Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

Mazda3 2003–2008

Postprzez Dominooo » 20 cze 2014, 21:25

Dziś podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Podłączyłem elm-a i pojawiły się błędy:
P0304
B0704
B0821
C0100

Nie mam pojęcia za co one odpowiadają. Wiem tylko, że P0304 to Cylinder 4 Misfire Detected, ale czytałem, że ten problm występuje w silnikach benzynowych.

Wykasowałem wszystkie powyższe, kontrolka zgasła i błędy na razie nie powróciły, ale sprawdziłem jeszcze błędy ukryte:
P0488
P2141
Wnioskuję, że to nieszczęsna przepustnica...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Dominooo » 22 cze 2014, 14:39

Dziś włączyło się wypalanie FAP-a. Po skończonej jeździe wyłączyłem auto, później odpalłem jeszcze raz i kontrolka silnika zgasła.
Podłączyłem elm-a w celu spradzenia błędów i widocznych błędów nie ma. Są tylko ukryte (unverified):
P0488
P2141
Auto jździ normalnie, przyśpiesza również bez problemów, nie kopci, a komputer gdzieś tam wskazuje błędy.
Czy ktoś może ma podobny problem, bądź wie o co tu chodzi?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez uszol90 » 12 sie 2014, 11:30

obydwa błędy związane z EGR – tak podejrzewam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez mlody7870 » 17 wrz 2014, 18:18

Witam

Nie dawno kupilem mazde 3 1.6 z 2004 roku.Wszystko bylo super do czasu jak zapaliła mi sie kontrolra check engine.Mechanik podpiął mi komputer i wyskoczył błąd P7122.Słaba mieszanka paliwa.
Chciałem sie zapytać czy to może byc sonda lambda albo EGR???
Oznaki są taki że auto poprostu nie chce sie wkręcać na obroty.

Z góry dziękuje za pomoc.


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2014, 18:08
Posty: 5
Auto: Mazda3 1.6 2004 hatchback

Postprzez akostarek » 17 wrz 2014, 18:48

sprawdź kod błędu – taki nie widnieje w żadnej dokumentacji.
Jaki silnik ? Diesel ? Benzynowy ?
jeśli benzyna Z6 i chodziło Ci o P0122 to szukaj przyczyny w czujniku położenia przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mlody7870 » 17 wrz 2014, 21:58

Mam mazde 1.6 benzyne 2004(BK) Kod SIlnika Z6. Kod błędu to P2177
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2014, 18:08
Posty: 5
Auto: Mazda3 1.6 2004 hatchback

Postprzez Mr_Bartek » 17 wrz 2014, 22:03

Masz oryginalny dolot czy jakiś stożek? Sprawdź dolot pod względem pęknięć/nieszczelności.

Kod P2177 dokładnie oznacza – zbyt uboga dawka paliwa biegu jałowego.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez akostarek » 17 wrz 2014, 22:05

czyli uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Jeśli silnik pracuje równo to można chyba wykluczyć wypadające zapłony i skupić się na przedniej sondzie lambda i jej grzałce.
Jeśli to jest OK, to lista możliwych przyczyn jest dość długa: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12300.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mlody7870 » 17 wrz 2014, 22:16

Dzięki za jakiekolwiek informacje.

W papierach znalazłem jeszcze ze był błąd P2187
Dolot mam orginalny.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2014, 18:08
Posty: 5
Auto: Mazda3 1.6 2004 hatchback

Postprzez marcin255 » 18 wrz 2014, 08:01

uszczelka kolektora , sonda , zawór odp. baku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bercikz » 20 paź 2014, 21:31

Hej,

Zakupiłem sobie kabelek ELM327. Kabel działa, ale mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa. Ja wpinałem mojego kompa i nie wykrył nic. Jak wypiąłem czujnik przepływomierza to faktycznie bład się pojawił, jak podłączyłem przepływomierz- błąd po usunięciu znikł. I teraz czy jeśli interfejs ELM wykrywa błąd przepływomierza, to może nie widzieć błędu turbo/FAPa zakładając że ten tam faktycznie jest ? W komputerze nie było żadnych błędów, pomimo że (2 dni) wcześniej silnik pracował w trybie awaryjnym (brak turbiny, max 3000RPM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez akostarek » 20 paź 2014, 21:40

a jakim programem sprawdzasz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bercikz » 20 paź 2014, 22:13

Tak dokładnie:
–"EOBD-Facile"
–"ScanTool.net1,13"
–"ScanXL Professional 3.5 (build 2532)"

W każdym to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez smile » 20 paź 2014, 22:32

bercikz napisał(a):mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa

Niech poda numery błędów a najlepiej jakieś wydruki lub PrintScreeny....
A ty wprowadź swoją lokalizację.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bercikz » 20 paź 2014, 23:36

smile napisał(a):
bercikz napisał(a):A ty wprowadź swoją lokalizację.

Zrobione!

Lista błędów które podał EOBD Facile(w innych programach zero błędów) po wybraniu pojazdu jako Ford:
P2458
U0155
P0341
P242F
P0299
P0089
P1180
P0113
Teraz zastanawiam się, jak źle jest, i ile to będzie kosztować. Zorientowałem się, że sporo błędów tyczy się FAPa, ale to tak bardzo ogólnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez smile » 21 paź 2014, 20:10

Wykasuj błędy, przejedź się i odczytaj na nowo.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mlody7870 » 22 paź 2014, 21:32

Witam.

Problemem okazała sie pompa paliwa.Teraz juz wszystko działa jak należy.Zastanawiam sie czy pompa od forda focusa tez by pasowała?

Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2014, 18:08
Posty: 5
Auto: Mazda3 1.6 2004 hatchback

Postprzez benio42 » 24 paź 2014, 11:19

Witam,jeśli można to podepnę się pod temat,u mnie podobne anomalie podczas pracy silnika.Może ktoś będzie wiedział gdzie w Warszawie można fachowo sprawdzić kody błędów OBD ?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez bercikz » 24 paź 2014, 18:57

Pojeździłem trochę i kupiłem kabel. Niby wypluwał problem z zapchanym filtrem, ale trochę przeleciałem ekspresem i się uspokoił (ciśnienie po uruchomieniu silnika to 3 jednostki, po chwili normuje się do 1 jednostki, wcześniej było 5-6). Dzisiaj znowu włączył się tryb awaryjny (max 3000rpm). Błedy odczytane tuż po wystąpieniu trybu awaryjnego:
PCM P1000-61
PCM P2458-61
P2458:00 MIL=OFF – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l) W/g Forscan -regeneracja trwała zbyt długo

PCM P0234-62
PCM P024A-22
PCM ??4B-2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez widmo82 » 25 paź 2014, 17:59

P2458 często występuje nawet w zdrowym, dynamicznym motorze. Możliwe ze to taki komunikat żeby ASO miało powód do wcześniejszej wymiany filtra. Może wypalanie trwało długo bo podczas wypalania mocno gazowales a tego się nie zaleca.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323