Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

Mazda3 2003–2008

Postprzez smile » 20 wrz 2015, 16:21

To jest jedynie raport z jakiegoś tam testu. Nic to nie wnosi z odczytanych błędów.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez piterparker » 20 wrz 2015, 18:02

No a to może tak zostać? Nie powinno być wszędzie Pass?
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2014, 10:35
Posty: 44
Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna

Postprzez smile » 20 wrz 2015, 19:21

A co powiedział ten co to odczytywał?! To co wkleiłeś jest bezwartościowe jak dla mnie. Nawet nie wiadomo zbytnio co to za testy, czym robione i co miały pokazać.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez buczos » 20 wrz 2015, 19:29

smile napisał(a):A co powiedział ten co to odczytywał?!

Nic bo sam nie wie :)
Błędów na kompie nie było. W programie jest opcja TEST i po "teście" wyszły takie a nie inne wartości. Program TorquePRO. Nie znam się – nie pomogę. Jedyne co mogłem to sprawdzić czy są błędy. Błędów nie było, przynajmniej wg tego programu. IDSa nie mam :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez smile » 20 wrz 2015, 22:09

Wpisz w forumową szukajke FORSCAN czy jakoś tak.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez piterparker » 21 wrz 2015, 00:11

Poproszę go żeby się tu wypowiedział. Bo błędów nie wykrylo a problem mam

Dopisano 21 wrz 2015, 20:01:

Buczos dzięki za odp. Miałem do Ciebie pisać ale nie miałem dzis czasu. Czyściłem przepływkę i i przepustnicę. Jutro wymieniam świece bo już zamówione.

Tym forscan to mam odczytać błędy czy jak? W jakim celu mam wpisać go w szukajke? :)

Dodam, w czym leży problem. Otóż auto lekko mi osłabło, dodatkowo wspomaganie kierownicy zaczęło ciężej chodzić. Problem występuje po kilku km...
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2014, 10:35
Posty: 44
Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna

Postprzez jira00 » 23 paź 2015, 21:55

Cześć,

Od jakiegoś czasu non stop świeci mi się lampka check engine.. zczytałem błędy ELM i wyszło mi następująco:
Kod: Zaznacz cały
===PCM DTC P2141-E2===
Code: P2141 – Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit Low

Additional Fault Symptom:
 – Signal is Below Minimum Threshold

Status:
 – DTC Present at Time of Request
 – Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Intake Throttle Control Circuit Low

Note: The intake throttle valve is not the EGR valve.

This DTC may be caused by :

Damaged or contaminated connector

Sensor Previously disconnected.

Check the connectors and wiring harness for damage or contamination.


===END PCM===

===PCM DTC P0488-A1===
Code: P0488 – Intake throttle control position performance or range fault

Additional Fault Symptom:
 – Signal is Above Maximum Threshold

Status:
 – Previously Set DTC – Not Present at Time of Request
 – Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Intake throttle control position performance or range fault

Note: The intake throttle valve is not the EGR valve.

check for P0487, if P0487 is set address this first

This DTC may be caused by :

Throttle has become stuck in the bore

throttle mechanism has become damaged

Check for carbon build-up that may prevent the throttle from opening.

For further diagnostic information refer to the appropriate section of eTIS.


===END PCM===

===PCM DTC P0488-E1===
Code: P0488 – Intake throttle control position performance or range fault

Additional Fault Symptom:
 – Signal is Above Maximum Threshold

Status:
 – DTC Present at Time of Request
 – Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Intake throttle control position performance or range fault

Note: The intake throttle valve is not the EGR valve.

check for P0487, if P0487 is set address this first

This DTC may be caused by :

Throttle has become stuck in the bore

throttle mechanism has become damaged

Check for carbon build-up that may prevent the throttle from opening.

For further diagnostic information refer to the appropriate section of eTIS.


===END PCM===

===FACM DTC ===
Successfull DTC reading, no error codes found

Module: Fuel Additive Control Module
===END FACM===

===ABS DTC ===
Successfull DTC reading, no error codes found

Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS===

===EPS DTC ===
Successfull DTC reading, no error codes found

Module: Electronic-Controlled Power Steering
===END EPS===

===IC DTC U2064-FF===
Code: U2064 – Warning Indicator Requested by Another Control Module

Module: Instrument Cluster

Diagnostic Trouble Code details

This DTC refers to the warning light illumination request signal from other modules, not malfunctions of the instrument cluster itself.

 

This DTC may not be deleted while the engine is running.
To avoid this, follow the procedures below

Turn the ignition to the OFF position.

Turn ignition to the ON position.

Read continuous codes

 

Check which unit is malfunctioning according to

Freeze Frame Data

Electrical > IC Service Function > Freeze Frame Data


===END IC===



Prosze o pomoc i ewentualne porady. Domyslam się, że chodzi o zawór EGR. Czuć znaczny spadek mocy w aucie
Początkujący
 
Od: 9 lis 2014, 11:58
Posty: 17
Skąd: mazowieckie/podlasie
Auto: Mazda 3 , 1.6 Diesel 109KM 2006r.

Postprzez Darkin » 5 gru 2015, 13:11

Witam. To mój pierwszy post na forum, szkoda jedynie, że od razu w takiej sprawie :P

Nie mogę odpalić swojej Mazdy. Przekręcam kluczyk i silnik zaczyna pracować, jednak nie może wejść jakby na właściwe obroty i gaśnie. Przez ostatni tydzień miałem podobnie, różnica była tylko taka że nie gasł, musiałem po odpaleniu poczekać z 3 minuty i dopiero ruszyć. W przeciwnym razie przy wrzuceniu jedynki i dodaniu gazu miał problemy i gasł.

Błędy jakie się pojawiły to:

P0101
P0299
P0646
P1101
P1402
P1412
P1609

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc, co konkretnie może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Najbardziej zależy mi żeby chociaż odpalił i mógłbym nim dojechać do warsztatu, ewentualnie samemu coś przy nim podłubać jeśli nie byłaby to jakaś wielka usterka.
Darkin
 

Postprzez kobas26 » 8 gru 2015, 11:18

Fajnie, że jest taki wątek i fajnie, że ktoś to ogarnia bo po podłączeniu wyskoczyła cała litania. Przeraża mnie to trochę, a podłączyłem do elma bo coś za dużo zaczął spalać. Będę zobowiązany za jakąkolwiek pomoc :
Current fault :
C2431 – podwozie
C1331 – podwozie
C3439 – podwozie
B0ABC – nadwozie
P2F31 – układ napędowy
P3D31 – układ napędowy
P3333 – układ napędowy
P1327 – układ napędowy
C0380 – podwozie
P00BE – układ napędowy
B0101 – nadwozie
B1C0A – nadwozie
P0627 – ukłąd napędowy
P0043 – układ napędowy – H02S Heather Control Circuit Low ( Bank 1 Sensor 3)
C0433 – podwozie
P3B33 – układ napędowy
C0C19 – podwozie
B0181 – nadwozie
pending fault
P3227 – układ napędowy
C0780 – podwozie
P004C – ukłąd napędowy
P2707 – układ napędowy – Shift Solenoid F Performance or Stuck off
U0517 – sieć
U3900 – sieć
P2E2C – układ napędowy
C102C – podwozie
C0146 – podwozie
C022A – podwozie
C0322 – podwozie
C0130 – podwozie
P2730 – ukłąd napędowy – pressure control solenoid e control circuit high
P2242 – 2) 02 sensor positive current control circuit high bank 2 sensor 1
p2405 – układ napędowy – evaporative emission system leak detect pump sensor circuit low
b1114 – nadwozie
c0427 – podwozie
p00f4 – układ napędowy
i jeszcze kilka historycznych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:40
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda3 1.6

Postprzez marcin255 » 8 gru 2015, 13:47

skasuj i zobacz co ponownie wyjdzie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wodzuu123 » 8 gru 2015, 18:27

Mam błąd P0328 czyli czujnik spalania stukowego od 2-3 tygodni który ciągle się pali. Problemem jest to, ze błąd ten jak się pojedzie w trasę od 50 km w górę to gasnie mi ta kontrolka i pozniej po paru km jak wroce to sie znowu zapali. Na poczatku kontrolka nawet w miescie sie zapalala a potem gasla a teraz tylko po dluzszej trasie. Nie chcialbym sie na koszty naciagnac czujnika spalania stukowego bo czuje ze to nie rozwiaze problemu. Auto ma instalacje gazowa od 1,5 roku. mial ktos moze podobny problem albo wie w czym moze tkwic przyczyna?
wodzuu123
 

Postprzez marcin255 » 8 gru 2015, 19:37

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wodzuu123 » 8 gru 2015, 19:57

Czytałem tylko że nikt nie ma takiego problemu co ja że po jezdzie w trasie gasnie, bo chyba czujnik sam sie nie naprawia akurat jak sie jedzie w dalsza droge, czyli nie mogl pasc? Juz sam nie wiem :(
wodzuu123
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323