Spalanie Mazda3 BK

Mazda3 2003–2008

Postprzez digidy » 22 kwi 2015, 16:19

Ostatnio zatankowałem do pełna i jechałem sobie spokojnie przejechałem 745 km i mówię zaleje do znów do fula i weszło 30l czyli średnio 4.02 l/100 uwielbiam ten silniczek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez kropek101 » 22 kwi 2015, 19:01

Komputerowe czy bak i jakie paliwo jakieś lepsze?
Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w te 4,02l tankując zwykłe ON, robiąc ekonomiczne trasy bez postoju bez korków praktycznie odpalony silnik od razu wjazd na autostradę bez większych podmuchów wiatru w miarę słoneczne dni i ciągle średnio w granicach 100-110km, dodam że pustym autem i nie było szans zejść poniżej 4,6l
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez digidy » 22 kwi 2015, 19:30

nigdy nie sugeruje sie komputerem tylko i wyłącznie dystrybutor ale co do ON to rozgryzłeś zalany był shell vpower nitro+ :] ale trasa jaką jechałem to 300km była ekspresówka reszta zwykła krajówka + drogi lokalne. Ale żeby zejść poniżej 4,5 trzeba przestrzegać kilka zasad minn. nie mulimy silnika poniżej 1,5 obr a zmiana biegu na wyższy przy maksymalnie 2200 obr. Tym bardziej że od momenty zakupu auta zrobiłem nią 170kkm(na liczniku juz prawie 300kkm) więc wiem co zrobić żeby miał takie spalanie a jak ktoś nie wierzy to juz jego sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez kropek101 » 22 kwi 2015, 21:24

Jeśli zalewasz auto takim paliwem jak shell vpower nitro+ to nie ma się co dziwić Oktany swoje robią mnie takie wyniki jak 4,6 udaje się robić na paliwie z auchan a spróbuj to utrzymać na dystansie 1tyś km w jedną str. :D bo takie zazwyczaj robię 2-3x do roku.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez digidy » 22 kwi 2015, 21:43

Podobny wynik udało mi się uzyskać w tamtym roku w trasie do Hiszpanii. Spalanie które podałem to tylko ciekawostka że ten silniczek nie młody juz a tez potrafi mało spalić. Zobaczę jutro bo mam traskę 360km praktycznie cały czas na autostradzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez oldwin » 22 kwi 2015, 22:21

kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią


od kiedy w ON są "oktany"? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez tomi911 » 23 kwi 2015, 12:01

kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią mnie takie wyniki jak 4,6 udaje się robić na paliwie z auchan

oldwin napisał(a):
kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią


od kiedy w ON są "oktany"? <co?>

Dokładnie – bardzo częsty mylone pojęcie. Olej napędowy nie posiada "oktanów", bo liczba oktanowa charakteryzuje odporność paliwa na samozapłon co akurat w silniku diesla jest parametrem niepożądanym.
Dla oleju napędowego określa się coś przeciwnego – zdolność paliwa do samozapłonu (fundamentalna zasada działania silnika wysokoprężnego) czyli liczbę cetanową ;)
To tak w drodze wyjaśnienia.
Po drugie – skąd stwierdzenie, że paliwo z Shella, o którym piszecie jest lepsze od tego z Auchan – znacie ich liczby cetanowe i czystość? A może to całe "Nitro+" to tylko marketing ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez macvas » 23 kwi 2015, 12:10

Ja tankuję tylko na shellu i sobie chwalę obsługę oraz ich program lojalnościowy. Co do paliwa to generalnie też jestem zdania, że Nitro+ to "chyt matetingowy", ale nawet jeśli coś tam dolewają, co teoretycznie czyści ten nagar i podobne sprawy, to jak człowiek od czasu do czasu to wleje to i myśli jakieś spokojniejsze. Akurat w sobotę robię odkładany przegląd połączony z serwisem olejowym i tak się składa, że bak też zaleję nitro+. Zobaczymy, czy po tym wszystkim klekot choć trochę przycichnie ;)

btw. koleżanka z pracy kupiła Fabię z rozliczenia (nie flotowca), od roku tankuje na Auchan i ostatnio sypnęła się pompa paliwowa.. :]
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 23 kwi 2015, 20:41

Dobra z oktanami macie rację pojechałem, nie przemyślałem wypowiedzi ale wszyscy wiedzą o co mi chodziło. Tak czy inaczej jest różnica pomiędzy zwykłym on a tym lepszym. (Pracowałem na stacji paliw to wiem pod warunkiem że stacja nie kantuje) A jeśli już tak piszemy o oktanach ci co mają na benzynę zatankujcie sobie Shell V-Power Nitro+ nie wszystkie stacje go mają w ofercie na tym paliwie naprawdę czuć różnice w mocy auta.

Macvas po zalaniu klekota lepszym paliwem mi zawsze cichnie dziś zaszalałem i tankowanie na BP
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tomi911 » 23 kwi 2015, 23:15

kropek101 napisał(a):Dobra z oktanami macie rację pojechałem, nie przemyślałem wypowiedzi ale wszyscy wiedzą o co mi chodziło.

Spoko luz – wiemy i rozumiemy :D

kropek101 napisał(a):Tak czy inaczej jest różnica pomiędzy zwykłym on a tym lepszym. (Pracowałem na stacji paliw to wiem pod warunkiem że stacja nie kantuje)

No właśnie nie wiem czy jest – też pracowałem na stacji benzynowej kiedyś (tej z muszlą w logo) i jedyne co mogę powiedzieć, to że u nas nie "chrzcili"...
Co do różnicy to – jeśli zakładamy, że paliwa są tak samo czyste to liczba cetanowa będzie mieć znaczenie i to spore – wiadomo, że każdy silnik diesla jest tak ustawiony, iż potrzebuje pewnej minimalnej podatności paliwa na samozapłon do poprawnej pracy (to jest bardziej istotna sprawa niż "oktany w Pb") i jeśli stacja "chrzci" paliwo to skutki mogą być niestety opłakane. Dlatego im wyższa liczba cetanowa tym dla diesla lepiej – ale nie jest powiedziane, że stacja nie należąca do wielkich koncernów nie może mieć dobrego paliwa...

kropek101 napisał(a):A jeśli już tak piszemy o oktanach ci co mają na benzynę zatankujcie sobie Shell V-Power Nitro+ nie wszystkie stacje go mają w ofercie na tym paliwie naprawdę czuć różnice w mocy auta.

Mój drogi – jeśli chodzi o silniki o zapłonie iskrowym (a więc zasilane benzyną), wolnossące to jeśli sterownik silnika jest "ustawiony" (to co piszę to duże uproszczenie, ale chyba każdy czuje o co chodzi) na benzynę o liczbie oktanowej 95 to tankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej nie ma sensu – to nic nie daje – wszelakie odczucia są tylko "projekcją"... oczywiście zakładając, że tankowana benzyna Pb95 rzeczywiście ma liczbę oktanową 95. Proces spalania w silniku o zapłonie iskrowym zachodzi najlepiej wtedy, gdy dostarczone paliwo jest o dokładnie takiej liczbie oktanowej na jaką silnik został wysterowany – jeśli na 95 to przy 95, jeśli na 98 to przy 98 ;)
Tak jak pisałem wyżej – w dieslu ma to większe znaczenia i tam rzeczywiście tankowanie paliwa o większej podatności na samozapłon będzie korzystnie wpływać na pracę silnika, jego dynamikę i zużycie paliwa – przy benzynie taka prawidłowość nie zachodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez oldwin » 23 kwi 2015, 23:22

i to należy wykuć 'złotymi zgłoskami' dla potomności co napisał tomi911
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez kropek101 » 24 kwi 2015, 14:54

Akurat ja się tak do końca nie zgodzę ale odpuszczam bo to nie miejsce na takie gdybania

Sent by S3
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez zor-ro1970 » 11 maja 2015, 21:40

9 literków LPG na codzienny dojazd do pracy
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez Cron » 11 maja 2015, 22:57

Właśnie jestem po długiej trasie Norwegia->Polska. W sumie 1490km.
Miażdżąca większość autostrady/ekspresówki. Łączny czas samej jazdy ~13h czyli wychodzi średnia ~115km/h.
Opony 205/55/16, dwie w dobrym stanie, dwie na końcu żywota.
2 dorosłe osoby z przodu, w bagażniku i na tylnej kanapie ~130-150kg.

Na początku ( w Danii) przerażająca średnia 9,2l, ostatecznie spadło do 8,7l/100 ale dlatego, że w Polsce zacząłem jechać 140-150km/h. Gdybym się ograniczał do ~130 jak wcześniej to myślę że nie przekroczyłoby 8,5l. Nie wiem czy to kwestia tego, że w Niemczech jest lepsze paliwo? (cały czas wlewane 95).

Ogólnie jestem rozczarowany tak dużym spalaniem które jest równe temu w trybie miejskim. Teraz auto ma mechanik więc mi sprawdzi przepływomierz i sondę.
Przy 150km/h prawie 5tys obrotów :( Szkoda, że nie ma 6 biegu.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2014, 15:54
Posty: 10 (2/1)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105 KM, rok: 2003

PostTen post został usunięty przez Magdalena 16 maja 2015, 21:48.

Postprzez jaketherake » 12 maja 2015, 09:11

5k rpm przy 150km/h w Z6? Brak 6-go biegu oraz jednak ciut zbyt mała moc silnika dla utrzymania takiej stałej prędkości z przyzwoitymi parametrami pracy.
Aż zajrzałem do logów z Torque z ostatniego wyjazdu na Mazury przez S8: dla silnika LF na 5-tym biegu i przy prędkości 150km/h jest ok. 4700 obr/min, przy 6-tym biegu 150km/h 4000obr/min (prędkosci licznikowe, u mnie zawyża względem GPS ok. 5%).
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

PostTen post został usunięty przez stachan 27 lip 2015, 19:38.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez stachan 27 lip 2015, 19:38.
Powód: OT

Postprzez D0minik » 22 maja 2015, 21:38

Ostatnie kilka tankowań miałem spalanie na poziomie 7,3 litra, po zmianie oleju z 5W40 na 5W30 zużyłem cały bak i wyszło 6,6 litra. Jazda codziennie z przedmieść do miasta do roboty 13 km w jedną stronę i trochę po mieście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez The_Radek » 25 maja 2015, 10:37

To i ja się dorzucę;)

W weekend trasa Olsztyn – Kędzierzyn Koźle + jakieś wioski do 50km – łącznie trasa około 1300km...
Zrobione na dwóch pełnych bakach ;)
Trasa w tamta stronę plus te wioski, wyszło 7,19 l/100km
Trasa powrót spalone 46,77 l i przejechano 671,8km, czyli wyszło 6,96l/100km

Wskazanie średnie komputera na całej trasie 7,2l/100km

W samochodzie łącznie 3 osoby, opony letnie Bridgestone Potenza ( nie pamiętam symbolu). Prędkość raczej normalna po trasach szybkiego ruchu, tempomat włączony ile się da na tej trasie.

I po raz pierwszy zszedłem poniżej 7l/100km :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323