Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

Mazda3 2003–2008

Postprzez jaketherake » 6 sie 2015, 23:31

Niezupełnie: ja mam wersję Active Plus z końca produkcji BK i zegary są właśnie czarne z białymi obwódkami :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez some1 » 7 sie 2015, 06:58

Możliwe, pod koniec produkcji namieszali z tymi wersjami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez widmo82 » 5 paź 2015, 21:02

Z racji, że kolejny raz na nasze forum trafiło do oceny auto z datą produkcji z innego rocznika niż data 1rejestracji. (Sprzedawca podaje datę pierwszej rejestracji jako datę produkcji –> 2007r a stan faktyczny to 2006).
Mam drobną, ale ważna poradę...
Jeśli chcemy szybko zweryfikować z dużym prawdopodobieństwem faktyczną datę produkcji, należy zerknąć na datę na pasach, znajdującą się na dole przy podłodze. Zwykle jest ona wczesniejsza od daty produkcji auta o kilka miesięcy. Jest to logiczne, data produkcji pasów i po kilku miesiącach data złożenia danego egzemplarza auta. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że ten element nie został wymieniony.
Poniżej mój przykład:
... na pasach 03.2008 :)
Urodziny 25.04.2008 .
Pierwsza rejestracja 24.06.2008
Załączniki
paski.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 5 paź 2015, 21:49

Widmo dobrze że zwracasz na to uwagę
W dzisiejszych czasach to częsty problem data rejestracji różniąca się od daty produkcji.
Sam mam datę produkcji 04r a rejestracji 06r b. duża różnica akurat mnie to lotto auto ma dożywocie w rodzinie.
Tylko że zajedziesz takim samochodem do ubezpieczalni patrzą w dowód i według niego wyceniają AC mają w d.... to jaki jest stan faktyczny. A raczej nie chcą na to patrzeć bo to dla nich zysk problem dopiero gdy klient chce odszkodowanie w tedy wyceniają na stan faktyczny auta i tu tracimy podwójnie.
To samo mają osoby które opłacają kupno/sprzedaż w skarbówce ich interesuje to co w dowodzie chcesz zapłacić parę zł mniej to bierz biegłego rzeczoznawcę stracisz kolejny raz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mektoncjusz » 4 cze 2016, 15:14

@Widmo82 – witaj

Moja druga połowica miała przygody z wadami (a głównie z jedną wadą) auta zakupionego od jednego z forumowiczów – sprawa właśnie tyczy się roku produkcji – został jej sprzedany jako 2007 (opis na fakturze) a okazał się 2006 i jako 2006 musiał zostać zarejestrowany. DLatego garść informacji jak rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia (dowiedziałem się o tym post factum)

– jeśli chcemy wiedzieć czy nasz mazdamer jest pełnym poliftem to:

The Mazda3 BK facelift starts from VIN 500.001. – więc jeśli dwunasty znak w naszym VIN zaczyna się od cyfry "5" a ostatnia cyfra zaczyna się od "1" – to znaczy że mamy do czynienia z pełnym poliftem

(informacja zaczerpnięta wprost od Mazda Deutschland)

– Data na metkach pasów bezpieczeństwa
– Data na szybach (na ogół jest to ostatnia cyfra na całym wpisie otoczona z prawej lub lewej strony kropkami)
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 20:05
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK FL 2006/2007 1.6 PB

Postprzez marbel007 » 23 cze 2016, 20:33

Dozgonny szacun za poradnik. Świetna robota. Jest to mój podręcznik i Vademecum w poszukiwaniu swojej M3 :)
Dzięki akostarek <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2016, 17:53
Posty: 15 (1/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 2.0 BM Pb 2013 r.

Postprzez kokosz1981 » 5 paź 2016, 15:02

Z szybami różnie bywa – niektórzy producenci wkładają szyby z minionego roku, z pasami chyba też jest podobnie.
Moja ceed była ewenementem w tej materii – szyby tylne 2007 + pasy, przednie szyby 2008, VIN produkcja 2008 a rejestracja 2009 <lol>

przy okazji gratki za wszystkie instrukcje, poradniki itp. <spoko>
Ostatnio edytowano 25 sie 2017, 10:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: skasowanie cytowania bezposrednio poprzedzajacego posta
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 17:15
Posty: 29 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 przedlift

Postprzez Gamboa » 6 paź 2016, 23:14

no ja mam chyba szyby jak i pasy wszystko 2005
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez widmo82 » 10 paź 2016, 18:37

Baaardzo rzadko spotykany dodatek:
Załączniki
szyber.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez q34q344 » 19 cze 2018, 14:41

Siemka!
Pytanko odnośnie ksenonów w poliftach.
Dlaczego niektóre egzemplarze pomimo tego, że mają spryskiwacze i rzekomo ksenony posiadają również regulację wysokości świateł?
Nie powinno to być zlikwidowane w każdym ksenonie? One mają chyba wszystkie autoregulacje ? :|
Początkujący
 
Od: 31 maja 2018, 19:37
Posty: 4 (1/0)

Postprzez some1 » 19 cze 2018, 15:59

Albo nie mają ksenonów albo są niefabryczne. Jeśli jest fabryczny ksenon, musi być samopoziomowanie. Takie przepisy w EU.

Na rynkach skandynawskich były też sprzedawane konfiguracje ze spryskiwaczami bez ksenonów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez mefisto506 » 27 gru 2018, 21:50

Witam,
Trochę odkopię temat :)
Ma ktoś może działający link do PDF'a? Albo ewentualnie udało by się ożywić linki do zdjęć w pierwszym poście?
Dobra udało mi się poradzić. Jest działający link w pierwszym poście. Post do usunięcia.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2018, 21:41
Posty: 2

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2019, 08:43

Witam. Nie wiem czy w dobrym temacie, ale zaryzykuję. Zamierzam kupić mazdę 3bk z 2.0 dieslem, 2007r. Właściciel twierdzi, że jak kupił auto w 2016 to już nie miało dpf i nie orientuje się czy wogóle był. Żadnej kontrolki nie ma przy odpalaniu. Nr vin JMZBK14R671589808. Wychodziły mazdy bez tego filtra, czy poprostu ktoś go usunął?!
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez yaro626 » 31 mar 2019, 10:14

Pytanie do posiadaczy 3 z silnikiem 1,6 105km,jak się sprawuje czy ma jakieś wady,na co zwracać uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez RobertPi » 1 kwi 2019, 21:21

Ja na podstawie swoich doświadczeń z ponad 200 kkm przebiegu mogę powiedzieć, że silnik bardzo trwały i niezawodny . W ciągu całej eksploatacji z awarii miałem uszkodzenie czujnika spalania stukowego – typowe oraz zaworu faz rozrządu.
Z eksploatacji olej raz w roku, powietrze co 2 lata, 2 razy świece i raz sprzęgło ( jeśli to element silnika ) i tyle.
Ale pamiętaj, że bardzo dużo zależy od eksploatacji oraz właściciela. Czasami i w 10 kkm można motor zabić. Na forum jest wiele wątków opisujących problemy z tym silnikiem.
Z wad to dynamika na granicy przyzwoitości ale być może paradoksalnie to jest jego zaleta. Na sportowca się nie nadaje i dlatego szanse na trafienie skatowanego egzemplarza są mniejsze niż w przypadku motoru 2.0 gdzie niektórzy traktują go jak wersje sportową.
Zalety to moim zdaniem umiarkowany apetyt na paliwo i przy rozsądnej jeździe średnie spalanie około 7 l/100.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1103 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Davidtyburek » 5 cze 2020, 16:08

Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta :)
Dzieki!

Dopisano 5 Jun 2020, 15:08:

Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta :)
Dzieki!
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 16:37
Posty: 4
Auto: Mazda 626 '98 1.8

Postprzez jozef01 » 25 sie 2020, 13:50

Takie pytanie, czy po nr VIN, po roku modelowym, czy bez zajrzenia pod maskę jesteśmy w stanie odróżnić silnik 2,0 PB, czy posiada VVT, czy jest pozbawiony tego "cudownego" rozwiązania? Dzięki za odp.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2019, 19:07
Posty: 9 (1/0)

Postprzez RobertPi » 27 sie 2020, 22:35

Variable Valve Timing mają wszystkie.
Chodzi Ci chyba o zmienną długość dolotu czyli klapki w kolektorze ssącym.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1103 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez marcinoss1 » 16 maja 2021, 17:04

Witam.
Proszę o pomoc w zakupie .
Mam nr vin.
Jaka jest wasza opinia.
JMZBK14F241101758
Załączniki
image000000.jpg
Początkujący
 
Od: 16 maja 2021, 10:21
Posty: 2
Auto: Mazda 3

Postprzez masseur » 6 mar 2023, 21:26

Początkujący
 
Od: 4 mar 2023, 02:01
Posty: 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323