Reperaturki błotników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jocker » 1 mar 2011, 20:57

zsuetam33 napisał(a):jadę jutro do blacharza zobaczę ile mi zaśpiewa za dwa nadkola tylne, jutro dam znać.

No więc, prawy tył do wycięcia kawałek blachy, lewy tył szpachla, i w tyle obok koła przy drzwiach z dwóch stron wycinanie blachy ( bo już się zaczyna rozdwajać :/) – koszt 1150 zł


Czyli te koszta jak widzę się potwierdzają. Dzięki za info choć zastanawiam się czy nie lepiej by było w Twoim przypadku nie łatać tak tych elementów, a dać większe wstawki?

U mnie jest to samo jeśli chodzi o miejsce łączące błotnik z progiem... Blacha po prostu się rozdwaja i wygląda koszmarnie – jak u jakiegoś gruchota :/ Dodam, że przed zimą mimo pojawiających się bąbli nie wyglądało to nawet w 10% jak obecnie :/

Zastanawiam się co z tym fantem zrobić, na dniach czeka mnie przegląd na stacji kontroli u mojego kumpla... Jeśli wyjdą kwiatki to niestety chyba zakończy się moja przygoda z tym bardzo podobającym mi się autem.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez zsuetam33 » 1 mar 2011, 21:17

Nie wiem czy warto, ale muszę to zrobić za jednym razem. Blacharz powiedział, że zrobi to tak żeby było jak najlepiej i jak najtrwalej. Przed następną zimą będzie strach czy znów gdzieś nie wyjdzie ruda. Powiem Ci, że przed tą zimą nie było prawie żadnej korozji, a w lutym wszędzie lakier mi już zlazł. Kruszył się jak dobre francuskie ciasto <płacze> . Jeśli chodzi o samochód jest ok, ale ta blacha to tragedia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 20:35
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Auto: była Mazda 323F DiTD 2.0 98'
jest Citroen Xsara 2.0 HDI 01'

Postprzez Jocker » 1 mar 2011, 21:46

zsuetam33 napisał(a):Nie wiem czy warto, ale muszę to zrobić za jednym razem. Blacharz powiedział, że zrobi to tak żeby było jak najlepiej i jak najtrwalej. Przed następną zimą będzie strach czy znów gdzieś nie wyjdzie ruda. Powiem Ci, że przed tą zimą nie było prawie żadnej korozji, a w lutym wszędzie lakier mi już zlazł. Kruszył się jak dobre francuskie ciasto <płacze> . Jeśli chodzi o samochód jest ok, ale ta blacha to tragedia.


U mnie z lakierem na błotnikach jest dokładnie to samo... Naprawdę wygląda to fatalnie. Wielkim estetą nie jestem, ale na bank tego nie zostawię. Głupio przyznać bo przed zimą przejmowałem się bąbelkami i ryskami, a to co jest teraz wygląda po stokroć gorzej. Jeśli będę to kompleksowo robić to też dam wstawkę co i jak mnie kosztowało.

A co do autka... faktycznie technicznie nie mam się też do czego przyczepić poza napinaczem (ale to już kwestia fatalnie wymienionego rozrządu), jestem zadowolony, samochód pięknie cieka, niewiele spala. Dlatego też tak jak napisałem, jeśli mimo kwestii estetycznych na przeglądzie wyjdzie jeszcze coś niekolorowego to niestety mimo wielkiej sympatii do Madzi będę zmuszony się z nią rozstać :(
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez Arturr0 » 26 mar 2011, 12:59

Witam.

Właśnie jestem przed naprawą obu tylnych błotników w mojej maździ. Jak wyglądają błotniki, to zapraszam do topiku o mojej maździ – są wklejone fotki rudej.
Będę wymieniał całe blachy – już zakupiłem reperaturki. Te reperaturki dość ciężko dostać – np. we wpomnianym tu Intercars powiedzieli mi, że nie ma i nie wiadomo, kiedy będą ;P . W kilku innych sklepach internetowych, w których ofertach/katalogach reperaturki do BJ-otek niby "wirtualnie" są, to jednak po zatelefonowaniu z próbą zamówienia, okazywało sie tak samo, jak w Intercarsie – czyli, nie ma i nie wiadomo, kiedy będą :| .

Nie chciałem kupować błotników z rozbitych mazd w obawie, że takie błotniki, pochodzące z rozbiórki rozbitków też mogą szybko zardzewieć. O jakims tam sztukowaniu, lub przerabianiu reperaturek od innych samochdów też nie chciałem słyszeć, tylko szukałem dalej.

W końcu znalazłem te reperturki, tej samej firmy, która była wymieniona wcześniej, czyli KLOKKERHOLM. Co prawda na etykietach jest informacja, że to do sedana, ale do hatchbaka chyba są takie same, bo pasują idealnie. Za obie reperaturki, wraz z kosztami wysyłki i pobrania zapłaciłem równo 260 zł.

O kosztach całej naprawy napiszę po zabiegu.
Fotki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Borys » 26 mar 2011, 13:19

Nie jest napisane, że do sedana tylko do F/sedan, czyli obu ;)
Napisz skąd wziąłeś, bo jak miałem 323C to reperaturki tej firmy tylko na zamówienie z Holandii.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Arturr0 » 26 mar 2011, 13:27

Kupowałem tutaj: http://www.g13.pl/

Wiekszość części, które sklep posiada na stanie są wystawione na Allegro. I, co najwazniejsze – są dostępne "od ręki". Kontakt e-mail z tym sklepem bardzo dobry – szybko odpisują i konkretnie. Moje doszły na drugi dzień, jak zamówiłem :) .
Cena akurat na te konkretne reperaturki bardzo dobra, gdyż potrafią kosztować nawet ponad 150 zł/sztuka nie licząc kosztów wysyłki, a firma (czyli KLOKKERHOLM) chyba ta sama .
Ja kupiłem po 115,00 zł/sztuka i wysyłka pobraniowa 30zł.

I pewnie masz racje, Borys, że to reperaturki uniwersalne do BJ-otek, obojętnie, jakie nadwozie.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez mroczeks » 27 wrz 2011, 22:52

Dzięki za link. Właśnie zamówiłem komplet do swojej BJ.
Jak dojdzie do piątku to w weekend zaczyna się naprawa.

Pytanie... Czy oprócz samych reperaturek kombinować coś jeszcze z jakimiś plastikowymi osłonami?
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 23:34
Posty: 19
Skąd: Mazowsze
Auto: Mazda 323F 2.0D 2002r.

Postprzez tomciokr » 27 wrz 2011, 23:50

Pytanie... Czy oprócz samych reperaturek kombinować coś jeszcze z jakimiś plastikowymi osłonami?


Tak, założyć wewnętrzne plastikowe nadkola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez tommel » 17 paź 2011, 17:37

U mnie również kosztowało 1300zł (robione niecałe 2 tygodnie temu). Mój blacharz gdzieś znalazł części, ale takie, które zachodziły na światło tylne. Podocinał w taki sposób, żeby wstawić samo nadkole/błotnik i nie ruszać tyłu. prawie w gratisie lekko poprawił rysy na przednim zderzaku i nadkolu. Wygląda solidnie.
tommel
 

Postprzez 4fly » 23 paź 2011, 13:22

Myślę że po wymianie dodatkowo warto zlecić lub zrobić samemu konserwację nadkola,
bo blacharze, czy lakiernicy często to zlewają lub robią na odpyerdol...
np. malowanie farbą antykorozyjną i po tym bitex lub podobne ścierwo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez topik » 23 paź 2011, 15:01

Witam. Konserwację na pewno trzeba zrobić. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Erastotenes » 19 gru 2011, 03:19

Plastikowe nadkola antykorozyjne do tyłu dostępne są w Polcar – prosić do sedana. Sam u nich kupowałem – koszt niecałe 50 zl na obie strony bez przesyłki, bo mam pkt na miejscu. Ja również wstawiałem reperaturki zrobiłem to w podobnej cenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez kubi2410 » 20 gru 2011, 13:33

nadkola pasują do obecnych zaczepów czy trzeba mocować samemu kombinacjami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Erastotenes » 22 gru 2011, 20:27

Trzeba kombinować – u mnie siedzi to na nitach – foty wkrótce w moim wątku o madzi. Jak ma się opalarkę to możliwości dopasowania są idealne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 21:10

Erastotenes napisał(a):Jak ma się opalarkę to możliwości dopasowania są idealne.


praktycznie w każdym samochodzie trzeba trochę przymodelować je bo nie są super dokładnie wykonane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez niqos » 3 lut 2013, 22:13

ja kupilem na allegro w tamtym roku i pasuja do sedana i hacha
ZYCIE JEST PO TO, BY JEŹDZIĆ NA MOTO !!!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2012, 11:17
Posty: 53
Skąd: FREDRIKSTAD
Auto: MAZDA 323 S, 1.6 16V, 2001
MAZDA 2 BL 2.0 2015

Postprzez twardy103 » 6 lut 2013, 19:12

Witam,
Właśnie wróciłem z warsztatu, w którym prosiłem o wycenę napraw lakierniczych w mojej BJce.
Co chcę zrobić:
1). Wstawienie reperaturek nadloka tył z lakierowaniem całego elementu do dachu. Tak mi powiedziano, że przez to, że te reperaturki sięgają dalej niż do załamania błotnika to trzeba lakierować całość. Wnętrze nadloka twierdzą, że zostaje.
2). Naprawa przedniego, prawego nadkola (zakupiłem BJkę z małą wgniotką, przez co teraz się tam pojawiła ruda). Robota wiąże się z "wyciągnięciem" tej wgniotki i zrobieniem coś z rudą.
3). Wywalenie rudej z drzwi – twierdzą, że wiąże się to z lakierowaniem całych dolnych części drzwi do listew bocznych.
4). Zrobienie podwozia metodą piaskowania. Piaskowanie / podkład / baran.

Za te rzeczy razem powiedzieli 1500 zł. Nie spytałem niestety czy z reperaturkami czy nie (części). Za samo piaskowanie podwozia 400 zł. No i mam niezłą rozkminę. Podwozię chcę zrobić, natomiast zastanawiam się nad nadlokami.
Kupiłem swego czasu "zestaw naprawczy" do lakieru, łącznie z lakierem dopasowanym wg kodu do mojego koloru. Może zrobić podwozie i pobawić się samemu w naprawę nadkoli? Co sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Miron-Ww » 6 lut 2013, 19:33

Ja się bawiłem w samodzielną naprawę nadkoli , czyściłem , zabezpieczałem , słowem cuda na kiju i lipa . Ruda wlazła w blachę i teraz idzie do wymiany nie ma siły. 1500 zł robiąc wywiad po zakładach za ta robotę wydaje się być w miarę rozsądną ceną . Mi wycenili za reperaturki (ja kupiłem) czyli sama robota , plus lakierowanie i zabezpieczenie 1200 zł. ale fakt że chłopaki robią naprawdę super . Niebawem odstawiam to roboty swoją Mazdolinę.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez rav 75 » 6 lut 2013, 19:55

Witam. Kolego,sam w warunkach domowych nie zrobisz poprawnie porządku z nadkolami. No chyba że jesteś blacharzem to wtedy tak. Kilka wskazówek: lakierowanie do "dachu" – mieli na myśli słupki,tam najłatwiej zapolerować świeży klar ze starym. Sam bym tak zrobił. Wnętrze nadkola – jak znam życie to skoro wstawiamy reperaturki, "ruda" jest bardzo zaawansowana,a więc wnętrza nadkola (czytaj pukle) też należy wyspawać. Żeby tylko nie kazali sobie za to extra dopłacić. Drzwi – skoro na zewnątrz jest rdza to co jest od środka? Jak już robić to obustronnie,do listew jak najbardziej,po wszystkim sumiennie zabezpieczyć jakimiś środkami od konserwacji profili zamkniętych. Z tym piaskowaniem podwozia – coś tu nie halo. W zabytkowych autach tak bo i tak trzeba później spawać ale w bj? Będziesz pierwszy. Cena za całą usługę na poziomie 1500 zł jest do zaakceptowania. Powodzenia.
rav 75
 

Postprzez Mojżesh » 6 lut 2013, 20:10

Czytam wasze posty i zaczynam się zastanawiać czy mi opłaca się wstawiać reperaturki. Mam wgniot na tylnym błotniku, ruda wychodzi ale niewiele. nie wiem jak pod blachą. Z drugiej strony jest zdrowa.

viewtopic.php?f=312&t=146846

Na ostatnich zdjęciach to widać, niezbyt dokładnie bo na czarnym lakierze trudno to uchwycić...

Daliście mi rozkminę na cały wieczór, jakie jest wasze zdanie w tej kwestii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:41
Posty: 38 (0/1)
Auto: Była:
323f BJ 2.0 Sportive
Była:
MX5 1.8 NBFL Sportive
Była:
M6 GG 2.0
Była:
M6 GH 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323