Strona 2 z 3

Re: Zamienniki filtrów: powietrza i kabinowego

PostNapisane: 27 gru 2010, 13:37
przez emilioestewez
bury79 napisał(a):Nie wydaje mi sie zeby to byly jakies kosmiczne ceny

Chyba się nie rozumiemy. Tu nie chodzi o forsę tylko a jakość filtrów. Nie ma znaczenia stówka w tą czy w tamtą.
Ja nadal się upieram że oryginały są jakościowo dziadowe.
(np. ta moja oryginalna kabinówka BP4K-61-J6X 9A nie dość że się prawie z rękach rozpada to ma takie dziury jak stare sitko babci Zosi :) Filtr powietrza też nie grzeszy jakością.
Generalnie nie polecam.

Re: Zamienniki filtrów: powietrza i kabinowego

PostNapisane: 27 gru 2010, 13:49
przez bury79
Aha Rozumiem.
A czy inni forumowicze tez spotkali sie z takim zjawiskiem?
CezaR83 jestes zadowolony z orginalnych filtrow?

Re: Zamienniki filtrów: powietrza i kabinowego

PostNapisane: 27 gru 2010, 13:59
przez CezaR83
Jestem bo na 2 lata wystarczają (oczywiście zależy to tez od przejechanych km i warunków użytkowania) i tak co tyle zmieniał będę :) chyba ze przekonam sie do lepszych zamienników , dlatego czytam z uwagą argumenty za :>

Re: Mazda 3 1.6 benz. – Zestaw Startowy

PostNapisane: 28 sty 2011, 21:16
przez Blumek
Tak jak wyżej +
Jak klocki to pomierz grubości tarcz, płyn hamulcowy( sprawdź też czy zaciski pływają na tulejach).
Dodatkowo czyszczenie przepustnicy i takie tam sprawy pielęgnacyjne.
Co do świec to sprawdź jakie masz, bo może były już wymieniane, jak będą irydówki to raczej nie musisz ich wymieniać. Jak fabryczne zwykłe to wymień, koszt spory ale spokój na zawsze :)

Jeżeli za kabinowy będziesz zabierał się sam to wcześniej poczytaj na forum


I się trochę naprzeklinasz :)

Re: Mazda 3 1.6 benz. – Zestaw Startowy

PostNapisane: 6 kwi 2011, 20:07
przez kgy
rinho napisał(a):Witam,
3. Rozrząd? – Czytałem, że tam jest łańcuch, więc pewno nie.
Pozdrawiam


W końcu jak to jest – wymienia się rozrząd? Jestem w podobnej sytuacji – przebieg prawie 130k i trzeba by zrobić "duży" przegląd. Kupiłem auto w lutym. i nie wiem ale chyba już własciciel to olał.

Jeszcze pytanko – warto wymieniać olej w skrzyni? Widziałem w instrukcji że nie ma tego w standardzie.

Jeszcze ostatnie pytanie – warto iść do ASO Mazda? (ok 1500zł za duży przegląd wraz ze świecami i nieznacznie więcej w Holandii, gdzie mieszkam aktualnie). Właściwie w ASO robiłbym dla wygody i spokoju, oraz po to żeby zostawić jakiś ślad w serwisie (jak sie okazało poprzedni właściciel robił w ASO ale jakoś na lewo, w każdym razie wpisów nie ma ani w książce, ani w systemie mazdy a jedynie w tymże ASO). Alternatywny warsztat to by wchodził w gre chyba tylko w Polsce (Poznań lub Wrocek) bo w NL to i tak wiele z ceną nie zejde, chyba że do jakiegoś Afgańczyka sie udam...

pozdrawiam

Re: Mazda 3 1.6 benz. – Zestaw Startowy

PostNapisane: 6 kwi 2011, 20:33
przez rinho
Rozrząd na łańcuchu to coś koło 300kkm, i tylko wtedy, gdy go słychać.
Co do reszty, to musisz sam zdecydować, czy chcesz zapłacić, czy nie?
Jeżeli "ślady w serwisie" rozpoczną sie dopiero od Ciebie (kolejnego właściciela samochodu) – to wiarygodności przy sprzedaży niewiele dodadzą.

Re: Olej silnikowy + filtr oleju + płyn hamulcowy także

PostNapisane: 6 wrz 2011, 00:56
przez marcin255
cbrPL napisał(a):To tak jak z rozrządem w dieslu, pisze 240tkm, a wymienia się przy 120-160tkm

Rozumiem 200 tys. ale 120 to przesada , to nie Golf w którym łańcuch potrafi się zerwać po 50 tys.km.

Re: Olej silnikowy + filtr oleju + płyn hamulcowy także

PostNapisane: 6 wrz 2011, 08:11
przez radzi89
marcin255 napisał(a):Golf w którym łańcuch potrafi się zerwać po 50 tys.km.


Dla scislosci to goldy maja pasek z tego cp pamietam, przynajmniej silniki 1,9

Re: Olej silnikowy + filtr oleju + płyn hamulcowy także

PostNapisane: 6 wrz 2011, 11:23
przez cbr
marcin255 napisał(a):Rozumiem 200 tys. ale 120 to przesada

Ja wymieniłem przy 113 i nie zamierzam już wymieniać go nigdy, kolejnych 120 czy 200 nie zrobię raczej tym samochodem. Wymiana była profilaktyczna i spokoju w przyszłości.

Re: Olej silnikowy + filtr oleju + płyn hamulcowy także

PostNapisane: 6 wrz 2011, 20:57
przez marcin255
radzi89 napisał(a):la scislosci to goldy maja pasek z tego cp pamietam, przynajmniej silniki 1,9

nowe 1.4 jakieś tfsi już łańcuch- głośno było o tych pękających łańcuchach

Re: Mazda 3 BK Przeglądy okresowe – oleje, filtry, płyny.

PostNapisane: 27 sie 2012, 00:48
przez Dan86
Witam, jeżeli moje pytanie powiela podobne już zadane, to przepraszam, ale starałem się znaleźć odpowiedź na tym forum, niestety nie udało mi się.

Pytanie brzmi: jakie oryginalne filtry są montowane w mazdach? Chodzi mi o filtr powietrza, paliwa i kabinowy, bo chcę je wymienić. Olej i filtr oleju już wymieniałem ale też możecie podać. Czy okres wymiany tych filtrów w instrukcji jest prawidłowy? Pytam bo wiem, że wiele osób podważa na przykład okres wymiany rozrządu wskazując nie 240 000 km jak w instrukcji, a 120 000 km.

W przyszłym roku będę wymieniał rozrząd. Auto ma 165000 zrobione, coś jakby pompa głośno chodziła ale myślę że do przyszłego roku powinno być wszystko ok :).

PostNapisane: 27 sie 2012, 09:56
przez Kai.
Dan86 napisał(a): Pytam bo wiem, że wiele osób podważa na przykład okres wymiany rozrządu wskazując nie 240 000 km jak w instrukcji, a 120 000 km.


Rorząd wymienia się co 120tys km. Gdzie znalazłeś, że co 240tys?
Przy 240tys wymienia się po raz drugi uwzględniając w tym pompę wody.

EDIT
A sorry.. to Y6 :):):) Ja podełam jak jest w MZR :D

PostNapisane: 27 sie 2012, 10:00
przez Dominooo
Kai. napisał(a):Rorząd wymienia się co 120tys km. Gdzie znalazłeś, że co 240tys?

W instrukcji.

Kai. napisał(a):Przy 240tys wymienia się po raz drugi uwzględniając w tym pompę wody.

Gdzie znalazłeś taką informację?

Edit
Kolega się poprawił ;)

Re: Mazda 3 BK Przeglądy okresowe – oleje, filtry, płyny.

PostNapisane: 27 sie 2012, 10:18
przez akostarek
Należy też pamiętać, że powinno się go wymieniać maksymalnie co 10 lat, jeśli nie osiągnie przebiegu. Do 240 tyś bym raczej nie czekal, 160-180 kkm to taki optymalny przebieg (mam info od byłego serwisanta z Volvo, że przy 160 tyś wymieniali rozrząd w tym silniku i nie było większych śladów zużycia), tym bardziej jak ktoś dużo jeździ po mieście.

Co do filtrów, oryginały w fordzie wychodzą całkiem fajnie :)
Olej wymieniam max co 15 tyś km, nie jest to duży koszt, nie ma raczej sensu oszczędzać.

PostNapisane: 15 gru 2013, 00:01
przez talk_about85
Powiem Wam ze wymieniajac ostatnio olej po zalaniu nowego weszlo 3,1 l czyli malo nawet bardzo. Dlugo zastanawialem sie dlaczego teraz wchodzi 3,1 l i na bagnecie jest 2/3 stanu a innym razem 3,4 l i tyle samo jest na miarce. Pytalem o to i odpowiedz padla tutaj:

viewtopic.php?f=329&t=128239&start=1220

Jesli faktycznie olej zostaje w misce olejowej to jestem spokojniejszy a jesli nie to dlaczego mialo miejsce takie cos? Dobranoc wszystkim :).

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 15 gru 2013, 07:29
przez marcin255
u mnie jest 4.3 a zawsze wchodzi 4 L , wyjątek to po remoncie silnika , weszło 4.3 L

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 15 gru 2013, 22:47
przez bjorm
widmo82 napisał(a):Ktoś sprawdzał ile objętościowo oleju odpowiada jednej podziałce na bagnecie?

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 16 gru 2013, 00:37
przez talk_about85
Rozumiec nalezy tak ze to 1,6 l to objetosc trzech podzialek na miarce? W takim razie dobrze pisalem jedna to okolo 0,5 l. Z tego co wiem przy zalaniu nie powinno lac sie do MAX tylko na 2/3.

Re: Odp: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 16 gru 2013, 20:49
przez petro
talk_about85 napisał(a):Moglby ktos potwierdzic to o co zapytalem pare postow wczesniej?

Jeśli pytasz o to, ile oleju powinien wskazywać bagnet, czy 3/4 czy max, to sądzę, że każde wskazanie zawarte między kreską min i max jest dobre. Po to inżynierowie od silników dali tą tolerancję, żeby nikt nie musiał mierzyć suwmiarką i przeliczać czy to jest 1/5, 3/8 czy 2/3 wskazania na bagnecie. Dużo ważniejsze jest to, aby regularnie sprawdzać czy poziom oleju mieści się w zalecanych wartościach, zwłaszcza gdy mamy ciężką nogę. :D

wydziargane na petorowym SGS3

PostNapisane: 16 gru 2013, 20:56
przez marcin255
petoro napisał(a): Po to inżynierowie od silników dali tą tolerancję, żeby nikt nie musiał mierzyć suwmiarką i przeliczać czy to jest 1/5, 3/8 czy 2/3 wskazania na bagnecie. Dużo ważniejsze jest to, aby regularnie sprawdzać czy poziom oleju mieści się w zalecanych wartościach, zwłaszcza gdy mamy ciężką nogę.


Podejrzewam nawet ,że jest rezerwa jeszcze pod i nad tymi znakami :)