Mazda3 BK lift 2006r a rdza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Veetec » 29 kwi 2015, 11:36

Witam,
Czy to prawda, że Mazdy 3 BK produkowane po 2006r nie rdzewieją tak bardzo jak wcześniejsze roczniki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Szumi91 » 29 kwi 2015, 11:43

Prawda. Po lifcie mazdy miały akcję serwisową, która miała poprawić zabezpieczenie blachy. Jednak tu nie ma reguły. Widywałem mazdy po tym roczniku i były zjedzone. Zadbane auta z początku produkcji i przed liftem wcale nie muszą posiadać oznak korozji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez tomi911 » 29 kwi 2015, 12:07

Veetec napisał(a):Witam,
Czy to prawda, że Mazdy 3 BK produkowane po 2006r nie rdzewieją tak bardzo jak wcześniejsze roczniki?

Heh – miały po prostu mniej czasu, żeby pordzewieć ;P
Tak naprawdę nie ma reguły – ponoć wersje na rynek USA miały lepsze blachy (oczywiście te co nie były bite) – reszta to raczej kwestia konkretnej sztuki – nie ma żadnej reguły ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez widmo82 » 29 cze 2015, 11:35

Wg. mnie NIE. Wszystko zależy od tego jak było użytkowane auto. Czy parkowało na ziemi (ciągnie wilgoć) czy w nieogrzewanym garażu z suchym kanałem, dzięki czemu częsta wymiana powietrza pomagała "oddać" wilgoć z podwozia. Poprzedni właściciel mógł poruszać się drogami krajowymi/autostradami gdzie trudno było o pluchę w przeciwieństwie do lokalnych dróg pełnych błota, śniegu i kamyków z pobocza, które tłuką w nasze auto i przyspieszają korozję.
Wielu kierowców uważa, że dba o swoje auto bo dokładnie je umyli po zimie. Problem w tym, że myją to co widać stojąc przy aucie a już zapominają o dokładnym umyciu nadkoli i podwozia. Mało tego, należy wykorzystywać cieplejsze zimowe dni, kiedy na jezdni jest sucho i nie sypie się dróg chemią i wtedy również umyć nasze autko, szczególnie od dołu!
Plotką jest, że auta poliftowe są lepiej zabezpieczone, po prostu miały mniej czasu na poddanie się korozji. Jest to tez wymysł handlarzy, którym trafił się taki polift i wmawiają, że lepiej kupić u niego niż przedlifta u konkurencji. Kolejna sprawa to w późniejszych latach produkcji, coraz popularniejsze stawały się konserwacje podwozia wykonywane tuż po zakupie takowego auta co potęgowało opinię, że były lepiej zabezpieczone. Taka usługa była oczywiście dodatkowo płatna i tylko nieliczni się na nią skusili.

PS: Uważajcie na auta, które mają puszczonego niedbale baranka przez lokalnych handlarzy. Już za ok 100zł można skutecznie ukryć poważną korozję.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tradeitdamn » 9 lip 2015, 14:50

Veetec napisał(a):Witam,
Czy to prawda, że Mazdy 3 BK produkowane po 2006r nie rdzewieją tak bardzo jak wcześniejsze roczniki?


to nieprawda. w polsce gdzie soli sie drogi jak frytki w mcdonaldzie nie ma podwozia którego ruda by nie żarła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez AndrzejCarpasja » 21 sie 2015, 22:21

Doktoraty trzeba pisać !Takie wnioski , że aż strach co by się zmarnowały!\
Wg. mnie NIE. Wszystko zależy od tego jak było użytkowane auto. Czy parkowało na ziemi (ciągnie wilgoć) czy w nieogrzewanym garażu z suchym kanałem, dzięki czemu częsta wymiana powietrza pomagała "oddać" wilgoć z podwozia. Poprzedni właściciel mógł poruszać się drogami krajowymi/autostradami gdzie trudno było o pluchę w przeciwieństwie do lokalnych dróg pełnych błota, śniegu i kamyków z pobocza, które tłuką w nasze auto i przyspieszają korozję.
Wielu kierowców uważa, że dba o swoje auto bo dokładnie je umyli po zimie. Problem w tym, że myją to co widać stojąc przy aucie a już zapominają o dokładnym umyciu nadkoli i podwozia. Mało tego, należy wykorzystywać cieplejsze zimowe dni, kiedy na jezdni jest sucho i nie sypie się dróg chemią i wtedy również umyć nasze autko, szczególnie od dołu!
Plotką jest, że auta poliftowe są lepiej zabezpieczone, po prostu miały mniej czasu na poddanie się korozji. Jest to tez wymysł handlarzy, którym trafił się taki polift i wmawiają, że lepiej kupić u niego niż przedlifta u konkurencji. Kolejna sprawa to w późniejszych latach produkcji, coraz popularniejsze stawały się konserwacje podwozia wykonywane tuż po zakupie takowego auta co potęgowało opinię, że były lepiej zabezpieczone. Taka usługa była oczywiście dodatkowo płatna i tylko nieliczni się na nią skusili.

PS: Uważajcie na auta, które mają puszczonego niedbale baranka przez lokalnych handlarzy. Już za ok 100zł można skutecznie ukryć poważną korozję.

Taki talent się marnuje.
Dlaczego na innych forach(AUDI,BMW,OPEL) tego typu dywagacje nie mają miejsca?
A wystarczy napisać , że Mazda robi kiepską blachę i że decydując się na Mazdę , trzeba brać problem rdzy pod uwagę.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez widmo82 » 22 sie 2015, 07:59

Dyskusja toczy się czy polifty mniej rdzewieją oraz czemu pojawiają się polifty bardziej zjedzone od przed liftów a nie czy Mazdę mniej zjada rdza niż AUDI,BMW,OPEL.
Mniej jadu Panie Andrzeju a więcej zrozumienia poruszanych tutaj problemów.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 22 sie 2015, 08:02

co nie zmienia faktu ,że temat o rdzy już jest w BK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 22 sie 2015, 09:47

Wiem. Dzięki za czujność, ale zdecydowałem się nie łączyć tego wątka z rozważaniami (rdza a polift) z tym mega rozrośniętym (ogólnie o korozji w 3BK) ze względu na częste wątpliwości potencjalnych właścicieli 3BK.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Viperus » 5 gru 2015, 12:51

u mnie rdza jest tylko pod szybą z tyłu – zbiera się woda na środku i rdzewieje, też tak macie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2015, 15:37
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Kulesze Kościelne
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD Activ 2007r

Postprzez kropek101 » 5 gru 2015, 14:37

Według mnie dużo zależy od warunków w jakich auto jest eksploatowane, po lifty mniej rdzewieją bo są młodsze.

W sedanie rdzewieje mi już 2x klapa w miejscu dodatkowego stopa miałem malowane calutkie auto 2 lata w tył i właśnie ruda zaczyna od miejsc gdzie ciągle stoi woda.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez danrok » 7 gru 2015, 09:05

No to faktycznie nie ma reguly. Ja mam BK z 2006 roku przed liftem i nie mam rdzy w ogole praktycznie. Ostatnio bylem na zabezpieczaniu podwozia i w serwisie stwierdzili ze wszystko bardzo zdrowe. Autko z niemiec, stoi w garazu podziemnym na codzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez BK14 » 5 lut 2016, 21:21

Nie ma reguły.
Moje auto posiadane praktycznie od nowości i jeżdżone w polsce ma zżarte [jakie?] nadkola ale to po części przez obcierki mojęj żony.
Podwozie nigdy nie zabezpieczane wygląda lepiej nież w niektórych poliftach widzianych u handlarzy.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 23:40
Posty: 10
Auto: 3 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323