Spalanie Mazda3 BK
To wygląda na jakieś niedomówienie.
Pisałeś o prędkościach rzędu 130-140km/h A kojarzysz może jakie miałeś wówczas prędkości obrotowe?
Może zwyczajnie prędkościomierz masz źle skalibrowany i występują przekłamania na liczniku?
I w efekcie galopowałeś między 120-130 km/h? Opony masz seryjne czy jakiś nietypowy rozmiar?
Pisałeś o prędkościach rzędu 130-140km/h A kojarzysz może jakie miałeś wówczas prędkości obrotowe?
Może zwyczajnie prędkościomierz masz źle skalibrowany i występują przekłamania na liczniku?
I w efekcie galopowałeś między 120-130 km/h? Opony masz seryjne czy jakiś nietypowy rozmiar?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Faktycznie dziwna sprawa, może prędkości >130 nie były utrzymywane przez cały czas? Tak się składa, że mamy w dalszej rodzinie M3 1.6 też BK i była okazja wspólnie jechać A2. Wyszło na to, że przy prędkościach 135-140km/h nasze 2.0 spaliło ciut mniej niż 1.6. Wydawało mi się to wówczas zgodne z logiką, szczególnie że 1.6 ma 5b skrzynię.
Opony seryjne 195/65/15 więc żadnych przekłamań nie powinno być, wiadomo że licznik zawyża zawsze o kilka km/h więc jasne jest, że realna prędkość była w okolicach 120-130. Stale jednakowej prędkości nie da się utrzymać nawet na autostradzie, czasami trzeba zwolnić bo np. jeden tir wyprzedza drugiego itp.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
D0minik napisał(a):To dość wysokie spalanie, moja na autostradzie na trasie Poznań – Berlin – Poznań, 3 osoby i pełny bagażnik, prędkość cały czas 130-140 km/h spaliła niecałe 7 l/100km.
Wg. mnie wynik mało realny chyba, ze przy mniejszej prędkości. Skoro wyjazd do .de to popatrzmy na ich wersję "motostat" i tutaj odkopałem najlepszy wynik ze srednim spalaniem wsrod wszystkich takich mazd jak Twoja:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/403374.html
Jest to jedyna mazda ze średnim spalaniem poniżej 7l/100 a w szczegółach widzimy trasy a przy nich spalanie 6,5-6,8l/100km
Przeglądając wyniki innych kierowców można dojść do wniosku, że zejście poniżej 7l jest możliwe przy bardzooo delikatnej jeździe, zapewne przy znikomym ruchu i sprzyjających warunkach atmosferycznych -głownie bezwietrzna pogoda i temperatura.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Generalnie uważam, że dyskutowanie na temat spalania powinno odbywać się na dokładnych wynikach. Ja napisałem:
"W drodze powrotnej po tankowaniu na Shellu na A1 do samego końca autostrady – wir w baku, prędkość średnia 145km/h spalanie 10,5l"
A więc po tankowaniu reset komputera i sprawdzenie po odcinku ok 200km danych średniej prędkości i spalania przy czym zauważcie, że osiągnięcie średniej prędkości 145km/h nie wynika stąd, że jechałem cały czas 145km\h a musiałem jechać 150-160 co z uwzględnieniem zwalniań, hamowań itp średnio daje 145.
Więc jak ktoś podaje że prędkości miał na trasie 130-140 to może się okazać, że średnią prędkość miał 110-120km\h.
Zależy też od stylu jazdy, jedni od 110km/h do osiągnięcia 160km/h potrzebują odcinka 2km (tzw. ecodriving ) a innym zajmuje to kilkaset metrów
"W drodze powrotnej po tankowaniu na Shellu na A1 do samego końca autostrady – wir w baku, prędkość średnia 145km/h spalanie 10,5l"
A więc po tankowaniu reset komputera i sprawdzenie po odcinku ok 200km danych średniej prędkości i spalania przy czym zauważcie, że osiągnięcie średniej prędkości 145km/h nie wynika stąd, że jechałem cały czas 145km\h a musiałem jechać 150-160 co z uwzględnieniem zwalniań, hamowań itp średnio daje 145.
Więc jak ktoś podaje że prędkości miał na trasie 130-140 to może się okazać, że średnią prędkość miał 110-120km\h.
Zależy też od stylu jazdy, jedni od 110km/h do osiągnięcia 160km/h potrzebują odcinka 2km (tzw. ecodriving ) a innym zajmuje to kilkaset metrów
D0minik napisał(a):Opony seryjne 195/65/15 więc żadnych przekłamań nie powinno być, wiadomo że licznik zawyża zawsze o kilka km/h więc jasne jest, że realna prędkość była w okolicach 120-130. Stale jednakowej prędkości nie da się utrzymać nawet na autostradzie, czasami trzeba zwolnić bo np. jeden tir wyprzedza drugiego itp.
Po raportach spalania widać, że generalnie kolega jest przewidującym kierowcą (gratuluję spalania w Poznaniu ). Wiele czynników ma wpływ na samo spalanie, styl jazdy, chociażby kapcie (w mojej 205/50/17), ale też pogoda (brak wiatru przeciwnego, odpowiednia temperatura – brak konieczności włączania klimy), wolumen ruchu, średnia prędkość, itp. itd. Trudno porównywać spalanie w różnych warunkach, bo za dużo zmiennych 7l na autostradzie wydaje mi się osiągalne dla tego konkretnego silnika, przy założeniu sprzyjających warunków i realnej średniej bliższej raczej 120km/h niż 130km/h.
Żeby było jasne to nie pisałem o prędkości średniej, nie mam komputera pokładowego więc nie mogę tej wartości podać, to była prędkość jaką starałem się utrzymywać. Przy okazji kolejnego wyjazdu okaże się czy te wyniki się potwierdzają.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
Zazwyczaj mam około 7,5l/100km w jeździe mieszanej, w mieście dobija do około 8-8,2l/100km. Za to ostatnio po wymianie filtra powietrza zdziwiłem się pozytywnie jak po zrobieniu większej trasy wyszło mi na stacji 6,8l/100km. Tyle że ja się nigdzie nie spieszę, zazwyczaj na zwykłych drogach nie przekraczam 100km/h a na dwupasmówkach 120km/h.
- Od: 27 lut 2014, 19:25
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK '05 HB 1.6 Z6
bass collector napisał(a):Zależy też od stylu jazdy, jedni od 110km/h do osiągnięcia 160km/h potrzebują odcinka 2km (tzw. ecodriving ) a innym zajmuje to kilkaset metrów
Jesli dobrze czaje ecodriving to powinniśmy rozpędzać się w miarę dynamicznie (bez szaleństw) do prędkości podróżnej. Jazda miejska a jazda miejska to też różnica. Bez podania średniej prędkości nie ma co rozmawiać. Ocena jej na "oko" tez jest bez sensu.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
D0minik napisał(a):To dość wysokie spalanie, moja na autostradzie na trasie Poznań – Berlin – Poznań, 3 osoby i pełny bagażnik, prędkość cały czas 130-140 km/h spaliła niecałe 7 l/100km.
danstan napisał(a):Przejazd w lipcu na Polskie zachodnie wybrzeże autostradami 672 km. W samochodzie 3 osoby i pełny bagażnik. Ciśnienie w oponach równo po 2,5 atm. Temperatura jezdni 46,5 st. C (wg termometrów nad autostradą), a powietrza ok 31-32 st. C (wg termometru w samochodzie). Cały czas z włączoną klimatyzacją. Średnia prędkość jazdy 103 km/h. (dane wg nawigacji}. Spalanie na poziomie 9.2 l/100 km. (wynik z tankowania).
Pozdrawiam
Auto:Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
Pozwoliłem sobie przytoczyć raport kolegi , biorąc po uwagę średnio 2.0 pali 1 litr więcej to poniżej 7 l/100 km przy takich prędkościach powtórzę jeszcze raz – niemożliwe
A ja powtórzę jeszcze raz – wszystko jest możliwe ale wiele zależy od auta i stylu jazdy. Na motostacie można bez problemu znaleźć BK 1.6 z wynikami oscylującymi koło 7l na autostradzie więc opieranie się na jednym przykładzie i to auta z większym silnikiem nie wydaje się bardzo obiektywnym przykładem.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
co do spalania auta a więc tak moja mazda 3 2.0 przeszła dziś test od piatkq w czwartku na piatkek jechałem do zakopanego trasa stalowa wola zakopane tam i spowrotem wyszło mnie 770 km zatankowałem 52l. z obliczen wychodzi ze srednie spalanie to 6,7 L na 100/km predkośc po autostradzie 140 w pierwsza strone po zakopanym wiadomo jakie korki nie musze tłumaczyc a powrot duzo gorszy bo autostrada 120 korki na maxa i do stalowej dojechałem ze komputer pokazywał juz 15 km moge zrobic wiec jestem zdziwiony albo hmm cos dziwnie licze
To chyba staliśmy w tych samych korkach bo też byłem w Zakopanym Ale rzeczywiście jakoś bardzo mało Ci wyszło. Ja w weekend zrobiłem łącznie prawie 1500 km. Autostrada, ekspresówki, mega korki, 3 osoby na pokładzie + bagaż. Średnie spalanie wyniosło 8,3L. Komputer pokazywał 8,5
Podczas urlopu spędzanego u naszych południowych sąsiadów musiałem sobie przypomnieć co to znaczy jazda przepisowa , przy okazji bijąc rekordy najniższego spalania naszą eM3-ką 2.0 Pb. Po Słowacji (przez góry) wyszło 6,9l/100km, a po Węgrzech 6,6l/100km (!?). Jazda wyłącznie zgodna z przepisami: 50km/h po miasteczkach (nie widziałem tam nikogo wyprzedzającego w terenie zabudowanym), poza terenem zabudowanym max. 90km/h. Żona zaczęła się zastanawiać, czy nie można by tak jeździć po Polsce, powiedziałem że nie można męczyć autka
Powrót HUN-PL wyszło średnio 7,8l/100km (4os, bagaże i ulewa niestety aż do południowej Polski), z czego 7,1l do Cieszyna (Vśr ok. 50km/h, korek w Żylinie), po Polsce 8,1l (Vśr ok. 90km/h, korek w BB).
Średnie spalanie z ponad 9tys. zrobionych naszą M3 spadło <7,9l/100km, czyli zauważalnie mniej od oczekiwanego (spodziewałem się ok. 8,5l/100 przed zakupem). Faktem jest, że jeszcze pierwsza zima z M3 przed nami
Powrót HUN-PL wyszło średnio 7,8l/100km (4os, bagaże i ulewa niestety aż do południowej Polski), z czego 7,1l do Cieszyna (Vśr ok. 50km/h, korek w Żylinie), po Polsce 8,1l (Vśr ok. 90km/h, korek w BB).
Średnie spalanie z ponad 9tys. zrobionych naszą M3 spadło <7,9l/100km, czyli zauważalnie mniej od oczekiwanego (spodziewałem się ok. 8,5l/100 przed zakupem). Faktem jest, że jeszcze pierwsza zima z M3 przed nami
Trasa Myślenice- Kołobrzeg,
dystans- 788km,
średnia prędkość- 101km/h
średnie spalanie wg komputera 7,5l
W drodze powrotnej już mocniej pałowałem na A4 od Wrocławia do Krakowa, gdyż straciłem na trasie 2h czasu przez korki i objazdy i średnie spalanie 8,1l.
dystans- 788km,
średnia prędkość- 101km/h
średnie spalanie wg komputera 7,5l
W drodze powrotnej już mocniej pałowałem na A4 od Wrocławia do Krakowa, gdyż straciłem na trasie 2h czasu przez korki i objazdy i średnie spalanie 8,1l.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości