
Jednak przejdźmy już do konkretów. Trzeba się zastanowić skąd chcemy podciągnąć stałego plusa który jest cały czas, wybór padł na podtrzymanie radia. Dlatego też należy je wymontować chwilowo. Zaczynamy od demontażu ozdobnej listwy. Tutaj nie będę już się produkował po raz kolejny tylko skopiuje to z innej fotorelacje. Dzięki bogu to nie plagiat

Otwieramy schowek, mamy tam dwa wpusty, wkładamy obie dłonie (same palce) i ciągniemy do siebie. Powinny odskoczyć dwa pierwsze zatrzaski, kolejny odczepiamy przy wyświetlaczu (z prawej jego strony), teraz możemy wysunąć ją z wsuwki która znajduje się przy prawej krawędzi. Odginamy delikatnie całą listwę do siebie i wysuwamy. Nie ma tam zatrzasku wiec nie próbujcie tego siłą ciągnąć. Na końcu ostatni zatrzask z lewej strony. Odginamy plastik który znajduje się przy kierownicy i delikatnie ciągniemy listwę, powinna odskoczyć. Moim zdaniem ten ostatni jest najtrudniejszy.

Ukazują się naszym oczom śrubki trzymające radio oraz plastiki. Odkręcamy dwie od radia (dolny rząd, środkowe).

Wyciągamy radio, łapiemy obiema dłońmi je od góry i raz lewa, raz prawą stronę powoli wysuwamy. Będzie mały opór, jednak powinno wyjść bez łamania czegokolwiek z odpowiednim wyczuciem (odkręconego plastiku nie widać ponieważ zdjęcia robione podczas składania wszystkiego).
Wyciągamy całe radio, odpinanym z tylu antenę (lewe wejście) oraz głośniki itd. (prawa kostka), odkładamy radio do tyłu dla lepszego dostępu. Oraz nowość odpinamy kostkę od xcarlink'a jeżeli ktoś posiada

Gdy już mamy kabelki na wierzchu szukamy w kostce od radia stałego plusa. Znajduję się on w pomarańczowym przewodzie z czarnym paskiem. Ostatni górny pin po prawej.

Szukamy najlepszego miejsca aby się do niego dobrać. Jest one chyba przy zbiegu dwóch wiązek kabli.

Aby się do niego wpiąć użyłem "złodziejek" przekładamy w niej kabel dokładamy kolejny (od nowej wiązki) dociskamy i mamy kabelek z napięciem.

Teraz pytanie jest przed nami jak doprowadzić kabel tam gdzie chcemy aby nie było go widać i żeby nie przeszkadzał. Pod kierownica mamy kawałek plastiku jest on poziomo aż do pedałów. Trzyma się na trzech zaczepach dlatego też ciągniemy delikatnie do dołu i możemy go odłożyć na bok.

Teraz chwila zejdzie na pewno aby kabelek wprowadzić miedzy plastiki i go przeciągnąć dalej. Przy radiu wkładamy tutaj. Dajemy tylko jedną żyłę, druga nie jest nam potrzebna.

Aby wyciągnąć go w miejscu docelowym należy odczepić plastik w którym są przyciski poziomowania świateł itd. Pierwszy zatrzask znajduje się w prawym górnym rogu. Ciągniemy dwoma dłońmi do siebie i odskoczy. Radio już zamontować na miejscu.

Drugi znajduje się przy uszczelce od drzwi w lewym górnym rogu, tutaj wymagane jest dużo mniej siły, jedynie należy delikatnie pociągnąć w swoją stronę.

Po odchyleniu plastiku, ukazują się nam przełączniki oraz ich zatrzaski. Alby wyciągnąć przełącznik na zewnątrz należy wcisnąć od góry i od doły ten czarny prostokątny plastik (na zdjęciu tylko widać górny).

W tej chwili szukamy drugiego plusa. Jednak tylko który pojawi się po zapaleniu świateł. Wyciągnięty został z przycisku "DSC OFF". Również pomarańczowy kabel z czarnym paskiem. Podpinamy kolejną "złodziejkę".

Zdejmujemy czoło z wolnego przycisku, a raczej zaślepki. Podważamy z jednej strony przy tych wypukleniach i mamy "uwolnioną orkę".

Wyznaczamy środek płaskiej części i wiercimy. Ja zrobiłem to ręcznie. Na początku wiertłem fi3,5, a następnie juz na wymiar wiertłem fi5. Na końcu delikatnie fazownikiem i mamy gotowy otwór, aby zaczernić krawędzie, używamy czarnego markera.

Miała być użyta dioda migająca, ale jako, że trafiła się wadliwa seria to pomimo tego, że był rezystor świeciła a nie migała. Po podłączeniu do baterii telefonu (3,7V) migała. Gadula jednak zrobił mały obwód i z normalnego leda mam migającą. Jednak niech on już wytłumaczy co i jak.
"Na leda migającego (3V) należy dać rezystor ok 1 kilo oma."

Kabelki do przycisku wkładamy od góry przez rozcięcie i możemy podłączyć kostkę od tyłu i włożyć przycisk na miejsce. Ucinamy kable na odpowiednią długość i dokładamy złączki dla łatwiejszego późniejszego demontażu, montażu.

Na diodę wsunąłem dystans aby nie wystawała za mocno, następnie go przykleiłem kropelką.

Jego rozmiary.

Doklejamy żarówkę do plastiku, również kropelką.

Podpinamy wszystko, wkładając będzie troche ciasno, jednak mi się udało to i wam też sie uda. Po złożeniu prezentuję sie następująco.

A na końcu mały filmik z działania.
No i teraz niech nikt się nie zbliża do samochodu
Edit:
Link do paczki zdjęć z fotorelacji (Hasło: mazdacbr):
https://www.dropbox.com/s/7xn07kctpagu5 ... azda_3.rar