Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

Postprzez GEUGE » 29 mar 2012, 15:22

Czy ten pasek podlega wymianie czy jest dożywotni i czy rolka napinająca lub prowadząca też jest wymienna. Na mojej rolce ostatnio zauważyłem że bieżnia jest strasznie wyślizgana zaś powierzchnia paska robi się jakaś lekko różowa. Rowki na pasku nie wykazują zużycia i nie są popękane. Na razie nic nie piszczy, szumi itp ale nie chciałbym żeby coś kiedyś pękło w czasie jazdy.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 29 mar 2012, 15:40

Najpierw piszczy , szumi strzępi sie potem pęka .
Avatar użytkownika
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 4241 (0/8)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3-2.0 L LF
166 KM -209 Nm
マツダ3 LF
166馬力-209ナノメートル

Postprzez FTJ » 29 mar 2012, 18:25

GEUGE napisał(a):Czy ten pasek podlega wymianie czy jest dożywotni i czy rolka napinająca lub prowadząca też jest wymienna. Na mojej rolce ostatnio zauważyłem że bieżnia jest strasznie wyślizgana zaś powierzchnia paska robi się jakaś lekko różowa. Rowki na pasku nie wykazują zużycia i nie są popękane. Na razie nic nie piszczy, szumi itp ale nie chciałbym żeby coś kiedyś pękło w czasie jazdy.


Pasek podlega wymianie co jakiś czas, napinacz także ale rzadziej – właśnie jestem po wymianie napinacza (nie dociągał paska przez co był luźniejszy, napinacz z wiekiem się starzeje i ta sprężyna w środku też się zużywa, co kilka lat powinno się go wymienić). Nowe są też paski (2) i dodatkowo łożysko kompresora klimy bo się rozsypywało i to ono hałasowało (piszczało na zimno) – uff, że zdążyłem :D w przeciwnym razie kompresor by szlak trafił a to już grubsza liga $ :)
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 93
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez marcin255 » 29 mar 2012, 19:23

FTJ napisał(a):Pasek podlega wymianie co jakiś czas

instrukcja ,– paski napędowe -sprawdzić co 36 mies lub 60 tys.km -wyregulować naciąg i tak do 10 lat lub 180 tys.km potem instrukcja się kończy
Avatar użytkownika
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 4241 (0/8)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3-2.0 L LF
166 KM -209 Nm
マツダ3 LF
166馬力-209ナノメートル

Postprzez GEUGE » 29 mar 2012, 19:51

A jaki jest koszt tej operacji i czy oprócz okręcenia napinacza wymaga demontażu czegoś jeszcze.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez FTJ » 29 mar 2012, 21:04

GEUGE napisał(a):A jaki jest koszt tej operacji i czy oprócz okręcenia napinacza wymaga demontażu czegoś jeszcze.


Nowy napinacz jakieś 350, paski 60 + robocizna
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 93
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez GEUGE » 29 mar 2012, 21:22

Chyba żart za to kółko 350zł. Mam nadzieję że to ceny części oryginalnych bo moim zdaniem to trochę dużo.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez FTJ » 30 mar 2012, 17:12

GEUGE napisał(a):Chyba żart za to kółko 350zł. Mam nadzieję że to ceny części oryginalnych bo moim zdaniem to trochę dużo.


Niestety zamiennik...Ale fakt faktem trochę przycięli panowie w Nastapolu jak to robiłem. Poza tym chcieli wysępić 1200 twierdząc, że mam tył zawieszenie do roboty, okazało się, że zawieszenie tył jest w dobrym stanie żadnych stuków luzów itp. Tak więc więcej do Nastapolu nie pojadę, rzekomo jednego z lepszych dużych serwisów w Łodzi. A tą rolkę kupisz już za 250 w dobrym stanie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 93
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez GEUGE » 30 mar 2012, 21:28

No i super o to właśnie chodziło. Cenowo zrobiło się o wiele przyjemniej.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 30 mar 2012, 21:40

FTJ napisał(a):A tą rolkę kupisz już za 250 w dobrym stanie


używka ? Nowy SKF w IC 337 zł
Avatar użytkownika
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 4241 (0/8)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3-2.0 L LF
166 KM -209 Nm
マツダ3 LF
166馬力-209ナノメートル

Postprzez GEUGE » 30 mar 2012, 21:57

Marcin widzę że ty jesteś dobry w te techniczne klocki. Używki w to miejsce nigdy nie wstawię tylko mam nadzieję że znajdę coś w rozsądnej cenie, jeśli już naprawdę będę musiał tym tematem się zająć.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 30 mar 2012, 22:00

SKF to b.dobra firma do tego paski Continentala
Avatar użytkownika
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 4241 (0/8)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3-2.0 L LF
166 KM -209 Nm
マツダ3 LF
166馬力-209ナノメートル

Postprzez GEUGE » 30 mar 2012, 22:12

Dobrze że nie paski Gates, które z doświadczenia zawsze pękały. Marcin co to za 160KM w opisie twojej 3. O co kaman. Czyżby jakieś wzmocnienie silnika.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 30 mar 2012, 22:20

Tyle ma moja M wsio w moim temacie
Avatar użytkownika
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 4241 (0/8)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3-2.0 L LF
166 KM -209 Nm
マツダ3 LF
166馬力-209ナノメートル

Postprzez FTJ » 31 mar 2012, 09:50

GEUGE napisał(a):Marcin widzę że ty jesteś dobry w te techniczne klocki. Używki w to miejsce nigdy nie wstawię tylko mam nadzieję że znajdę coś w rozsądnej cenie, jeśli już naprawdę będę musiał tym tematem się zająć.


Pytałeś o niższą cenę to jedna z możliwości :) oczywiście, że używkę ryzyko wsadzać, też bym tak nie zrobił dlatego mam nowy napinacz, a jakiej firmy to nie wiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 93
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez piotrekkk1985 » 1 kwi 2012, 19:28

Chlopaki w M6 wymieniali tylko same lozyska. Koszt niewielki i dziala :D mysle ze osprzet jest ten sam w M3 2.0 wiec powinno byc OK
viewtopic.php?f=60&t=58159&hilit=rolka&start=100
Avatar użytkownika
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 644 (0/1)
Skąd: Brzozów "PL" -> Luton "UK"
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF SPORT
Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez GEUGE » 2 kwi 2012, 17:38

Przeczytałem to wszystko i w zasadzie to zgłupiałem. Już nie wiem czy te łożyska o podanych numerach to pasują do rolek od benzyny. A może pasuje rolka od Forda Mondeo III. A może to wszystko pasuje jedynie do diesla bo od tego chyba zaczzyna się ten wątek. Poproszę kogoś kto może uważniej to przeczytał o jasną odpowiedź czy do silnika 2.0LF benzyna pasują łożyska o podanych numerach w wątku.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3BK 2.0Top Sport była: Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323