Spalanie naszych mazd [BJ]

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Neonixos666 » 30 paź 2012, 23:21

to że się zapchał to nie jego wina jak badziewie w baku, filtron gorzej filtruje dlatego przepuszcza te bagno do pompy i potem dziw że nie pali i pompa do wymiany. Od 3 lat do mazdy zakładam tylko knechta i żadnych problemów nie miałem nawet przy -25 bez dodatków. Podstawa to dobre paliwo, Boczek musiał wymieniać całe przewody bo miał tak pozatykane że paliwo nie dochodziło do filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez r3solved » 30 paź 2012, 23:23

Czyli filtra paliwa i powitrza knechta :) A co z ta chemia? ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Krzysiek24 » 31 paź 2012, 00:02

Chemia – chodzi o różne dodatki do diesla, np: STP do czyszczenia wtrysków, albo do przeciwdziałania wytrącaniu się parafiny itp :)
Jak miałem astrę 1.7d to lałem to http://www.motokosmetyka.pl/oleje_smary ... lnika.html

Teraz do madzi też to zaleję albo jakieś STP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez r3solved » 31 paź 2012, 00:05

Ile tego wlewasz proporocjonalnie do ilosci paliwa?
Cały czas so stoujesz cz tylko doraźnie?
Rzeczywiście widać efekty? – mniejsze spalanie?

Cena nie jest wysoka bo przy tankowaniu za 100zł ten dodatek wychodzi 2zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez karlo8 » 31 paź 2012, 00:09

NEO a jakie paliwo lepiej i na jakiej stacji ?
z ciekawosci w tym roku załoze tego knetha :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez r3solved » 31 paź 2012, 00:20

Ja także :) Jeżeli chodzi o paliwo to tankuje na Orlenie a wy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Krzysiek24 » 31 paź 2012, 00:37

Ja na Orlenie już nigdy nie zatankuje bo po zalaniu Vervy, moja Magda odmówiła posłuszeństwa, cały filtr zapchany syfem. Mojej siostry chłopak zatankował kilka dni temu na Orlenie verve i na 2 dzień byl u mechanika, żeby wymienił mu pompe w baku (citroen xarapicasso). Jeden z kolegów zalał Verve i to samo co mi sie stało, filtr paliwa do wymiany, bo auto jechało max 40km/h i włączał sie tryb awaryjny.
Co do stacji paliw to tankuje na Statoilu – diesel gold i zero problemów, teraz zalałem Shell vpower żeby dostać kubek i plecak :D hehehehe i też gitara. Ostatnio kolega zalał na Lotosiie – Lotos dynamic do -35C i z tego co mi mówił to tuż po samym odpaleniu na stacji auto zaczęło zupełnie inaczej chodzić, bardziej spokojniej i ciszej. Teraz czekam aż wyjeżdżę tego Vpowera i zaleję to samo co kolega.

Co do tego Castrola TDA to taka buteleczka starczała mi na 4;5 tankowań(lałem więcej niż potrzeba) Ale to jak miałem opla astrę i auto ciężko mi odpalało. Teraz robię tak jak Neon, na 1/4 baku leję całe STP i z ditd wyciągam tyle ile fabryka dała. Wtedy wszystko się troszkę przeczyści. Zrób tak ze 2 razy pod rząd i powinieneś poczuć różnicę w pracy auta. Co do spalania po zalaniu Castrola TDA w astrze to w lato jak i zimę spalanie wynosiło 5l, ale to silnik 1.7 60km bez turbo :P

Teraz po zalaniu 40l Vpowera, zrobiłem 500km, i na jakieś 200km do zapalenia rezerwy zostało, więc spalanie około 5,7l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez r3solved » 31 paź 2012, 10:16

Czyli po zalaniu Castrola TDA trzeba dać po pupie madzi aby wszystko łądnie się przeczyściło? Lepiej zalać to przed czy po wymianie filtrów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 31 paź 2012, 20:45

Ja mam swoją sprawdzoną stację Orlenu gdzie tankuje w zimę i tylko tam. Jeśli nie wiemy na jakiej stacji tankować zróbmy sobie test, bierzemy trochę paliwa z kilku stacji, wlewamy do szczelnych pojemników, wkładamy do zamrażarki a po jakimś czasie sprawdzamy, jeśli zrobiło się mleko to nie dobrze, jeśli jest dość klarowne to znaczy że jest ok.

Nie można powiedzieć że ta sieć jest dobra a ta nie bo to zależy od właściciela stacji.

raz na jakiś czas zalewam dodatek, po prostu czuje ze auto nie jedzie jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez r3solved » 2 lis 2012, 15:53

Cześć wszystkim,
podsumowując moje problemy z madzią w przyszłą sobotę wymieniam filtry na polecona przez "Neona": Filtr paliwa KC100 Knecht, Filtr powietrza LX595 Knecht mam nadzieję, że wpłyną na poprawę spalania – oczywiście zdam relację :). Poza tym chcę przeczyścić wtryski oraz dolewać jakiejś chemii na zimę, wiadomo w jakim celu, tutaj jednak mam dylemat.
1. Czym różni się STP, którego wlewamy całą butelkę na 1/4 baku od środka typu Castrol TDA, z opisów produktów wynika, że mają takie same właściwości (STP stosuje się jednak jednorazowo 3x, natomiast Castrol TDA przez całą zimę zaledwie po 10ml/10l).
2. Czy oba środki wlewamy do baku paliwa?
3. Czy można najpierw zastosować 3x STP w celu dobrego przeczyszczenia, a potem na stałe przez całą zimę stosować Castrol TDP?
4. Czy STP lepiej zastosować przed czy po wymianie filtrów (paliwa, powietrza)?
5. Jakiej firmy produkty STP są sprawdzone dla madzi z silikiem diesela (czytałem, że pewne środki STP robią więcej szkody, niż pożytku, samochód nie odpala itd)
6. Czy jako dodatek do paliwa Castrol TDP jest sprawdzony do madzii czy może macie coś innego do polecenia. Poza jak wlać taką małą ilość TDP Castrol do baku skoro przy wlewie jest blokada (szczykawką?)

Z góry dzięki za cenne informacje, będę relacjonował jak zmiany które chcę wprowadzić wpłyną na pracę silnika oraz spalane, nie jednej osobie potem się to przyda :) – po to jest FORUM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez euzebisz88 » 7 lis 2012, 14:29

3 dni temu wróciłem z trasy moja BJ pali 6 litrów w trasie :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez biemwi » 9 lis 2012, 22:18

To i ja się pochwalę. 323f BJ 1.3 (porażka ten mały silniczek)
    -Benzyna: 10l po Trójmieście 7l w trasie
    -LPG: 12l/8,5l
biemwi
 

Postprzez r3solved » 10 lis 2012, 08:21

r3solved napisał(a):Cześć wszystkim,
tak się zastanawiam czy obliczanie spalania na podstawie zapalenia rezerwy ma sens, niestety nie bardzo mam fundusze na zatankowanie pod korek. Nie mniej jednak wydaje mi się, że moja mazda pali zbyt dużo jak na diesla. Spalanie mierzyłem na podstawie zapalenia rezerwy i za 100 zł (ok. 17,5 litra ropy) w cyklu mieszanym mogę przejechać 230 km, natomiast w mieście maksymalnie 210 km, w takim trybie spalanie wychodzi ok 8-9l/100km :/ (gdzie obiecywane 6-7 :(). Teraz pytanie czy badanie zużycia paliwa tym sposobem ma wg. sens oraz co może być przyczyną tak dużego spalania?

Mazda 323F BJ (2002r)

PS.
Co najlepsze sprzedawca zapewnił, że mazdzia pali mu 5,5l :/

Proszę o rady oraz sugestie.


Cześć wszystkim,
nawiązując do powyższego posta, zacząłem od wymiany filtra powietrza, filtra paliwa oraz przy okazji chciałem wymienić filtr kabinowy. Możliwą przyczyną tak dużego spalania oraz braku mocy mógł być totalnie zapchany filtr powietrza (w miejscu jego mocowania znajdowało się masę liści oraz rożnego rodzaju syfu, który należało przedmuchać powietrzem) oraz zabrudzony filtr paliwa co przedstawiają poniższe zdjęcia. Filtry wymieniłem na:
    Filtr paliwa: KC 100 D (numer spisany z pudełka)
    Filtr powietrza: LX595
...niestety okazało się, że moja mazda (323F, BJ, 2.0 DiTD, 2002r.) nie ma filtra kabinowego. Ponadto na 1/2 baku zalałem 3/4 butelki STP Formuła do Diesla (250ml). Odczułem znaczną poprawę w przyśpieszeniu oraz pracy silnika, spalanie natomiast będę mógł opisać po dokładnym sprawdzeniu.


PS.
Niebawem dodam zdjęcia :)

Przy okazji opis z naprawy ABS-u: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=142956&p=2443771#p2443771
Załączniki
stp-formula-do-diesla-250-ml.jpg
STP Formuła do Diesla, którą zalałem
20121109253.jpg
20121109250.jpg
20121109249.jpg
20121109248.jpg
20121109245.jpg
20121109244.jpg
Ostatnio edytowano 10 lis 2012, 18:32 przez r3solved, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2012, 12:23

r3solved napisał(a): Odczułem znaczną poprawę w przyśpieszeniu oraz pracy silnika,


ta formuła podnosi liczbę cetanową paliwa dlatego lepiej jedzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez r3solved » 10 lis 2012, 12:26

Tyle, że nie po formule tylko wymianie filtrów. Najpierw zalałem Formułę przejechałem 50km, wymieniłem filtry i dopiero poczułem różnicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2012, 12:29

r3solved napisał(a):niestety okazało się, że moja mazda (323F, BJ, 2.0 DiTD, 2002r.) nie ma filtra kabinowego


jest patent żeby go założyć. Czekamy na wynik spalania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez r3solved » 10 lis 2012, 12:30

Czytałem o tym, w wolnej chwili zobaczymy co da się zrobić :). Jest sens mierzyć spalanie do momentu zapalenia rezerwy? (Nikt powyżej nie odpowiedział na to pytanie) Nie mam potrzeby tankować do pełna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2012, 12:42

można ale to bardzo nieprecyzyjny pomiar. najlepiej wyjeździć i zatankować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez grisham83 » 10 lis 2012, 13:56

Moje spostrzeżenia co do spalania przy średnich prędkościach dla silnika 1.8 fp

100-120km/h 7-7.5l
120-140km/h 8-9 l
160-180km/h 10-12l
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 08:08
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 f BJ 1.8B

Postprzez r3solved » 11 lis 2012, 13:41

Jakby ktoś był zainteresowany mam do sprzedania filtr powietrza, niestety po sprawdzeniu okazało się, że mój model nie ma filtra.

Filtr identyczny jak ten: http://allegro.pl/filtr-kabinowy-2-czes ... 50489.html

Cena do ugadania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323