Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez smile » 2 mar 2012, 22:31

Neonixos666 napisał(a): zamiast w po liftach montować już CD to tylko kosmetyczne zmiany wprowadzili. Dalsze CiTD to tak naprawdę DiTD z innym systemem wtrysku.

Jaki sens dla Mazdy miało by pakowanie nowej technologi do odświeżanego modelu? Odgrzany kotlet z nowym dipem nie wywołał by takiego zachwytu jak całkowicie nowe danie jakim była Mazda 3 / 6 z nowymi technologiami i silnikami.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2012, 22:42

smile napisał(a):Jaki sens dla Mazdy miało by pakowanie nowej technologi do odświeżanego modelu? Odgrzany kotlet z nowym dipem nie wywołał by takiego zachwytu jak całkowicie nowe danie jakim była Mazda 3 / 6 z nowymi technologiami i silnikami.


dla mazdy to może i była nowa technologia ale dla świata już nie taka nowa bo w tamtych latach chyba wszyscy mieli już silniki CR, ale masz racje tamte lata to zupełna przemiana mazdy, nowe modele w porównaniu do poprzedników znacznie poszły do przodu.

Myślę że BJ godnie zakończyła serię 323, może nie jest tak usportowiona jak poprzednicy ale jest praktycznym autem o bardzo ładnej linii nadwozia. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 2 mar 2012, 23:02

Neonixos666 napisał(a):Myślę że BJ godnie zakończyła serię 323, może nie jest tak usportowiona jak poprzednicy ale jest praktycznym autem o bardzo ładnej linii nadwozia. :)
popieram,a wystarczy ladne kolo i tez nie odstaje :P co do pierwszej trojki to uawazam ze jest stylistycznie idealna jak za starych dobrych BG i BA,natomiast najnowsza trojka juz troche przekombinowana stylistycznie.co do BJ to owczesne astry i golfy moga sie schowac ,jedynie focus 1 daje rade.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Siasio » 3 mar 2012, 10:10

calkiem fajny napisał(a):
Siasio napisał(a):I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO :)

BJ DITD osiąga przy jednakowej masie przytoczone przez Ciebie wyniki. Dlaczego? Ano dlatego, że jest ekonomiczny a benzyniak nie.

Podszkól się z myślenia doktorze fizyki, zacznij od zakupu tej książki: http://ecsmedia.pl/c/cwiczymy-logiczne- ... 302789.jpg :|
Za chwilę będziesz mi udowadniał mniejsze spalanie ZM w porównaniu z innymi markami samochodów o takiej samej pojemności, dlatego od razu zaznaczę, że stwierdzenia "ekonomiczny" i "ekonomiczniejszy od/niż" nie są sobie równe.

Neonixos666 napisał(a):czyżby zbyt ciężka noga? :)

No właśnie nie, jeżdżę właściwie tylko w mieście i nie mam gdzie depnąć a mimo to te 8,5 spalam. I to w miesiącach ciepłych. Ostatnio po miesiącu mrozów miałem 9,5. Myślałem, że zawału dostanę jak policzyłem średnią.
Nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym zejść do 7,5l/100km tak jak to pisze Konradus99, wydaje mi się to nieosiągalne (oczywiście ciągle mam na myśli jazdę w mieście).

Po prostu silniki benzynowe nie są oszczędne i tyle. Nie wiem czemu niektórzy się obrażają i odbierają to jak ataki na ich super wypasione 10-letnie fury. Ludzie trochę dystansu do swoich samochodów :(
Szczególnie tobie Siasio tego życzę.


"Całkiem fajny"
tobie chyba się coś w garkach poprzestawiało <glupek2> . Nie wiem czemu porównujesz ekonomiczność diesla do benzyny i ilości paliwa spalanego w trakcie eksploatacji, które te dwie jednostki przedstawiają – powiem że rozbawiłeś mnie chłopie :) proponuje Ci poczytać o zasadach działania silnika diesel i benzyny, procesie spalania mieszanki i termodynamice, nie wiem może Wikipedia Ci wystarczy w odpowiedzi na pytanie dlaczego diesel spala mniej.
Nie oznacza to, że 1.6 nie jest oszczędny. Ja nikomu nie próbuje udowadniać , że nie ma silników o tej pojemności, które spalają mniej. Zapewne są, ale jeżdżąc przez wiele lat wieloma modelami naprawdę nie ma co na Mazdę narzekać ...
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez calkiem fajny » 3 mar 2012, 21:40

Poczytałem wg. twojej sugestii na Wikipedii i teraz rozumiem dlaczego diesel jest ekonomiczny a dlaczego benzynowy ZM nie.

Dzięki, jesteś moim bohaterem!

Bez odbioru!
Początkujący
 
Od: 24 sie 2010, 11:54
Posty: 16
Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Markoz » 15 mar 2012, 10:51

Witam

Moje pytanie pewnie pojawiło się milion razy, ale przy obecnych cenach paliw jest jak najbardziej sensowne.

Ale o co chodzi – potrzebuję 2 samochodu do jazdy na dalekich trasach (6 razy w roku ok 1000 km); w mieście pomykam Mx-5, która się idealnie do tego nadaje (i nie tylko). Przebieg roczny nie przekroczy 10000 km.

Mój wybór padł na BJ-tkę i mam oczywisty dylemat, który silnik wybrać 1.6 benzyna czy 2.0 DITD + opornikotuning; 2.0 benzyna odpada bo jest bardzo rzadki. Dodam, że auto będzie sprowadzane z Niemczech, rocznik jaki mnie interesuje to 2002/2003.

Czy diesel w takiej sytuacji nie będzie droższym rozwiązaniem (serwis!), który silnik będzie miał lepsze osiągi?
Czy do środka wejdą 2 rowery?

Pozdrawiam
Markoz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 22:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 2000 r.

Postprzez Skopek » 15 mar 2012, 12:07

Powiem Ci tak.
Ja mam bj 2.0 DITD zrobiłem nia 11k km i jedyne co mi sie w niej popsuło to opony letnie.
Nie wypowiadam sie na temat benzyny bo nie jezdziłem, oporniki tez dopiero zamierzam zrobic.
Z czystym sumieniem moge polecic bj z tym silnikiem :D
spalanie w trasie 5,5 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 22:58
Posty: 103
Skąd: Legnica
Auto: viewtopic.php?f=312&t=121130

Postprzez twardy103 » 15 mar 2012, 13:58

A benzynka spalanie na trasie 7 l, przy obecnych cenach różnicy wielkiej nie ma. Wiesz, tutaj wchodzisz w szczegóły, jakim samochodem wolisz jeździć (benzyna czy ON). Wydaje mi się, że koszt użytkowania będzie podobny a jednak koszt zakupu i stan licznika, co za tym idzie podzespołów przemawia na korzyść benzyny. Poza tym możesz zawsze założyć LPG tak jak ja. Jeśli chodzi o długie trasy to ja jestem baaaardzo miło zaskoczony komfortem podróżowania BJka. Jakby jeszcze zainstalwoać fajny system nagłośnienia byłbym w niebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Markoz » 15 mar 2012, 14:27

Lubię to jeździć Madzią do odcięcia 7200 <glupek2> ale potrzeba czegoś z kufrem do jednostajnej jazdy 120-130 km/h na A2 (Wawa-Gorzów).

Miałem kiedyć dizla i trochę mnie wkurzało to machanie biegami więc dlatego się pytam czy osiągi 1.6 vs 2.0 DITD są podobne.

Na trasie mój rekord MX-5 to 6.4 <czarodziej>

Na pewno będzie BJ-tka <faja> i na pewno z Rajchu, bo w Polsce handlarze sprzedają szrot co w DE za 1000 euro kupią.

A jak z tymi rowerami w środku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 22:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 2000 r.

Postprzez twardy103 » 15 mar 2012, 15:02

Ja wiozłem jeden, dwa myslę, że też się zmieszczą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez surbannippal » 16 mar 2012, 09:00

Składasz z tyłu siedzenia i wejdą. Trzeba tylko przednie koła zdemontować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez gutek_wrb » 16 mar 2012, 10:10

Patent na składany fotel do przodu pasażera jest taki <lol> że Każdy typowy rower w ilości 2 szt. ci wlezie a z tyłu za kierowca druga osoba da sobie rade na trasie.

Szkoda ze teraz w obecnych mazdach tego nie robią :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1320 (39/23)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez gerz50 » 16 mar 2012, 10:20

dokładnie Pierwsza generacja mazdy 3 i 6 (BK i GG)
Druga generacja mazdy 3 i 6 (BL i GH) wogóle nie miały seryjnie oferowanych składanych oparć fotela pasażera. BŁĄD! ... jednak najlepsze to były modele mazdy do 2002 roku a potem to już nie to samo :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez twardy103 » 16 mar 2012, 13:42

2003 też jest dobra, czemu mówisz, że do 2002? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Markoz » 16 mar 2012, 14:29

Patent ze składany przednim fotelem oraz przesuwaną kanapą jest genialny i to mnie przekonuje <spoko>
Natomiast przeraziłem się typowymi awariami w DITD (nieszczęsna pompa) :| Chyba zostanę przy benzynie, chociaż ma gorszą dynamikę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 22:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 2000 r.

Postprzez surbannippal » 16 mar 2012, 15:02

A może 1.8 2000 rok? Trochę starsza ale odejdą problemy z rdzą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez Markoz » 16 mar 2012, 15:46

Rdzy się nie boję bo MX-5 jest jeszcze słabiej zabezpieczona przed rudą. Nie chcę kupować samochodu starszego niż 10 lat (jeden 12-letni już mam <serduszka> ).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 22:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2012, 21:55

Da się tą kierownicę zrobić na glanc? z tego co widać to trochę zmęczona jest ale chyba da się ja odnowic jakoś?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Markoz » 16 mar 2012, 22:31

Mam taką samą Nardi i jest pokryta skórą. Są 2 wyjścia: albo obszyć, albo kupić używaną na alledrogo. Wytartej skórze już się nie pomoże.
Jaki masz przebieg?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 22:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 2000 r.

Postprzez Bo_Lo » 16 mar 2012, 22:33

sa do tego odpowiednie lakiery,choc niektoe reaguja z potem i brudza dlonie.poszukaj w google na forum astra-g ,w astrach to powszechny problem(sam przerabialem).a najlepiej obszyc skorka na nowo.nie wiem jakie ceny u ciebie ale w poznaniu mozne to zrobic juz za 100-150zl w profesjonalnym zakladzie tapicerskim.srodek z poducha bym wyflokowal na czarno fajnie by wygladalo(ok 50zl)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323