Spalanie naszych mazd [BJ]
Ale można?... można!!:D
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Od jakiegoś czasu zauważyłem,że i moja BJ ( 1,5 ) pali coś dużo. nalałem kilka razy do pełna i po przejechaniu 100-200 km znów do pełna. W mieście spala minimum 10 litrów, a na trasie ok. 7l. Bywało dużo lepiej- choćby jazda do Grecji i z powrotem gdzie średnia wyszła mi poniżej 6 litrów. podjechałem więc dziś do mechanika, sprawdziliśmy starym przyrządem spaliny i niestety – znacznie przekroczone. odpięliśmy przepływomierz i wtedy już zupełnie wskazówka poszła do końca. więc wniosek,że przepływka jest OK ( zresztą przepływki mam dwie i na obydwu jest to samo. Mechanik doradził wymienić sondę Lambda. Jak myślicie – czy wymiana sondy może coś zmienić?
Witaj Paweł , sonda też może być ale jak pamiętam wojowałeś coś z TPS-em ostatnio a to ma wpływa na spalanie też.
Moja wciągała zawsze 9,5 PB ,gazu wciąga 11 i jest ok czyli około 20% więcej ,twojego poprzedniego spalania nigdy nie osiągnąłem
Moja wciągała zawsze 9,5 PB ,gazu wciąga 11 i jest ok czyli około 20% więcej ,twojego poprzedniego spalania nigdy nie osiągnąłem
xedos1972
pawel_krak napisał(a):Mechanik doradził wymienić sondę Lambda. Jak myślicie – czy wymiana sondy może coś zmienić?
na początek lepiej sprawdzić czy jest niesprawna, bo wymienisz i się nic nie zmieni.
xedos1972 napisał(a):Witaj Paweł , sonda też może być ale jak pamiętam wojowałeś coś z TPS-em ostatnio a to ma wpływa na spalanie też.
Moja wciągała zawsze 9,5 PB ,gazu wciąga 11 i jest ok czyli około 20% więcej ,twojego poprzedniego spalania nigdy nie osiągnąłem
Witaj Jarek! Z TPS em okazało sie, że jeden kabelek był po prostu urwany ( w izolacji tuż przy wtyczce)> Jak widziałem wbijanie szpilek w te cienkie przewody, żeby zmierzyć napięcie to miałem obawy,że tak się stanie i stało sie. Kupiłem nowa wtyczkę, podjechałem do mechanika i wlutowaliśmy nową. Od tamtej pory jest całkowity spokój. Jak kable się ukruszył to zaświeciły się kontrolki TCS i później TCS OFF a wolne obroty podskoczyły na ok 1000. Więc pewnie przeszła w tryb awaryjny i tak jeździłem ze dwa dni:)
Ale nikt nie ruszał czujnika i go nie przestawiał więc napięcia powinny być OK. Myślisz, że powinienem to sprawdzić? Pamiętam,że wysyłałeś gdzieś stronę z książki serwisowej z wartościami napięć na TPS.
Ale sprawdzę tez tę sondę – myslicie, że każdy mechanik sobie z tym poradzi? czy potrzebny jest jakiś warsztat elektroniki? Jakiś błąd wyskakuje na testerze przy uszkodzonej lambdzie?
Czy działa sonda będzie widać w programie diagnostycznym (najlepszy byłby oscyloskop), jakby całkiem była padnięta to na pewno zapaliłby się check. Jak chwile jeździłeś bez TPS'a (urwany przewód) to pewnie korekty paliwa w ecu poszły do góry i zanim wrócą do normy to trochę czasu minie i przez to więcej pali. Może prędzej warto zrobić reset i będzie spokój.
w silniku ZL nie ma kontrolki silnika (check)
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Jarek:)samochód normalnie jechał – tylko kurna nie pamiętam czy to był ten górny czy dolny:):) ale chyba jednak ten pierwszy kabelek od góry( gdy wtyczka jest w TPSie).Jak sie kabel urwał ( a rczej ukruszył gdy go tylko dotknąłem) zapaliły się kontrolki TCS i jak pisałem obroty poszły na jakieś 1000. Czyli wtedy przepustnica musiała być bardziej otwarta. Ale już po zlutowaniu nowej wtyczki do TPSa wolne obroty stoją na 750 i ani drgną. Zresztą od tego czasu w ogóle skończyły się problemy z przerywaniem po puszczeniu gazu. Reset robiłem nawet wczoraj rano. może faktycznie to pomoże? w każdym razie dziękuje Panowie!
nie ma znaczenia, który przewód się urwał, bo to i tak powoduje błędne dane do kompa
tego nie wiedziałem
gik napisał(a):w silniku ZL nie ma kontrolki silnika (check)
tego nie wiedziałem
Ja mam mazdę 323 f 1.5 v16 2000r i mam mały problem.
W drodzie z Anglii do Polski spaliła mi bardzo mało tzn.
Używałem mieszanki do paliwa ( do czyszczenia ukladu paliwowego + do czyszczenia wtryskiwaczy)
I jadąc z Yeovil do Dover równe 200 mil to 320 KM lecąc całą drogę 140 150 km/h spalila mi 25 l
czyli
320 km jadąc 140/150 km/h spaliła 25 litrów = 7,81 spalanie
I tak paliła do końca podróży że na połowie baku spokojnie robiłem 200 mil .. Na trasie 1400 km spaliła mi koło 105 110 litrów benzyny na 2.5 tankowaniach + mieszanka która wlewałem do zbiornika z paliwem
Na powrócie całkiem się to zmieniło. W polsce miałem problem z hydraulicznymi popychaczami więc zmieniłem olej z 10W40 na 15W40 czyli mineralny + dolalem doktor motor do zagęszczenia oleju. Fakt silnik chodzi ciszej jednak spalanie wyglada tak .
25l zrobie od 175 180 mil co daje 280 288 km 8,68 na 100 km
Co może powodować tak duże spalanie . Do wymiany jest tłumik koncowy [jaki?] + hydrauliczne popychacze bo telepią .. Co do sądy lambda nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić . Proszę o jakąś poradę na stronie producenta wyczytałem że spalanie jest w granicach 7 7.5 l na 100 i zbiornik ma 55 l moj ma chyba 50 ale nie wiem jak to sprawdzic ;/ ..
W drodzie z Anglii do Polski spaliła mi bardzo mało tzn.
Używałem mieszanki do paliwa ( do czyszczenia ukladu paliwowego + do czyszczenia wtryskiwaczy)
I jadąc z Yeovil do Dover równe 200 mil to 320 KM lecąc całą drogę 140 150 km/h spalila mi 25 l
czyli
320 km jadąc 140/150 km/h spaliła 25 litrów = 7,81 spalanie
I tak paliła do końca podróży że na połowie baku spokojnie robiłem 200 mil .. Na trasie 1400 km spaliła mi koło 105 110 litrów benzyny na 2.5 tankowaniach + mieszanka która wlewałem do zbiornika z paliwem
Na powrócie całkiem się to zmieniło. W polsce miałem problem z hydraulicznymi popychaczami więc zmieniłem olej z 10W40 na 15W40 czyli mineralny + dolalem doktor motor do zagęszczenia oleju. Fakt silnik chodzi ciszej jednak spalanie wyglada tak .
25l zrobie od 175 180 mil co daje 280 288 km 8,68 na 100 km
Co może powodować tak duże spalanie . Do wymiany jest tłumik koncowy [jaki?] + hydrauliczne popychacze bo telepią .. Co do sądy lambda nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić . Proszę o jakąś poradę na stronie producenta wyczytałem że spalanie jest w granicach 7 7.5 l na 100 i zbiornik ma 55 l moj ma chyba 50 ale nie wiem jak to sprawdzic ;/ ..
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
OMG,czytam i nie wierzę. Mogłeś jeszcze trocin do silnika wsypac:–/
W skrócie:
Złej ten syf z silnika
Zrób plukanke i wlej 10w40
BJ nie ma hydro popychaczy i to że klekocze ma zimnym to normalne
Wlewajac mineral zwiększyłes opory w silniku stąd większe spalanie. Poza tym zabijasz silnik tym olejem,a zawory trzeba po prostu wyregulować na płytkach.
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
W skrócie:
Złej ten syf z silnika
Zrób plukanke i wlej 10w40
BJ nie ma hydro popychaczy i to że klekocze ma zimnym to normalne
Wlewajac mineral zwiększyłes opory w silniku stąd większe spalanie. Poza tym zabijasz silnik tym olejem,a zawory trzeba po prostu wyregulować na płytkach.
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Sytuacja wyglada tak że wywaliło mi symeringi i wyciekl wszystki olej do jechalem od sklepu do mechanika jakies 200 300 metrów bez oleju i od tego zaczeło się klekotanie.. I to nie jest na zimnym bo po przejechaniu 400 500 km na gorącym też to słychać . Byłem na stacji diagnostycznej i mechanik powiedział że to hydropopychacze. albo szklanki jakies .. że wystarczy zagęścić olej i klekotanie ustanie lub wymiania hydro 30 zł za 16 sztuk czyli w sumie 400 500 zł ... wybrałem tańszą wersje.
Więc co mam zrobić teraz ?
Więc co mam zrobić teraz ?
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
Poczytaj forum a nie słuchaj idioty mechanika. Jeśli masz bj to nie masz hydro popychaczy. Regulacja zaworów kosztuje ok 100zł. Ale jak jechałes bez oleju to może nie wystarczyć. Ten silnik nie powinien chodzić ma minerale!!
A wycieki się likwiduje wymieniając co trzeba a nie lejac smołe do silnika.
Więc najpierw poczytaj trochę,sprawdź w twoim regionie polecame warsztaty ,wymień olej i reg.zaworów. Jak klekocze ma ciepłym to już może być lipa(panewka?) klekotanie rośnie z obrotami czy ma wyższych cichnie?
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
A wycieki się likwiduje wymieniając co trzeba a nie lejac smołe do silnika.
Więc najpierw poczytaj trochę,sprawdź w twoim regionie polecame warsztaty ,wymień olej i reg.zaworów. Jak klekocze ma ciepłym to już może być lipa(panewka?) klekotanie rośnie z obrotami czy ma wyższych cichnie?
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Co do klekotania wiem że jest to ten sam dźwięk co miałem w poprzednim samochodzie KIA Clarus i tam też była diagnoza popychacze. Jest to dźwięk bicia szpilek o blachę jeśli mogę to tak nazwać.
I z tego co pamiętam przy odpalaniu słyszę to ale jak daje na wyższe obroty to chyba cichnie dzisiaj to lepiej sprawdzę. Auto ma przejechane ponad 115 tyś mil co daje koło 184 000 km.
Czyli tak muszę wymienić olej na 10w40 ale jeśli można jak zrobić płukankę oleju żeby wyczyścić to wszystko + wymiana filtru na bank.
Wymienię świece
I ruszać sondę lambda czy zostawić – jak sprawdzić czy wszystko ok ?
A co zrobić jak regulacja zaworów nie podziała dalej będzie walić ? Aktualnie mieszkam w anglii dlatego polskie warsztaty nie w chodzą w grę teraz
I z tego co pamiętam przy odpalaniu słyszę to ale jak daje na wyższe obroty to chyba cichnie dzisiaj to lepiej sprawdzę. Auto ma przejechane ponad 115 tyś mil co daje koło 184 000 km.
Czyli tak muszę wymienić olej na 10w40 ale jeśli można jak zrobić płukankę oleju żeby wyczyścić to wszystko + wymiana filtru na bank.
Wymienię świece
I ruszać sondę lambda czy zostawić – jak sprawdzić czy wszystko ok ?
A co zrobić jak regulacja zaworów nie podziała dalej będzie walić ? Aktualnie mieszkam w anglii dlatego polskie warsztaty nie w chodzą w grę teraz
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
b4ndit90 napisał(a):I ruszać sondę lambda czy zostawić – jak sprawdzić czy wszystko ok ?
kup diode i zczytaj błedy (instrukcja na forum) czy wogole sonda jest walnieta ,ale nie sadze.
b4ndit90 napisał(a):. Auto ma przejechane ponad 115 tyś mil co daje koło 184 000 km.
mały przebieg
b4ndit90 napisał(a):Czyli tak muszę wymienić olej na 10w40 ale jeśli można jak zrobić płukankę oleju żeby wyczyścić to wszystko + wymiana filtru na bank.
w sklepie z olejami kupisz ''engine flush''(poszukaj na forum jakie polecane)
b4ndit90 napisał(a):Wymienię świece
nie zaszkodzi
b4ndit90 napisał(a):A co zrobić jak regulacja zaworów nie podziała dalej będzie walić ?
to wtedy bedziemy sie martwic,ale sadze ze bedzie ok.pamietaj ze rano na zimnym zawsze ma prawo poklekotac-ten typ tak ma
b4ndit90 napisał(a): Aktualnie mieszkam w anglii dlatego polskie warsztaty nie w chodzą w grę teraz
jest na forum dzial Uk ,popytaj
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A orjętujesz się czy dostane na allegro jakieś oprogramowanie do czytywania błędów czy coś ? Akurat tym kiedyś się zajmowałem w innych autach ale nie wiem jakie jest do Mazdy dobre na tyle aby można było przeprowadzić diagnostykę ..
Wymiana oleju + płukanie ale 5w40 czy 10w40 ?
Wymiana świec
Regulacja zaworów – znajdę jakiś poradnik gdzie i jak można je wyregulować czy lepiej iść do mechanika ?
Wymiana oleju + płukanie ale 5w40 czy 10w40 ?
Wymiana świec
Regulacja zaworów – znajdę jakiś poradnik gdzie i jak można je wyregulować czy lepiej iść do mechanika ?
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości