Mazda 3 BK 2009 1.6- zablokowany tłoczek hamulca

Mazda3 2003–2008

Postprzez dubler92 » 18 lut 2018, 13:55

Witam.
Ostatnio zabrałem się do wymiany klocków w mojej Mazdzie i jest problem. Dokładnie to chodzi o tym, że próbowałem wkręcić tłoczek ale on ani rusz nie chcial drgnąć. Kupiłem wyciskacz do wkręcania ale dokładnie nie pasował, bo te małe bolce mają zbyt szeroki rozstaw, nawet jak tylko jeden trzpień byl w tłoczku, to on nawet drgnąć nie chcial drgnąć. Widziałem na youtubach z jaką łatwością ludzie wkręcają te tłoczki, a ja próbowałem z całej siły ani drgnął. Tak samo próbowałem wcisnąć i przekręcić szczypcami i nic. Oczywiście wszystko przy otwartym zbiorniczku płynu hamulcowego, żeby bez zbędnych oporów było. Wydaje mi się, że tłoczek jest zapieczony, bo obydwa koła tylnej osi kręcą się z dużym oporem, przy ruszaniu czuć, że tyl osiada, a na dodatek hamulec ręczny prawie nie trzyma. Mój plan jest taki, żeby kupić zestaw naprawczy z tłoczkiem (bo nie duża jest różnica w cenie) i wymienić środek. Co o tym myślicie?
Macie może jakieś rady albo poradniki jak dobrze i dokładnie to zrobić? Znalazłem tylko poradnik do Mazdy 6 bodajże. Trochę boję się tego trzpienia w który się wkręca tłoczek.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 22:11
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 Pb

Postprzez Marcis » 21 lut 2018, 13:07

Wkręcasz standardowo w prawo, ale Wkręcając musisz lekko wciskać, bo inaczej będzie się tylko obracać. Ja użyłem szczypce, ale nimi jest ciężko, tym bardziej ruszyć za pierwszym razem. Są zestawy do tłoczków hamulcowych do 50 zł z różnymi końcówkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dubler92 » 22 lut 2018, 11:05

No tak, wkręcać i wciskać. Rozumiem, że tłoczek powinien się wkręcać z oporem? A co jeżeli on nie chce drgnąć w żadną ze stron? Bo tak akurat u mnie mam, że stekalem, wciskałem i nie chciał drgać ani milimetra.
Jakos na czasie planuje dobrać się do środka zacisku. Tylko co w nim zastanę? Są tam pierścienie segera? Czy wszystko luźno się trzyma?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 22:11
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 Pb

Postprzez Marcis » 22 lut 2018, 15:55

Myślę że luźno tam będzie. U kolegi w Maździe 6, tyle że z przodu, co jakiś czas grzało się koło. Okazało się, że guma była przerwana. Tłoczek był skorodowany. Niczym się nie trzymał, trzeba go było wypchnąć. Zestaw naprawczy kosztował niecałe 60 zł i był w nim tłoczek i gumy. Nowy wchodził bardzo lekko. Więc i u Ciebie pewnie to się stało, tyle że z tyłu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323