interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?
Witam
Chciałbym poruszyć temat interfejsu diagnostycznego do Mazdy 3 '08.
Widziałem podobne tematy dot. większej siostry (M6), natomiast nie było konkretnej odpowiedzi, jaki program – interfejs diagnostyczny będzie działał poprawnie na złączu OBD2 CAN ?
kabel: obd2 – USB
sprzęt: laptop
program:
Chciałbym poruszyć temat interfejsu diagnostycznego do Mazdy 3 '08.
Widziałem podobne tematy dot. większej siostry (M6), natomiast nie było konkretnej odpowiedzi, jaki program – interfejs diagnostyczny będzie działał poprawnie na złączu OBD2 CAN ?
kabel: obd2 – USB
sprzęt: laptop
program:
Dzięki za odpowiedź.
Z tego co słyszałem to te uniwersalne programy najczęściej nie zdają egzaminu, bo wyrzucają na starcie błąd.. i są właściwie do niczego.
Z tego co słyszałem to te uniwersalne programy najczęściej nie zdają egzaminu, bo wyrzucają na starcie błąd.. i są właściwie do niczego.
Motto: Nie gadaj z idiotą, bo ściągnie cię na swój poziom i pokona doświadczeniem...
Auto: M3 czerwona.na.czarnym
Auto: M3 czerwona.na.czarnym
Obczaje u znajomego co ma za program...
U mnie jak podłączył to były wszystkie parametry auta i wyświetlało błędy
(mimo że Mazda z hameryki to wszystko działało jak należy)
koszt kompa u ziomka to 40zł więc całkiem przyzwoicie... i po jednej wizycie było wiadomo że padła cewka na 3 garze ...
(nazwa cos sie zaczynała od CW.. coś tam...może jutro obczaje...)
U mnie jak podłączył to były wszystkie parametry auta i wyświetlało błędy
(mimo że Mazda z hameryki to wszystko działało jak należy)
koszt kompa u ziomka to 40zł więc całkiem przyzwoicie... i po jednej wizycie było wiadomo że padła cewka na 3 garze ...
(nazwa cos sie zaczynała od CW.. coś tam...może jutro obczaje...)
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
Program nazywa się "CDIF" – tylko że to jest program razem do kompletu z urządzonkiem do podłączania do auta... Więc jak mi to mechanik tlumaczył to to jest nazwa całego tego systemu.. Nie wiem czy wystepuje sam program pod taką nazwą...
On ma ten systemik i mu co roku dosyłają aktualizację
Pozdrawiam
On ma ten systemik i mu co roku dosyłają aktualizację
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
witam, co jakis czas neka mnie kontrolka check engine, wiadomo ze ASO liczy sobie ponad stowke za podpiecie do kompa, wiec zastanawiam sie nad zakupem takiego skanera:
http://allegro.pl/item938032373_elm_327 ... olsku.html
pytanko – czy ktos ma takie cos, warto to cokolwiek? czy lepiej sobie odpuscic ? moze jakis inny model? prosze o porady, dyskusje
http://allegro.pl/item938032373_elm_327 ... olsku.html
pytanko – czy ktos ma takie cos, warto to cokolwiek? czy lepiej sobie odpuscic ? moze jakis inny model? prosze o porady, dyskusje
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
hmm
mam taki interface – wraz pcmscanem działa. odczyty pracy silnika wydaja sie realne
co do kasowania MIL nie wiem – bo nic mi się nie świeci – ale jest opcja kasowania i odczytów kodów
mam taki interface – wraz pcmscanem działa. odczyty pracy silnika wydaja sie realne
co do kasowania MIL nie wiem – bo nic mi się nie świeci – ale jest opcja kasowania i odczytów kodów
Niedawno sobie dokładnie to samo kupiłem. Da się odczytać i skasować błędy programami które ten sprzedający wysyła na płytce wraz z kabelkiem.
Jak kolega wcześniej napisał, również odczyty na żywo z czujników wydają się być realne.
Jak kolega wcześniej napisał, również odczyty na żywo z czujników wydają się być realne.
- Od: 21 lut 2010, 16:51
- Posty: 50
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014
Powiem szczerze, że noszę się z zamiarem kupna takiego urządzonka z czystej ciekawości jak ono działa i czy żeczywiście można sobie nim co nieco poprawić (usunąć niechciane błędy), zatem proszę o opinie wszystkich tych, którzy już to mają i używają.
Doda, tylko że mam M3 diesel, 2005r, więc chyba moja Magdalena dogada się z tym skanerem
Michald powiedz proszę, czy to urządzonko jest łatwe w obsłudze, czy najpierw trzeba spędzić weekend z ustawieniem go z komputerem a później kolejny tydzień nad zestrojeniem wszystkiego ze wszystkim
Powiedz czy jesteś zadowolony z zakupu, czy warto zainwestować te 80PLN, czy raczej jest to zbędny wydatek ?
Doda, tylko że mam M3 diesel, 2005r, więc chyba moja Magdalena dogada się z tym skanerem
michald napisał(a):Jest możliwość odczytania błędu wraz z opisem i jego skasowanie.
Przynajmniej u mnie wszystko to dało się bez problemu zrobić (1.6benz 2005)
Michald powiedz proszę, czy to urządzonko jest łatwe w obsłudze, czy najpierw trzeba spędzić weekend z ustawieniem go z komputerem a później kolejny tydzień nad zestrojeniem wszystkiego ze wszystkim
Powiedz czy jesteś zadowolony z zakupu, czy warto zainwestować te 80PLN, czy raczej jest to zbędny wydatek ?
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
Moją Mazde3 (2005 Diesel) podpiąłem bez problemu; z tego co pamiętam musiałem skonfigurować port elm'a wg instrukcji – pcmscan nie widział auta na defaultowych ustawieniach; aaa i kluczyk w stacyjce na ON (inaczej nie zadziała); nie sprawdzałem jeszcze parametrów auta w trasie, ale błędy EGRa (przed wymianą) odczytał prawidłowo (kod + nazwa); pzdr!
- Od: 31 paź 2008, 13:22
- Posty: 25
- Skąd: KRK
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005
Ja również zakupiłem właśnie taki interfejs. Potwierdzam kody błędów czyta bez problemu, ale mam
problem z czytaniem parametrów pracy (używam PCMSCAN). Odczyty są starsznie zmienne i jakieś z kosmosu, (np. prędkość 50km/h podczas gdy auto stoi) , wiecie może o co może chodzić ?. Czy należy jeszcze coś zmienić poza częstotliwością ( 38400) w ustawieniach portu ?
problem z czytaniem parametrów pracy (używam PCMSCAN). Odczyty są starsznie zmienne i jakieś z kosmosu, (np. prędkość 50km/h podczas gdy auto stoi) , wiecie może o co może chodzić ?. Czy należy jeszcze coś zmienić poza częstotliwością ( 38400) w ustawieniach portu ?
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
deymian napisał(a):Ja również zakupiłem właśnie taki interfejs. Potwierdzam kody błędów czyta bez problemu, ale mam
problem z czytaniem parametrów pracy (używam PCMSCAN). Odczyty są starsznie zmienne i jakieś z kosmosu, (np. prędkość 50km/h podczas gdy auto stoi) , wiecie może o co może chodzić ?. Czy należy jeszcze coś zmienić poza częstotliwością ( 38400) w ustawieniach portu ?
u mnie tak zachowywał sie ten bliźniaczy program do pcmscana. a z pcmscanem nie miałem problemów
chcesz to podeśle Ci skonfigurowane zegary do tego programu pod m3 diesel
vqsoft napisał(a):deymian napisał(a):Ja również zakupiłem właśnie taki interfejs. Potwierdzam kody błędów czyta bez problemu, ale mam
problem z czytaniem parametrów pracy (używam PCMSCAN). Odczyty są starsznie zmienne i jakieś z kosmosu, (np. prędkość 50km/h podczas gdy auto stoi) , wiecie może o co może chodzić ?. Czy należy jeszcze coś zmienić poza częstotliwością ( 38400) w ustawieniach portu ?
u mnie tak zachowywał sie ten bliźniaczy program do pcmscana. a z pcmscanem nie miałem problemów
chcesz to podeśle Ci skonfigurowane zegary do tego programu pod m3 diesel
To ja poproszę o podesłanie mi na priva, bo decydowałem się zakupić to urządzonko, po przeczytaniu pochlebnych opini innych użytkowników.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
podsyłam pliki konfigruracyjne
jednak przypomniałem sobie ze pcmscan nie działał prawidłowo ( tak jak ktoś pisał wartości skakały)
scanxl to produkt identyczny jak pcmscan nawet tej samej chyba firmy
pliki są właśnie do tego ScanXL
http://rapidshare.com/files/363696211/m3_sCANXL.rar
jednak przypomniałem sobie ze pcmscan nie działał prawidłowo ( tak jak ktoś pisał wartości skakały)
scanxl to produkt identyczny jak pcmscan nawet tej samej chyba firmy
pliki są właśnie do tego ScanXL
http://rapidshare.com/files/363696211/m3_sCANXL.rar
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości