Sygnał ze stacyjki do DRL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez _buzol_ » 4 wrz 2017, 18:24

Witam moi drodzy,

mam pytanko ale korzystając z okazji podzielę się ciekawym rozwiązaniem. Zakupiłem sobie moduł do świateł dziennych. Wybrałem eleganckie rozwiązanie bez montażu jakiś szpetych ledów:

http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html?snapshot=MjAxNy0wNy0wNlQyMToxNTo1MC4zMjVaO2J1eWVyOzA5NWZhNzkxYWY5NGJhMWU3ZWZjMWQ3NGEyZDE4NjcwZDU1ZDkzNzEyOTJjNDY5MDc0MmNjYTBiOTY5NDQxMTU%3D

Moduł ma na celu świecenie drogowymi na 30% mocy w celu realizacji funkcji DRL. W domyślnym podłączeniu (x2 do drogowych, x1 do pozycyjnych, x1 plus, x1 masa) moduł wykrywa ładownie (powyżej 13,4v) i wtedy włącza dzienne, a więc nie po przekręceniu. Niestety moja mazda, a może i każda lubi sobie spaść z napięciem np gdy stoję na jałowym i trzymam wciśnięty hamulec, albo otwieram szyby. Moduł od razu to wychwytuje i światła gasną i znowu się zapalają. Na szczęście jest w nim dodatkowa opcja podłączenia kolejnego kabla pod zasilanie od stacyjki i wtedy zapala się od razu po przekręceniu zapłonu i ma w głębokim poważaniu napięcie.

Tutaj pojawia się mój problem i pytania do Was. Ktoś ma już namierzony przewód z napięciem po przekręceniu stacyjki pod maską pod który się łatwo i szybko można podpiąć?

Jeszcze pytanie z gwiazdką, jakie powinno być napięcia ładowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 14:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez _buzol_ » 11 wrz 2017, 14:35

To może sam sobie odpowiem :D Posprawdzałem próbnikiem.
W skrzynce z bezpiecznikami bezpieczniki wpięte w listwy idące rownolegle do osi auta mają zasilanie cały czas. Bezpieczniki wpięte w listwy prostopadłe do osi auta mają pod stacyjce. Jest sporo miejsc wolnych, także można się wpiąć w wolne, a nie pod bezpiecznik. Mówię o bezpiecznikach 10A, 15A, a nie o przekaźnikach. Na przekaźnikach jest cały czas podawane napięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2016, 14:00
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK (2007)
Hatchback
1.6 MZR

Postprzez tinek » 13 wrz 2017, 20:23

Po stacyjce powinno pojawić się napięcie na czujniku biegu wstecznego, prawidłowe ładowanie to 13,6-14,2V (aczkolwiek są czasami wyjątki).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323