Mazda3 (BK) – Świadomy zakup
Niezupełnie: ja mam wersję Active Plus z końca produkcji BK i zegary są właśnie czarne z białymi obwódkami
Z racji, że kolejny raz na nasze forum trafiło do oceny auto z datą produkcji z innego rocznika niż data 1rejestracji. (Sprzedawca podaje datę pierwszej rejestracji jako datę produkcji –> 2007r a stan faktyczny to 2006).
Mam drobną, ale ważna poradę...
Jeśli chcemy szybko zweryfikować z dużym prawdopodobieństwem faktyczną datę produkcji, należy zerknąć na datę na pasach, znajdującą się na dole przy podłodze. Zwykle jest ona wczesniejsza od daty produkcji auta o kilka miesięcy. Jest to logiczne, data produkcji pasów i po kilku miesiącach data złożenia danego egzemplarza auta. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że ten element nie został wymieniony.
Poniżej mój przykład:
... na pasach 03.2008
Urodziny 25.04.2008 .
Pierwsza rejestracja 24.06.2008
Mam drobną, ale ważna poradę...
Jeśli chcemy szybko zweryfikować z dużym prawdopodobieństwem faktyczną datę produkcji, należy zerknąć na datę na pasach, znajdującą się na dole przy podłodze. Zwykle jest ona wczesniejsza od daty produkcji auta o kilka miesięcy. Jest to logiczne, data produkcji pasów i po kilku miesiącach data złożenia danego egzemplarza auta. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że ten element nie został wymieniony.
Poniżej mój przykład:
... na pasach 03.2008
Urodziny 25.04.2008 .
Pierwsza rejestracja 24.06.2008
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widmo dobrze że zwracasz na to uwagę
W dzisiejszych czasach to częsty problem data rejestracji różniąca się od daty produkcji.
Sam mam datę produkcji 04r a rejestracji 06r b. duża różnica akurat mnie to lotto auto ma dożywocie w rodzinie.
Tylko że zajedziesz takim samochodem do ubezpieczalni patrzą w dowód i według niego wyceniają AC mają w d.... to jaki jest stan faktyczny. A raczej nie chcą na to patrzeć bo to dla nich zysk problem dopiero gdy klient chce odszkodowanie w tedy wyceniają na stan faktyczny auta i tu tracimy podwójnie.
To samo mają osoby które opłacają kupno/sprzedaż w skarbówce ich interesuje to co w dowodzie chcesz zapłacić parę zł mniej to bierz biegłego rzeczoznawcę stracisz kolejny raz.
W dzisiejszych czasach to częsty problem data rejestracji różniąca się od daty produkcji.
Sam mam datę produkcji 04r a rejestracji 06r b. duża różnica akurat mnie to lotto auto ma dożywocie w rodzinie.
Tylko że zajedziesz takim samochodem do ubezpieczalni patrzą w dowód i według niego wyceniają AC mają w d.... to jaki jest stan faktyczny. A raczej nie chcą na to patrzeć bo to dla nich zysk problem dopiero gdy klient chce odszkodowanie w tedy wyceniają na stan faktyczny auta i tu tracimy podwójnie.
To samo mają osoby które opłacają kupno/sprzedaż w skarbówce ich interesuje to co w dowodzie chcesz zapłacić parę zł mniej to bierz biegłego rzeczoznawcę stracisz kolejny raz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
@Widmo82 – witaj
Moja druga połowica miała przygody z wadami (a głównie z jedną wadą) auta zakupionego od jednego z forumowiczów – sprawa właśnie tyczy się roku produkcji – został jej sprzedany jako 2007 (opis na fakturze) a okazał się 2006 i jako 2006 musiał zostać zarejestrowany. DLatego garść informacji jak rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia (dowiedziałem się o tym post factum)
– jeśli chcemy wiedzieć czy nasz mazdamer jest pełnym poliftem to:
The Mazda3 BK facelift starts from VIN 500.001. – więc jeśli dwunasty znak w naszym VIN zaczyna się od cyfry "5" a ostatnia cyfra zaczyna się od "1" – to znaczy że mamy do czynienia z pełnym poliftem
(informacja zaczerpnięta wprost od Mazda Deutschland)
– Data na metkach pasów bezpieczeństwa
– Data na szybach (na ogół jest to ostatnia cyfra na całym wpisie otoczona z prawej lub lewej strony kropkami)
Moja druga połowica miała przygody z wadami (a głównie z jedną wadą) auta zakupionego od jednego z forumowiczów – sprawa właśnie tyczy się roku produkcji – został jej sprzedany jako 2007 (opis na fakturze) a okazał się 2006 i jako 2006 musiał zostać zarejestrowany. DLatego garść informacji jak rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia (dowiedziałem się o tym post factum)
– jeśli chcemy wiedzieć czy nasz mazdamer jest pełnym poliftem to:
The Mazda3 BK facelift starts from VIN 500.001. – więc jeśli dwunasty znak w naszym VIN zaczyna się od cyfry "5" a ostatnia cyfra zaczyna się od "1" – to znaczy że mamy do czynienia z pełnym poliftem
(informacja zaczerpnięta wprost od Mazda Deutschland)
– Data na metkach pasów bezpieczeństwa
– Data na szybach (na ogół jest to ostatnia cyfra na całym wpisie otoczona z prawej lub lewej strony kropkami)
- Od: 30 maja 2016, 20:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BK FL 2006/2007 1.6 PB
Z szybami różnie bywa – niektórzy producenci wkładają szyby z minionego roku, z pasami chyba też jest podobnie.
Moja ceed była ewenementem w tej materii – szyby tylne 2007 + pasy, przednie szyby 2008, VIN produkcja 2008 a rejestracja 2009
przy okazji gratki za wszystkie instrukcje, poradniki itp.
Moja ceed była ewenementem w tej materii – szyby tylne 2007 + pasy, przednie szyby 2008, VIN produkcja 2008 a rejestracja 2009
przy okazji gratki za wszystkie instrukcje, poradniki itp.
Ostatnio edytowano 25 sie 2017, 10:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: skasowanie cytowania bezposrednio poprzedzajacego posta
Powód: skasowanie cytowania bezposrednio poprzedzajacego posta
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Siemka!
Pytanko odnośnie ksenonów w poliftach.
Dlaczego niektóre egzemplarze pomimo tego, że mają spryskiwacze i rzekomo ksenony posiadają również regulację wysokości świateł?
Nie powinno to być zlikwidowane w każdym ksenonie? One mają chyba wszystkie autoregulacje ?
Pytanko odnośnie ksenonów w poliftach.
Dlaczego niektóre egzemplarze pomimo tego, że mają spryskiwacze i rzekomo ksenony posiadają również regulację wysokości świateł?
Nie powinno to być zlikwidowane w każdym ksenonie? One mają chyba wszystkie autoregulacje ?
Albo nie mają ksenonów albo są niefabryczne. Jeśli jest fabryczny ksenon, musi być samopoziomowanie. Takie przepisy w EU.
Na rynkach skandynawskich były też sprzedawane konfiguracje ze spryskiwaczami bez ksenonów.
Na rynkach skandynawskich były też sprzedawane konfiguracje ze spryskiwaczami bez ksenonów.
Witam,
Trochę odkopię temat
Ma ktoś może działający link do PDF'a? Albo ewentualnie udało by się ożywić linki do zdjęć w pierwszym poście?
Dobra udało mi się poradzić. Jest działający link w pierwszym poście. Post do usunięcia.
Trochę odkopię temat
Ma ktoś może działający link do PDF'a? Albo ewentualnie udało by się ożywić linki do zdjęć w pierwszym poście?
Dobra udało mi się poradzić. Jest działający link w pierwszym poście. Post do usunięcia.
- Od: 27 gru 2018, 21:41
- Posty: 2
Witam. Nie wiem czy w dobrym temacie, ale zaryzykuję. Zamierzam kupić mazdę 3bk z 2.0 dieslem, 2007r. Właściciel twierdzi, że jak kupił auto w 2016 to już nie miało dpf i nie orientuje się czy wogóle był. Żadnej kontrolki nie ma przy odpalaniu. Nr vin JMZBK14R671589808. Wychodziły mazdy bez tego filtra, czy poprostu ktoś go usunął?!
Ja na podstawie swoich doświadczeń z ponad 200 kkm przebiegu mogę powiedzieć, że silnik bardzo trwały i niezawodny . W ciągu całej eksploatacji z awarii miałem uszkodzenie czujnika spalania stukowego – typowe oraz zaworu faz rozrządu.
Z eksploatacji olej raz w roku, powietrze co 2 lata, 2 razy świece i raz sprzęgło ( jeśli to element silnika ) i tyle.
Ale pamiętaj, że bardzo dużo zależy od eksploatacji oraz właściciela. Czasami i w 10 kkm można motor zabić. Na forum jest wiele wątków opisujących problemy z tym silnikiem.
Z wad to dynamika na granicy przyzwoitości ale być może paradoksalnie to jest jego zaleta. Na sportowca się nie nadaje i dlatego szanse na trafienie skatowanego egzemplarza są mniejsze niż w przypadku motoru 2.0 gdzie niektórzy traktują go jak wersje sportową.
Zalety to moim zdaniem umiarkowany apetyt na paliwo i przy rozsądnej jeździe średnie spalanie około 7 l/100.
RP
Z eksploatacji olej raz w roku, powietrze co 2 lata, 2 razy świece i raz sprzęgło ( jeśli to element silnika ) i tyle.
Ale pamiętaj, że bardzo dużo zależy od eksploatacji oraz właściciela. Czasami i w 10 kkm można motor zabić. Na forum jest wiele wątków opisujących problemy z tym silnikiem.
Z wad to dynamika na granicy przyzwoitości ale być może paradoksalnie to jest jego zaleta. Na sportowca się nie nadaje i dlatego szanse na trafienie skatowanego egzemplarza są mniejsze niż w przypadku motoru 2.0 gdzie niektórzy traktują go jak wersje sportową.
Zalety to moim zdaniem umiarkowany apetyt na paliwo i przy rozsądnej jeździe średnie spalanie około 7 l/100.
RP
Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta
Dzieki!
Dopisano 5 Jun 2020, 15:08:
Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta
Dzieki!
Dzieki!
Dopisano 5 Jun 2020, 15:08:
Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta
Dzieki!
- Od: 27 paź 2018, 16:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 626 '98 1.8
Variable Valve Timing mają wszystkie.
Chodzi Ci chyba o zmienną długość dolotu czyli klapki w kolektorze ssącym.
Chodzi Ci chyba o zmienną długość dolotu czyli klapki w kolektorze ssącym.
- Od: 16 maja 2021, 10:21
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3
Cześć,
Bardzo bym was prosił o opinię na temat tego egzemplarza . Czy warty swojej ceny?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-mazda-3-benzyna-2-0-150km-ID6F8Qer.html?fbclid=IwAR0CQdBd8QP9b_CVFMCQIIIyQnxkyHPav9pRZPqO4z15FISZsKUAGnOxIHU
Bardzo bym was prosił o opinię na temat tego egzemplarza . Czy warty swojej ceny?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-mazda-3-benzyna-2-0-150km-ID6F8Qer.html?fbclid=IwAR0CQdBd8QP9b_CVFMCQIIIyQnxkyHPav9pRZPqO4z15FISZsKUAGnOxIHU
- Od: 4 mar 2023, 02:01
- Posty: 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości