Spalanie Mazda3 BK
Komputerowe czy bak i jakie paliwo jakieś lepsze?
Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w te 4,02l tankując zwykłe ON, robiąc ekonomiczne trasy bez postoju bez korków praktycznie odpalony silnik od razu wjazd na autostradę bez większych podmuchów wiatru w miarę słoneczne dni i ciągle średnio w granicach 100-110km, dodam że pustym autem i nie było szans zejść poniżej 4,6l
Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w te 4,02l tankując zwykłe ON, robiąc ekonomiczne trasy bez postoju bez korków praktycznie odpalony silnik od razu wjazd na autostradę bez większych podmuchów wiatru w miarę słoneczne dni i ciągle średnio w granicach 100-110km, dodam że pustym autem i nie było szans zejść poniżej 4,6l
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
nigdy nie sugeruje sie komputerem tylko i wyłącznie dystrybutor ale co do ON to rozgryzłeś zalany był shell vpower nitro+ ale trasa jaką jechałem to 300km była ekspresówka reszta zwykła krajówka + drogi lokalne. Ale żeby zejść poniżej 4,5 trzeba przestrzegać kilka zasad minn. nie mulimy silnika poniżej 1,5 obr a zmiana biegu na wyższy przy maksymalnie 2200 obr. Tym bardziej że od momenty zakupu auta zrobiłem nią 170kkm(na liczniku juz prawie 300kkm) więc wiem co zrobić żeby miał takie spalanie a jak ktoś nie wierzy to juz jego sprawa.
Jeśli zalewasz auto takim paliwem jak shell vpower nitro+ to nie ma się co dziwić Oktany swoje robią mnie takie wyniki jak 4,6 udaje się robić na paliwie z auchan a spróbuj to utrzymać na dystansie 1tyś km w jedną str. bo takie zazwyczaj robię 2-3x do roku.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Podobny wynik udało mi się uzyskać w tamtym roku w trasie do Hiszpanii. Spalanie które podałem to tylko ciekawostka że ten silniczek nie młody juz a tez potrafi mało spalić. Zobaczę jutro bo mam traskę 360km praktycznie cały czas na autostradzie.
kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią
od kiedy w ON są "oktany"?
kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią mnie takie wyniki jak 4,6 udaje się robić na paliwie z auchan
oldwin napisał(a):kropek101 napisał(a):Oktany swoje robią
od kiedy w ON są "oktany"?
Dokładnie – bardzo częsty mylone pojęcie. Olej napędowy nie posiada "oktanów", bo liczba oktanowa charakteryzuje odporność paliwa na samozapłon co akurat w silniku diesla jest parametrem niepożądanym.
Dla oleju napędowego określa się coś przeciwnego – zdolność paliwa do samozapłonu (fundamentalna zasada działania silnika wysokoprężnego) czyli liczbę cetanową
To tak w drodze wyjaśnienia.
Po drugie – skąd stwierdzenie, że paliwo z Shella, o którym piszecie jest lepsze od tego z Auchan – znacie ich liczby cetanowe i czystość? A może to całe "Nitro+" to tylko marketing
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Ja tankuję tylko na shellu i sobie chwalę obsługę oraz ich program lojalnościowy. Co do paliwa to generalnie też jestem zdania, że Nitro+ to "chyt matetingowy", ale nawet jeśli coś tam dolewają, co teoretycznie czyści ten nagar i podobne sprawy, to jak człowiek od czasu do czasu to wleje to i myśli jakieś spokojniejsze. Akurat w sobotę robię odkładany przegląd połączony z serwisem olejowym i tak się składa, że bak też zaleję nitro+. Zobaczymy, czy po tym wszystkim klekot choć trochę przycichnie
btw. koleżanka z pracy kupiła Fabię z rozliczenia (nie flotowca), od roku tankuje na Auchan i ostatnio sypnęła się pompa paliwowa..
btw. koleżanka z pracy kupiła Fabię z rozliczenia (nie flotowca), od roku tankuje na Auchan i ostatnio sypnęła się pompa paliwowa..
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dobra z oktanami macie rację pojechałem, nie przemyślałem wypowiedzi ale wszyscy wiedzą o co mi chodziło. Tak czy inaczej jest różnica pomiędzy zwykłym on a tym lepszym. (Pracowałem na stacji paliw to wiem pod warunkiem że stacja nie kantuje) A jeśli już tak piszemy o oktanach ci co mają na benzynę zatankujcie sobie Shell V-Power Nitro+ nie wszystkie stacje go mają w ofercie na tym paliwie naprawdę czuć różnice w mocy auta.
Macvas po zalaniu klekota lepszym paliwem mi zawsze cichnie dziś zaszalałem i tankowanie na BP
Macvas po zalaniu klekota lepszym paliwem mi zawsze cichnie dziś zaszalałem i tankowanie na BP
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Dobra z oktanami macie rację pojechałem, nie przemyślałem wypowiedzi ale wszyscy wiedzą o co mi chodziło.
Spoko luz – wiemy i rozumiemy
kropek101 napisał(a):Tak czy inaczej jest różnica pomiędzy zwykłym on a tym lepszym. (Pracowałem na stacji paliw to wiem pod warunkiem że stacja nie kantuje)
No właśnie nie wiem czy jest – też pracowałem na stacji benzynowej kiedyś (tej z muszlą w logo) i jedyne co mogę powiedzieć, to że u nas nie "chrzcili"...
Co do różnicy to – jeśli zakładamy, że paliwa są tak samo czyste to liczba cetanowa będzie mieć znaczenie i to spore – wiadomo, że każdy silnik diesla jest tak ustawiony, iż potrzebuje pewnej minimalnej podatności paliwa na samozapłon do poprawnej pracy (to jest bardziej istotna sprawa niż "oktany w Pb") i jeśli stacja "chrzci" paliwo to skutki mogą być niestety opłakane. Dlatego im wyższa liczba cetanowa tym dla diesla lepiej – ale nie jest powiedziane, że stacja nie należąca do wielkich koncernów nie może mieć dobrego paliwa...
kropek101 napisał(a):A jeśli już tak piszemy o oktanach ci co mają na benzynę zatankujcie sobie Shell V-Power Nitro+ nie wszystkie stacje go mają w ofercie na tym paliwie naprawdę czuć różnice w mocy auta.
Mój drogi – jeśli chodzi o silniki o zapłonie iskrowym (a więc zasilane benzyną), wolnossące to jeśli sterownik silnika jest "ustawiony" (to co piszę to duże uproszczenie, ale chyba każdy czuje o co chodzi) na benzynę o liczbie oktanowej 95 to tankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej nie ma sensu – to nic nie daje – wszelakie odczucia są tylko "projekcją"... oczywiście zakładając, że tankowana benzyna Pb95 rzeczywiście ma liczbę oktanową 95. Proces spalania w silniku o zapłonie iskrowym zachodzi najlepiej wtedy, gdy dostarczone paliwo jest o dokładnie takiej liczbie oktanowej na jaką silnik został wysterowany – jeśli na 95 to przy 95, jeśli na 98 to przy 98
Tak jak pisałem wyżej – w dieslu ma to większe znaczenia i tam rzeczywiście tankowanie paliwa o większej podatności na samozapłon będzie korzystnie wpływać na pracę silnika, jego dynamikę i zużycie paliwa – przy benzynie taka prawidłowość nie zachodzi.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
i to należy wykuć 'złotymi zgłoskami' dla potomności co napisał tomi911
Akurat ja się tak do końca nie zgodzę ale odpuszczam bo to nie miejsce na takie gdybania
Sent by S3
Sent by S3
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
9 literków LPG na codzienny dojazd do pracy
Właśnie jestem po długiej trasie Norwegia->Polska. W sumie 1490km.
Miażdżąca większość autostrady/ekspresówki. Łączny czas samej jazdy ~13h czyli wychodzi średnia ~115km/h.
Opony 205/55/16, dwie w dobrym stanie, dwie na końcu żywota.
2 dorosłe osoby z przodu, w bagażniku i na tylnej kanapie ~130-150kg.
Na początku ( w Danii) przerażająca średnia 9,2l, ostatecznie spadło do 8,7l/100 ale dlatego, że w Polsce zacząłem jechać 140-150km/h. Gdybym się ograniczał do ~130 jak wcześniej to myślę że nie przekroczyłoby 8,5l. Nie wiem czy to kwestia tego, że w Niemczech jest lepsze paliwo? (cały czas wlewane 95).
Ogólnie jestem rozczarowany tak dużym spalaniem które jest równe temu w trybie miejskim. Teraz auto ma mechanik więc mi sprawdzi przepływomierz i sondę.
Przy 150km/h prawie 5tys obrotów Szkoda, że nie ma 6 biegu.
Miażdżąca większość autostrady/ekspresówki. Łączny czas samej jazdy ~13h czyli wychodzi średnia ~115km/h.
Opony 205/55/16, dwie w dobrym stanie, dwie na końcu żywota.
2 dorosłe osoby z przodu, w bagażniku i na tylnej kanapie ~130-150kg.
Na początku ( w Danii) przerażająca średnia 9,2l, ostatecznie spadło do 8,7l/100 ale dlatego, że w Polsce zacząłem jechać 140-150km/h. Gdybym się ograniczał do ~130 jak wcześniej to myślę że nie przekroczyłoby 8,5l. Nie wiem czy to kwestia tego, że w Niemczech jest lepsze paliwo? (cały czas wlewane 95).
Ogólnie jestem rozczarowany tak dużym spalaniem które jest równe temu w trybie miejskim. Teraz auto ma mechanik więc mi sprawdzi przepływomierz i sondę.
Przy 150km/h prawie 5tys obrotów Szkoda, że nie ma 6 biegu.
5k rpm przy 150km/h w Z6? Brak 6-go biegu oraz jednak ciut zbyt mała moc silnika dla utrzymania takiej stałej prędkości z przyzwoitymi parametrami pracy.
Aż zajrzałem do logów z Torque z ostatniego wyjazdu na Mazury przez S8: dla silnika LF na 5-tym biegu i przy prędkości 150km/h jest ok. 4700 obr/min, przy 6-tym biegu 150km/h 4000obr/min (prędkosci licznikowe, u mnie zawyża względem GPS ok. 5%).
Aż zajrzałem do logów z Torque z ostatniego wyjazdu na Mazury przez S8: dla silnika LF na 5-tym biegu i przy prędkości 150km/h jest ok. 4700 obr/min, przy 6-tym biegu 150km/h 4000obr/min (prędkosci licznikowe, u mnie zawyża względem GPS ok. 5%).
Ostatnie kilka tankowań miałem spalanie na poziomie 7,3 litra, po zmianie oleju z 5W40 na 5W30 zużyłem cały bak i wyszło 6,6 litra. Jazda codziennie z przedmieść do miasta do roboty 13 km w jedną stronę i trochę po mieście.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
To i ja się dorzucę;)
W weekend trasa Olsztyn – Kędzierzyn Koźle + jakieś wioski do 50km – łącznie trasa około 1300km...
Zrobione na dwóch pełnych bakach
Trasa w tamta stronę plus te wioski, wyszło 7,19 l/100km
Trasa powrót spalone 46,77 l i przejechano 671,8km, czyli wyszło 6,96l/100km
Wskazanie średnie komputera na całej trasie 7,2l/100km
W samochodzie łącznie 3 osoby, opony letnie Bridgestone Potenza ( nie pamiętam symbolu). Prędkość raczej normalna po trasach szybkiego ruchu, tempomat włączony ile się da na tej trasie.
I po raz pierwszy zszedłem poniżej 7l/100km
W weekend trasa Olsztyn – Kędzierzyn Koźle + jakieś wioski do 50km – łącznie trasa około 1300km...
Zrobione na dwóch pełnych bakach
Trasa w tamta stronę plus te wioski, wyszło 7,19 l/100km
Trasa powrót spalone 46,77 l i przejechano 671,8km, czyli wyszło 6,96l/100km
Wskazanie średnie komputera na całej trasie 7,2l/100km
W samochodzie łącznie 3 osoby, opony letnie Bridgestone Potenza ( nie pamiętam symbolu). Prędkość raczej normalna po trasach szybkiego ruchu, tempomat włączony ile się da na tej trasie.
I po raz pierwszy zszedłem poniżej 7l/100km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości