Mazda3 twarde sprzęgło
Strona 1 z 1
Witam.
Sprzęgło w mojej Mazdzie 3 z 2007 roku potrzebuje przyłożenia o wiele więcej siły niż sprzęgła w innych autach, którymi miałem okazję jeździć.
Byłem nawet z tym u mechanika, który stwierdził, że faktycznie sprzęgło działa z większym oporem niż standardowo, ale może to być specyfika Mazdy i poradził o zapytanie innych użytkowników tegoż auta.
Dlatego pytam szanownych forumowiczów, jak jest z waszymi sprzęgłami? Czy może jest normą, że sprzęgło w Mazdzie jest twardsze niż w innych autach? A może tylko mój egzemplarz ma jakiś problem i można go rozwiązać...
Sprzęgło w mojej Mazdzie 3 z 2007 roku potrzebuje przyłożenia o wiele więcej siły niż sprzęgła w innych autach, którymi miałem okazję jeździć.
Byłem nawet z tym u mechanika, który stwierdził, że faktycznie sprzęgło działa z większym oporem niż standardowo, ale może to być specyfika Mazdy i poradził o zapytanie innych użytkowników tegoż auta.
Dlatego pytam szanownych forumowiczów, jak jest z waszymi sprzęgłami? Czy może jest normą, że sprzęgło w Mazdzie jest twardsze niż w innych autach? A może tylko mój egzemplarz ma jakiś problem i można go rozwiązać...
- Od: 23 maja 2011, 16:33
- Posty: 6
Hmmm u mnie kolego sprzegło wchodzi bardzo miekko
Dosłownie jak nóż w masło
, także wydaje mi sie że u Ciebie coś nie halo...
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
- Od: 28 mar 2007, 16:43
- Posty: 46
- Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
- Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.
W takim razie, jakie mogłyby być przyczyny tych oporów i co ewentualnie można zrobić?
Mechanik wspominał o czyszczeniu sprzęgła, ale żeby się do niego dobrać, ponoć całą skrzynię biegów należy rozebrać, a to koszt około 350zł i nie ma gwarancji, że się poprawi...
Mechanik wspominał o czyszczeniu sprzęgła, ale żeby się do niego dobrać, ponoć całą skrzynię biegów należy rozebrać, a to koszt około 350zł i nie ma gwarancji, że się poprawi...
- Od: 23 maja 2011, 16:33
- Posty: 6
Nie skrzynie trzeba rozbierać tylko ją zdemontować aby się do sprzęgła dostać
.
Opór na pedale sprzęgła jest bardzo mały i faktycznie dzobrze działający układ powinien chodzić lekko.
Problemem może być sam wysprzęglik, który może być zanieczyszczony. Zakładam, że w dieslu też jest hydraulika. To jest na zewnątrz. I da się wyczyścić.
Ponadto może być uszkodzone łożysko wyciskowe, raczej do wymiany niż czyszczenia, lub spręzyna dociskowa.
Jaki jest przebieg tego auta?
Opór na pedale sprzęgła jest bardzo mały i faktycznie dzobrze działający układ powinien chodzić lekko.
Problemem może być sam wysprzęglik, który może być zanieczyszczony. Zakładam, że w dieslu też jest hydraulika. To jest na zewnątrz. I da się wyczyścić.
Ponadto może być uszkodzone łożysko wyciskowe, raczej do wymiany niż czyszczenia, lub spręzyna dociskowa.
Jaki jest przebieg tego auta?
Spróbuj może najpierw wymienić płyn hamulcowy, zanim się zabierzesz na wysprzęglik czy za samo sprzęgło, w końcu układ sprzęgła jest sterowany tym samym płynem.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Wymiana płynu może pomóc, ale nie musi...
łożysko oporowe porusza się po takim wałku, jeśli jest on zabrudzony, to łożysko ma "opory" wtedy...i trzeba użyć większej siły, by wcisnąć sprzęgło...
przeważnie jako mechanik widzę odczuwam tą różnicę, jak wymieniam gdzieś sprzęgła,... to zawsze delikatnie smaruję ta powierzchnię, by łożysko miało mniejszy opór, nazwijmy to "własny"
łożysko oporowe porusza się po takim wałku, jeśli jest on zabrudzony, to łożysko ma "opory" wtedy...i trzeba użyć większej siły, by wcisnąć sprzęgło...
przeważnie jako mechanik widzę odczuwam tą różnicę, jak wymieniam gdzieś sprzęgła,... to zawsze delikatnie smaruję ta powierzchnię, by łożysko miało mniejszy opór, nazwijmy to "własny"
- Od: 9 maja 2011, 19:26
- Posty: 15
U mnie też chodzi dosyć ciężko ale to pewnie przez płyn hamulcowy bo od nowości nie był wymieniany a ma 40 tys i 3 lata
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Witam,
Czy udało się rozwiązać problem?
Czy udało się rozwiązać problem?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Witam,witam.
No cóż. U mnie też tak jakoś chodzi ciężkawo, ale jest
. Wymiana płynu pewnie nic nie pomoże bo to jest niestety zasada działania wysprzęglika. Tak po prostu musi być. W poprzednich modelach Mazdy też mi ciężko chodziło, ale nigdy nic się nie działo niepokojącego. Po prostu jak długo pojeżdzisz to nie będziesz odczuwał juz tego ciężaru na sprzęgle. Jak przesiadam się od czasu do czasu do innego auta to nie potrafie nim ruszyć z miejsca bo tak te sprzegła działają leciutko w tych samochodach 
No cóż. U mnie też tak jakoś chodzi ciężkawo, ale jest

krew w moich żyłach Made in Japan
- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
Ja właśnie ostatnio przejechałem się samochodem rodziców-ford mondeo mk4 i zacząłem się zastanawiać czy u mnie jest wszystko OK ale może tak musi być, ja po tygodniu się przyzwyczaiłem
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Jestem po wizycie u mechanika i po wymianie płynu hamulcowego (który ponoć był mocno zabrudzony), jakimś tam czyszczeniu i smarowaniu. Różnicy wielkiej nie odczuwam.
Choć z niezrozumiałych przyczyn jeździ mi się lepiej, a samo sprzęgło może nie chodzi o niebo lżej, ale na pewno płynniej. Oczywiście nie jest to stan ruchu sprzęgła, jaki znam z innych samochodów, ale nie ma tragedii.
Konkluzja jest taka, że 50zł za płyn i czyszczenie nie zostało wydane na marne i odczucia z jazdy są lepsze. Dalsze, bardziej radykalne, posunięcia, jak wymiana sprzęgła na razie zostały odłożone, ale nie na najwyższą półkę.
Dziękuję za sugestie i porady.
Poinformuje, gdy w końcu wymienię sprzęgło, czy będą tego jakieś rezultaty.
Choć z niezrozumiałych przyczyn jeździ mi się lepiej, a samo sprzęgło może nie chodzi o niebo lżej, ale na pewno płynniej. Oczywiście nie jest to stan ruchu sprzęgła, jaki znam z innych samochodów, ale nie ma tragedii.
Konkluzja jest taka, że 50zł za płyn i czyszczenie nie zostało wydane na marne i odczucia z jazdy są lepsze. Dalsze, bardziej radykalne, posunięcia, jak wymiana sprzęgła na razie zostały odłożone, ale nie na najwyższą półkę.
Dziękuję za sugestie i porady.
Poinformuje, gdy w końcu wymienię sprzęgło, czy będą tego jakieś rezultaty.
- Od: 23 maja 2011, 16:33
- Posty: 6
A może to pompa hamulcowa zaczyna wysiadać?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość