Mazda 3 06-08 r. / lpg do 1.6 czy 2.0?

Mazda3 2003–2008

Postprzez xPaulla » 2 lut 2018, 01:38

Witam wszystkich serdecznie,
Niestety fizycznie nie jestem jeszcze posiadaczką wyżej wymienionej mazdy 3, ale jestem w niej niesamowicie zakochana. Chciałabym się dowiedzieć, który silnik bardziej polecalibyście do zamontowania instalacji gazowej 1.6 czy 2.0 pomijając spalanie/szybsze przyśpieszanie itp. czy są jakieś różnice, większa awaryjność? bardzo dużo o tym czytałam i sama już zgłupiałam, ale wiem jedno, że mazdy nie są idealnymi samochodami do lpg, ale czy jest aż tak źle? Niestety, przy zakupie nowego samochodu będę korzystać z lekkiej pomocy finansowej swojego taty (nie komentujcie ;)) i on jest całkowitym przeciwnikiem mazdy, a już w szczególności 2.0, każdy mój argument ma u niego kontrargument. Rozmawiałam z kilkoma gazownikami, jeden twierdzi, że lepiej w 2.0 drugi, że w 1.6, a kolega taty, żeby mazde odpuścić bo nie nadaje się do lpg :((
bardzo proszę Was o pomoc i jakieś argumenty, które pozwoliłyby mi tatę przekonać
wiem, że instalacja lpg do mazdy musi być bardzo dobra i dobrze założona, ale może polecicie jakąś dokładnie?
W grę wchodzi mazda 3 hatchback rok od 2006-2008, no piękne są ... ;))

Pozdrawiam wszystkich i będę bardzo wdzięczna za każdą odpowiedź !!
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 01:17
Posty: 1
Auto: Mazda 3 2008 r. benzyna 1.6 lub 2.0 + lpg

Postprzez Gamboa » 2 lut 2018, 15:32

podobno silnik 2.0 b. dobrze przyjmuje gaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez MyaS » 3 lut 2018, 09:56

Dwulitrówka jest pancerna i idioto odporna, chyba że ktoś wymieniał olej co 20 tys km, albo i więcej, wtedy pierścienie mówią papa.

Jeśli silnik był normalnie eksploatowany i ktoś o niego dbał to nie będzie z nim żadnego problemu.

Od siebie i od mojej żony która użytkuje to auto od ponad pół roku, mogę powiedzieć Ci, że nie wyobraża sobie choćby utraty 5 KM, z tych 150. Może dynamicznie wyprzedzić, wcisnąć się kiedy trzeba, czy z werwą ruszyć spod świateł, a ten silniczek to czasami lubi :)

Ale to moja opinia i mojej żony. Każdy kupuje auto wg swoich potrzeb i pewnych wyobrażeń.

Ogólnie jeśli chcesz auto zagazować i jest to pewne, polecam 2L bo praktycznie nie zauważysz w portfelu różnicy podczas spalania i tankowania LPG. U nas przy dynamicznej jeździe na PB wychodzi między 9 a 10L/100km
Przy dobrej instalacji spalanie na LPG możesz liczyć maksymalnie do 1L więcej, choć dobry gazownik założy CI tak instalację że nie będzie różnicy w spalaniu między PB, a LPG.

Podsumowując. Nie ma takich silników, których nie da się zagazować. Są pewne technologie które w tym przeszkadzają, jak np silniki TFSI, ale i te da się przerzucić na wegetarianizm.

W stosunku do wielu innych jednostek Mazda ma na prawdę podatne silniki na paliwo LPG i nie ma się co bać. Wiem bo sam jeździłem autem z LPG ponad 6 lat i nie było z nim żadnego problemu.

Znajdź tylko dobrego gazownika. Bo podzespoły to jedno, a fachowość założenia instalacji to drugie.

Co do samych instalacji i producentów to nie ma w zasadzie jednego najlepszego set-up'u.
Dobre i rozpoznawane firmy to na pewno BRC, KME, Stag czy Prins (wyższa półka). Ale dobrą instalację gazownik dobierze Ci z różnych podzespołów, czasami różnych producentów, tak aby miało to ręce i nogi i nie zrujnowało twojego portfela.
Może CI wrzucić np sterownik Staga, listwę wtrysków Hana, a reduktor od KME. Niestety dużo pseudo-gazowników jest takich, którzy wolą jakieś gotowe zestawy (łatwiej i drożej), a później przy serwisie okazuje się że reduktor do tej instalacji, który się uszkodził kosztuje tysiąc złotych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 20:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez ita5248 » 3 lut 2018, 13:27

Potwierdzam bezawaryjność gazu w silniku 2.0 (do sedana). Musisz tylko znaleźć dobrego gazownika i nie najgorszą (nie najtańszą?) instalację. Spalanie 9-10/100km po mieście w trasie jest nawet 6/100km, zwykle 6-8/100km. Wymiana oleju co 15k, sam mam instalację z dodatkowym olejem do smarowania zaworów. Butla 40l, wchodzi ok. 34 l gazu, dla mnie starcza średnio na 310-350km. Paliwa do tego pali bardzo mało – z wyliczeń wychodzi mi 10l na 1500km w lato, w zimę trochę więcej (w zimę dłużej się silnik rozgrzewa).
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2017, 20:30
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 (2004) 2.0 150KM pb+gaz

Postprzez Pioootrek » 5 lut 2018, 09:10

Jeśli chodzi o lpg to silnik nie ma znaczenia. Oba świetnie pasują.
Warunkiem oczywiście zadbane auto z faktycznym przebiegiem, montaż dobrej instalacji w dobrym warsztacie i później przestrzeganie przeglądów.
Ja mam 1.6 i instalacja montowana w autoryzowanym serwisie Stag u Nowotczyńskiego w Mławie.
40 tys. przejechane bez zastrzeżeń.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 17:24
Posty: 22

Postprzez gr3mlin » 6 lut 2018, 01:01

Mam 1.6 z gazem – żałuję. Szukaj dwulitrowca będziesz zadowolona. Pozdrawiam :)
Moja instalacja to STAG4 .
Lubryfikacja zbędna ( zaoszczędzisz jakieś 200zł )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 17:56
Posty: 89 (2/1)
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 3 BK 2005r 1.6 105KM BENZ + LPG

Postprzez PP89 » 6 lut 2018, 19:42

ita5248 napisał(a): Spalanie 9-10/100km po mieście w trasie jest nawet 6/100km, zwykle 6-8/100km.
A można z ciekawości wiedzieć przy jakich prędkościach takie spalanie wychodzi na gazie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez yomex » 8 lut 2018, 07:59

PP89 napisał(a):
ita5248 napisał(a): Spalanie 9-10/100km po mieście w trasie jest nawet 6/100km, zwykle 6-8/100km.
A można z ciekawości wiedzieć przy jakich prędkościach takie spalanie wychodzi na gazie?


Też mnie to ciekawi. Mój rekord w trasie to 7,2 l/100 przy jeździe w pojedynkę ze średnią prędkością 80 km/h w nocy przy pustawych drogach.
W mieście poniżej 10 l/100 też nie schodzę przeważnie 10,5-11, ale miasto miastu nierówne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 09:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez Wojtek » 8 lut 2018, 19:07

Zapraszam do działu LPG
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323