FOTORELACJA: Montaż czujnika poziomu spryskiwaczy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Speed » 13 lis 2011, 21:13

Dobra modyfikacja na zimowy sezon gdzie 2l szybko się kończy.

Zaczyna od zdemontowania zegarów i włożenia żarówki do kontrolki. Trzeba zdjąć osłonę na dwie śruby i same zegary na 3 śruby. Sama żarówkę z prawka można przełożyć z kontroli trakcji jak ktoś nie ma bo są zapięte. W wersji z obrotomierzem miałem żarówkę już włożoną ale w drugich zegarach bez już nie było.
Demontaż zbiornika polega tylko na zdjęciu nadkola wiec nie robiłem zdjęć , polecam popsikać jakimś szuwaksem dolną śrubę bo może się zerwać.

Po demontażu mamy taki widok od dołu widać kolko gdzie fabryka przewidziała miejsce na czujnik (27mm)
Obrazek
Czujnik użyłem z mx6/626 Taki miałem na stanie , polecam poszukać z GF gdzie zapewne wtyczka pasuje p&p
Obrazek
Przy zbiorniku jest 4pinowa kostka , interesuje nasz przewody pomarańczowo-biały i czarny do których podłączamy czujnik (u mnie niebieski i czarny)
Obrazek
Czujnik w dolnym położeniu zamyka obwód.
Na koniec cieszymy się taki widokiem , rezerwa to około 0.5l
Obrazek


Dodatkowo fotorelacja z czyszczenia czujnika
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1381123#1381123
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez YgooR » 13 lis 2011, 21:51

Fajny pomysł na tą kontrolkę, już kilka razy brakło mi płynu a na zewnątrz była plucha.
Żeby zamontować czujnik trzeba zrobić dziurę w zbiorniczku?
Jeżeli tak to czym uszczelniłeś czujnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Speed » 13 lis 2011, 23:04

YgooR napisał(a):Żeby zamontować czujnik trzeba zrobić dziurę w zbiorniczku?
Jeżeli tak to czym uszczelniłeś czujnik?


Trzeba zrobić otwór , niczym nie uszczelniałem go , fabrycznie ma taką gumę w którą wkłada się pływak wiec jeśli zrobi się dobrze to nic nie cieknie.
Obrazek

Obrazek
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez YgooR » 14 lis 2011, 00:27

Dzięki :) Muszę tylko sprawdzić czy mam taką kontrolkę i zaczynam poszukiwania czujnika.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Don Gregorio » 19 lis 2011, 23:53

W każdej BJ były te kontrolki? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Speed » 20 lis 2011, 13:15

Don Gregorio napisał(a):W każdej BJ były te kontrolki? :)


Mam 3 zegary od BJ i w każdej są, nawet w najuboższej wersji.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez KOroll » 2 lip 2013, 11:43

W innej fotorelacji, tj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=397&t=95830&p=2642390&hilit=czujnik+spryskiwaczy#p2642390
przeczytałem, że ludzie montują czujniki nie tylko z innych modeli Mazdy, ale też marek samochodów, np. Opel, Mitsubishi..
Czy są jakieś wymogi, specyfikacje, wymiary dot. samego czujnika poziomu płynu spryskiwaczy?
Na co należy zwrócić uwagę wybierając czujnik i jaki on ma być skoro pasują od innych aut.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2012, 10:33
Posty: 17
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 323f / BJ / 2.0 benzyna/ Sportive / 2001r.

Postprzez black_pablo » 2 lip 2013, 18:23

zwrócić uwagę na dobre uszczelnienie go aby płyn nie uciekał i na średnicę, który wchodzi w otwór :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez KOroll » 2 lip 2013, 22:09

black_pablo napisał(a):zwrócić uwagę na dobre uszczelnienie go aby płyn nie uciekał i na średnicę, który wchodzi w otwór :)

Rozumiem, ale jest przecież kilkadziesiąt różnych rodzajów, które się przecież różnią wyglądem, budową, wymiarami... Chodzi mi o to, żeby nie kupić takiego, który nie będzie pasował do mojego auta.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2012, 10:33
Posty: 17
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 323f / BJ / 2.0 benzyna/ Sportive / 2001r.

Postprzez res159 » 14 maja 2015, 09:49

mógłby ktoś raz jeszcze zamieścić zdjęcia z fotorelacji ?? ponieważ już wygasły. Z góry dzięki.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez PitrekT » 18 sie 2015, 20:03

Można prosić o dodanie brakujących zdjęć z fotorelacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 219 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Postprzez PitrekT » 22 sie 2015, 22:17

Dokładnie tak samo jest w Premacy i można skorzystać z gotowej fotorelacji ze zdjęciami z tego modelu:
viewtopic.php?f=397&t=95830
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 219 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron