Części zamienne (łożysko, olej, rozrząd)

Mazda3 2003–2008

Postprzez talk_about85 » 16 gru 2013, 20:57

Chodzilo mi o to czy 1,6 l to jest pojemnosc lacznie podzialek na bagnecie silnika dieslowskiego takiego jak u mnie? Co prawda zostalo to potwierdzone ale jest to przynajmniej dla mnie przez dobor slow nie do konca pewne. Chce wiedziec czy na pewno jedna z trzech podzialek odpowiada okolo 0,5 l?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez rafik256 » 16 gru 2013, 21:02

tak w temacie i dla potwierdzenia tego co napisał marcin to ostatnio sprawdzałem olej w silniku koleżanki. Samochód to audi 80 z 1.9 tdi. od wymiany minał prawie rok a ona nigdy nie kontrolowała stanu. Jak można było podejrzewać na miarce było sucho. A teraz uwaga dolałem jakiej 2.1 litra...
A do silnika wchodzi około 4.1 litra. Nie zapalała sie jej kontrolka ciśnienia oleju. Także chyba dolna granica poziomu oleju to tyle żeby pompa nie "siorbała" powietrza i była w stanie wypełnić wszystkie kanały olejowe w silniku utrzymując odpowiednie ciśnienie. Jak widać w 1.9 tdi 2 litry oleju to jeszcze nie jest ta dolna granica <lol>
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 17:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez widmo82 » 17 gru 2013, 10:18

Wg. mnie to podzialka ma na celu ulatwienia stwierdzenia czy zaczyna nam ubywac oleju i w jakim tempie. W niektorych przypadkach pomaga w diagnozie czajacej sie usterki lub w przypadku skrajnym kiedy juz cos ...j€bło :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 17 gru 2013, 10:30

Wg. mnie podziałka ma nam umożliwić to ,że będziemy jeździć na optymalnej ilości oleju
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez luc_waw » 25 gru 2013, 19:16

hej,
przeszukałem forum i nie mogę znaleźć informacji jakie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy) są zamontowane fabrycznie. Czy może ktoś podać linka do jakiejś stronki ze stockowymi częściami do m3?
Chętnie też dowiem się czy warto zakładać sportowy filtr powietrza (czy dodaje kilka km), a jak tak to jaki wybrać :) każda opinia będzie cenna

Łączę z Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny).
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 22:01
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK MZR 1.6 '04

Postprzez Pyton162 » 29 gru 2013, 10:00

jezeli chodzi o dolot powietrza to w pl ciezki temat z kupnem dedykowanego. Trzeba ściągać z ameryki bądź od angoli.
Co do czesci to gdzies na forum bylo porównanie filtrow od oleju i mazdowski original byl identyczny jak bosha wiec moze wystarczy kupic bosha. Chodź ja polecam knechta, pozdro
Pyton162
 

Postprzez marcin255 » 29 gru 2013, 10:06

luc_waw napisał(a):sportowy filtr powietrza
Pyton162 napisał(a):jezeli chodzi o dolot powietrza to w pl ciezki temat


http://www.knfilters.com/search/appsear ... ZMsG7UXeQh

http://allegro.pl/filtr-powietrza-kn-33 ... 18342.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pyton162 » 29 gru 2013, 10:41

filtr to łatwo kupić, chodzi o CAI co do silnika 1.6 jest ciężko dostać. Ja sam składam graty do dolotu i trzeba kombinować, pozdro
Pyton162
 

Postprzez hircik » 23 lut 2014, 22:32

witam wszystkich, jako nowy użytkownik madzi 3 proszę o info jaki olej i filtry kupić? auto ma prawie 81tys. przejechane. na kartce z poprzedniej wymiany jest castrol edge 5w30. czy filtr paliwa się wymienia?
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 12:54
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2.0 150KM '08

Postprzez luki987 » 3 mar 2014, 10:05

Cześć wam.

Prześledziłem wszystkie strony tego tematu ponieważ przymierzam się do zakupu mazdy 3 1,6 benzyna.
A więc chciałem się rozeznać jakie płyny, filtry i olej wybrać na tzw. pakiet startowy by wszystko po zakupie powymieniać.
Nie będę powielał pytania w stylu "co polecacie" bo to nie ma sensu.
Pragnę tylko poddać pomysł, że można by było zrobić ranking filtrów, płynów i olei.
Wtedy każdy oddałby głos i większość laików już miałaby swoja odpowiedź co jest godne polecenia a co nie i nie zadawałaby tylu pytań takich samych.
Bo ja po przeczytaniu tylu stron po prostu zgłupiałem <glupek2>

Ps. Wiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o olej to motul eco-nergy 5w30,
płyn chłodnicy to Prestone
hamulcowy to Dot3-4 (nie wiem jakiej firmy ale pewnie motul)
filtry nie mam pojęcia jakie bo jak już mówiłem <glupek2>

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 19:20
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BK, 1.6l, 105 KM, Z6, 2006r

Postprzez tomek-waw » 5 mar 2014, 23:45

luki987 napisał(a):Wiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o olej to motul eco-nergy 5w30,
płyn chłodnicy to Prestone
hamulcowy to Dot3-4 (nie wiem jakiej firmy ale pewnie motul)


Olej – pełen syntetyk 5W30 , może być Motul, Mobil
Prestone w chłodnicy <spoko>
Hamulce , płyn DOT3 – firma bez znaczenia
Filtry – polecam Mann https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 3.9.0.49.9
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez ramzixp » 19 mar 2014, 22:11

Są dobre, tak FomoCo, zachowałem je w garażu, jak ktoś będzie potrzebował to dołożę razem z Mazdą, jak będę w przyszłym roku sprzedawał. Nie lubię kombinacji i założyłem wszystko Kayaba. Troszkę zmieniła się charakterystyka auta w zakręcie, ale nie wbijam głową w sufit na każdej dziurze ;) + sporo do prześwitu dostało. Zapewne w celu sprawdzenia bezkolizyjności, będę musiał się wybrać do ASO.
OBD2 w wersji 2004 może pokazać faktyczny przebieg? Czy raczej nie rejestrują?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 17:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez krzysM3BK » 17 kwi 2014, 22:57

Witam
mam dwa pytania:
1. Jaka jest pojemność układu wspomagania ?
2. Cym różnią siE płyny hamulcowe ATE SL6, TYP 200, i który z nich będzie najbardziej odpowiedni ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 23:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez premass » 29 kwi 2014, 08:04

Witam. Mam pytanie dotyczace akcji serwisowych przeprowadzanych na naszych mazdach, powiedzcie mi co bylo/ jest warunkiem zalapania sie na akcje serwisowe? w sensie czy zeby zalapac sie na akcje to oprocz oczywiscie odpowiedniego numeru vin trzeba bylo auto caly czas serwisowac w aso?. Jesli tak to co oznacza pojecie "cały czas"? – z jaką czestotliwością powinny być wykonywane przeglady/serwisy zeby zalozenie "caly czas" zostalo spelnione. Jak wyglada udzielenie takiej informacji przez aso, jest to bezplatne?, musza mi udzielic takiej informacji?. Chciałby sie dowiedzieć czy na moim egzemplarzu mazdy byly przeprowadzane jakies akcje serwisowe w przeszlości i czy może zalapie sie na jakies terazniejsze. Mazda jezdzila w wermachcie <lol> :P w sensie w dojczach:) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2014, 13:11
Posty: 89 (1/0)
Skąd: S-ce/Śląskie
Auto: Mazda 6 GJ -SkyEnergy 2.0 benzyna 165km 2013
Mazda 3 BK – TOP
2.0 benzyna LF-DE
2004

Postprzez tomek-waw » 29 kwi 2014, 08:10

Zadzwoń a najlepiej podjedź do ASO i tam zapytaj o przebyte akcje oraz czy Twoja podlega jakiejkolwiek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez kamil2k » 18 wrz 2014, 15:12

Niestety, półtora tygodnia temu padła mi turbina. Przy okazji okazało się, że fap w mojej madzi leży i kwiczy, zatem mechanik polecił przy okazji go wyciąć. Oczywiście turbo do regeneracji, czyszczenie wszystkiego itp. Problem w tym, że pamiętając, że na oleju, który miałem wlany przejechałem raptem 3tys. km (na Dexelii 5w30 dedykowanego dla samochodów z dpf-em), postanowił go nie wymieniać, co mnie zresztą zaskoczyło. Jak zrobiłem 200km i pojechałem do niego kontrolnie, powiedział, że może jednak na wszelki wypadek mi wymieni olej i zalał, jak się dziś okazało, 5w40 (nie wiem czy nie zrozumiał, że w bagażniku miałem Dexelię, czy jak?). Niby nigdy nigdzie mi nic nie ciekło, ale mam mieszane uczucia. No i turbina, która po regeneracji jest ok. Siedząc wewnątrz auta, z zamkniętymi szybami ledwo słychać silnik, nie mówiąc o innych dźwiekach. Jednak jak się otworzy okna, to przy około 1500 obrotów turbina delikatnie pogwizduje (czego wcześniej nie było). Czytałem, że to efekt wycięcia fap-a (niby brak jakiś dodatkowych simmeringów czy czegoś). Co o tym myślicie? Jeździłem do mechanika to powiedział, że jest ok, a jak coś mam przecież gwarancje na turbinę. Trochę mnie wkurzają już mechanicy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 gru 2011, 20:31
Posty: 22
Skąd: Augustów
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel, 2006

Postprzez kropek101 » 18 wrz 2014, 17:56

Przecież turbo zawsze wydaje swój charakterystyczny dzwięk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Damian84 » 27 paź 2014, 18:53

Koledzy,
jestem świeżym posiadaczem Mazdy trójeczki...

Niedawno własnoręcznie wymianiałem sobie olej i filtr oleju no i niepokoi mnie jeden fakt.
Otóż po wymiane tegoż filtru na nowy i podczas dokręcania obudowy (tej kopułki) usłyszałem głośny trzask. Wiem, że należy go dokręcać do pewnego momentu (dokładnie 25 Nm), ale że nie miałem odpowiedniego klucza to zaznaczyłem sobie położenie kopułki wzgledem reszty obudowy żeby potem dokręcić do tego samego miejsca (czyli teoretycznie z tym samym momentem).
No ale właśnie dokładnie w momencie gdy moje miejsca się zgodziły usłyszałem ten trzask.

Pytanie czy sobie coś uszkodziłem (coś pękło) czy może zadziałało jakieś zabezpieczenie od momentu?
Wmontowałem filtr: Knecht OX 171/2D
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 14:52
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323