Części zamienne (łożysko, olej, rozrząd)

Mazda3 2003–2008

Postprzez emilioestewez » 27 gru 2010, 12:37

bury79 napisał(a):Nie wydaje mi sie zeby to byly jakies kosmiczne ceny

Chyba się nie rozumiemy. Tu nie chodzi o forsę tylko a jakość filtrów. Nie ma znaczenia stówka w tą czy w tamtą.
Ja nadal się upieram że oryginały są jakościowo dziadowe.
(np. ta moja oryginalna kabinówka BP4K-61-J6X 9A nie dość że się prawie z rękach rozpada to ma takie dziury jak stare sitko babci Zosi :) Filtr powietrza też nie grzeszy jakością.
Generalnie nie polecam.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez bury79 » 27 gru 2010, 12:49

Aha Rozumiem.
A czy inni forumowicze tez spotkali sie z takim zjawiskiem?
CezaR83 jestes zadowolony z orginalnych filtrow?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 18:14
Posty: 55
Auto: Mazda 3

Postprzez CezaR83 » 27 gru 2010, 12:59

Jestem bo na 2 lata wystarczają (oczywiście zależy to tez od przejechanych km i warunków użytkowania) i tak co tyle zmieniał będę :) chyba ze przekonam sie do lepszych zamienników , dlatego czytam z uwagą argumenty za :>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Blumek » 28 sty 2011, 20:16

Tak jak wyżej +
Jak klocki to pomierz grubości tarcz, płyn hamulcowy( sprawdź też czy zaciski pływają na tulejach).
Dodatkowo czyszczenie przepustnicy i takie tam sprawy pielęgnacyjne.
Co do świec to sprawdź jakie masz, bo może były już wymieniane, jak będą irydówki to raczej nie musisz ich wymieniać. Jak fabryczne zwykłe to wymień, koszt spory ale spokój na zawsze :)

Jeżeli za kabinowy będziesz zabierał się sam to wcześniej poczytaj na forum


I się trochę naprzeklinasz :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kgy » 6 kwi 2011, 19:07

rinho napisał(a):Witam,
3. Rozrząd? – Czytałem, że tam jest łańcuch, więc pewno nie.
Pozdrawiam


W końcu jak to jest – wymienia się rozrząd? Jestem w podobnej sytuacji – przebieg prawie 130k i trzeba by zrobić "duży" przegląd. Kupiłem auto w lutym. i nie wiem ale chyba już własciciel to olał.

Jeszcze pytanko – warto wymieniać olej w skrzyni? Widziałem w instrukcji że nie ma tego w standardzie.

Jeszcze ostatnie pytanie – warto iść do ASO Mazda? (ok 1500zł za duży przegląd wraz ze świecami i nieznacznie więcej w Holandii, gdzie mieszkam aktualnie). Właściwie w ASO robiłbym dla wygody i spokoju, oraz po to żeby zostawić jakiś ślad w serwisie (jak sie okazało poprzedni właściciel robił w ASO ale jakoś na lewo, w każdym razie wpisów nie ma ani w książce, ani w systemie mazdy a jedynie w tymże ASO). Alternatywny warsztat to by wchodził w gre chyba tylko w Polsce (Poznań lub Wrocek) bo w NL to i tak wiele z ceną nie zejde, chyba że do jakiegoś Afgańczyka sie udam...

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 18:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez rinho » 6 kwi 2011, 19:33

Rozrząd na łańcuchu to coś koło 300kkm, i tylko wtedy, gdy go słychać.
Co do reszty, to musisz sam zdecydować, czy chcesz zapłacić, czy nie?
Jeżeli "ślady w serwisie" rozpoczną sie dopiero od Ciebie (kolejnego właściciela samochodu) – to wiarygodności przy sprzedaży niewiele dodadzą.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez marcin255 » 5 wrz 2011, 23:56

cbrPL napisał(a):To tak jak z rozrządem w dieslu, pisze 240tkm, a wymienia się przy 120-160tkm

Rozumiem 200 tys. ale 120 to przesada , to nie Golf w którym łańcuch potrafi się zerwać po 50 tys.km.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 6 wrz 2011, 07:11

marcin255 napisał(a):Golf w którym łańcuch potrafi się zerwać po 50 tys.km.


Dla scislosci to goldy maja pasek z tego cp pamietam, przynajmniej silniki 1,9
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez cbr » 6 wrz 2011, 10:23

marcin255 napisał(a):Rozumiem 200 tys. ale 120 to przesada

Ja wymieniłem przy 113 i nie zamierzam już wymieniać go nigdy, kolejnych 120 czy 200 nie zrobię raczej tym samochodem. Wymiana była profilaktyczna i spokoju w przyszłości.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 00:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez marcin255 » 6 wrz 2011, 19:57

radzi89 napisał(a):la scislosci to goldy maja pasek z tego cp pamietam, przynajmniej silniki 1,9

nowe 1.4 jakieś tfsi już łańcuch- głośno było o tych pękających łańcuchach
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dan86 » 26 sie 2012, 23:48

Witam, jeżeli moje pytanie powiela podobne już zadane, to przepraszam, ale starałem się znaleźć odpowiedź na tym forum, niestety nie udało mi się.

Pytanie brzmi: jakie oryginalne filtry są montowane w mazdach? Chodzi mi o filtr powietrza, paliwa i kabinowy, bo chcę je wymienić. Olej i filtr oleju już wymieniałem ale też możecie podać. Czy okres wymiany tych filtrów w instrukcji jest prawidłowy? Pytam bo wiem, że wiele osób podważa na przykład okres wymiany rozrządu wskazując nie 240 000 km jak w instrukcji, a 120 000 km.

W przyszłym roku będę wymieniał rozrząd. Auto ma 165000 zrobione, coś jakby pompa głośno chodziła ale myślę że do przyszłego roku powinno być wszystko ok :).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 18:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez Kai. » 27 sie 2012, 08:56

Dan86 napisał(a): Pytam bo wiem, że wiele osób podważa na przykład okres wymiany rozrządu wskazując nie 240 000 km jak w instrukcji, a 120 000 km.


Rorząd wymienia się co 120tys km. Gdzie znalazłeś, że co 240tys?
Przy 240tys wymienia się po raz drugi uwzględniając w tym pompę wody.

EDIT
A sorry.. to Y6 :):):) Ja podełam jak jest w MZR :D
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 11:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Dominooo » 27 sie 2012, 09:00

Kai. napisał(a):Rorząd wymienia się co 120tys km. Gdzie znalazłeś, że co 240tys?

W instrukcji.

Kai. napisał(a):Przy 240tys wymienia się po raz drugi uwzględniając w tym pompę wody.

Gdzie znalazłeś taką informację?

Edit
Kolega się poprawił ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 27 sie 2012, 09:18

Należy też pamiętać, że powinno się go wymieniać maksymalnie co 10 lat, jeśli nie osiągnie przebiegu. Do 240 tyś bym raczej nie czekal, 160-180 kkm to taki optymalny przebieg (mam info od byłego serwisanta z Volvo, że przy 160 tyś wymieniali rozrząd w tym silniku i nie było większych śladów zużycia), tym bardziej jak ktoś dużo jeździ po mieście.

Co do filtrów, oryginały w fordzie wychodzą całkiem fajnie :)
Olej wymieniam max co 15 tyś km, nie jest to duży koszt, nie ma raczej sensu oszczędzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 14 gru 2013, 23:01

Powiem Wam ze wymieniajac ostatnio olej po zalaniu nowego weszlo 3,1 l czyli malo nawet bardzo. Dlugo zastanawialem sie dlaczego teraz wchodzi 3,1 l i na bagnecie jest 2/3 stanu a innym razem 3,4 l i tyle samo jest na miarce. Pytalem o to i odpowiedz padla tutaj:

viewtopic.php?f=329&t=128239&start=1220

Jesli faktycznie olej zostaje w misce olejowej to jestem spokojniejszy a jesli nie to dlaczego mialo miejsce takie cos? Dobranoc wszystkim :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 15 gru 2013, 06:29

u mnie jest 4.3 a zawsze wchodzi 4 L , wyjątek to po remoncie silnika , weszło 4.3 L
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bjorm » 15 gru 2013, 21:47

widmo82 napisał(a):Ktoś sprawdzał ile objętościowo oleju odpowiada jednej podziałce na bagnecie?
Załączniki
olej.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 09:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez talk_about85 » 15 gru 2013, 23:37

Rozumiec nalezy tak ze to 1,6 l to objetosc trzech podzialek na miarce? W takim razie dobrze pisalem jedna to okolo 0,5 l. Z tego co wiem przy zalaniu nie powinno lac sie do MAX tylko na 2/3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez petro » 16 gru 2013, 19:49

talk_about85 napisał(a):Moglby ktos potwierdzic to o co zapytalem pare postow wczesniej?

Jeśli pytasz o to, ile oleju powinien wskazywać bagnet, czy 3/4 czy max, to sądzę, że każde wskazanie zawarte między kreską min i max jest dobre. Po to inżynierowie od silników dali tą tolerancję, żeby nikt nie musiał mierzyć suwmiarką i przeliczać czy to jest 1/5, 3/8 czy 2/3 wskazania na bagnecie. Dużo ważniejsze jest to, aby regularnie sprawdzać czy poziom oleju mieści się w zalecanych wartościach, zwłaszcza gdy mamy ciężką nogę. :D

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 19:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez marcin255 » 16 gru 2013, 19:56

petoro napisał(a): Po to inżynierowie od silników dali tą tolerancję, żeby nikt nie musiał mierzyć suwmiarką i przeliczać czy to jest 1/5, 3/8 czy 2/3 wskazania na bagnecie. Dużo ważniejsze jest to, aby regularnie sprawdzać czy poziom oleju mieści się w zalecanych wartościach, zwłaszcza gdy mamy ciężką nogę.


Podejrzewam nawet ,że jest rezerwa jeszcze pod i nad tymi znakami :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323