Mazda 3 BK 2009 1.6- zablokowany tłoczek hamulca
Napisane: 18 lut 2018, 14:55
Witam.
Ostatnio zabrałem się do wymiany klocków w mojej Mazdzie i jest problem. Dokładnie to chodzi o tym, że próbowałem wkręcić tłoczek ale on ani rusz nie chcial drgnąć. Kupiłem wyciskacz do wkręcania ale dokładnie nie pasował, bo te małe bolce mają zbyt szeroki rozstaw, nawet jak tylko jeden trzpień byl w tłoczku, to on nawet drgnąć nie chcial drgnąć. Widziałem na youtubach z jaką łatwością ludzie wkręcają te tłoczki, a ja próbowałem z całej siły ani drgnął. Tak samo próbowałem wcisnąć i przekręcić szczypcami i nic. Oczywiście wszystko przy otwartym zbiorniczku płynu hamulcowego, żeby bez zbędnych oporów było. Wydaje mi się, że tłoczek jest zapieczony, bo obydwa koła tylnej osi kręcą się z dużym oporem, przy ruszaniu czuć, że tyl osiada, a na dodatek hamulec ręczny prawie nie trzyma. Mój plan jest taki, żeby kupić zestaw naprawczy z tłoczkiem (bo nie duża jest różnica w cenie) i wymienić środek. Co o tym myślicie?
Macie może jakieś rady albo poradniki jak dobrze i dokładnie to zrobić? Znalazłem tylko poradnik do Mazdy 6 bodajże. Trochę boję się tego trzpienia w który się wkręca tłoczek.
Ostatnio zabrałem się do wymiany klocków w mojej Mazdzie i jest problem. Dokładnie to chodzi o tym, że próbowałem wkręcić tłoczek ale on ani rusz nie chcial drgnąć. Kupiłem wyciskacz do wkręcania ale dokładnie nie pasował, bo te małe bolce mają zbyt szeroki rozstaw, nawet jak tylko jeden trzpień byl w tłoczku, to on nawet drgnąć nie chcial drgnąć. Widziałem na youtubach z jaką łatwością ludzie wkręcają te tłoczki, a ja próbowałem z całej siły ani drgnął. Tak samo próbowałem wcisnąć i przekręcić szczypcami i nic. Oczywiście wszystko przy otwartym zbiorniczku płynu hamulcowego, żeby bez zbędnych oporów było. Wydaje mi się, że tłoczek jest zapieczony, bo obydwa koła tylnej osi kręcą się z dużym oporem, przy ruszaniu czuć, że tyl osiada, a na dodatek hamulec ręczny prawie nie trzyma. Mój plan jest taki, żeby kupić zestaw naprawczy z tłoczkiem (bo nie duża jest różnica w cenie) i wymienić środek. Co o tym myślicie?
Macie może jakieś rady albo poradniki jak dobrze i dokładnie to zrobić? Znalazłem tylko poradnik do Mazdy 6 bodajże. Trochę boję się tego trzpienia w który się wkręca tłoczek.