Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji

Mazda3 2003–2008

Postprzez chyli88 » 9 lis 2014, 21:54

Witam.
Proszę o pomoc w odczytania bledu,
Sonda Lambda rząd 1 czujnik 2, wysokie napięcie.
chyli88
 

Postprzez smile » 9 lis 2014, 23:51

Dla mnie większe ma znaczenie nr błędu... aczkolwiek tu raczej sonda umarła.

Edit...

Zaraz zaraz... koleżanka ma benzynkę... a gaz jest?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez chyli88 » 11 lis 2014, 00:01

Beznzynka,gazu nie ma..

Dopisano 11 lis 2014, 00:19:

Nie posiadam nr. kodu błędu,ponieważ diagnostyke przeprowadzono mi w niemczech,otrzymalam tylko taka informacje..
Jaki moze byc mniej wiecej koszt naprawy,jesli trzeba wymienić sonde?
chyli88
 

Postprzez robsad » 20 gru 2014, 16:40

Witam, podepnę się pod temat.
Mam wahania obrotów na biegu jałowym w mazdzie3 (benzyna 1.6, przebieg ok 80 tyś).
Zapaliła się kontrolka check engine, numery błędów p2187 i p2177.
Przepustnica przeczyszczona, świece wymienione ale nic to nie dało.
Może mi ktoś doradzić w tym temacie?
robsad
 

Postprzez slawek1212... » 16 cze 2015, 23:58

image.jpg
image.jpg
Nowy i stary plus opis firmy jonshon contorler nie ,one znaleść informacji o podłączeniu pinów jak powinny byc :/
Witajcie mam próblem i rozwiązania nie znalazłem na forum proszę was o pomoc moze ktoś z was walczył juz z tym
Chodzi o egr wiem wiem wątków tysiące ale mój blad kompa to c1994 wiecie co to ? Mazda 3 1.6 D z 2004
109 km
Dołącze zdjęcia by wyjaśnić o co mi chodzi . Problem mam z podłączeniem nowego egr a kupić starego sie juz nie da . Proszę o informacje kolejności podłączenia przewodów było by naprawde bosko
Załączniki
image.jpg
slawek1212...
 

Postprzez Gucio223 » 15 lip 2015, 14:10

Co oznaczają te błędy?? P0420 oraz P2006
Początkujący
 
Od: 11 lip 2015, 10:56
Posty: 9 (0/1)

Postprzez marcin255 » 15 lip 2015, 14:57

P0420
Catalyst system efficiency below threshold
DETECTION CONDITION

• The PCM compares the number of front HO2S and rear HO2S inversions for a predetermined time. The PCM monitors number of inversions rear HO2S performs while front HO2S inverts for a specified number of times when the following monitoring conditions are met. The PCM detects inversion ratio. If the inversion ratio is below threshold, the PCM determine that catalyst system has deteriorated.
MONITORING CONDITION
– Engine speed is 1,410- 3,100 rpm.
– Calculated TWC temperature in PCM is above 574 °C {1065 °F}.
– Calculated load is 15- 50% (at 2,000 rpm)
Diagnostic support note
• This is a intermittent monitor. (CATALYST)
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction conditions in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• DIAGNOSTIC MONITORING TEST RESULTS and PENDING CODE are stored if PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE

• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S


DTC P2006
Variable tumble shutter valve stuck closed
DETECTION CONDITION

• The PCM monitors mass air amount. If the actual air flow amount is below estimated air flow amount when the following monitoring conditions are met. The PCM determines that the variable tumble shutter valve has been stuck closed.
MONITORING CONDITIONS
– Engine coolant temperature is above 70 °C {158 °F}.
– Engine speed is 3,500 rpm or more.
– Throttle valve opening angle is above 75 %.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE

• ECT sensor malfunction
• TP sensor malfunction
• CKP sensor malfunction
• Variable tumble solenoid valve malfunction
• Variable tumble shutter valve malfunction (stuck closed)
• Variable tumble shutter valve actuator malfunction (stuck closed)
• Short to ground in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2AI
• PCM malfunction
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gucio223 » 15 lip 2015, 15:04

A można po polsku:–)
Początkujący
 
Od: 11 lip 2015, 10:56
Posty: 9 (0/1)

Postprzez marcin255 » 15 lip 2015, 16:05

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kris30cm » 27 lip 2015, 19:48

Witam mam problem z rozłączaniem silnika podczas przyspieszania:
obd.png


Okazało się niedawno, że filtr paliwa był zapchany. Po wymianie na nową spadło spalanie auta. Jednak problem po tygodniu powrócił. Ktoś coś? Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD 2004r.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez marcinos201 » 2 wrz 2015, 08:15

Witam wszystkich ! Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 w dieselku 1,6 z roku 2005, przebieg na budziku 220 tysi, ale wiadomo trzeba się liczyć że może być ze 300 :> . Otóż temat w tym, że podpiąłem owego wspomnianego automobila do komputera a ten zrewanżował się trzema błędami:
– P138B – napięcie układu modułu sterującego świecy żarowej (stały)
– P0220 – włącznik pedału przyspieszenia/ przepustnicy B – usterka w obwodzie (nieciągły)
– B2212 – włącznik podświetlenia wskaźników.

O ile pierwszy jest zrozumiały – albo przekaźnik albo świece, o tyle dwa pozostałe to trochę zagadka.

Drugiego błędu nie rozumiem, nie wiem co to może być, a na Internecie nic a nic o tym błędzie <co?> .

Trzeci błąd niby jasny, ale włącznik podświetlenia działa jak należy (więc co tam się niby zepsuło ?). Ten trzeci błąd mogę jedynie tłumaczyć tym że ktoś mądry mógł się podpiąć pod zasilanie włącznika bo zauważyłem że montowany jest niefabryczny zestaw głośnomówiący. Ale pewności co do tego że akurat tam się podpiął nie mam.

Czy coś się zmieniło w jeździe ? TAK – stał się słabszy, nie dramatycznie słaby ale jednak czuć że coś jest nie tak. Jestem wdzięczny za każdą odpowiedź. Mam nadzieje że rozwikłamy sprawę <oczko> .
marcinos201
 

Postprzez kropek101 » 2 wrz 2015, 09:39

1. mało komu padają przekaźniki sprawdź ile świec grzeje, najlepiej wymień jak padły wszystkie

2i3 sprawdź wtyczki i wykasuj błędy mógł ktoś po prostu wypiąć wtyczki na zapłonie bądź są luźne. Zobacz czy i które błędy powracają
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez stanley89 » 3 wrz 2015, 16:27

Witam wszystkich :)
Moja mazda wypluwa następujące błędy,
P1412
P0404
P024F
P023     auto zbadane elm327,  torque pro

   nie wiem czy gmerac coś w silniku,  czy są ta istotne błędy, wpływające na żywotność silnika? źle wpływają na silnik? i trzeba je jak najszybciej usunąć,  czy nie się co martwić na zapas ,  bo są mało istotne  :) 
Nie zapala się kontrolka check,  jedyne co zauważyłem to ciężko rusza się autem, tzw samym sprzęgłem, trzeba dodać sporo gazu... 
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lip 2015, 15:54
Posty: 6
Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM

Postprzez mcrow » 3 wrz 2015, 17:12

błąd P1412 czyli egr się przycina – czyszczenie lub wymiana
P0404 "Układ recyrkulacji spalin – sygnał poza zakresem/wydajność" > EGR
P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera
P023 (E023) ..................... Electronic Spark Timing (EST) Signal problem [EGR] czyszczenie EGR / wymiana

opcja szukaj nie boli, nie bój się jej używać ;)

Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=71466&p=2335934&hilit=p024f#p2335934
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez stanley89 » 3 wrz 2015, 17:24

mcrow napisał(a):
stanley89 napisał(a):P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera



Zastanawia mnie ten błąd, jak go ugryźć, i od czego zacząć... ?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2015, 15:54
Posty: 6
Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM

Postprzez mcrow » 3 wrz 2015, 17:31

górny prawy róg > szukaj :), było omawiane, może DPF/FAP :\, nie zagłębiałem się

http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=p024f

http://www.fordownersclub.com/forums/topic/44431-help-on-fault-code-p024a-p024b-p024f/

Dopisano 3 wrz 2015, 17:32:

Kod: Zaznacz cały
P024F – Charge Air Cooler Bypass Position Sensor "A" Circuit High – czujnik chłodnicy doładowania powietrza


takie coś przy fordzie jeszcze znalazłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez Major0013 » 18 wrz 2015, 20:16

Witam,

Oglądałem dziś Mazdę 3.

Jestem na jutro umówiony na "drugie" oglądanie, plus przejażdżkę na stację kontroli pojazdów.

Podłączyłem dziś super zaawansowany ELM327 i wyskoczyły następujące błędy.
Proszę o pomoc w ich interpretacji i podstawowe pytanie – czy warto kupić samochód z takimi błędami, czy to "studnia bez dna" może się okazać?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:06
Posty: 134 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3bl Crystal White Pearl

Postprzez widmo82 » 18 wrz 2015, 21:57

Od ponad 4lat jestes na forum i nadal nie potrafisz użyć wyszukiwarki?
Odczytanie błędów przez Torque jest mało profesjonalnym rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcesz kupić auto za ...20-30tyś? Na moje oko od kilku stówek do 1.5 i będzie jeździł jak trzeba. Szkoda, ze ich nie skasowałeś i przy następnej wizycie sprawdziłbyś co wróciło.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Major0013 » 18 wrz 2015, 22:04

Z forum długo nie korzystałem. Mazdę sprzedałem, a teraz dla żony szukam.

Z wyszukiwarki korzystałem, i mniej więcej wiem, że na pewno chodzi o FAP. Tak czy inaczej jestem zdecydowany go usunąć po kupnie auta.

Nie doszukałem się niestety większej ilości informacji. Czy chodzi "tylko" o FAP (po jego usunięciu te problemy się skończą? Nie miałem nigdy diesla), czy o jeszcze jakieś podzespoły?

Dzięki za informację.

Dopisano 19 wrz 2015, o 08:58:

Wyjaśni ktoś? To tylko błędy Przez FAP i po usunięciu go będzie w porządku, czy coś jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:06
Posty: 134 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3bl Crystal White Pearl

Postprzez piterparker » 20 wrz 2015, 15:35

Cześć, kolega z forum pomógł mi odczytać takie błędy i powiedzcie mi proszę co to za błąd jest


Test report:
------------------
MID:$01 TID:$01
Rich to Lean sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$02
Lean to Rich sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$03
Low sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,35148V Min: 0,35148V
Test result value: 0,35148V
PASS
----
MID:$01 TID:$04
High sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,55168V Min: 0,55168V
Test result value: 0,55168V
PASS
----
MID:$10 TID:$b4
– O2 Bank 4 Sensor 4
Max: 41 242ms Min: 4 160ms
Test result value: 46 096ms
FAIL
----
MID:$21 TID:$80
– Catalyst Monitor Bank 1
Max: 255,99281Ratio Min: 1,12499Ratio
Test result value: 255,99281Ratio
PASS
----


koniec raportu.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2014, 10:35
Posty: 44
Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323