ELM 327 I scanXl – logi z drogi

Mazda3 2003–2008

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 21:04

No ja tam sie az tak na sondach nie znam, ale wykres pomoge (jesli zdolam) zrobic. Czekam na rezultaty ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 26 mar 2010, 23:24

oki chłopaki, udało się zrobić logi podaje link do wykresów oraz opisy:
czerwony – obroty max 3000 rpm
niebieski – pierwsza sonda lamda powinna pracować w zakresie 0-1V jak widać im wyższe obroty tym szybciej zmienia się zakres pracy
żółty – sonda lambda w katalizatorze – powinna pracować liniowo na ok 1V ale jak widać przy powyżej 2 tys. rpm jej napięcie spada do ok 0,1 V
co wy na to??
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wykresy.JPG – proponuje otworzyć w nowym oknie, forum nie pozwala dodać takiego szerokiego zdjęcia

jakie dane wyciągnąć do excela abyście mogli mi pomóc?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 27 mar 2010, 00:05

Ciesze sie, ze choc troche pomoglem z "wlaczeniem wykresow", ale sam wykres z sond niewiele mi mowi, jako ze sie nimi w zyciu nie interesowalem :D Moze kiedys... Poczekajmy na to co powiedza inni :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Topaz » 27 mar 2010, 00:22

A ja zerknalem, bez zbednego tlumaczenia – obie sondy masz OK, przebiegi sa prawidlowe.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 27 mar 2010, 00:36

Topaz napisał(a):A ja zerknalem, bez zbednego tlumaczenia – obie sondy masz OK, przebiegi sa prawidlowe.

No wez... opisz troche :). Tez sie chce czegos nauczyc :).

viewtopic.php?t=31928&view=previous
"To ja juz rozumię" :) Ale nie do konca. Te dlugie okresy bez zmian na poczatku i na koncu o2s11 (praca jalowa jak mniemam) wygladaja nieco podejrzanie – czyz tam tez nie powinno byc gesto od prob stabilizacji? (zreszta o2s12 w tych samych momentach sie splaszcza) A druga rzecz ktora tez chcialbym sie dowiedziec – czemu o2s12 ma "plywajaca" ta swoja "sinusoide"? Czy to dlatego ze przy zwiekszaniu obrotow ma byc najbogatsza, a przy zminiejszaniu najubozsza mieszanka "dostepna"? (byloby logiczne, bo z czegos sie przyspieszanie brac musi, ale przy zmniejszaniu obrotwo juz nie jest to chyba konieczne...?).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Topaz » 27 mar 2010, 08:28

Dobrze jest, pierwsza sonda utrzymuje mieszanke stechiometryczna na biezaco i musi szybko reagowac na zawartosc tlenu. Im szybsze obroty tym regulacja w petli jest szaybsza – okres przelacania krotszy.

A druga za katalizatorem tez zmienia stan w pelnym zakresie i mozesz ja porownac do korekty dlugoterminowej i dokorygowania czasow wtryskow ale w duzo mniejszym stopniu. Jest jakby sonda dokorygowujaca to czego nie da sie szybko zrobic pierwsza sonda.

Sprawdzanie sondy polega na sprawdzeniu czy jej zakres gorny i dolny jest osiagany. W tym wypadku jest. 0.85 i 0.86V sa dosc wysokimi napieciami i prawie idealnymi, czyli sondy sa dobre i niewypracowane. W miare ich pracy napiecie bedzie mialo coraz mniejszy zakres (0.3-06V), az do calkowitego ich wypalenia.

A reszta jest w watku, do ktorego dales linka. :)
Ostatnio edytowano 27 mar 2010, 08:31 przez Topaz, łącznie edytowano 2 razy
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 27 mar 2010, 20:01

Dzieki dzieki :) Klaniac sie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 27 mar 2010, 22:55

Topaz, Krzych, Lorbas dzięki za pomoc, skoro sondy mam ok, to szukam dalej przyczyny falowania obrotów, może poduszki silnika, a czy w tym programie, o którym jest temat :) da się odczytać prace innych czujników, jakie mogły by mieś wpływ na stabilną pracę silnika?? jakie pidy trzeba załączyć oby je sprawdzić??
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 28 mar 2010, 00:25

Teoretycznie mozna... ale trzeba wiedziec czego szukac. Moze MAP/MAF?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 29 mar 2010, 20:25

Mam 49 pidów obsługiwanych dla MAzdy w PCMSCAN.
Jaka prędkość transmisji nie wiem, są tam jakieś wartości 3000 i 200.

W programie ScanTool mam prędkość transmisji 38400.

@SzUrEk idziesz moimi tropami i coś mi się wydaje, że mamy ten sam problem... :(

Samo falowanie obrotów udało mi się znacznie zniwelować czyszcząc przepustnicę. Od czasu do czasu coś tam zafaluje, ale to nawet niezauważalne.
Przeczyszczenie przepływki też chyba dało jakieś rezultaty.
Gorzej z wibracjami na wolnych obrotach – drgania idą po podłodze, kierownicy. Wkurzające to.

Czy robi Tobie z rury wydechowej tak 'pyr, pyr, pyr...'?
Nie pracuje mi na cylidnrach równo i pewnie stąd tak trzęsie.
Gdyby mozna było tak chętnych mechaników do tego znaleźć :(
Bez regulacji zaworów się nie obejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 21:43

To podtrzymuje twierdzenie – standardowa wersja programu, zero rozszerzonych funkcji dla Mazdy.
Teraz tak... z tych 49 PIDow gdy wlaczysz wszytskie to glupieje, czy wlaczasz _wiecej_ niz te 49? Bo jesli wiecej to... niepotrzebnie – i tak nic to nie da. A jesli przy 49 to znaczy ze:
1. Wadliwa wersja
2. Cos "na laczach" (lub sam interfejs ELM, ale ciezko mi uwierzyc)
Musialbym to zobaczyc w zasadzie jesli to przy 49 pidach. Sprobuj docisnac wtyczke – czasami zdarza sie ze laczy, ale "nie bardzo" i czesciowo transmisja leci ok, a czesciowo zglasza bledy. Jesli program nie jest napisany tak, zeby sobie z tym radzic, moze troche glupiec. U mnie zwyczajnie sypie do loga kazda bledna komende – raz malo zawalu nie dostalem gdy to zobaczylem, bo myslalem ze sobie zjaralem port komunikacyjny w Madzi ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 29 mar 2010, 21:49

Miałem załączone max 10 pidów. Nie więcej.
A jak rozpoznać ta wersję 'poszerzoną"? Czy to jakiś plug-in jest do Mazdy czy co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 21:52

Podobno jest, ja jeszcze na oczy swoje nie widzialem. Przy 10 pidach ma grac i buczec – zmien sobie wersje na nowsza/lepsza/dzialajaca, bo ta jak widze, cos nie halo...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 30 mar 2010, 06:54

PCMScan ver 2.4.9 ma 91 pidów aktywnych , wczoraj podłaczalem subaru tribeca 08 i było 103 pidy więc zalezy to tez od auta
Jest wersja ScanXl+plugin mazda ale to kosztuje

Pozdr
Grucha
 

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 09:53

kristofc napisał(a):PCMScan ver 2.4.9 ma 91 pidów aktywnych , wczoraj podłaczalem subaru tribeca 08 i było 103 pidy więc zalezy to tez od auta
Jest wersja ScanXl+plugin mazda ale to kosztuje

Pozdr

Ale Ty piszesz o V6 benzynie :) U mnie w dieslu jest tyle co u kolegi jesli nie liczyc moich patentow ;) (ale to juz nie w tym programie)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 09:58

Lorbas co do pyr pyr pyr to dokładnie mam taki sam objaw jakby gubił zapłony a może to faktycznie nie równa praca na wszystkich garach, przepustnica czyszczona w styczniu albo w lutym bo mi przeskakiwała przy dodawaniu gazu i przy okazji przepływkę też umyłem, przeczyszczę jeszcze MAP`a jak radził krzych jest to powiązane z przepływką w pewnym stopniu wiec może warto, dam jutro znać czy coś pomogło
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 10:07

Ale ja nic takiego nie radzilem – ja tylko radzilem logowac i przygladac sie a nie dlubac w srodku :D (bo byc moze nic sie tam nie dzieje)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 10:17

no dobra może źle zrozumiałem ale i tak wymontuje, przeczyszczę i pomierzę :) nie mogłem znaleźć odpowiedniego PID`a w scanXl do zlogowania MAP`a
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 10:22

SAE.IMAP (Intake manifold absolute pressure) albo podobny. Byc powinien.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 10:39

ooooo jest, bardzo dziękuję :), jeszcze tylko poproszę właściwe parametry-wskazania i będę całkiem rozpieszczony, no dobra poszukam w autodacie i infotechu- może tam będą informacje na ten temat
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323