Mazda 3 2.0 2004...brak ogrzewania!

Mazda3 2003–2008

Postprzez ania8606 » 20 sty 2018, 18:46

Witam
Mam sporawy problem...ok miesiąc temu zauwazylam nagły brak ogrzewania.. :( hm tzn było ale tylko przy wyższych obrotach silnika.Oddałam samochód do mechanika po czym on wymienił uszczelkę pod głowicą,poskładał na cacy,skasował odpowiednio i ...no właśnie i....2 dni bez problemu a dziś ten sam problem powrócił...nie mam sił. <płacze>
Teraz pytanie pompa wody? Czy nagrzewnica??
Termostat jednak ciepło podaje więc odpada.Doradzcie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2014, 00:11
Posty: 4
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3, 2,0 b+g. MZR
2004 150 KM 110kW

Postprzez Płomień » 20 sty 2018, 19:06

Aniu
W samochodzie są dwa obiegi płynu chłodniczego, tzw. "duży" i "mały". Mały obieg to woda krążąca w obiegu przez silnik i nagrzewnicę, obieg duży to dodatkowo obieg przez chłodnicę. Urządzenie które dołącza duży obieg przez chłodnicę, to termostat. Jeśli miałabyś uszkodzony termostat, to silnik by się nie nagrzewał, bądź przegrzewał.

Jeśli masz problemy z nagrzewaniem, to może oznaczać jedną z kilku rzeczy. Zapchanie nagrzewnicy, uszkodzenie sterowania nawiewami (ciepły/zimny), albo poważny ubytek płynu chłodniczego.

Czy samochód kopcił na biało podczas jazdy? Czy sprawdzałaś ilość płynu chłodniczego? Czy wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej pokazywał wysokie wartości?

Jeśli nie zauważyłaś żadnego z powyższych, mechanik tak od po prostu wymienił uszczelkę pod głowicą, a objawy nie ustały, to bardzo możliwe że po prostu naciągnął Cię na niepotrzebną ale bardzo drogą naprawę.

Warto poczekać jeszcze na opinię kogoś kto ma dużą wiedzę odnośnie tego modelu, ale mi tu coś śmierdzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez ania8606 » 20 sty 2018, 21:27

Jeśli chodzi o kopcenie na biało to nie bylo tego objawu..fakt ze temperatura skakała na wysoką podczas jazdy. A co do plynu no troszkę go ubyło.
Jeżdżę już nią 4 lata i nigdy nic się nie działo.
Elektryk stwierdził ze pompa wody, mechanik że uszczelka...i najłatwiej chyba było mu to wymienić.
Wczoraj byłam na komputerze i żadnych błędów nie wykazało.
A dziś znów to samo od nowa tyle że nie skacze temperatura.
Ale jednak przy szybszej prędkości ciepło daje...fajnie fajnie tylko wiecznie 100 nie mogę śmigać po mieście :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2014, 00:11
Posty: 4
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3, 2,0 b+g. MZR
2004 150 KM 110kW

Postprzez marcin255 » 20 sty 2018, 22:44

wymień termostat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Płomień » 21 sty 2018, 01:02

Jak samochód się szybko nagrzewa a temperatura nie skacze, tzn po nagrzaniu trzyma cały czas tą samą wartość bez względu na styl jazdy, to termostat raczej jest w porządku.

Pokusiłbym się o przepłukanie układu chłodniczego środkiem do odkamieniania i usuwania nagarów. Sprawdzaj czy płyn chłodniczy nie ucieka. Zmień mechanika.

Uzupełnij profil skąd jesteś, może ktoś z okolicy będzie mógł Ci pomóc, zapytaj w wątku regionalnym dla Twojego regionu o polecanych mechaników, a może nawet pomoże Ci jakiś klubowicz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez rav 75 » 21 sty 2018, 07:08

Objaw jaki opisujesz miał mój znajomy w M6 GH 2.0 LF. Wymieniony termostat,problem znikł.
rav 75
 

Postprzez ania8606 » 21 sty 2018, 16:54

Dziękuję za podpowiedzi
Jutro postaram się temu zaradzić ..tylko szkoda wymiany uazczelki nerwów i straconej kasy..dziś o 5 rano jadąc do pracy było cieplutko dopuki nie stanelam na światłach sekunda i zimno eh :/
Co do mechanika moim zdaniem już nie ma dobrych są tylko Co mogą ale nie chcą...reszta to naciagacze jak widać na moim przykladzie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2014, 00:11
Posty: 4
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3, 2,0 b+g. MZR
2004 150 KM 110kW

Postprzez Marcis » 21 sty 2018, 22:17

Jak nic, termostat, nagraj film i pokaż. A do tego speca jedź żądaj zwrotu pieniędzy za nie wykonanie naprawy i wymianę niepotrzebnych części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 22 sty 2018, 20:22

Niekoniecznie termostat. Postawił bym na zapchaną nagrzewnice przerabialiśmy to w volvo u ojca co kilka dni musiałem odpinać przewody od niej i płukać ją w obie strony. leciały grudy.
Samochód grzał tylko przy mocnym bucie i jak się go goniło pompa wody nie potrafiła przeciś płynu, problem był powiązany z uszczelką głowicy ale to chistoria po jej wymianie jeszcze kilka razy płukanie nagrzewnicy mimo czyszczenia układu. Termostatu nie zmieniałem a grzeje aż miło.

Uszkodzenie termostatu w zimie objawia się inaczej-jest problem z grzaniem w trakcie jazdy ciepło idzie na duży obieg kabina jak i silnik zagrzewa się na postoju ruszymy to od razu silnik traci temperaturę. Zawieszenoe termostatu i przegrzewanie w zimie ciężej wykryć przecież dużo ciepła pobieramy do grzania kabiby.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez ania8606 » 23 sty 2018, 15:00

A no właśnie to się dziś dowiedziałam...tylko że mi odrazu każdy chce wymieniać nagrzewnice :/ bo kobieta to można naciągnąć....wspomniałam właśnie o tym płukaniu chemia. Ależ skąd tak się nie robi!!! Usłyszałam :( Sama tego nie dokonam więc szukam dalej
Dzięki wielkie ! Wszystkim znowu się czegoś mądrego człowiek nauczyl :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2014, 00:11
Posty: 4
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3, 2,0 b+g. MZR
2004 150 KM 110kW

Postprzez kropek101 » 23 sty 2018, 15:27

Jeśli masz kogoś co ma 2 sprawnie ręce to bez mechanika wypłucze.

Na grodzi czyli za silnikiem bardziej z lewej strony idą 2 gumowe węże wystarczy że ktoś ci je oba wypnie i uniesie do góry bo poleci płyn. Bierzesz wąż ogrodowy i lejesz wodę w te rurki od których odpięto węże raz w jedną raz w drugą aż woda poleci swobodnie. Zakladasz z powrotem węże i trzeba dolać uzupelnić ubytek płynu. Sprawdzasz czy samochod grzejne. Ewentualnie po jakimś czasie powtórka.

Do tego nie trzeba kanału i całego zaplecza narzędzi.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 23 sty 2018, 22:38

A w jakiej pozycji masz wskazówkę temperatury podczas jazdy i ile km jedziesz? U mnie po wczorajszym -8 rano po uruchomieniu silnika, włączeniu auto ogrzewania na 21 stopni, odczekaniu 30s przed ruszeniem, następnie delikatna jazda 2km bez zatrzymywania i już mam ciepło w samochodzie, a wskaźnik temperatury mam między połową a C czyli Cold, później skręcam na drogę krajowa i tam przejadę niecałe 700 metrów i silnik ma swoją pełną temperaturę, bo wskazówka jest idealnie po środku między C, a H. I nie ważne czy korki, czy lato, zima nie drgnie nawet milimetra. Silnik mam ten sam bo 2.0
Co prawda, ale w pracy ostatnio jechałem scanią i tam był zepsuty termostat, wskazówka lekko pokazała 50 stopni po przejechaniu 30 km, ogrzewania dosłownie zero. U szwagra w audi 2.0 tdi ma zepsuty termostat bo silnik się nie nagrzewa. Nie dochodzi mu do 90 stopni, podczas normalnej jazdy nawet przez kilkanaście kilometrów. No chyba że opór, to dojdzie i wtedy wieje ciepło, ale jak później znowu powoli się jedzie to temperatura spada. No i też może być,jak mówi kropek, że masz nagrzewnicę zapchaną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 24 sty 2018, 12:38

Marcis zazdroszczę ci takiego ogrzewania z mazdy.




Ps. Jesteś pewien że twój szwagier ma coś nie tak też mam 2.0 TDI CR przy temp 0*C potrzebuje około 15km ciągłej spokojnej jazdy żeby dobił do 90*C na postoju można zapomnieć że zagrzeje się trzeba jechać , ogrzewanoe mam zawsze na 23* i wolny tryb grzania kabiny. ten silnik pokazuje realną temp czyli jest 90 to jest tyle, staniesz na światłach wskazówka leci w dół w trasie grzeje że zrobisz saunę. mazdy mają tak że masz temp około 80*C to pakazuje 90 i tak trzymie wskaźnik nie pokazuje wahań. Polecam twojemu szwagrowi webasto ja założyłem i mam spokój. Opdalam kiedy chcę zazwyczaj 10minut wcześniej po 3km jazdy mam w pełni rozgrzany silnik oraz kabinę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez rav 75 » 24 sty 2018, 18:35

Kolega Marcis opisuje jak powinien działać sprawny,oryginalny termostat w Maździe. Jeśli zastosujecie zamiennik może być gorzej,ale i tak auto powinno trzymać temperaturę niezależnie od obciążenia silnika. Diesle z racji wyższej sprawności nagrzewają się wolniej (wiem z własnego doświadczenia), lubią tracić temperaturę na postoju,taki ich urok.
Swoją drogą jaki musi być kisiel w układzie chłodzenia że zatyka nagrzewnicę? Co z chłodnicą cieczy i jaka pewność że w bloku nie ma śmietnika. Skoro auto miało robioną głowicę to płyn powinien być zalany świeży i czysty,nie wieżę że nie byłoby widać syfu w zbiorniczku wyrównawczym.Sprawdź czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czysty. O ile auto w ogóle się nagrzewa sprawdź wspomniane przewody dochodzące do nagrzewnicy,czy są gorące czy tylko ciepłe. Jeśli są gorące a ogrzewania nie ma winna jest nagrzewnica. Jeśli są ciepłe – termostat,zablokowany w pozycji otwartej.
rav 75
 

Postprzez Marcis » 24 sty 2018, 19:11

Kropek ja wiem ze webasto to dobra rzecz dla silnika. Sąsiad ma fabryczne w Maździe 6 w dieslu. Jak temperatura na zewnątrz jest niższa niż 6 stopni na plusie to samo włącza się webasto i grzeje płyn chłodniczy i moment ma nagrzane jak u mnie. No to w sumie nie wiem, czy ma on walnięty termostat. Ale 15 km to bardzo dużo do grzania jak mówisz..... Sprawdzę u niego jak będzie wskazówka na 70 czy chłodnica ciepła, jeśli tak to napewno termostat. Jeśli nie to słabo... U niego jest 2009 rok więc myślałem że grzać powinien bardzo szybko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez hedd » 16 lut 2018, 09:46

Podepnę się do tematu. Pytanie do właścicieli dieseli: jak szybko nagrzewa wam się auto w środku? Przy obecnej pogodzie muszę przejechać kilkanaście kilometrów żebym poczuł, że w kabinie robi się ciepło mimo ustawionej temperatury 25 stopni. Silnik to 2.0 diesel 143km RF-7J. Wiem, że diesle nagrzewają się dłużej ale żeby aż tyle? ;)
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 12:25
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323