Podświetlenia klamek wewnętrznych w M3
1, 2
Witam wszystkich mazdowiczów, ostatnio widać że pogoda dopisuje więc postanowiłem dokonać małego modu który urodził mi się w głowie jakiś czas temu tzn. podświetlenia klamek na razie tylko przód za tył wezmę się któregoś popołudnia wszystkie potrzebne materiały zgromadziłem duuużo wcześniej.
1. Potrzebne – diody led 3mm 12v niebieska (tutaj według uznania jak kto woli)
– oprawki na diody 3mm
– przewód dwużyłowy 1,0mm 2x 40cm
– komplet wtyków (dla ułatwienia przy demontażu tapicerki w przyszłości)
– styki ż/m
– taśma izolacyjna
2. Przygotowujemy przewód do nałożenia wtyków
3. Nakładamy wtyki
4. Lutujemy diodę do przewodu, ładnie izolujemy i piłujemy (papier ścierny, pilnik)na kształt walca żeby światło było rozproszone a nie świeciło w punkt.
5. Tak powinna wyglądać po spiłowaniu
6. Z tak przygotowanymi przewodami można udać się do autka
7. Po ściągnięciu tapicerki bierzemy się za wiercenie i umieszczenie diody(pospiech niewskazany)robimy to staranie żeby oprawka diody ciasno wchodziła
8. Teraz wpinamy się w czarny i zielony przewód w kostce od sterowania szybami
9. Po upewnieniu się że świeci ładnie wszystko izolujemy
10. W drzwiach pasażera wpinamy się w czarny i niebieski przewód
11. Z efektu jestem bardzo zadowolony ładnie się to wszystko komponuje świeci delikatnie nic nie razi światło jest w samym zagłębieniu klamki, (aż chce się jeździć wieczorami)podświetlenie włacza się tak samo jak podświetlenie przycisków sterowania szybami po przekręceniu kluczyka.
wiadomo fotka nie oddaje w 100% tego efektu, pozdrawiam
1. Potrzebne – diody led 3mm 12v niebieska (tutaj według uznania jak kto woli)
– oprawki na diody 3mm
– przewód dwużyłowy 1,0mm 2x 40cm
– komplet wtyków (dla ułatwienia przy demontażu tapicerki w przyszłości)
– styki ż/m
– taśma izolacyjna
2. Przygotowujemy przewód do nałożenia wtyków
3. Nakładamy wtyki
4. Lutujemy diodę do przewodu, ładnie izolujemy i piłujemy (papier ścierny, pilnik)na kształt walca żeby światło było rozproszone a nie świeciło w punkt.
5. Tak powinna wyglądać po spiłowaniu
6. Z tak przygotowanymi przewodami można udać się do autka
7. Po ściągnięciu tapicerki bierzemy się za wiercenie i umieszczenie diody(pospiech niewskazany)robimy to staranie żeby oprawka diody ciasno wchodziła
8. Teraz wpinamy się w czarny i zielony przewód w kostce od sterowania szybami
9. Po upewnieniu się że świeci ładnie wszystko izolujemy
10. W drzwiach pasażera wpinamy się w czarny i niebieski przewód
11. Z efektu jestem bardzo zadowolony ładnie się to wszystko komponuje świeci delikatnie nic nie razi światło jest w samym zagłębieniu klamki, (aż chce się jeździć wieczorami)podświetlenie włacza się tak samo jak podświetlenie przycisków sterowania szybami po przekręceniu kluczyka.
wiadomo fotka nie oddaje w 100% tego efektu, pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 cze 2013, 23:38 przez Anonymous, łącznie edytowano 7 razy
Powód: poprawilem zdjecia ;)
Powód: poprawilem zdjecia ;)
Ładnie ale w ten sposób świeci sie dzień i noc nie lepiej do podświetlenia przycisków sterowania szybami ?
Plus za staranne wykonanie i nakład pracy, minus za praktyczną przydatność. Po co podświetlanie klamek w czasie jazdy? Po wyłączeniu stacyjki zapala się światło w kabinie, po odpaleniu sinika raczej klamki nie ruszamy, a nawet jakby – są srebrne, duże i chyba nikt nie będzie ich z trudnościami poszukiwał. Mazda ma pięknie rozwiązane podświetlanie tych elementów, które są potrzebne – od zegarów, przez konsolę do przycisków szyb. Nie widzę tu nic do poprawki. Chyba że kolor (jak kto lubi) lub dla wyróżnienia się – o co w Mazdzie 3 bardzo ciężko bez wioch-tuningu.
Tak czy inaczej – szacun za włożoną pracę i reportaż.
Tak czy inaczej – szacun za włożoną pracę i reportaż.
marcin255 napisał(a):Ładnie ale w ten sposób świeci sie dzień i noc nie lepiej do podświetlenia przycisków sterowania szybami ?
swieci sie tak samo jak podświetlenie przycisków sterowania szybami po przekręceniu kluczyka
Dodane do FAQ.
Też kiedyś nad tym myślałem, jednak odpuściłem sobie to z powodów, że jak już ktoś napisał jest nie praktyczne, a przy sprzedaży mogą ludzie różnie na takie coś patrzyć.
Jednak gratuluje wykonania i oby dioda nie padła za szybko
Też kiedyś nad tym myślałem, jednak odpuściłem sobie to z powodów, że jak już ktoś napisał jest nie praktyczne, a przy sprzedaży mogą ludzie różnie na takie coś patrzyć.
Jednak gratuluje wykonania i oby dioda nie padła za szybko
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Wojtek pokaż efekty świetlne tej pracy .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
koledzy, ja to zrobilem jak podswietlenie przyciskow do strowania szybami... widzi to oko, ale z aparatu, to.... nie bardzo wychodzi... takia delikatna poswiata (nie jak w powyzszej fotorelacji)
Edit:
elektryczne polaczenie takze sie troche rozni...
W panelu kierowcy podlaczylem "+" do innego styku, poniewaz po polaczeniu jak w fotorelacji, dioda led swiecila sie stale... w M5 jest tam staly plus
Edit:
elektryczne polaczenie takze sie troche rozni...
W panelu kierowcy podlaczylem "+" do innego styku, poniewaz po polaczeniu jak w fotorelacji, dioda led swiecila sie stale... w M5 jest tam staly plus
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Podobne rozwiązanie jest w Volvo S80 (w zależności od pakietu w standardzie lub można dokupić sam led później, matowy plastik w klamce ma każdy), bardzo delikatne i ładnie prezentujące się podświetlenie.
Moim zdaniem bardzo praktyczne, ale to raczej ułatwienie dla "dorywczych" pasażerów niż kierowcy lub stałego pasażera z przodu.
Moim zdaniem bardzo praktyczne, ale to raczej ułatwienie dla "dorywczych" pasażerów niż kierowcy lub stałego pasażera z przodu.
- Od: 22 cze 2015, 08:46
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GG 2002r.
L3C1 2.3L
Myślę, że ten polastik z diodą led będzie droższy od całości z powyższej fotorelacji...
ps. Musisz go jeszcze zamocować odpowiednio...
ps. Musisz go jeszcze zamocować odpowiednio...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
gracjan87 napisał(a): chyba zrobię tak i podepnę do listew oświetlenia powitalnego to wtedy będzie się zapalało i gasło jak oświetlenie kabiny po otwarciu i zamknięciu
No to wtedy po co podświetlenie klamek?
Jak otworzysz to się zapali, czyli zanim się zapali to musisz i tak znaleźć klamkę po ciemku.
Marcin napisał(a):gracjan87 napisał(a): chyba zrobię tak i podepnę do listew oświetlenia powitalnego to wtedy będzie się zapalało i gasło jak oświetlenie kabiny po otwarciu i zamknięciu
No to wtedy po co podświetlenie klamek?
Jak otworzysz to się zapali, czyli zanim się zapali to musisz i tak znaleźć klamkę po ciemku.
Ja nie robię tego ze względów praktycznych bo klamki szukać i po ciemku nie muszę chodzi wyłącznie o efekt wizualny w dzień i tak tego widać nie będzie a nocy myślę żę uzyskam fajny efekt otwierając auto z pilota podświetlą się klamki wewnątrz
- Od: 31 paź 2013, 13:00
- Posty: 424 (6/2)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje