Spalanie naszych mazd [BJ]

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Krzysiek24 » 3 gru 2013, 10:26

Ale można?... można!!:D <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez pawel_krak » 28 gru 2013, 20:51

Od jakiegoś czasu zauważyłem,że i moja BJ ( 1,5 ) pali coś dużo. nalałem kilka razy do pełna i po przejechaniu 100-200 km znów do pełna. W mieście spala minimum 10 litrów, a na trasie ok. 7l. Bywało dużo lepiej- choćby jazda do Grecji i z powrotem gdzie średnia wyszła mi poniżej 6 litrów. podjechałem więc dziś do mechanika, sprawdziliśmy starym przyrządem spaliny i niestety – znacznie przekroczone. odpięliśmy przepływomierz i wtedy już zupełnie wskazówka poszła do końca. więc wniosek,że przepływka jest OK ( zresztą przepływki mam dwie i na obydwu jest to samo. Mechanik doradził wymienić sondę Lambda. Jak myślicie – czy wymiana sondy może coś zmienić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez xedos1972 » 28 gru 2013, 21:47

Witaj Paweł , sonda też może być ale jak pamiętam wojowałeś coś z TPS-em ostatnio a to ma wpływa na spalanie też.
Moja wciągała zawsze 9,5 PB ,gazu wciąga 11 i jest ok czyli około 20% więcej ,twojego poprzedniego spalania nigdy nie osiągnąłem :(
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 29 gru 2013, 00:05

pawel_krak napisał(a):Mechanik doradził wymienić sondę Lambda. Jak myślicie – czy wymiana sondy może coś zmienić?

na początek lepiej sprawdzić czy jest niesprawna, bo wymienisz i się nic nie zmieni.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez uvekolarz » 29 gru 2013, 10:52

A jakie macie rozmiary kół? Może to ma czesciowo jakiś wpływ na spalanie. Ja teraz jezdze 175/65/r14 spalam powiedzmy ok 9l w trasie gazu (nie mam ciężkiej podeszwy raczej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez pawel_krak » 29 gru 2013, 11:02

xedos1972 napisał(a):Witaj Paweł , sonda też może być ale jak pamiętam wojowałeś coś z TPS-em ostatnio a to ma wpływa na spalanie też.
Moja wciągała zawsze 9,5 PB ,gazu wciąga 11 i jest ok czyli około 20% więcej ,twojego poprzedniego spalania nigdy nie osiągnąłem :(


Witaj Jarek! Z TPS em okazało sie, że jeden kabelek był po prostu urwany ( w izolacji tuż przy wtyczce)> Jak widziałem wbijanie szpilek w te cienkie przewody, żeby zmierzyć napięcie to miałem obawy,że tak się stanie i stało sie. Kupiłem nowa wtyczkę, podjechałem do mechanika i wlutowaliśmy nową. Od tamtej pory jest całkowity spokój. Jak kable się ukruszył to zaświeciły się kontrolki TCS i później TCS OFF a wolne obroty podskoczyły na ok 1000. Więc pewnie przeszła w tryb awaryjny i tak jeździłem ze dwa dni:)
Ale nikt nie ruszał czujnika i go nie przestawiał więc napięcia powinny być OK. Myślisz, że powinienem to sprawdzić? Pamiętam,że wysyłałeś gdzieś stronę z książki serwisowej z wartościami napięć na TPS.
Ale sprawdzę tez tę sondę – myslicie, że każdy mechanik sobie z tym poradzi? czy potrzebny jest jakiś warsztat elektroniki? Jakiś błąd wyskakuje na testerze przy uszkodzonej lambdzie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez tinek » 29 gru 2013, 14:26

Czy działa sonda będzie widać w programie diagnostycznym (najlepszy byłby oscyloskop), jakby całkiem była padnięta to na pewno zapaliłby się check. Jak chwile jeździłeś bez TPS'a (urwany przewód) to pewnie korekty paliwa w ecu poszły do góry i zanim wrócą do normy to trochę czasu minie i przez to więcej pali. Może prędzej warto zrobić reset i będzie spokój.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gik » 29 gru 2013, 16:22

w silniku ZL nie ma kontrolki silnika (check)
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 29 gru 2013, 17:11

nie będę sprawdzał u siebie ale jak miał urwany sygnałowy do ECU to czy samochód w ogóle jechał ? bo pozostałe dwa to masa i zasilanie.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pawel_krak » 29 gru 2013, 20:40

Jarek:)samochód normalnie jechał – tylko kurna nie pamiętam czy to był ten górny czy dolny:):) ale chyba jednak ten pierwszy kabelek od góry( gdy wtyczka jest w TPSie).Jak sie kabel urwał ( a rczej ukruszył gdy go tylko dotknąłem) zapaliły się kontrolki TCS i jak pisałem obroty poszły na jakieś 1000. Czyli wtedy przepustnica musiała być bardziej otwarta. Ale już po zlutowaniu nowej wtyczki do TPSa wolne obroty stoją na 750 i ani drgną. Zresztą od tego czasu w ogóle skończyły się problemy z przerywaniem po puszczeniu gazu. Reset robiłem nawet wczoraj rano. może faktycznie to pomoże? w każdym razie dziękuje Panowie!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez xedos1972 » 29 gru 2013, 21:27

Jeśli górny to różowy czyli zasilanie i musiało jakieś być coś tam łączyło i dopiero jak ruszyłeś to przerwało obwód ,jeśli dolny to masa (pomarańczowy) .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 29 gru 2013, 22:26

nie ma znaczenia, który przewód się urwał, bo to i tak powoduje błędne dane do kompa

gik napisał(a):w silniku ZL nie ma kontrolki silnika (check)

tego nie wiedziałem
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez rafindo » 29 gru 2013, 23:28

Kochani !!!
potrzebuje instrukcje obsługi kierownicy. Chodzi o przyciski do obsługi tempomatu i telefonu ( bluetoofa)
Mazda 3 2012r. 2,0 wersja USA. pomózcie . Z góry dziekuję
Rafindo
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 18:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2012r. benzyna 2,0 wersja USA

Postprzez b4ndit90 » 4 sty 2014, 05:06

Ja mam mazdę 323 f 1.5 v16 2000r i mam mały problem.

W drodzie z Anglii do Polski spaliła mi bardzo mało tzn.
Używałem mieszanki do paliwa ( do czyszczenia ukladu paliwowego + do czyszczenia wtryskiwaczy)
I jadąc z Yeovil do Dover równe 200 mil to 320 KM lecąc całą drogę 140 150 km/h spalila mi 25 l

czyli

320 km jadąc 140/150 km/h spaliła 25 litrów = 7,81 spalanie
I tak paliła do końca podróży że na połowie baku spokojnie robiłem 200 mil .. Na trasie 1400 km spaliła mi koło 105 110 litrów benzyny na 2.5 tankowaniach + mieszanka która wlewałem do zbiornika z paliwem

Na powrócie całkiem się to zmieniło. W polsce miałem problem z hydraulicznymi popychaczami więc zmieniłem olej z 10W40 na 15W40 czyli mineralny + dolalem doktor motor do zagęszczenia oleju. Fakt silnik chodzi ciszej jednak spalanie wyglada tak .

25l zrobie od 175 180 mil co daje 280 288 km 8,68 na 100 km

Co może powodować tak duże spalanie . Do wymiany jest tłumik koncowy [jaki?] + hydrauliczne popychacze bo telepią .. Co do sądy lambda nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić . Proszę o jakąś poradę na stronie producenta wyczytałem że spalanie jest w granicach 7 7.5 l na 100 i zbiornik ma 55 l moj ma chyba 50 ale nie wiem jak to sprawdzic ;/ ..
Początkujący
 
Od: 9 gru 2013, 20:31
Posty: 18
Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2014, 06:04

OMG,czytam i nie wierzę. Mogłeś jeszcze trocin do silnika wsypac:–/
W skrócie:
Złej ten syf z silnika
Zrób plukanke i wlej 10w40
BJ nie ma hydro popychaczy i to że klekocze ma zimnym to normalne
Wlewajac mineral zwiększyłes opory w silniku stąd większe spalanie. Poza tym zabijasz silnik tym olejem,a zawory trzeba po prostu wyregulować na płytkach.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez b4ndit90 » 4 sty 2014, 06:31

Sytuacja wyglada tak że wywaliło mi symeringi i wyciekl wszystki olej do jechalem od sklepu do mechanika jakies 200 300 metrów bez oleju i od tego zaczeło się klekotanie.. I to nie jest na zimnym bo po przejechaniu 400 500 km na gorącym też to słychać . Byłem na stacji diagnostycznej i mechanik powiedział że to hydropopychacze. albo szklanki jakies .. że wystarczy zagęścić olej i klekotanie ustanie lub wymiania hydro 30 zł za 16 sztuk czyli w sumie 400 500 zł ... wybrałem tańszą wersje.

Więc co mam zrobić teraz ?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2013, 20:31
Posty: 18
Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2014, 07:31

Poczytaj forum a nie słuchaj idioty mechanika. Jeśli masz bj to nie masz hydro popychaczy. Regulacja zaworów kosztuje ok 100zł. Ale jak jechałes bez oleju to może nie wystarczyć. Ten silnik nie powinien chodzić ma minerale!!
A wycieki się likwiduje wymieniając co trzeba a nie lejac smołe do silnika.
Więc najpierw poczytaj trochę,sprawdź w twoim regionie polecame warsztaty ,wymień olej i reg.zaworów. Jak klekocze ma ciepłym to już może być lipa(panewka?) klekotanie rośnie z obrotami czy ma wyższych cichnie?

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez b4ndit90 » 4 sty 2014, 14:19

Co do klekotania wiem że jest to ten sam dźwięk co miałem w poprzednim samochodzie KIA Clarus i tam też była diagnoza popychacze. Jest to dźwięk bicia szpilek o blachę jeśli mogę to tak nazwać.

I z tego co pamiętam przy odpalaniu słyszę to ale jak daje na wyższe obroty to chyba cichnie dzisiaj to lepiej sprawdzę. Auto ma przejechane ponad 115 tyś mil co daje koło 184 000 km.

Czyli tak muszę wymienić olej na 10w40 ale jeśli można jak zrobić płukankę oleju żeby wyczyścić to wszystko + wymiana filtru na bank.

Wymienię świece

I ruszać sondę lambda czy zostawić – jak sprawdzić czy wszystko ok ?

A co zrobić jak regulacja zaworów nie podziała dalej będzie walić ? Aktualnie mieszkam w anglii dlatego polskie warsztaty nie w chodzą w grę teraz
Początkujący
 
Od: 9 gru 2013, 20:31
Posty: 18
Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2014, 17:05

b4ndit90 napisał(a):I ruszać sondę lambda czy zostawić – jak sprawdzić czy wszystko ok ?

kup diode i zczytaj błedy (instrukcja na forum) czy wogole sonda jest walnieta ,ale nie sadze.
b4ndit90 napisał(a):. Auto ma przejechane ponad 115 tyś mil co daje koło 184 000 km.

mały przebieg
b4ndit90 napisał(a):Czyli tak muszę wymienić olej na 10w40 ale jeśli można jak zrobić płukankę oleju żeby wyczyścić to wszystko + wymiana filtru na bank.

w sklepie z olejami kupisz ''engine flush''(poszukaj na forum jakie polecane)
b4ndit90 napisał(a):Wymienię świece

nie zaszkodzi
b4ndit90 napisał(a):A co zrobić jak regulacja zaworów nie podziała dalej będzie walić ?

to wtedy bedziemy sie martwic,ale sadze ze bedzie ok.pamietaj ze rano na zimnym zawsze ma prawo poklekotac-ten typ tak ma
b4ndit90 napisał(a): Aktualnie mieszkam w anglii dlatego polskie warsztaty nie w chodzą w grę teraz

jest na forum dzial Uk ,popytaj
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez b4ndit90 » 4 sty 2014, 17:21

A orjętujesz się czy dostane na allegro jakieś oprogramowanie do czytywania błędów czy coś ? Akurat tym kiedyś się zajmowałem w innych autach ale nie wiem jakie jest do Mazdy dobre na tyle aby można było przeprowadzić diagnostykę ..

Wymiana oleju + płukanie ale 5w40 czy 10w40 ?
Wymiana świec
Regulacja zaworów – znajdę jakiś poradnik gdzie i jak można je wyregulować czy lepiej iść do mechanika ?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2013, 20:31
Posty: 18
Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323