Spalanie naszych mazd [BJ]
No w miarę oszczędnie,ale co może być przyczyną że tylko tyle km robi na całym baku.
-
darek11978
darek11978 napisał(a):No w miarę oszczędnie,ale co może być przyczyną że tylko tyle km robi na całym baku.
spalanie 10l/100 km,czyli w normie
395km na 40 l wychodzi 10/100
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
przenoszę tam gdzie miejsce tematu
nie widzę sensu ciągnięcia osobnego wątku
nie widzę sensu ciągnięcia osobnego wątku
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Mi ostatnio na trasie puck – wohyn wyszło na 45 litrów 872 km. I w autku 3 osoby plus mała dzidzia no i bagażnik pełny marchewki, buraków, pora i słoików od dziadka więc jestem raczej zadowolony:) a jazda oszczędna
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Cześć wszystkim,
tak się zastanawiam czy obliczanie spalania na podstawie zapalenia rezerwy ma sens, niestety nie bardzo mam fundusze na zatankowanie pod korek. Nie mniej jednak wydaje mi się, że moja mazda pali zbyt dużo jak na diesla. Spalanie mierzyłem na podstawie zapalenia rezerwy i za 100 zł (ok. 17,5 litra ropy) w cyklu mieszanym mogę przejechać 230 km, natomiast w mieście maksymalnie 210 km, w takim trybie spalanie wychodzi ok 8-9l/100km :/ (gdzie obiecywane 6-7 ). Teraz pytanie czy badanie zużycia paliwa tym sposobem ma wg. sens oraz co może być przyczyną tak dużego spalania?
Mazda 323F BJ (2002r)
PS.
Co najlepsze sprzedawca zapewnił, że mazdzia pali mu 5,5l :/
Proszę o rady oraz sugestie.
tak się zastanawiam czy obliczanie spalania na podstawie zapalenia rezerwy ma sens, niestety nie bardzo mam fundusze na zatankowanie pod korek. Nie mniej jednak wydaje mi się, że moja mazda pali zbyt dużo jak na diesla. Spalanie mierzyłem na podstawie zapalenia rezerwy i za 100 zł (ok. 17,5 litra ropy) w cyklu mieszanym mogę przejechać 230 km, natomiast w mieście maksymalnie 210 km, w takim trybie spalanie wychodzi ok 8-9l/100km :/ (gdzie obiecywane 6-7 ). Teraz pytanie czy badanie zużycia paliwa tym sposobem ma wg. sens oraz co może być przyczyną tak dużego spalania?
Mazda 323F BJ (2002r)
PS.
Co najlepsze sprzedawca zapewnił, że mazdzia pali mu 5,5l :/
Proszę o rady oraz sugestie.
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
r3solved napisał(a):Cześć wszystkim,
tak się zastanawiam czy obliczanie spalania na podstawie zapalenia rezerwy ma sens, niestety nie bardzo mam fundusze na zatankowanie pod korek. Nie mniej jednak wydaje mi się, że moja mazda pali zbyt dużo jak na diesla. Spalanie mierzyłem na podstawie zapalenia rezerwy i za 100 zł (ok. 17,5 litra ropy) w cyklu mieszanym mogę przejechać 230 km, natomiast w mieście maksymalnie 210 km, w takim trybie spalanie wychodzi ok 8-9l/100km :/ (gdzie obiecywane 6-7 ). Teraz pytanie czy badanie zużycia paliwa tym sposobem ma wg. sens oraz co może być przyczyną tak dużego spalania?
Mazda 323F BJ (2002r)
PS.
Co najlepsze sprzedawca zapewnił, że mazdzia pali mu 5,5l :/
Proszę o rady oraz sugestie.
Ja mam bardzo podobne spalanie
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
byc moze za duzo mi np pali od 2 lat od zakupu min 5,2 max 5,5l wiec cos u ciebie jest nie tak
pozmieniaj filtry zwłaszcza powietrza
byc moze ci wtryski "leja" chyba ze bardzo ostro jezdzisz to faktycznie z 8 moze łyknąć
nie kopci ci na czarno ?
pozmieniaj filtry zwłaszcza powietrza
byc moze ci wtryski "leja" chyba ze bardzo ostro jezdzisz to faktycznie z 8 moze łyknąć
nie kopci ci na czarno ?
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a):byc moze za duzo mi np pali od 2 lat od zakupu min 5,2 max 5,5l wiec cos u ciebie jest nie tak
pozmieniaj filtry zwłaszcza powietrza
byc moze ci wtryski "leja" chyba ze bardzo ostro jezdzisz to faktycznie z 8 moze łyknąć
nie kopci ci na czarno ?
Wymieniłem olej z badziewnego Daweoo na Mobil oraz filtr, niestety nic nie pomogło. Jakie jeszcze ewentualnie filtry, wtryski konkretnie mogę wymienić, proszę o konkretne nazwy części ponieważ dobrze się w tym nie orientuje, gdzie ewentualnie sprawdzić czy nie ma wycieków.
PS.
Staram się jeździć ekonomicznie, zmiana biegów przy 2 tys obrotów, do 2,5 praktycznie nie dochodzę.
Dzisiaj sprawdzę w jakim stanie jest filtr powietrza, koszt nie jest za wysoki a podobno może mieć znaczny wpływ na spalanie – proszę o opinie osób bardziej rozeznanych w temacie.
Filtr paliwa też nie jest drogi więc może także wymienię
Dziwne, że niektóre potrafią spalić 5,5 a inne ponad 8 :/
Ostatnio edytowano 30 paź 2012, 13:55 przez r3solved, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
filtr oleju nie ma nic do spalania ale filtr powietrza juz owszem
nie wiem jakiej firmy sa wtryski bo ich nie zmienialem
ale jesli nie kopci za bardzo to moze sa sprawne choc to jeden z wielu powodow moze byc
moze pompe wtryskowa ktos regulował zeby bylo autko mocniejszei ustawil wieksza dawke paliwa
to jest zbyt duza roznica zeby takie szczegoly drobne jak filtry mialy znaczenie
moze masz opony bardzo szerokie i tez juz kilka mililitrow wiecej spali
a wogole to jaki masz motor pod maska ?
nie wiem jakiej firmy sa wtryski bo ich nie zmienialem
ale jesli nie kopci za bardzo to moze sa sprawne choc to jeden z wielu powodow moze byc
moze pompe wtryskowa ktos regulował zeby bylo autko mocniejszei ustawil wieksza dawke paliwa
to jest zbyt duza roznica zeby takie szczegoly drobne jak filtry mialy znaczenie
moze masz opony bardzo szerokie i tez juz kilka mililitrow wiecej spali
a wogole to jaki masz motor pod maska ?
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Moto jak w opisie 2.0 DiTD 101km.
– jak mogę sprawdzić czy nic nie było kombinowane przy powiększaniu mocy?
– jaką pompę wymienić, czy jest to ta sama pompa, która jest wymieniana podczas rozrządu i jaki jest jesj konkretny model?
– jakiej firmy oraz modele filtru paliwa oraz powitrza są rekomendowane do mazdy 323f BJ (2002)
– opony mam R15/195/55
– jakiej firmy są nie zalecane a jakiej dobre wtryski?
Podsumowując od wymiany czego zacząć chcąc zmniejszyć spalanie lub co najpierw sprawdzić?
– jak mogę sprawdzić czy nic nie było kombinowane przy powiększaniu mocy?
– jaką pompę wymienić, czy jest to ta sama pompa, która jest wymieniana podczas rozrządu i jaki jest jesj konkretny model?
– jakiej firmy oraz modele filtru paliwa oraz powitrza są rekomendowane do mazdy 323f BJ (2002)
– opony mam R15/195/55
– jakiej firmy są nie zalecane a jakiej dobre wtryski?
Podsumowując od wymiany czego zacząć chcąc zmniejszyć spalanie lub co najpierw sprawdzić?
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
jesli chodzi o pompe to sam to sie za to nie bierz lepiej jedz do jakiegos pompiarza
to nie jest ta pompa co przy wymianie rozrzadu, przy wymianie rozrzadu wymienia sie pompe wody a nie wtryskowa (pompa wtryskowa to juz duuuzy wydatek) wiec lepiej sprawdzic ta co masz i od razu u pompiarza wtryski
filtr powietrza i paliwa tu nie ma znaczenia jakiej firmy wazne zeby byl nowy i pasowal do autka
to nie jest ta pompa co przy wymianie rozrzadu, przy wymianie rozrzadu wymienia sie pompe wody a nie wtryskowa (pompa wtryskowa to juz duuuzy wydatek) wiec lepiej sprawdzic ta co masz i od razu u pompiarza wtryski
filtr powietrza i paliwa tu nie ma znaczenia jakiej firmy wazne zeby byl nowy i pasowal do autka
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
do ditd tylko Knecht . Niskie spalanie to sprawność całego samochodu nie tylko silnika.
Neonixos666 napisał(a):do ditd tylko Knecht . Niskie spalanie to sprawność całego samochodu nie tylko silnika.
Zgadza się, samochodzik chodzi idealnie, tylko to spalanie mnie martwi :/ Uważacie, że warto także wymienić filtr paliwa? tzn. czy ma jakikolwiek wpływ na spalanie?
Na allegro znalazłem cały zestaw filtrów knetch-a za 155zł:
1. FILTR PALIWA KNECHT KC100, KC 100
2. FILTR OLEJU KNECHT OC205, OC 205
3. FILTR POWIETRZA LX595 LX 595, LX-595
4. FILTR KABINOWY LAG113/S :
za co są odpowiedzialne pozostale filtry i czy mogą mieć wpływ na spalanie?
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
pierwsze co się wymienia to filtr paliwa od niego baardzo dużo zależy. Drugie to czystość układu wtryskowego, zalej dobrą chemię do czyszczenia.
W tamtym roku pisano na forum, że na zimę to jakiś słabszy filtr był by lepszy bo w knechcie za dużo parafiny staje (za mocno filtruje). U mnie siedzi Filtron po tym jak właśnie Knecht się tak zawalił (cały układ zresztą chyba), że auto stało 4 dni. A tak to przymierzam się do Purfluxa.
Powietrza mam Filtrona.
Powietrza mam Filtrona.
Neonixos666 napisał(a):pierwsze co się wymienia to filtr paliwa od niego baardzo dużo zależy. Drugie to czystość układu wtryskowego, zalej dobrą chemię do czyszczenia.
Możesz to jaśniej wyjaśnić, jaką chemię i gdzie zalać?
Podsumowując wasze opinie:
1. Wymiana filtru paliwa – jaki model oraz firma będzie najlepsza?
2. Wymiana filtra powietrza – jaki model? firma knecht
3. Czyszczenie chemią, tyle, że nie wiem jeszcze jaką i czego – czekam na wyjaśnienie kolegi
Myślicie, że gdy któraś z powyższych częsci była zapchana spalanie może być o 1-2 litry wyższe? Czy przyczyna raczej leży w czymś innym.
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości