ELM 327 I scanXl – logi z drogi

Mazda3 2003–2008

Postprzez Lorbas » 30 mar 2010, 10:49

SzUrEk napisał(a):Lorbas co do pyr pyr pyr to dokładnie mam taki sam objaw jakby gubił zapłony a może to faktycznie nie równa praca na wszystkich garach, przepustnica czyszczona w styczniu albo w lutym bo mi przeskakiwała przy dodawaniu gazu i przy okazji przepływkę też umyłem, przeczyszczę jeszcze MAP`a jak radził krzych jest to powiązane z przepływką w pewnym stopniu wiec może warto, dam jutro znać czy coś pomogło


Drgania też masz? To prawie na bank nierówna praca garów :(
Masz wrażenie, że jak ruszasz i silnik jest zimny to autko jakby kopa nie miało?

W samej benzynie w zasadzie się już nie reguluje luzów, można ewentualnie kontrolować.
Niestety minusem działania gazu są rozlegulowane zawory.

Największe problemy miałem w te przepotężne mrozy, masakra!
Im zimniej to chyba luz się zmniejsza i zawór podparty. Lepie jwtedy od razu na zimnym silniku nie żyłować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 10:56

mam drgania ale jak jeżdżę tylko na benzynie to też to mam, może troszkę w mniejszym stopniu ale występuje wiec nie wydaje mi sie aby to była wina instalacji gazowej. Jutro nagram filmik i wrzucę na jakiś serwer do pobrania. Czy Tobie faluje wskazówka od obrotomierza??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Lorbas » 30 mar 2010, 11:01

Mi też na benzynie drga.
Czasem mi zafaluje, ale minimalnie.
Temp. spalania gazu jest wyższa niż Pb, przez to chyba dochodzi do odkształceń metalu, stąd zapewne luzy się zmieniają – tak to sobie na chłopski rozum tłumaczę :)

Przez niewyregulowane zawory może dojść do wypalania gniazd zaworowych, modlę się, aby to mnie nie dotyczyło jak otworzą pokrywę zaworów.
Zawory się nie domykają, nie schładzają się prawidłowo i takie tam.
Ale lepie jdmuchać na zimne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 11:14

odnośnie MAP Info-tech podaje takie paramerty
napięcie zasilania: 5 V
napięcie wyjściowe: 0 – 5 V
Obrazek

natomiast ScanXl podaje dane kPa, jak to ze sobą połaczyć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 11:34

Nie wiem co to info-tech, ale to dla tych co lubia z miernikiem latac. MAP podaje napiecie w jakis sposob proporcjonalne do cisnienia. Komputer za Ciebie przelicza to na kPa zebys mogl realnie ocenic prace, a nie w jakichstam Volt'ach.

PS. Poza tym, ten Twoj info-tech klamie – zakres pracy jest mniejszy niz 0-5V, bo 0V to blad, jak rowniez 5V to tez blad. Zakres pewnie jest jakos od 0.5V do 4.5V albo nawet mniej – kiedys o tym maxkls pisal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez SzUrEk » 30 mar 2010, 11:40

zobaczymy jak podłączę się do elm327 i programu, ale nadal nie wiem jak zinterpretować to co mi pokaże, może mi się rozjaśni jak już odczytam parametry. tymczasem idę trochę poudawać, że pracuje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 11:55

Rob wykresy "na tle" obrotow, obciazenia (load) itp, bedziesz wtedy widzial czy jest git czy nie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vqsoft » 9 maja 2010, 18:17

logi z dzisiaj

Obrazek

interesująca jest żółta cześć
próba drogowa – dobicie do 60km/.h ustabilizowanie ( 4 ty bieg) i gaz
wynik dobry bo ok 9sek od 60 do100
ale zastanawia mnie sprawa doładowania
ramki od 32 do 40 – ciśnienie doładowania ładnie rośnie az do 2.4bara
potem mimo ze paliwo jest dawane , prędkość obrotowa rośnie to ciśnienie jednak trochę spada – trzyma stabilnie na 2.28 prawie do ~ 3krpm potem trochę spada
czy to norma ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323