z dystrybutora – każdy Ci to powie, kto ten sposób testował i nie próbuj z tym polemizować. Jeżeli jednak jesteś przekonany o tym, że to nieprawda, to napisz proszę jaka metoda wg Ciebie jest lepsza...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez cross » 3 lip 2010, 16:57

stroozyk napisał(a):W takim razie pogratulować i jestem ciekaw jaki wynik uzyskasz w mieście ;) szczególnie, że jeździmy po tym samym ;)


Taki jak poradnik ekonomicznej jazdy radzi. Zawsze udaje się pozytywny wynik uzyskać.
cross
 

Postprzez Jocker » 3 lip 2010, 17:19

Nie wiem rufus czy masz dziś jakiś gorszy dzień i dajesz upust swojej frustracji, ale polecam Ci nie doszukiwać się w moich wypowiedziach czegoś czego nie napisałem. Lecimy:

rafusmaximus napisał(a):
Jocker napisał(a):że często te pomiary metodą domową wśród kierowców mają naprawdę ogromny margines błędu wynikający właśnie z niedokładności pomiaru


nie rozśmieszaj mnie, to może komputer w samochodzie jest dokładny??? Nawet po kalibracji (tak jak zrobiłem w M6) w ukrytych opcja nie jest do końca, to samo co przy dystrybutorze – oczywiście zakładamy, że dystrybutor nie jest "lewy" i tankujemy na sprawdzonej stacji.


Śmiech to zdrowie :), ale mój drogi czy ja tu gdziekolwiek napisałem, że komputer jest dokładny? Czytam, czytam i nie widzę. By nie wdawać się w polemikę, od razu napiszę, że przynajmniej w mojej ocenie bywa często jeszcze mniej dokładny niż mierzenie "od stacji" ;). Ja w tej wypowiedzi miałem na myśli tylko i wyłącznie to, że bardzo często ludzie mierzący w ten sposób spalanie robią to przy naprawdę różnych warunkach, często niedokładnie, dodajmy do tego różnice w prowadzeniu autka i później czytasz w sieci kolosalne różne wyniki spalania. Po prostu zwróciłem uwagę na to, że często nie należy załamywać rąk nad tym jak mi Mazda dużo chleje, a po prostu mieć też na uwadze margines błędu + to jak jeżdzę.

Jocker napisał(a):Dla mnie np wyjeżdżenie całego zbiornika to doprowadzenie do sytuacji, kiedy w baku jest na tyle pusto, że bez zalania nie odpalisz.


trzeba być idiotą i to niezłej klasy, aby w ten sposób jeździć (cały zbiornik, to taki skrót myślowy). Im większa liczba przejechanych km tym wynik bardziej miarodajny (oczywiście, gdy mowa o średnim spalaniu), ale zawsze zostawia się rezerwę – ja nigdy nie doprowadzam do zapalenia kontrolki rezerwy ;P

Ha! Ja to wiem, sam tak nie jeżdżę i jeździć nie zamierzam. Ale rezerwa to nie dziesiętne litra, a litry, innymi słowy kolejny margines błędu. Tylko tego tyczyło się to zdanie ;)
Jocker napisał(a):zdarzają się i tacy co liczą od kreski, dodajmy do tego, że najczęściej wtedy wyliczają sobie wszystko względem zapłaconych złotówek (przy częstej różnicy w cenie paliwa)


znajdź mi takich, chętnie popatrzę na kretyna jednego i drugiego

A cóż Ci poradzę, że są takie osobniki... Ba chwalą się najczęściej jak mało spala im ich golfik itd, przy czym sam widzę jak jeżdżą.

Jocker napisał(a):Zdaję sobie sprawę, że mowa tu jest głównie o dziesiętnych wyniku spalania, ale bardzo często te wyniki są wypaczone.


żadna inna metoda nie jest lepsza niż średnie spalanie mierzone z dystrybutora – każdy Ci to powie, kto ten sposób testował i nie próbuj z tym polemizować. Jeżeli jednak jesteś przekonany o tym, że to nieprawda, to napisz proszę jaka metoda wg Ciebie jest lepsza...
[/quote]
Strasznie nie lubię wypowiedzi, w których ktoś doszukuje się czegoś co nie zostało powiedziane. W żadnym miejscu nie napisałem, że ta metoda jest zła, a tylko zwróciłem uwagę na to, że nie można być jej 100% pewnym tak jak widzę w Twoim przypadku. Jestem przekonany o tym, że wiele ludzi po prostu źle mierzy tym sposobem, a nie, że ta metoda jest do kitu. A to różnica.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez rafusmaximus » 4 lip 2010, 03:02

Jakby nie było mój delikatny faul, nie zrozumieliśmy się, ale ok...

Jocker napisał(a):Nie wiem rufus


litości :] RAFUS, <nie> RUFUS

Jocker napisał(a):czy ja tu gdziekolwiek napisałem, że komputer jest dokładny? Czytam, czytam i nie widzę


bo nie napisałeś – przytoczyłem jedynie przykład inny niż tzw "pomiary domowe". Po prostu zapytałem ;P

cross napisał(a):a tylko zwróciłem uwagę na to, że nie można być jej 100% pewnym tak jak widzę w Twoim przypadku


no właśnie ta metoda w moim przypadku się sprawdza – dystrybutor, oczywiście nigdy się tego nie dowiem, aczkolwiek te dane biorę jako odniesienie do wszystkiego innego. Oczywiście mowa o pełnych tankowaniach, nigdy nie robię tzw dolewek po 100 km...
co do komputera to mniej, aczkolwiek po kalibracji kompa jest już blisko ideału, czyli dystrybutora...

w moim podpisie jest statystyka i trzy ostatnie tankowania są po kalibracji kompa, jak najedziesz na wykrzyknik, na końcu, znajdziesz dane z komputera: różnice to 0.01, 0.05 no i ostatnie jest za bardzo odchylone 0.23, a to dlatego, że w połowie dystansu miałem samochód w serwisie, gdzie odłączono aku i komp się zresetował. Zapamiętałem średnią z kompa, przed odłączeniem, porównałem ze średnią po podłączeniu, czyli tuż przed tankowaniem i wyszło co wyszło... :(

U Was w BJ nie ma możliwości kalibracji spalania w opcjach ukrytych? Możliwe, że jest, warto spróbować i porównać...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Jocker » 4 lip 2010, 04:11

Jocker napisał(a):Nie wiem rufus


litości :] RAFUS, <nie> RUFUS


Faktycznie, przepraszam Cię za tą pomyłkę. Cieszę się, że doszliśmy w końcu do jako takiego porozumienia ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez jestemola » 4 lip 2010, 11:04

pewnie teraz wyjdę na "blondyne" ale mój komputer pokazuje tylko temperaturę powietrza, stan licznika i opcję A i B (długości przejechanych tras)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2010, 09:24
Posty: 17
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 16v exclusive

Postprzez rafusmaximus » 5 lip 2010, 08:52

to nie komputer, to po prostu elektroniczny licznik km z temperaturą – ja nie wiem jak w BJ, ale w GG/GY komp jest w panelu środkowym, na górze pod schowkiem/navi...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez jestemola » 5 lip 2010, 10:29

acha czyli nie mam komputera :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2010, 09:24
Posty: 17
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 16v exclusive

Postprzez tomzwolin » 5 lip 2010, 10:51

mi pali ropki 6 literków trasa z klima miasto z klima koło 7 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez cross » 15 lip 2010, 16:13

w mieście ok 8 l spaliła.
cross
 

Postprzez freshbratek » 15 lip 2010, 18:00

tomzwolin – wyjeździłeś cały zbiornik w mieście ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Rafko » 17 lip 2010, 11:02

Wow, z prostego pytania zrobiła się dysputa godna hyde parku.

U mnie spalanie w mieście to 9-10l – teraz koło 11, bo klima chodzi non-stop.
Dynamika przez to ucierpiała, więc pedał gazu bardziej w podłodze.
Staram się tak wybierać biegi, aby nie schodzić poniżej 2,5k obrotów.
Na trasie – około 7 litrów. Piszę około, bo mało jeżdżę w trasy i pomiar jest na oko.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 08:33
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BJ 1.6/98 LIFT 2003.

Postprzez Miron-Ww » 18 lip 2010, 06:28

Witam , no to ja tez mam pytanie . Kupiłem Mazde 323f 2002 r. diesel 101km , i jak nie patrząc miasto mi wychodzi 9l trasa jakieś 7,5l . Cykl mieszany 8l , kurczę chyba trochę dużo , starałem się jeździć spokojnie i nie wielka różnica . Podpowiedzcie mi czy to tak ma być ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez freshbratek » 18 lip 2010, 07:04

Miron-Ww – jeśli masz filtry filtry wymienione, regulacje zaworów zrobioną, jeżdzisz na włączonej klimatyzacji, tylko w mieści i małe dystanse, ciśnienie w oponach prawidłowe – to ten silnik będzie tyle palić :)
niestety przekonałem się na własnej skórze:(
dodatkowo zasięgnołem języka w autoryzowanym serwisie jak i nieautoryzowanym ale bardzo znanym :)
nie jestem w stanie uwierzyć że ten silnik może palić w mieście (cały bak tylko w mieście) 7 litrów.
Na pewno nie w WARSZAWIE :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Miron-Ww » 18 lip 2010, 13:14

No to jak jeździłem tylko w mieście to wyszło mi prawie 9l , wszystkie filtry wymienione i pełna regulacja zrobiona . Ehh ale i tak mi się podoba więc zostanie ze mną :)
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez calkiem fajny » 28 paź 2010, 13:14

Mi moja Mazda pali ok. 8,7/100km. Niby spodziewałem się takich wyników przed zakupem auta ale jednak łudziłem się, że starając się jeździć oszczędnie zejdę bliżej 8, no niestety nie udało się ;)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2010, 11:54
Posty: 16
Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM

Postprzez freshbratek » 29 paź 2010, 20:51

calkiem fajny – 8,7 to wynik w mieście rozumiem???
diesel generalnie jest stworzony do jazdy w trasie wówczas posiadanie go ma sens bo pali mało:) i dynamika świetna:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323