Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

Mazda3 2003–2008

Postprzez jaketherake » 6 sie 2015, 22:31

Niezupełnie: ja mam wersję Active Plus z końca produkcji BK i zegary są właśnie czarne z białymi obwódkami :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 19:01
Posty: 451 (15/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez some1 » 7 sie 2015, 05:58

Możliwe, pod koniec produkcji namieszali z tymi wersjami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 632 (0/17)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez widmo82 » 5 paź 2015, 20:02

Z racji, że kolejny raz na nasze forum trafiło do oceny auto z datą produkcji z innego rocznika niż data 1rejestracji. (Sprzedawca podaje datę pierwszej rejestracji jako datę produkcji –> 2007r a stan faktyczny to 2006).
Mam drobną, ale ważna poradę...
Jeśli chcemy szybko zweryfikować z dużym prawdopodobieństwem faktyczną datę produkcji, należy zerknąć na datę na pasach, znajdującą się na dole przy podłodze. Zwykle jest ona wczesniejsza od daty produkcji auta o kilka miesięcy. Jest to logiczne, data produkcji pasów i po kilku miesiącach data złożenia danego egzemplarza auta. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że ten element nie został wymieniony.
Poniżej mój przykład:
... na pasach 03.2008 :)
Urodziny 25.04.2008 .
Pierwsza rejestracja 24.06.2008
Załączniki
paski.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3596 (84/147)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 5 paź 2015, 20:49

Widmo dobrze że zwracasz na to uwagę
W dzisiejszych czasach to częsty problem data rejestracji różniąca się od daty produkcji.
Sam mam datę produkcji 04r a rejestracji 06r b. duża różnica akurat mnie to lotto auto ma dożywocie w rodzinie.
Tylko że zajedziesz takim samochodem do ubezpieczalni patrzą w dowód i według niego wyceniają AC mają w d.... to jaki jest stan faktyczny. A raczej nie chcą na to patrzeć bo to dla nich zysk problem dopiero gdy klient chce odszkodowanie w tedy wyceniają na stan faktyczny auta i tu tracimy podwójnie.
To samo mają osoby które opłacają kupno/sprzedaż w skarbówce ich interesuje to co w dowodzie chcesz zapłacić parę zł mniej to bierz biegłego rzeczoznawcę stracisz kolejny raz.
Sprzedam komplet tarcza sprzęgła, docisk, dwumas mierzony 70% sprawności
2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1575 (6/43)
Skąd: Palowice
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mektoncjusz » 4 cze 2016, 14:14

@Widmo82 – witaj

Moja druga połowica miała przygody z wadami (a głównie z jedną wadą) auta zakupionego od jednego z forumowiczów – sprawa właśnie tyczy się roku produkcji – został jej sprzedany jako 2007 (opis na fakturze) a okazał się 2006 i jako 2006 musiał zostać zarejestrowany. DLatego garść informacji jak rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia (dowiedziałem się o tym post factum)

– jeśli chcemy wiedzieć czy nasz mazdamer jest pełnym poliftem to:

The Mazda3 BK facelift starts from VIN 500.001. – więc jeśli dwunasty znak w naszym VIN zaczyna się od cyfry "5" a ostatnia cyfra zaczyna się od "1" – to znaczy że mamy do czynienia z pełnym poliftem

(informacja zaczerpnięta wprost od Mazda Deutschland)

– Data na metkach pasów bezpieczeństwa
– Data na szybach (na ogół jest to ostatnia cyfra na całym wpisie otoczona z prawej lub lewej strony kropkami)
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 19:05
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK FL 2006/2007 1.6 PB

Postprzez marbel007 » 23 cze 2016, 19:33

Dozgonny szacun za poradnik. Świetna robota. Jest to mój podręcznik i Vademecum w poszukiwaniu swojej M3 :)
Dzięki akostarek <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2016, 16:53
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 1.6 Pb 2006 r.

Postprzez kokosz1981 » 5 paź 2016, 14:02

Z szybami różnie bywa – niektórzy producenci wkładają szyby z minionego roku, z pasami chyba też jest podobnie.
Moja ceed była ewenementem w tej materii – szyby tylne 2007 + pasy, przednie szyby 2008, VIN produkcja 2008 a rejestracja 2009 <lol>

przy okazji gratki za wszystkie instrukcje, poradniki itp. <spoko>
Ostatnio edytowano 25 sie 2017, 09:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: skasowanie cytowania bezposrednio poprzedzajacego posta
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 16:15
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 przedlift

Postprzez Gamboa » 6 paź 2016, 22:14

no ja mam chyba szyby jak i pasy wszystko 2005
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 598 (18/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez widmo82 » 10 paź 2016, 17:37

Baaardzo rzadko spotykany dodatek:
Załączniki
szyber.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3596 (84/147)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez q34q344 » 19 cze 2018, 13:41

Siemka!
Pytanko odnośnie ksenonów w poliftach.
Dlaczego niektóre egzemplarze pomimo tego, że mają spryskiwacze i rzekomo ksenony posiadają również regulację wysokości świateł?
Nie powinno to być zlikwidowane w każdym ksenonie? One mają chyba wszystkie autoregulacje ? :|
Początkujący
 
Od: 31 maja 2018, 18:37
Posty: 5 (2/0)

Postprzez some1 » 19 cze 2018, 14:59

Albo nie mają ksenonów albo są niefabryczne. Jeśli jest fabryczny ksenon, musi być samopoziomowanie. Takie przepisy w EU.

Na rynkach skandynawskich były też sprzedawane konfiguracje ze spryskiwaczami bez ksenonów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 632 (0/17)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323