ELM 327 I scanXl – logi z drogi
No ja tam sie az tak na sondach nie znam, ale wykres pomoge (jesli zdolam) zrobic. Czekam na rezultaty
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
oki chłopaki, udało się zrobić logi podaje link do wykresów oraz opisy:
czerwony – obroty max 3000 rpm
niebieski – pierwsza sonda lamda powinna pracować w zakresie 0-1V jak widać im wyższe obroty tym szybciej zmienia się zakres pracy
żółty – sonda lambda w katalizatorze – powinna pracować liniowo na ok 1V ale jak widać przy powyżej 2 tys. rpm jej napięcie spada do ok 0,1 V
co wy na to??
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wykresy.JPG – proponuje otworzyć w nowym oknie, forum nie pozwala dodać takiego szerokiego zdjęcia
jakie dane wyciągnąć do excela abyście mogli mi pomóc?
czerwony – obroty max 3000 rpm
niebieski – pierwsza sonda lamda powinna pracować w zakresie 0-1V jak widać im wyższe obroty tym szybciej zmienia się zakres pracy
żółty – sonda lambda w katalizatorze – powinna pracować liniowo na ok 1V ale jak widać przy powyżej 2 tys. rpm jej napięcie spada do ok 0,1 V
co wy na to??
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wykresy.JPG – proponuje otworzyć w nowym oknie, forum nie pozwala dodać takiego szerokiego zdjęcia
jakie dane wyciągnąć do excela abyście mogli mi pomóc?
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Ciesze sie, ze choc troche pomoglem z "wlaczeniem wykresow", ale sam wykres z sond niewiele mi mowi, jako ze sie nimi w zyciu nie interesowalem Moze kiedys... Poczekajmy na to co powiedza inni
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Topaz napisał(a):A ja zerknalem, bez zbednego tlumaczenia – obie sondy masz OK, przebiegi sa prawidlowe.
No wez... opisz troche . Tez sie chce czegos nauczyc .
viewtopic.php?t=31928&view=previous
"To ja juz rozumię" Ale nie do konca. Te dlugie okresy bez zmian na poczatku i na koncu o2s11 (praca jalowa jak mniemam) wygladaja nieco podejrzanie – czyz tam tez nie powinno byc gesto od prob stabilizacji? (zreszta o2s12 w tych samych momentach sie splaszcza) A druga rzecz ktora tez chcialbym sie dowiedziec – czemu o2s12 ma "plywajaca" ta swoja "sinusoide"? Czy to dlatego ze przy zwiekszaniu obrotow ma byc najbogatsza, a przy zminiejszaniu najubozsza mieszanka "dostepna"? (byloby logiczne, bo z czegos sie przyspieszanie brac musi, ale przy zmniejszaniu obrotwo juz nie jest to chyba konieczne...?).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dobrze jest, pierwsza sonda utrzymuje mieszanke stechiometryczna na biezaco i musi szybko reagowac na zawartosc tlenu. Im szybsze obroty tym regulacja w petli jest szaybsza – okres przelacania krotszy.
A druga za katalizatorem tez zmienia stan w pelnym zakresie i mozesz ja porownac do korekty dlugoterminowej i dokorygowania czasow wtryskow ale w duzo mniejszym stopniu. Jest jakby sonda dokorygowujaca to czego nie da sie szybko zrobic pierwsza sonda.
Sprawdzanie sondy polega na sprawdzeniu czy jej zakres gorny i dolny jest osiagany. W tym wypadku jest. 0.85 i 0.86V sa dosc wysokimi napieciami i prawie idealnymi, czyli sondy sa dobre i niewypracowane. W miare ich pracy napiecie bedzie mialo coraz mniejszy zakres (0.3-06V), az do calkowitego ich wypalenia.
A reszta jest w watku, do ktorego dales linka.
A druga za katalizatorem tez zmienia stan w pelnym zakresie i mozesz ja porownac do korekty dlugoterminowej i dokorygowania czasow wtryskow ale w duzo mniejszym stopniu. Jest jakby sonda dokorygowujaca to czego nie da sie szybko zrobic pierwsza sonda.
Sprawdzanie sondy polega na sprawdzeniu czy jej zakres gorny i dolny jest osiagany. W tym wypadku jest. 0.85 i 0.86V sa dosc wysokimi napieciami i prawie idealnymi, czyli sondy sa dobre i niewypracowane. W miare ich pracy napiecie bedzie mialo coraz mniejszy zakres (0.3-06V), az do calkowitego ich wypalenia.
A reszta jest w watku, do ktorego dales linka.
Ostatnio edytowano 27 mar 2010, 08:31 przez Topaz, łącznie edytowano 2 razy
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Dzieki dzieki Klaniac sie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Topaz, Krzych, Lorbas dzięki za pomoc, skoro sondy mam ok, to szukam dalej przyczyny falowania obrotów, może poduszki silnika, a czy w tym programie, o którym jest temat da się odczytać prace innych czujników, jakie mogły by mieś wpływ na stabilną pracę silnika?? jakie pidy trzeba załączyć oby je sprawdzić??
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Teoretycznie mozna... ale trzeba wiedziec czego szukac. Moze MAP/MAF?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mam 49 pidów obsługiwanych dla MAzdy w PCMSCAN.
Jaka prędkość transmisji nie wiem, są tam jakieś wartości 3000 i 200.
W programie ScanTool mam prędkość transmisji 38400.
@SzUrEk idziesz moimi tropami i coś mi się wydaje, że mamy ten sam problem...
Samo falowanie obrotów udało mi się znacznie zniwelować czyszcząc przepustnicę. Od czasu do czasu coś tam zafaluje, ale to nawet niezauważalne.
Przeczyszczenie przepływki też chyba dało jakieś rezultaty.
Gorzej z wibracjami na wolnych obrotach – drgania idą po podłodze, kierownicy. Wkurzające to.
Czy robi Tobie z rury wydechowej tak 'pyr, pyr, pyr...'?
Nie pracuje mi na cylidnrach równo i pewnie stąd tak trzęsie.
Gdyby mozna było tak chętnych mechaników do tego znaleźć
Bez regulacji zaworów się nie obejdzie.
Jaka prędkość transmisji nie wiem, są tam jakieś wartości 3000 i 200.
W programie ScanTool mam prędkość transmisji 38400.
@SzUrEk idziesz moimi tropami i coś mi się wydaje, że mamy ten sam problem...
Samo falowanie obrotów udało mi się znacznie zniwelować czyszcząc przepustnicę. Od czasu do czasu coś tam zafaluje, ale to nawet niezauważalne.
Przeczyszczenie przepływki też chyba dało jakieś rezultaty.
Gorzej z wibracjami na wolnych obrotach – drgania idą po podłodze, kierownicy. Wkurzające to.
Czy robi Tobie z rury wydechowej tak 'pyr, pyr, pyr...'?
Nie pracuje mi na cylidnrach równo i pewnie stąd tak trzęsie.
Gdyby mozna było tak chętnych mechaników do tego znaleźć
Bez regulacji zaworów się nie obejdzie.
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
To podtrzymuje twierdzenie – standardowa wersja programu, zero rozszerzonych funkcji dla Mazdy.
Teraz tak... z tych 49 PIDow gdy wlaczysz wszytskie to glupieje, czy wlaczasz _wiecej_ niz te 49? Bo jesli wiecej to... niepotrzebnie – i tak nic to nie da. A jesli przy 49 to znaczy ze:
1. Wadliwa wersja
2. Cos "na laczach" (lub sam interfejs ELM, ale ciezko mi uwierzyc)
Musialbym to zobaczyc w zasadzie jesli to przy 49 pidach. Sprobuj docisnac wtyczke – czasami zdarza sie ze laczy, ale "nie bardzo" i czesciowo transmisja leci ok, a czesciowo zglasza bledy. Jesli program nie jest napisany tak, zeby sobie z tym radzic, moze troche glupiec. U mnie zwyczajnie sypie do loga kazda bledna komende – raz malo zawalu nie dostalem gdy to zobaczylem, bo myslalem ze sobie zjaralem port komunikacyjny w Madzi
Teraz tak... z tych 49 PIDow gdy wlaczysz wszytskie to glupieje, czy wlaczasz _wiecej_ niz te 49? Bo jesli wiecej to... niepotrzebnie – i tak nic to nie da. A jesli przy 49 to znaczy ze:
1. Wadliwa wersja
2. Cos "na laczach" (lub sam interfejs ELM, ale ciezko mi uwierzyc)
Musialbym to zobaczyc w zasadzie jesli to przy 49 pidach. Sprobuj docisnac wtyczke – czasami zdarza sie ze laczy, ale "nie bardzo" i czesciowo transmisja leci ok, a czesciowo zglasza bledy. Jesli program nie jest napisany tak, zeby sobie z tym radzic, moze troche glupiec. U mnie zwyczajnie sypie do loga kazda bledna komende – raz malo zawalu nie dostalem gdy to zobaczylem, bo myslalem ze sobie zjaralem port komunikacyjny w Madzi
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Podobno jest, ja jeszcze na oczy swoje nie widzialem. Przy 10 pidach ma grac i buczec – zmien sobie wersje na nowsza/lepsza/dzialajaca, bo ta jak widze, cos nie halo...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
PCMScan ver 2.4.9 ma 91 pidów aktywnych , wczoraj podłaczalem subaru tribeca 08 i było 103 pidy więc zalezy to tez od auta
Jest wersja ScanXl+plugin mazda ale to kosztuje
Pozdr
Jest wersja ScanXl+plugin mazda ale to kosztuje
Pozdr
-
Grucha
kristofc napisał(a):PCMScan ver 2.4.9 ma 91 pidów aktywnych , wczoraj podłaczalem subaru tribeca 08 i było 103 pidy więc zalezy to tez od auta
Jest wersja ScanXl+plugin mazda ale to kosztuje
Pozdr
Ale Ty piszesz o V6 benzynie U mnie w dieslu jest tyle co u kolegi jesli nie liczyc moich patentow (ale to juz nie w tym programie)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Lorbas co do pyr pyr pyr to dokładnie mam taki sam objaw jakby gubił zapłony a może to faktycznie nie równa praca na wszystkich garach, przepustnica czyszczona w styczniu albo w lutym bo mi przeskakiwała przy dodawaniu gazu i przy okazji przepływkę też umyłem, przeczyszczę jeszcze MAP`a jak radził krzych jest to powiązane z przepływką w pewnym stopniu wiec może warto, dam jutro znać czy coś pomogło
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Ale ja nic takiego nie radzilem – ja tylko radzilem logowac i przygladac sie a nie dlubac w srodku (bo byc moze nic sie tam nie dzieje)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
no dobra może źle zrozumiałem ale i tak wymontuje, przeczyszczę i pomierzę nie mogłem znaleźć odpowiedniego PID`a w scanXl do zlogowania MAP`a
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SAE.IMAP (Intake manifold absolute pressure) albo podobny. Byc powinien.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
ooooo jest, bardzo dziękuję , jeszcze tylko poproszę właściwe parametry-wskazania i będę całkiem rozpieszczony, no dobra poszukam w autodacie i infotechu- może tam będą informacje na ten temat
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości