Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)

Mazda3 2003–2008

Postprzez Gość » 16 sie 2005, 08:46

Hej

Na początek może się przywitam, mam na imię Mariusz.

Wszystko na to wskazuje, że będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3, którą chcę zakupić w USA. Mam w związku z tym kilka watpliwości natury technicznej:

Analizując różnice pomiędzy wersjami (USA vs UE) wersja amerykanska nie posiada m.in.:
1. TCS – DCS
2. Automatycznej klimatyzacji
3. Radio z innym skokiem częstotliwości

Mając to na uwadze chciałbym się upewnić, czy istnieje możliwość zakupu oraz zainstalowania w/w opcji w polskim ASO?

Jeśli tak – jakie byłyby orientacyjne koszty?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Mariusz
Gość
 

Postprzez newbie » 16 sie 2005, 09:29

Odnośnie:
1. DSC (ESP) – zmienić należy wiązkę elektryczną, ABS Unit na DSC Unit, dołożyć dodatkowo czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik przyspieszeń/obrotu, wyłącznik DSC... kosztów wolisz nie znać... uwierz mi !!

2. Klimatronik – wymienić trzeba naprawdę dużo... montaż nie wchodzi w grę.

3. Tuner – ma inny raster częstotliwości (0,2 co nieparzyste)... wymiana na nowy ze ścianą frontową, to koszt powyżej 3000zł... Prawdopodobnie ludzie zajmujący się na codzień radiami samochodowymi są w stanie zmienić ten raster (na pewno za mniejsze pieniądze).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Gość » 16 sie 2005, 15:49

Dzieki za szybką i rzeczową odpowiedź. Teraz mam wszystko jasne, powstało trochę nowych wątpliwości :]
To wyjaśnia, dlaczego jest taka duża różnica w cenie. Ogólnie autko jak dla mnie jest fantastyczne, ladna sportowa sylwetka, ponad 160KM + 17 calowe felgi tworzą zgraną całość !!

Teraz pozwolę sobie jeszcze na zadanie kilku pytan czy:

DSC (ESP) – to cecha którą sobie można darować, czy faktycznie przydaje się – jakieś praktycznie odczucia użytkowników? Może byłyby mi tu potrzebne :)

Klimatronik? mam teraz ręczną klime w mojej Hondzie. Nie narzekam, choć możliwość dokładniejszej regulacji nie byłaby zła. To jest również pytanie do użytkowników, czy warto się nad tym rozczulać :)

Podsumowując: dostaję na plus większy silniczek + XEONO + 17 cali za niecałe $19.000 – na minus to co wyżej.

Podrawiam
Mariusz
Ostatnio edytowano 16 sie 2005, 17:47 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez Długi » 16 sie 2005, 16:53

I zapiąć tę pieprzoną wtyczkę nad schowkiem pasażera :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Gość » 9 maja 2007, 08:08

Czy to są wszystkie różnice między wersją EU a US? NIe chce mi się wierzyć że tak. Bo ceny aut z US są znacząco niższa od UE. Będę wdzięczny za info. W tym roku kupię Mazdę 3 lub 6 i poważnie biorę pod uwagę auto z USA, oczywiście nie chciałbym wtopić.
Gość
 

Postprzez bocian » 10 maja 2007, 10:30

Kolega ma mazdę 3 i nie ma regulacji świateł( ale to w niczym nie przeszkadza bo zawieszenie jest odpowiednio sztywne i ogrzewanych lusterek ( co do lusterek jego wóz pochodzi z Kaliforni ) . A co do cen to w Ameryce tak już jest z 6 zł za galon paliwa ,elektronika za grosze no i samochody ze śmiesznie niską ceną . ( nie ździw się jak różnica wyniesie nawet 50 % )
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez magu199 » 10 maja 2007, 16:08

ja juz 3ke z USA mam w domu.. niestety skala w radiu jest faktycznie co 0,2 :( moze ktos to przeprogramuje.. ale za to 2.3 i 170 HP ;]
magu199
 

Postprzez Gość » 13 maja 2007, 10:13

Dzięki za info, a co z przeróbką świateł, w stanach mają inne przepisy dotyczące oświetlenia pojazdów?
Gość
 

Postprzez Winetou » 14 maja 2007, 10:46

przenoszę do Kupić czy nie kupić
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Nefar » 14 maja 2007, 11:46

Swiatla tradycyjnie czyli w tylnych nie ma przeciwmgielnego i przednie sa symetryczne. Konkretnie lampa od strony pasazera.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Puhcio » 14 maja 2007, 14:30

Niektóre radia mają możliwość przestawienia tak, by działały normalnie.

Co do różnic ... dochodzi jescze :
– mile zamiast kilometór
– wskazania temperatury w fahrenheit'ach zamiast w stopniach celsjusza ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Gość » 8 sie 2007, 22:17

witam wszystkich
Powracam po 3 latach niewiernosci do MAZDY. Zakupilem amerykańska 3 2.3 w tiptronicu. Bajka. ALE SKAD BRAC CZESCI??? Nawet ASO się w tym gubi...

Czy zwyczajny filtr powietrza lub oleju od europejskiej 2.0 pasuje?
W tej chwili potrzebuję 1 łożysko, ale co będzie potem???

Chętnie wymienię się doświadczeniami z posiadaczem JAKIEGOKOLWIEK amerykańskiego modelu 3
Gość
 

Postprzez Skiba » 15 sie 2007, 11:55

witam przysli zdjecia tej mazdy chyba mam taka na czesci i dokładny opis skibacmg@o2.pl 601421711
Skiba
 

Postprzez polnik@studio » 15 sie 2007, 18:41

przenoszę do EKSPLOATACJA
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Karwoś » 15 sie 2007, 23:05

Ja mam 2.3 ale w maździe 6 – kupowałem filtr powietrza – bez problemu – tzn troche poszukałem i w filtronie kupiłem – tylko że 2.3 w 6 jest też w europie – a 2.3 w 3 nie ma – ale mogę się mylić. Wydaje mi się że raczej nie powinno być problemów z częściami – a napewno części mechaniczne – wahacze, piasty, łożyska na pewno się takie same.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Globy » 16 sie 2007, 00:58

Silniki z tych aut sa te same, aczkolwiek prosze o potwierdzenie kogos z ASO.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Gość » 17 sie 2007, 11:25

Narazie wymienilem filtr powietrza i jest identyczny z 2.0l. Podejrzewam ze z lozyskiem bedzie to samo. Kolega JaroM3 powiedzial, ze czesci mechaniczne szybciej znajduje od Mondeo (sic!)
Gość
 

Postprzez Gość » 26 sie 2007, 20:01

wlasnie wymienilem lozysko podpory i pasowalo od europejskiej 2.0
A WIEC SUKCES!
Gość
 

Postprzez Adaś » 25 mar 2008, 00:14

–> 3/5/6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Krisek » 25 mar 2008, 02:54

sa wersje z Traction Control,,,,,, ABS itd
Xenony nie maja spryskiwaczy ...... nie widzialem 3 w Kanadzie z fabrycznymi xenami :P
lusterka podgrzewane sa :)
Wersje kanadyjskie Maja KM :) US Mile...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323