Mazda 3 1.6 Diesel, sedan, 2005 Problem!

Mazda3 2003–2008

Postprzez Roko » 11 mar 2018, 20:57

Witam, jestem tutaj nowa i przejrzałam około mnóstwo wątków na ten temat, natomiast objawy niekoniecznie wyglądają tak jak z moją Madzią. Otóż po zmianie biegu na 2, dodaniu gazu występuje czknięcie, metaliczny zgrzyt i nie wiem do czego jeszcze porównać ten odgłos. W tym momencie auto lekko szarpie. I leci lekko niebieskawy dym z rury wydechowej. Natomiast nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równo, EGR był czyszczony parę miesięcy temu. Ogólnie jeśli chodzi o pracę silnika, wszystko jest w porządku. Martwię się, ponieważ nie chce aby Madzią rozklekotała się na amen. Proszę o pomoc i diagnozę ! Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 mar 2018, 20:24
Posty: 1
Auto: Mazda 3, Diesel, 2005

Postprzez macvas » 12 mar 2018, 12:18

W pierwszej kolejności sprawdź czy radykalnie nie ubywa oleju. Ten kolor spalin z wydechu wskazuje, że olej bierze udział w procesie spalania. Jeżeli potwierdzi się większy niż zwykle ubytek oleju wtedy warto zajrzeć głębiej pod maskę. W tej jednostce na ogół będzie się rozchodzić o turbinę, ale niepokojące jest to co pisałaś o metalicznym zgrzycie, bo niekoniecznie może to oznaczać układ turbo lecz co gorsza pójść na silnik – pierścienie tłokowe i cylindry. Odosobnione, ale wykluczyć nie można – kilka osób na forum już to przerabiało.

Jaki jest obecnie przebieg jednostki napędowej?
Serwisy olejowe nie zaniedbywane?
Po roczniku auta wnioskuję, że może być już z FAP i na turbo ze zmienną geometrią, więc jest co sprawdzać.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323