Spalanie Mazda3 BK
Należało kupić Y6 i maił byś 5,1l na trasie Żory-Bielsko-Żywiec-Sucha Beskidzka i powrót Podobnie tylko z Suchej Beskidzkiej na Koszarawe potem Jeleśna dopiero Żywiec Bielsko żory.
Oczywiście jazda mieszana korki, część objazdem w bielsku po autostradzie częsta jazda na 3biegu opony zimowe 195/65/15
Oczywiście jazda mieszana korki, część objazdem w bielsku po autostradzie częsta jazda na 3biegu opony zimowe 195/65/15
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
widmo82 napisał(a):Buczos, jaka srednia predkosc? Szkoda, ze ludzie podaja wyniki bez sredniej predkosci. Mozna turlac sie 90-100 w bezwietrzna pogode, ale mozna też grzać 140-150 w bardzo wietrzna.
Nie wiem bo nie resetowalem kompa, licznikowo od 80 do max 120..
160 km w 2.10h... czyli srednio wychodzi z trasy 76km/h
widmo82 napisał(a):...Szkoda, ze ludzie podaja wyniki bez sredniej predkosci. Mozna turlac sie 90-100 w bezwietrzna pogode, ale mozna też grzać 140-150 w bardzo wietrzna.
Średnia prędkość , zwłaszcza w jeździe "mieszanej", jest jedynie wypadkową wielu innych czynników w czasie jazdy. Nie ma bezpośredniego przełożenia między nią a spalaniem. Owszem byłaby miarą, gdyby wszystkie inne warunki były jednakowe.
W samym ruchu miejskim jej zmiany wynikają z natężenia ruchu, ilości świateł po drodze, korków, warunków atmosferycznych, płynności jazdy innych kierowców itp.
Nawet w trasie, pogoda, zróżnicowanie terenu, czy rodzaj dróg, wpływają na niejednorodność średniej prędkości podróżowania.
Oprócz czynników przytoczonych powyżej, wpływających na średnią prędkość jest mnóstwo takich, które wpływają na samo spalanie w samochodzie.
Nie od rzeczy będzie wspomnieć choćby o: stylu (dynamice jazdy), technice zmiany biegów (prędkość obrotowa silnika, hamowanie silnikiem), długości pokonywanych tras, włączonych urządzeń elektrycznych i klimatyzacji, jakości i rodzaju ogumienia, ciśnienia w oponach, ilości pasażerów i masy bagażu itd.
Myślę, że trudno byłoby używać średniej prędkosci jako wskaźnika charakteryzującego mniejsze lub większe spalanie, nawet w odniesieniu do dwóch identycznych pojazdów.
Oczywiście przy bardzo dużych różnicach w średnich prędkościach można jedynie przypuszczać, że większa średnia będzie powodowała większe spalanie, natomiast ścisła korelacja między tymi dwiema danymi jest co najmniej wątpliwa.
Rezerwa zapaliła mi się ze wskazaniem do przejechania jeszcze 38km,wskazowka kawałek za pierwsza zerową kreską. To moja pierwsza trasa po wymianie wtrysków i spalanie wyzerowalem po tym jak wypalil się dpf. Wyszło 3,8 l (tak,jechalem jak stary dziadek za autem brata, który gnal max 100km/h z niemowlakami na pokladzie, według komputera średnia 68kmh). Łącząc jazde z wypalaniem dpf i kawałkiem miasta wyszło 5,6l/100km.
Przeciętnie, biorąc pod uwagę że dodatkowo na tych wtryskach zniknął mi problem z drganiem auta przy przyspieszeniu na v/vi biegu pomiędzy 80-110km (wszyscy obstawiali przegub!) to myślałem że przy takiej jeździe uda się zejść pod 5l /:
Przeciętnie, biorąc pod uwagę że dodatkowo na tych wtryskach zniknął mi problem z drganiem auta przy przyspieszeniu na v/vi biegu pomiędzy 80-110km (wszyscy obstawiali przegub!) to myślałem że przy takiej jeździe uda się zejść pod 5l /:
Zrobiło się cieplej poprzednie tankowanie na stacji Auchan
Średnia prędkość komp.58km/h takie moje codzienne jeżdzenie do pracy odcinki 22km w jedną str.
średnie spalanie komp 5,6l według baku 5,8l
Dystans na baku 720km weszło 40l
Średnia prędkość komp.58km/h takie moje codzienne jeżdzenie do pracy odcinki 22km w jedną str.
średnie spalanie komp 5,6l według baku 5,8l
Dystans na baku 720km weszło 40l
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
bercikz napisał(a):Moja M3 1.6 D 110km na trasie ok 200km ze stałą prędkością 100km/h z 4 osobami na pokładzie spaliła 8l/100km, a wg komputera 4,3l. Korekta + 30% włączona.
Jak wlaczyles korekte o 30%, jeśli max jaki się da ustawić to zakres +-15%? no i ile lacznie wazyly te 4 osoby? to Ty pudzian?:)
Kropek101, ja mam dokładnie w tym samym momencie zapalenie się kontrolki rezerwy co Ty, ale podaje mi mniejszy dystans do pokonania, oczywiście z racji wyższego średniego spalania.
Ja kolego mam tak jak ty te same autko Hatchback 2005 2.0 benzyna, i jak dziś sprawdzałem to spalanie mam 10,2 L również 100% CITY. Średnia prędkość 28km/h, a więc można zejść niżej
Ja od 200km mam cały czasy 10,2 L / 100Km a cały czas staram się zejść poniżej 10 i nie da rady w mieście chyba chociaż jestem blisko
Ja od 200km mam cały czasy 10,2 L / 100Km a cały czas staram się zejść poniżej 10 i nie da rady w mieście chyba chociaż jestem blisko
Eee Panowie – to jest temat o raportach spalania ON, a nie Pb
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Mieliście coś takiego, że komputer tak jakby się zawiesił i stanął na jednym spalaniu 6,1 litra i się nie zmieniało Zrobiłem reset spalania i teraz po samym mieście pokazuje mi 7,4 l/100 Zweryfikuję podczas tankowania, ale miałem dolewkę i ciężko będzie to dokładnie zrobić.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Ja też tak mam z rezerwą. Najmniej zostało mi do przejechania 7km, ale jak braknie paliwa w dieslu to się robi duży problem. Komputer wyświetla ok 70km przy rezerwie. Ile wam wyświetla zasięgu przy pełnym i 1/2 baku? U mnie przy 1/2 (z reguły tankuje za 100zł) pokazuje ok 600km, z czego faktycznie robię 300km do rezerwy.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Na to ile zasięgu pokazuje komputer zazwyczaj nie zwracam uwagi bo on oszukuje. Po zalaniu do pełna często pokazuje ponad tysiąc kilometrów a każdy wie że tyle się nie zrobi.
Zależnie od tego w jakich warunkach eksploatuję auto i czy jest to trasa to od pełnego do połowy baku 380-420km przeważnie połowa jest przy równym 400km druga połówka baku to 320-360km
Zależnie od tego w jakich warunkach eksploatuję auto i czy jest to trasa to od pełnego do połowy baku 380-420km przeważnie połowa jest przy równym 400km druga połówka baku to 320-360km
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Po zalaniu do pełna często pokazuje ponad tysiąc kilometrów a każdy wie że tyle się nie zrobi.
W polskich warunkach to jest bardzo trudne zadanie, ale jakiś cień szansy jest – dotychczasowy mój rekord w Y6 na jednym baku to 930km. Zobaczymy czy uda mi się to pobić na trasie B-stok-Czaplinek-B-stok akurat lekko ponad tysiak, więc idealna trasa do kalkulacji i w razie czego to makmarc pod ręką, gdy się przeliczę co do spalania
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
bercikz napisał(a):Najmniej zostało mi do przejechania 7km, ale jak braknie paliwa w dieslu to się robi duży problem.
Zjechałem kiedyś do zasięgu "0" wskazówka tak samo na dnie. Od momentu kiedy się to pojawiło zrobiłem jakieś 20 km. Wyszło mi potem z wyliczeń, że było jeszcze około 4 litry. To był ostatni raz gdy widziałem rezerwę
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
macvas
Jeśli dobrze zalejesz bak to zrobisz tysiąc na baku. Jadąc w trasie z prędkością w granicy 100-110km/h według baku spaliłem 4,6l na pokładzie ja z ojcem. Ciągła trasa brak korków, jazda nocą więc jest to do wykonania tyko musiał byś jechać do samego dna.
Jeśli dobrze zalejesz bak to zrobisz tysiąc na baku. Jadąc w trasie z prędkością w granicy 100-110km/h według baku spaliłem 4,6l na pokładzie ja z ojcem. Ciągła trasa brak korków, jazda nocą więc jest to do wykonania tyko musiał byś jechać do samego dna.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości