ELM 327 I scanXl – logi z drogi

Mazda3 2003–2008

Postprzez vqsoft » 12 lut 2010, 09:58

dziś rozpocząłem zabawy z programem scanxl
szybkie pomiary paru wartości w warunkach drogowych
może ktoś ma lm 327 i może podzielić się swoimi logami ?

http://i730.photobucket.com/albums/ww303/japeprpl/tabelatestonboard.jpg

to co mnie ucieszyło. Gówniany lm 327 potrafi odczytać PIDy z boost sensora
z moich dociekań w tym temacie wynikało że ASO mazdy nie jest wstanie wyciągnąć tego parametru z IDS

ten wycinek logów obejmuje w sumie tylko jedną poważniejszą akcje przyspieszenia ( dziś w wawie o 6tej rano aleje były słabo przejezdne ( śnieg))

moze na jakimś spocie warszawskim zlogujemy inną 3jke ?
Ostatnio edytowano 3 mar 2010, 15:20 przez vqsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez krzych » 12 lut 2010, 20:49

Obawiam sie, ze boost pressure moze byc wyliczane.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vqsoft » 12 lut 2010, 20:51

no właśnie nie wiem ;(
jutro zamontuje cyfrowy miernik doładowania to porównam odczyty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez krzych » 12 lut 2010, 20:53

To Ci niewiele da, bo wyliczenia raczej tez nie beda klamac :). Ale powodzenia :) (co wiecej, IDS raczej jest w stanie pokazac wszystko o czym wie komputer)

A swoja droga, przeczytaj PW (juz ide pisac ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 3 mar 2010, 14:55

O, a ja tu zapomnialem dopisac, ze jest przeciez MAP i tak naprawde to on chyba pokazuje cisnienie calkowite na dolocie juz za turbina? (niestety tego nie wiem, niech sie ktos wypowie z mechanikow) – a jesli tak to wlasnie Twoj boost + atmosferyczne (ktore tez masz w standardowych parametrach), tyle tylko ze chyba trzebaby jeszcze przemnozyc przez wspolczynnik temperatury na dolocie (ktora rowniez masz w standardzie) – IDS jest w stanie dodatkowo pokazac "oczekiwane" do jakiego dazy ECU. Byc moze uda mi sie kiedys wyciagnac je rowniez przez ELM327 (powinno nie byc trudne zakladajac ze wyprzedza wartoscia o ulamki sekundy lub sekundy realne, a bez przyspieszania powinno wrecz prawie isc w parze z realnym)

PS. Popraw temat – ELM, swoja droga, co z tym miernikiem? Sprawdzales?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 24 mar 2010, 23:32

witajcie, jeśli pozwolicie podepnę się pod ten temat aby nie zakładać nowego tematu.
dziś odebrałem ELM 327, mam rożne programy w tym PSMSCAN 2.4.9., ScanXl 2.0.7 i mam problem z odczytaniem sond lambda, czy moglibyście mi pomóc w tym? załączam screeny z pracy:

http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/mapy.JPG
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wykresy.JPG
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wylaczony.JPG

niby wykrywa 2 sondy ale nic z tego nie rozumiem jak napięcia, drugiej sondy w ogóle nie widać
falują mi obroty czemu przy mapach wszędzie jest 0.0 ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 23:55

Link 3 – "ramka 0" – brak nawet wykresu obrotow – nie wiem co mamy z tego wnioskowac... wyglada na niepodpiety program?
Link 2 – "open loop: fault" ? "ramka 0" ? – samo osobiscie nie uzywam tego programu, ale podejrzanie to wyglada... niby wskazuje na blad ale z drugiej strony ja mam nieco watpliwosci czy dobrze poslugujesz sie programem
Link 1 – u mnie mapy w ogole sie nie generuja mimo ze long term fuel trim daje sie czytac – nie wiem z czego to wynika, moze tez nie umiem sie poslugiwac :D (chyba ze trzy lub cztery razy uzywalem a teraz pisze swoj)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 25 mar 2010, 00:22

no właśnie program podłączony ,
link 3)jak włączę monitorowanie (symulacje zegarów0 to pokazuje obroty, temp zewnętrzną i temp. silnika ale brak wykresów w linku nr 3 tylko obroty się zmieniają,
link 2) open loop: fault przy uruchomionym silniku
link 4)open loop: drive gdy silnik wyłączony tylko kontrolki się świecą
link 1) mapa sie uzupełnia gdy podkręcę obroty ale samymi zerami, tabelka long term fuel trim uzupełnia się i zmienia w czasie pracy silnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 00:32

Hm, no nie wiem co Ci powiedziec... A jestes w stanie zalogowac wartosci i gdzies wyeksportowac do excela do zassania? To by cos moze zmienilo, ale tez nie wiem czy cos podpoweim (jesli nie ja to moze ktos inny – ale najlepiej wlasnie log wtedy kazdy sobie zrobi sam wykres jaki mu sie spodoba).

Taki log powinien moim zdaniem miec:
1. Wylaczony silnik, ale juz stacyjka wlaczona (zreszta inaczej ELM nie bedzi egadal) – wlaczasz "nagrywanie"
2. Odpalasz silnik, czekasz kilka sekund, pozniej lekko gaz obrotami powoli do 3000 na przyklad.
3. Wrzucasz bieg i jazda. Tak na pol gazu mniej wiecej, zeby rowno przyspieszac i tak do jakiejs normalnej przelotowej predkosci (100?), pozniej hamujesz silnikiem ile sie da na tym biegu, redukujesz jak juz malo obrotow i "palnik" ile wlezie, zeby tez maksimum zanotowac wszystkiego.
4. Do domu, parkujesz, gasisz gada i dopiero wylaczasz log.

Calosc nie powinna wiecej niz kilka minut trwac, zeby sie excel nie wypierdzielil robiac wykresy ;D

Aha, logujesz to co chcesz – mozna wybrac monitorowane parametry. Ja bym polecal MAP, MAF, IAT, RPM, speed, FT(ile jest), O2Sx oraz fuel system status (nie wiem jakie oznaczenia sa konkretnie w tym programie, ale pewnie znajdziesz). Taki zestaw bedzie na tyle szybki, ze mozna wyciagnac smialo mnostwo wnioskow. Byc moze jeszcze cos Ci ciekawego do glowy przyjdzie to mozesz dorzucic (albo ktos podpowie... halooooo? ktoooooos? :D – ja tylko programista jestem :D )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Topaz » 25 mar 2010, 07:53

Krzych, musi przynajmniej kilka minut :) Na poczatku po odpaleniu, zanim nagrzeje sie sonda lambda to jest zawsze otwarta petla, czyli nie bierze ona udzialu w regulacji. Dopiero po osiagnieciu okolo 450 stopni na sondzie zaczyna byc uzywana i w benzynie bedzie widac delikatny spadek obrotow z okolo 800 do 650. Pojawi sie closed loop i wtedy dopiero warto zaczac robic loga.
Oczywiscie powyzsze dotyczy Pb, w Dieslu jest inaczej.

Tak przy okazji to ja ostatnio robilem pomiary przyspieszenia w tym programie. Dosc dokladnie to mierzy, wyniki mozna chyba uznac, z jednym ale – nie wiem jak tam jest reprezentowana predkosc.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:24

Aaaaaaaaaaa! No tak! Tez to zauwazylem – sam przeciez logowalem od diabla tego swinstwa :). Zapomnialem zupelnie, ze wykres wjezdza u mnie dopiero po kilku minutach...

Chodzi Ci o predkosc przelaczania sondy (co to w ogole jest? jak czytac ten wykres z sinusoida?) czy o predkosc pojazdu?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Topaz » 25 mar 2010, 13:42

Chodzi mi o prędkość pojazdu i zakładkę "Przeciąganie" z pomiarem prędkości i czasów przejazdu na 100, 200, 300 i 400m :)
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 14:43

A to jesli chodzi o predkosc pojazdu to pojecia nie mam jak fizycznie toto jest czytane (gdzie czujnik tec), ale zgadza sie dokladnie z licznikiem na desce, a w stosunku do pr. GPS jest zanizona jakies 10% (moze opony chcieli wieksze niz zalecili?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 15:44

Panowie, macie radę dlaczego jak włączam większą ilość pidów do monitorowania to program głupieje?
Np kilkadziesiąt tysięcy rpm, grubo poniżej zera temp. płynu chłodzącego itd itp? :)
Z poczatku na ustawieniach standardowych smigał dobrze. Po załączeniu dodatkowych pidów szlag go trafia – mówie o PCMSCAN.
Po drodze format kompa i nowy system i p ozmianie pidów znów cyrk...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 16:02

Ale masz wersje rozszerzona o Mazde czy normalna? (ile dostepnych pidow?)
Jaka predkosc transmisji?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 16:15

Nie zabijaj mnie takimi pytaniami z marszu :)

Nie wiem czy o Mazdę. Ma opcję zaznaczoną "pokaż tylko zgodne pidy" czy jakoś tak.
Prędkość transmisji chyba taka, jaką przewidywał producent kabelka. Teraz nie pamietam. Musiałby msprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 16:54

Musisz sprawdzic, bo producent "kabelka" (interfejsu ELM327) przewiduje od 9600kbaud do 500000kbaud, wiec chyba gubo sie mylisz :). To czy ma Mazde wyczytasz ze wszystkich "dostepnych" i "zgodnych" pidow – ilosc. Rzuc mi tu, "a ja Ci powiem kim jestes" ;) (czyli co masz :) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 17:09

Tak siegając do pamięci...
ponad 40 pidów zgodnych
prędkosć 115000 kb/s

Będę wieczorem w domu to sprawdzę dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 17:16

40 to malo. Mazdzianych byloby ponad 100. Masz standard.
115kbit/s to raczej predkosc komunikacji interfejs<–>PC, a chodzi bardziej o Mazda<–>interfejs (o ile w ogole PCMScan podaje, bo nie pamietam)

PS. Standard ELM<–>PC = 38400.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 25 mar 2010, 20:02

dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za "tamto" :)
czyli załączam program, zaznaczyć odpowiednie pidy w ustawieniach ( zgodnych pokazuje 48) i dopiero wtedy zacznie mi robić wykres zaznaczonych pid`ów??
przepraszam jeśli moje pytania są głupie, dopiero raczkuje w tej dziedzinie.
krzych dziś zrobię logi tak jak pisałeś i wrzucę do obejrzenia
głównie chodzi mi o sprawdzenie sond lambda bo na 90 % tu jest u mnie przyczyną falowania obrotów- zaczynają falować gdy silnik się rozgrzeje i zejdzie do 650
rpm`ów
tymczasem borem lasem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323